• Verkocht

Zeeburgerpad 36-37 1019 AA Amsterdam

€ 4.500.000 k.k.

Verkoopgeschiedenis

Aangeboden sinds
11 maart 2024
Verkoopdatum
1 juni 2024
Looptijd
2½ maand

Omschrijving

Algemene informatie

Unieke herontwikkeling locatie!

De huidige objecten bestaan uit bedrijfsruimte met kantoren, groot ca. 415 m2 en 448 m2, het voortzetten van het huidige gebruik is mogelijk omdat levering leeg en onverhuurd zal plaatsvinden.

Verkoop zal plaatsvinden op basis van, As is, Where is.

De locatie Zeeburgerpad 36-37 is aan de voorzijde van het perceel is direct gelegen aan het water van de Nieuwe Vaart. Aan de voorzijde kijk je uit over het Waterlozingskanaal.
Het Zeeburgerpad is een transformatiegebied met kansen. Kansen om te transformeren van een extensief gebruikt stuk stad naar een nieuw stuk stad dat een bijdrage levert aan de gemengde leefomgeving; ruimte voor nieuwe woningen maar ook voor bestaande en nieuwe bedrijven.
Het bestemmingsplan Zeeburg is een overwegend ontwikkelend bestemmingsplan. Hierbij gaat het om de transformatie van de huidige extensieve bebouwing naar een meer intensieve bebouwing, en daarnaast van een eenzijdige bestemming (bedrijfsfunctie) naar een gemengde bestemming.
Het plangebied van het bestemmingsplan Zeeburgerpad is stedelijk gebied dat wordt gekenmerkt door de ligging tussen de Nieuwe Vaart en het Lozingskanaal. De westgrens wordt gevormd door de spoorlijn Amsterdam Centraal - Amsterdam Muiderpoort. Aan de noord, zuid en oostzijde wordt het gebied begrensd door water. Het Zeeburgerpad is een lang gestrekte landstrook in Amsterdam-Oost. Het is ingeklemd tussen de Indische buurt aan de zuidzijde, en het Cruquiuseiland (met het Veemarktterein, Architectenbuurt en Cruquiuswerkgebied) aan de noordzijde.

Eigendomssituatie en kadastrale informatie
Op de beide percelen is een voortdurend recht van erfpacht van toepassing.
Voor het perceel Zeeburgerpad 36 is de erfpachtcanon afgekocht tot en met 31-08-2047. Voor het perceel Zeeburgerpad 37 is de jaarlijkse betaling van erfpachtcanon van toepassing. Deze bedroeg in 2022 €6.091,02 (check, in september 2022 herziening).
Adres Kadastrale aanduiding Kadastrale grootte
Zeeburgerpad 36 Amsterdam A 8075 328 m2
Zeeburgerpad 37 Amsterdam A 8076 327 m2

Er heeft geen overleg plaatsgevonden met de gemeente Amsterdam met betrekking tot aanpassing van de erfpacht bij wijziging bestemming.

Bestemmingsplaninformatie
Het Zeeburgerpad is een bedrijvenstrook met kansen. Dit komt door de gunstige ligging ten opzichte van het centrum en de succesvolle transformatie van gebieden in de omgeving zoals de oostelijke eilanden. Het gebied is langzaam aan het veranderen van een extensief gebruikte bedrijvenstrook naar een meer gemengd (woon-werk)gebied. De transformatie zal leiden tot een meer dynamisch gebied dat vraagt om een andere ruimtelijke opbouw en een andere inrichting van de openbare ruimte. Het nieuwe plan is een overwegend ontwikkelend bestemmingsplan. Bij dit nieuwe plan gaat het om de transformatie van de huidige extensieve bebouwing naar meer intensieve bebouwing. En daarnaast van een eenzijdige bestemming (bedrijfsfunctie) naar een meer gemengde bestemming.
Het bestemmingsplan Zeeburgerpad is in te zien via

Onderstaande informatie is uit eigen interpretatie een samenvatting voor het deel van Zeeburgerpad 36-37. Deze informatie is informatief, hieraan kunnen nadrukkelijk geen rechten worden ontleend.

Volume en FSI
• bouwhoogte max straatzijde 13m, achterzijde 7,5m
• hellingshoek dak 19 graden vanaf 7,5m aan de achterzijde.
• FSI maximaal 3,0, dit komt neer op 1965 m2 BVO voor de gecombineerde percelen. (328 m2 + 327 m2).

