Verkoopgeschiedenis
- Aangeboden sinds
- 19 oktober 2023
- Verkoopdatum
- 4 april 2024
- Looptijd
- 5½ maand
Omschrijving
TE KOOP GROOTSCHALIG VRIJSTAAND KANTOORGEBOUW V.V. ENERGIELABEL A + 40 P-PLAATSEN IN EIGEN P-KELDER.
Namens onze opdrachtgever bieden wij voor de verkoop aan een grootschalig, vrijstaand kantoorgebouw, gelegen aan de Marskant 5 te Hengelo. Het betreft het voormalig kantoorgebouw van de Coöperatieve Rabobank. Het kantoorgebouw heeft een energielabel A en beschikt over een eigen parkeerkelder met 40 parkeerplaatsen.
Het kantoorgebouw bestaat uit 6 bouwlagen, inclusief de parkeerkelder en bijbehorend terrein en is gelegen op een prominente zichtlocatie aan de doorgaande weg aan de rand van het kernwinkelapparaat van Hengelo (O). Ook het NS bus-/treinstation zijn op loopafstand gelegen. Tevens staat het kantoorgebouw via de Spoorstraat, Laan Hart van Zuid en de Diamantstraat, in verbinding met de Rijksweg A35 richting Amsterdam en Berlijn.
Bestemmingsplan:
Bestemmingsplan “Centrum 2013” met als enkelbestemming “kantoor” (zie bijlage).
Kadastraal:
Gemeente Hengelo, Sectie O, Nummers 4821 en 4822, Groot: respectievelijk 310 m² en 1.389 m², derhalve gezamenlijk groot 1.699 m².
Bouwjaar:
2001.
Indeling en oppervlakte(en)
De totale oppervlakte van het onderhavige object bedraagt ca. 6.227 m² v.v.o. en is als volgt onderverdeeld:
ca. 243 m² opslagruimte + nevenruimte in de kelder
ca. 1.339 m² parkeerruimte (42 p-plaatsen + fietsenstalling) in de kelder
ca. 1.050 m² kantoorruimte op de begane grond
ca. 1.020 m² kantoorruimte op de 1e verdieping
ca. 1.104 m² kantoorruimte op de 2e verdieping
ca. 825 m² kantoorruimte op de 3e verdieping
ca. 318 m² kantoorruimte op de 4e verdieping
ca. 318 m² kantoorruimte op de 5e verdieping
TOTAAL ca. 6.227 m²
De oppervlakten zijn gemeten door verkopend makelaar uit een kopie bouwtekening. Het opgegeven metrage is derhalve indicatief; er kunnen geen rechten aan worden ontleend noch kan er sprake zijn van enige verrekening achteraf.
De centrale entree met receptie in combinatie met diverse spreekkamers en kantoorruimte bevindt zich op de begane grond. Via het centrale trappenhuis en de glazen lift zijn de parkeerkelder en de verdiepingen centraal en goed bereikbaar.
De kantoorruimten bestaan grotendeels uit open vloeren en zijn geconcentreerd rondom een open kern met het trappenhuis en de lift.
De parkeerkelder is bereikbaar middels een gemeenschappelijke hellingbaan in het aangrenzende appartementencomplex “Paragon”. De parkeerplaatsen behorend bij de Marskant 5 zijn afgescheiden van de parkeerplaatsen van het appartementencomplex middels een hekwerk en automatische schuifpoort.
