Omschrijving
TE HUUR KENMERKEN
ALGEMEEN
Het BusinessCenter Utrecht is geopend aan de Euclideslaan 51! Een gebouw dat ruimte biedt voor kleine tot grote ondernemers die graag voor hun huisvesting gebruik maken van gedeelde faciliteiten. Daarnaast heeft de eigenaar BusinessCenter.nl een 19 soortgelijke BusinessCenter locaties. Zowel het eigendom, het beheer en de exploitatie van het BusinessCenter wordt verzorgd door dezelfde partij. Dit wordt zeer als zeer prettig ervaren door haar huidige huurders.
Voorheen was het gebouw in gebruik door DAS Rechtsbijstand. Door zijn omvang, de uitstraling en de zichtlocatie langs de A28 is het een zeer onderscheidend gebouw. De kleur van de gevel valt op in de rij met de donkere gevels van de naastgelegen gebouwen. De bereikbaarheid van Rijnsweerd Noord is erg goed te noemen, zowel met het openbaar vervoer als met de auto.
Het gebouw omvat in totaal circa 2.991,5 m² v.v.o. kantoorruimte. Het wordt volledig duurzaam gerenoveerd en voorzien van een nieuw plafond met LED-verlichtingsarmaturen, gesausde bouwkundige wanden, gerenoveerde entree en toiletten en een geüpgraded klimaatinstallatie.
Op de begane grond is een plek voor een onbemande ontvangstruimte met gedeelde faciliteiten zijnde; 3 vergaderzalen voor circa 6/8 personen, een grote vergaderzaal/presentatie-ruimte voor circa 20 personen en koffiebar met lounge en enkele flexplekken. Deze gedeelde faciliteiten zijn te gebruiken voor zowel kleine als grote huurders.
Middels een online portal kunnen huurders gemakkelijk alle faciliteiten inboeken, denk aan het reserveren van vergaderruimtes, maar ook het laten schoonmaken van je eigen kantoor of het upgraden van je internetsnelheid.
Voor de verhuur zijn er units, variërend in grootte, beschikbaar op de 2e verdieping van het kantoorgebouw. Deze units zijn in zeer goede staat en worden gerenoveerd opgeleverd.
BEREIKBAARHEID
Eigen vervoer
Per auto is de Euclideslaan 51 uitstekend te bereiken. Het kantorenpark Rijnsweerd ligt in Utrecht Oost, direct aan de afslag van de A27 en aan het einde van de A28 (knooppunt Rijnsweerd). Daarnaast is via de Waterlinieweg de A12 eenvoudig te bereiken.
Openbaar vervoer
Per openbaar vervoer is de Euclideslaan 51 goed bereikbaar door middel van de HOV-lijn van/naar het Centraal Station Utrecht in circa 12 minuten en diverse buslijnen van onder andere Nieuwegein, Lunetten, Utrecht Noord.
VLOEROPPERVLAK
Voor de verhuur is het volgende beschikbaar, verdeeld als volgt:
Unit | Metrage | All-in huurprijs | Beschikbaarheid
Op dit moment zijn alle Business Units verhuurd. Neem contact met ons op voor de actuele beschikbaarheid.
Genoemde metrages zijn inclusief een aandeel in de algemene en gemeenschappelijke ruimtes van het kantoorgebouw.
Genoemde bedragen zijn inclusief de vaste niet verrekenbare servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting.
Het object is gemeten conform NEN2580.
PARKEERGELEGENHEID
Op het eigen parkeerterrein zijn in totaal 75 parkeerplaatsen beschikbaar. De parkeernorm bedraagt 1:40. Bij de ‘Pyth’ (het voormalige provinciehuis) is het mogelijk om extra parkeerplaatsen te huren.
OPLEVERINGSNIVEAU
Het kantoorgebouw wordt opgeleverd in gerenoveerde staat met de volgende voorzieningen:
• klimaatinstallatie bestaande uit een luchtbehandelingsinstallatie, compleet met ventilatie, koeling, verwarming en luchtbevochtiging middels het plafond;
• nieuwe bandraster systeemplafond met een stramienmaat van 1.800 mm, voorzien van LED verlichtingsarmaturen met aanwezigheidsdetectie;
• 1 (één) grote presentatieruimte voor circa 20 personen;
• 3 (drie) vergaderruimten voor circa 6 tot 8 personen;
• gerenoveerde gescheiden toiletgroepen per verdieping;
• 2 (twee) personenliften voor 6 personen;
• hoofdtrappenhuizen in natuursteen;
• coffee-corner voorzien van koffie automaat en een AH to go automaat.