Programma
• Er is een gemengd programma mogelijk met wonen, bedrijfsruimte en kantoorfunctie.
• Min. 25% bedrijfsruimte BVO op de begane grond, gelegen aan de straatzijde.
• 40/40/20 regel n.v.t. bij max. 10 woningen. Omdat er twee percelen zijn zou er 2 individuele ontwikkelingen kunnen worden voorzien met 2x max. 10 woningen.
• kan er ontheffing worden aangevraagd bij kleinere ontwikkelingen van minder dan 30 woningen: De omvang van het gebouw ( < 30 woningen) is te klein, waardoor de beoogde functiemening vanuit beheeroogpunt niet wenselijk is. Dit betekent niet dat er geen eisen worden gesteld bij deze projecten. Betaalbaarheid is uitgangspunt.

Parkeernorm (zie vigerende nota parkeernormen Auto) nieuwbouw.
• B-locaties: maximaal 1 parkeerplaats per 125m² bruto vloeroppervlak.
• Vrije sector wonen B-locaties:
o Woningen tot 30 m² bvo min 0,1 en max 1.
o Woningen tussen 30 m² en 60 m² bvo, min 0,3 en max 1
o Woningen boven de 60 m² bvo, min. 0,6 en max 1.
• Uitzondering: Bij kleine projecten voor vrije sectorwoningen op B-locaties waarbij de minimumnorm op 4 parkeerplaatsen of lager uitkomt geldt een standaard vrijstelling van de parkeernorm.

Dat de transformatie van het Zeeburgerpad van bedrijven naar meer Wonen en Werken gewild is blijkt wel uit de plannen die reeds gerealiseerd en in uitvoering zijn. Daarnaast zijn er ook direct ten oosten van Zeeburgerpad 36-37 concrete plannen voor wonen met in de plint wonen en werken.

DISCLAIMER
Verkoper en/of haar adviseurs staan niet in voor de juistheid of volledigheid van de informatie die aan u of uw vertegenwoordigers beschikbaar is of wordt gesteld in verband met de voorgenomen verkoop.
Evenmin zal een van die partijen verplicht zijn dergelijke informatie bij te werken of eventuele daarin vermelde onjuistheden bekend te maken of te corrigeren.
Indien niet anders is overeengekomen, behoudt Verkoper zich tijdens het verkooptraject te allen tijde het recht voor, naar eigen inzicht, met of zonder kennisgeving en zonder opgave van redenen,
(a) de door u gedane voorstellen met betrekking tot het verkooptraject af te wijzen, (b) besprekingen en/of onderhandelingen met u te beëindigen, (c) het verkooptraject naar eigen goeddunken uit te
voeren, waaronder, maar niet beperkt tot, het tegelijkertijd met een of meerdere potentiële kopers te onderhandelen en/of met een persoon of organisatie een definitieve overeenkomst aan te gaan, en (d) het verkooptraject te wijzigen. Verkoper is niet gehouden tot het vergoeden
van eventuele schade ingeval van het niet aan een gegadigde gunnen van het Object. Verkoper is niet verplicht tot gelijke behandeling van gegadigden in verband met de voorgenomen verkoop.
Alle gegadigden zijn verantwoordelijk voor hun eigen kosten in verband met de deelname in het verkooptraject, waaronder o.a. begrepen de kosten van adviseurs.

Kenmerken

Overdracht

Laatste vraagprijs
€ 4.500.000 kosten koper
Aangeboden sinds
Status
Verkocht

Bouw

Hoofdfunctie
Bedrijfshal
Soort bouw
Bestaande bouw
Bouwperiode
1991-2000

Oppervlakten

Oppervlakte
863 m²
Bedrijfshal oppervlak
863 m²
Vrije hoogte
6 m
Draagvermogen
1.000 kg/m²
Perceel
655 m²

Energie

Energielabel
Niet beschikbaar

Omgeving

Ligging
In woonwijk en aan vaarwater
Bereikbaarheid
NS Intercitystation op 2000 m tot 3000 m en snelwegafrit op 1500 m tot 2000 m

Betrokken makelaar

Kaart

Kaart laden...

Kadastrale grens Bebouwing

Reistijd

Krijg inzicht in de bereikbaarheid van dit object vanuit bijvoorbeeld een openbaar vervoer station of vanuit een adres.