Het object wordt verkocht en opgeleverd met onder andere de volgende voorzieningen:
Kantoorruimten:
- Zeer representatieve entree v.v. automatische schuifdeuren en tochtsluis
- Atrium met lift en glazen trappen
- CV (gas) installatie met radiatoren
- Luchtbehandeling in combinatie met koeling
- Scheidingswanden – bestaand, deels glas, deels metal-stud, deels steen
- Systeemplafond met verlichtingsarmaturen – deels v.v. bewegingsdetectie
- Op elke verdieping toiletgroepen
- Deels parket, deels vloerbedekking
- Professionele keuken op de verdieping in combinatie met spoelkeuken en losse apparatuur en diverse pantry’s op alle verdiepingen
- Safeloketten (kluisjes) - bestaand
- Goten v.v. wandcontactdozen, utp aansluitingen en bediening elektrische screens
- Zonwering – elektrisch bediend
Algemeen:
- Sprinklerinstallatie
- Aluminium kozijnen – draai-kiep systeem
- Personenlift (1x)
- Brandmeldinstallatie
- Alarminstallatie
- Invalidentoilet - begane grond
- In totaliteit 40 parkeerplaatsen gesitueerd in de parkeerkelder
- Elektrische laadpaal in de parkeerkelder t.b.v. 2 auto’s
- Fietsenstalling in de parkeerkelder
- Hangbak-/gevelinstallatie t.bv. glasbewassing buitenzijde
Koopsom:
€ 3.750.000,-- kosten koper.
Zekerheidsstelling:
Waarborgsom ter grootte van 10% van de koopsom te storten bij of af te geven aan de notaris uiterlijk 10 dagen na ondertekening van de koopovereenkomst.
Bijzonderheden:
Het object wordt door verkoper in de huidige staat, leeg en ontruimd, geheel vrij van huur en gebruik opgeleverd, een en ander op basis van het “as-is where-is” principe. Dit principe houdt onder meer in dat de koper de locatie zal aanvaarden in de feitelijke, juridische, technische, fiscale en milieutechnische staat waarin het zich op de transportdatum bevindt, zonder dat verkoper ter zake enige garanties kan verstrekken, noch op enigerlei wijze aansprakelijk kan worden gesteld.
Bereikbaarheid:
Het object is zowel met eigen als met openbaar vervoer uitstekend te bereiken. Direct tegenover het object bevind zich een grote ondergrondse parkeergarage en binnen slechts 5 loopminuten is het NS station van Hengelo te bereiken.
Parkeren:
In totaliteit beschikt het kantoorgebouw over 40 parkeerplaatsen in de parkeerkelder onder het gebouw. De parkeerkelder is een onderdeel van een grote parkeerkelder, gezamenlijk in gebruik met een belendend pand en is bereikbaar via de hellingbaan van het aangrenzende gebouw (Marskant 17/1 – 31/41) (Vereniging van Eigenaars commerciële ruimten / appartementencomplex Paragon). De parkeerkelders zijn in gebruik gescheiden middels een elektrisch bedienbaar toegangshek.
Omgevingsfactoren:
Het object is gelegen aan een doorgaande weg aan de rand van het kernwinkelapparaat van Hengelo (O).
Milieubodemgesteldheid:
Het is verkoper niet bekend dat er feiten zijn waaruit blijkt dat de grond en/of grondwater onder en/of rondom het object enige verontreiniging bevat die voortzetting van het huidige gebruik belemmert of die heeft geleid of mogelijk zou kunnen leiden tot een saneringsverplichting van de grond en/of grondwater onder en rondom het object, dan wel het nemen van andere maatregelen (IBC-variant; isoleren, beheersen en controleren).
Aanvaarding:
Aanvaarding in overleg en op korte termijn mogelijk.
Eigenaarslasten:
2023 – WOZ eigenaar/gebruiker + rioolheffing € 37.089,24.
Dataroom:
Indien u interesse heeft in deze propositie zullen wij u, op verzoek, toegang verschaffen tot de dataroom waarin alle relevante documenten zijn opgenomen. U kunt vragen naar Alexander Engelbertink, te bereiken via telefoonnummer 053-4852244.
Aanwezige inventaris:
De aanwezige inventaris zoals bureaustoelen, bijbehorende bureaus en overig los meubilair kan door de koper separaat worden overgenomen. De overnamesom is afhankelijk van mogelijke interesse en door partijen nader overeen te komen. Op verzoek zal een inventarislijst beschikbaar zijn in combinatie met de bijbehorende vraagprijs.
Voorbehoud:
Definitieve goedkeuring opdrachtgever en/of verkoper. Tot deze goedkeuring verleend is, zijn alle uitgebrachte aanbiedingen geheel vrijblijvend.