De business units worden gebruiksklaar opgeleverd in de gerenoveerde staat inclusief onder andere:
• klimaatinstallatie bestaande uit een luchtbehandelingsinstallatie, compleet met ventilatie, koeling, verwarming en luchtbevochtiging middels het plafond;
• nieuwe bandraster systeemplafond met een stramienmaat van 1.800 mm, voorzien van LED verlichtingsarmaturen met aanwezigheidsdetectie;
• kabelgoten ten behoeve van elektra, data 10up/10 down;
• gesausde nieuwe wanden;
• nieuwe vloerbedekking per unit;
• nieuwe scheidingswanden, deels dicht en deels voorzien van glas;
• gemeenschappelijke nieuwe pantry per verdieping;
• gemeenschappelijke bonen koffiemachine per verdieping, koffiebonen voor rekening huurder;
• gemeenschappelijke gerenoveerde gescheiden toiletgroepen per verdieping;
• twee gemeenschappelijke personenliften voor 6 personen;
• gemeenschappelijke hoofdtrappenhuizen in natuursteen;
• internet op basis van 10/10mbps, uitbreiding tegen meerprijs;
• schoonmaak gehuurde kantoorruimte, tegen meerprijs, per gehuurde netto m²;
• huurder ontvangt 0,2 vergadercoins per netto gehuurde m² per maand. Een reguliere vergaderruimte kost 1 coin per uur. De grote vergaderruimte kost 2 coins per uur.
Deze prijzen kunnen per locatie en per ruimte verschillen. Je ongebruikte coins kun je niet meenemen naar de volgende maand, indien je coins op zijn wordt het meerverbruik aan het einde van de maand gefactureerd. Deze coins kosten € 10,00 per stuk, prijswijzigingen en indexering voorbehouden.
ENEGERGIELABEL
Het kantoorgebouw is voorzien van Energielabel A.
AANVAARDING
Per direct.
VOORWAARDEN EN CONDITIES
HUURPRIJS
Kantoorruimte:
Zie beschikbaarheid.
Parkeerplaatsen:
€ 75,00 per parkeerrecht per maand, te vermeerderen met omzetbelasting.
Op het parkeerdeck zijn 32 parkeerplaatsen, 12 worden gebruikt voor bezoekers van BusinessCenter Utrecht. 20 plekken worden gebruikt voor het parkeren van business unit huurders.
BTW-HEFFING
Uitgangspunt is BTW-belaste verhuur. Derhalve dient bovengenoemd bedrag te worden vermeerderd met het van toepassing zijnde BTW-percentage. Indien huurder niet aan het 90% criterium voldoet, is er van rechtswege sprake van omzetbelasting vrijgestelde verhuur. Alsdan wordt de overeengekomen kale huurprijs, exclusief omzetbelasting, verhoogd met 15% btw compensatie dat het voor verhuurder ontstane nadeel wordt gecompenseerd.
HUURTERMIJN
1 (één) jaar met een aansluitende verlengingsperiode van telkens 1 (één) maand.
HUURBETALING
De huur en de vaste servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting, per maand, vooruit.
HUURPRIJSHERZIENING
Jaarlijks, voor het eerst 1 (één) jaar na huuringangsdatum, op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens het consumenten prijsindexcijfer (CPI), reeks voor alle huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
SERVICEKOSTEN
In de all-in huurprijs zijn de vaste servicekosten inbegrepen, bij vooruitbetaling per maand te voldoen, voor de kosten van de navolgende leveringen en diensten:
• stadsverwarming inclusief vastrecht;
• elektriciteitsverbruik inclusief vastrecht ten behoeve van de installaties en de verlichting van de gehuurde en gemeenschappelijke ruimten;
• waterverbruik inclusief vastrecht;
• onderhoud en periodieke controle van verwarming- en/of luchtbehandelingsinstallatie(s);
• idem van brandmelder-, gebouwbewakings-, storingsmelder-, parkeer en gebouwtoegang- en noodstroominstallatie(s);
• schoonmaak gemeenschappelijke ruimten, beglazing gemeenschappelijke ruimten, buitenterras en tuin;
• periodiek reinigen daken en hemelwaterafvoeren;
• onderhoud tuin;
• sanitaire voorzieningen, handdoekautomaten, zeep en dergelijke;
• vuilafvoer, containerhuur en dergelijke;
• vervanging van lampen in gemeenschappelijke ruimten;
• voor huurders rekening komende belastingen en heffingen die bij verhuurder in rekening worden gebracht;
• operating onbemande koffie en lunchfaciliteit;
• 5% administratiekosten over de hierboven genoemde leveringen en diensten.
ZEKERHEIDSTELLING
Een bankgarantie, model ROZ, of waarborgsom ter grootte van drie maanden huurpenningen en servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting.