Namens onze opdrachtgever bieden wij voor de verkoop aan een grootschalig, vrijstaand kantoorgebouw, gelegen aan de Marskant 5 te Hengelo. Het betreft het voormalig kantoorgebouw van de Coöperatieve Rabobank. Het kantoorgebouw heeft een energielabel A en beschikt over een eigen parkeerkelder met 40 parkeerplaatsen.
Het kantoorgebouw bestaat uit 6 bouwlagen, inclusief de parkeerkelder en bijbehorend terrein en is gelegen op een prominente zichtlocatie aan de doorgaande weg aan de rand van het kernwinkelapparaat van Hengelo (O). Ook het NS bus-/treinstation zijn op loopafstand gelegen. Tevens staat het kantoorgebouw via de Spoorstraat, Laan Hart van Zuid en de Diamantstraat, in verbinding met de Rijksweg A35 richting Amsterdam en Berlijn.
Bestemmingsplan:
Bestemmingsplan “Centrum 2013” met als enkelbestemming “kantoor” (zie bijlage).
Kadastraal:
Gemeente Hengelo, Sectie O, Nummers 4821 en 4822, Groot: respectievelijk 310 m² en 1.389 m², derhalve gezamenlijk groot 1.699 m².
Bouwjaar:
2001.
Indeling en oppervlakte(en)
De totale oppervlakte van het onderhavige object bedraagt ca. 6.227 m² v.v.o. en is als volgt onderverdeeld:
ca. 243 m² opslagruimte + nevenruimte in de kelder
ca. 1.339 m² parkeerruimte (42 p-plaatsen + fietsenstalling) in de kelder
ca. 1.050 m² kantoorruimte op de begane grond
ca. 1.020 m² kantoorruimte op de 1e verdieping
ca. 1.104 m² kantoorruimte op de 2e verdieping
ca. 825 m² kantoorruimte op de 3e verdieping
ca. 318 m² kantoorruimte op de 4e verdieping
ca. 318 m² kantoorruimte op de 5e verdieping
TOTAAL ca. 6.227 m²
De oppervlakten zijn gemeten door verkopend makelaar uit een kopie bouwtekening. Het opgegeven metrage is derhalve indicatief; er kunnen geen rechten aan worden ontleend noch kan er sprake zijn van enige verrekening achteraf.
De centrale entree met receptie in combinatie met diverse spreekkamers en kantoorruimte bevindt zich op de begane grond. Via het centrale trappenhuis en de glazen lift zijn de parkeerkelder en de verdiepingen centraal en goed bereikbaar.
De kantoorruimten bestaan grotendeels uit open vloeren en zijn geconcentreerd rondom een open kern met het trappenhuis en de lift.
De parkeerkelder is bereikbaar middels een gemeenschappelijke hellingbaan in het aangrenzende appartementencomplex “Paragon”. De parkeerplaatsen behorend bij de Marskant 5 zijn afgescheiden van de parkeerplaatsen van het appartementencomplex middels een hekwerk en automatische schuifpoort.
Het object wordt verkocht en opgeleverd met onder andere de volgende voorzieningen:
Kantoorruimten:
- Zeer representatieve entree v.v. automatische schuifdeuren en tochtsluis
- Atrium met lift en glazen trappen
- CV (gas) installatie met radiatoren
- Luchtbehandeling in combinatie met koeling
- Scheidingswanden – bestaand, deels glas, deels metal-stud, deels steen
- Systeemplafond met verlichtingsarmaturen – deels v.v. bewegingsdetectie
- Op elke verdieping toiletgroepen
- Deels parket, deels vloerbedekking
- Professionele keuken op de verdieping in combinatie met spoelkeuken en losse apparatuur en diverse pantry’s op alle verdiepingen
- Safeloketten (kluisjes) - bestaand
- Goten v.v. wandcontactdozen, utp aansluitingen en bediening elektrische screens
- Zonwering – elektrisch bediend
Algemeen:
- Sprinklerinstallatie
- Aluminium kozijnen – draai-kiep systeem
- Personenlift (1x)
- Brandmeldinstallatie
- Alarminstallatie
- Invalidentoilet - begane grond
- In totaliteit 40 parkeerplaatsen gesitueerd in de parkeerkelder
- Elektrische laadpaal in de parkeerkelder t.b.v. 2 auto’s
- Fietsenstalling in de parkeerkelder
- Hangbak-/gevelinstallatie t.bv. glasbewassing buitenzijde
Koopsom:
€ 3.750.000,-- kosten koper.
Zekerheidsstelling:
Waarborgsom ter grootte van 10% van de koopsom te storten bij of af te geven aan de notaris uiterlijk 10 dagen na ondertekening van de koopovereenkomst.
Bijzonderheden:
Het object wordt door verkoper in de huidige staat, leeg en ontruimd, geheel vrij van huur en gebruik opgeleverd, een en ander op basis van het “as-is where-is” principe. Dit principe houdt onder meer in dat de koper de locatie zal aanvaarden in de feitelijke, juridische, technische, fiscale en milieutechnische staat waarin het zich op de transportdatum bevindt, zonder dat verkoper ter zake enige garanties kan verstrekken, noch op enigerlei wijze aansprakelijk kan worden gesteld.
Bereikbaarheid:
Het object is zowel met eigen als met openbaar vervoer uitstekend te bereiken. Direct tegenover het object bevind zich een grote ondergrondse parkeergarage en binnen slechts 5 loopminuten is het NS station van Hengelo te bereiken.
Parkeren:
In totaliteit beschikt het kantoorgebouw over 40 parkeerplaatsen in de parkeerkelder onder het gebouw. De parkeerkelder is een onderdeel van een grote parkeerkelder, gezamenlijk in gebruik met een belendend pand en is bereikbaar via de hellingbaan van het aangrenzende gebouw (Marskant 17/1 – 31/41) (Vereniging van Eigenaars commerciële ruimten / appartementencomplex Paragon). De parkeerkelders zijn in gebruik gescheiden middels een elektrisch bedienbaar toegangshek.
Omgevingsfactoren:
Het object is gelegen aan een doorgaande weg aan de rand van het kernwinkelapparaat van Hengelo (O).
Milieubodemgesteldheid:
Het is verkoper niet bekend dat er feiten zijn waaruit blijkt dat de grond en/of grondwater onder en/of rondom het object enige verontreiniging bevat die voortzetting van het huidige gebruik belemmert of die heeft geleid of mogelijk zou kunnen leiden tot een saneringsverplichting van de grond en/of grondwater onder en rondom het object, dan wel het nemen van andere maatregelen (IBC-variant; isoleren, beheersen en controleren).
Aanvaarding:
Aanvaarding in overleg en op korte termijn mogelijk.
Eigenaarslasten:
2023 – WOZ eigenaar/gebruiker + rioolheffing € 37.089,24.
Dataroom:
Indien u interesse heeft in deze propositie zullen wij u, op verzoek, toegang verschaffen tot de dataroom waarin alle relevante documenten zijn opgenomen. U kunt vragen naar Alexander Engelbertink, te bereiken via telefoonnummer 053-4852244.
Aanwezige inventaris:
De aanwezige inventaris zoals bureaustoelen, bijbehorende bureaus en overig los meubilair kan door de koper separaat worden overgenomen. De overnamesom is afhankelijk van mogelijke interesse en door partijen nader overeen te komen. Op verzoek zal een inventarislijst beschikbaar zijn in combinatie met de bijbehorende vraagprijs.
Voorbehoud:
Definitieve goedkeuring opdrachtgever en/of verkoper. Tot deze goedkeuring verleend is, zijn alle uitgebrachte aanbiedingen geheel vrijblijvend.
Betrokken makelaar
Kaart
Kaart laden...
Kadastrale grens
Bebouwing
Reistijd
Krijg inzicht in de bereikbaarheid van dit object vanuit bijvoorbeeld een openbaar vervoer station of vanuit een adres.