HUUROVEREENKOMST
De op te stellen huurovereenkomst is conform de overeenkomst die door de Raad voor Onroerende Zaken in februari 2015 is vastgesteld en zoals gehanteerd wordt door de Nederlandse Vereniging van Makelaars NVM met de bijbehorende Algemene Bepalingen.
ALGEMEEN
Het BusinessCenter Utrecht is geopend aan de Euclideslaan 51! Een gebouw dat ruimte biedt voor kleine tot grote ondernemers die graag voor hun huisvesting gebruik maken van gedeelde faciliteiten. Daarnaast heeft de eigenaar BusinessCenter.nl een 19 soortgelijke BusinessCenter locaties. Zowel het eigendom, het beheer en de exploitatie van het BusinessCenter wordt verzorgd door dezelfde partij. Dit wordt zeer als zeer prettig ervaren door haar huidige huurders.
Voorheen was het gebouw in gebruik door DAS Rechtsbijstand. Door zijn omvang, de uitstraling en de zichtlocatie langs de A28 is het een zeer onderscheidend gebouw. De kleur van de gevel valt op in de rij met de donkere gevels van de naastgelegen gebouwen. De bereikbaarheid van Rijnsweerd Noord is erg goed te noemen, zowel met het openbaar vervoer als met de auto.
Het gebouw omvat in totaal circa 2.991,5 m² v.v.o. kantoorruimte. Het wordt volledig duurzaam gerenoveerd en voorzien van een nieuw plafond met LED-verlichtingsarmaturen, gesausde bouwkundige wanden, gerenoveerde entree en toiletten en een geüpgraded klimaatinstallatie.
Op de begane grond is een plek voor een onbemande ontvangstruimte met gedeelde faciliteiten zijnde; 3 vergaderzalen voor circa 6/8 personen, een grote vergaderzaal/presentatie-ruimte voor circa 20 personen en koffiebar met lounge en enkele flexplekken. Deze gedeelde faciliteiten zijn te gebruiken voor zowel kleine als grote huurders.
Middels een online portal kunnen huurders gemakkelijk alle faciliteiten inboeken, denk aan het reserveren van vergaderruimtes, maar ook het laten schoonmaken van je eigen kantoor of het upgraden van je internetsnelheid.
Voor de verhuur zijn er units, variërend in grootte, beschikbaar op de 2e verdieping van het kantoorgebouw. Deze units zijn in zeer goede staat en worden gerenoveerd opgeleverd.
BEREIKBAARHEID
Eigen vervoer
Per auto is de Euclideslaan 51 uitstekend te bereiken. Het kantorenpark Rijnsweerd ligt in Utrecht Oost, direct aan de afslag van de A27 en aan het einde van de A28 (knooppunt Rijnsweerd). Daarnaast is via de Waterlinieweg de A12 eenvoudig te bereiken.
Openbaar vervoer
Per openbaar vervoer is de Euclideslaan 51 goed bereikbaar door middel van de HOV-lijn van/naar het Centraal Station Utrecht in circa 12 minuten en diverse buslijnen van onder andere Nieuwegein, Lunetten, Utrecht Noord.
VLOEROPPERVLAK
Voor de verhuur is het volgende beschikbaar, verdeeld als volgt:
Unit | Metrage | All-in huurprijs | Beschikbaarheid
Op dit moment zijn alle Business Units verhuurd. Neem contact met ons op voor de actuele beschikbaarheid.
Genoemde metrages zijn inclusief een aandeel in de algemene en gemeenschappelijke ruimtes van het kantoorgebouw.
Genoemde bedragen zijn inclusief de vaste niet verrekenbare servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting.
Het object is gemeten conform NEN2580.
PARKEERGELEGENHEID
Op het eigen parkeerterrein zijn in totaal 75 parkeerplaatsen beschikbaar. De parkeernorm bedraagt 1:40. Bij de ‘Pyth’ (het voormalige provinciehuis) is het mogelijk om extra parkeerplaatsen te huren.
OPLEVERINGSNIVEAU
Het kantoorgebouw wordt opgeleverd in gerenoveerde staat met de volgende voorzieningen:
• klimaatinstallatie bestaande uit een luchtbehandelingsinstallatie, compleet met ventilatie, koeling, verwarming en luchtbevochtiging middels het plafond;
• nieuwe bandraster systeemplafond met een stramienmaat van 1.800 mm, voorzien van LED verlichtingsarmaturen met aanwezigheidsdetectie;
• 1 (één) grote presentatieruimte voor circa 20 personen;
• 3 (drie) vergaderruimten voor circa 6 tot 8 personen;
• gerenoveerde gescheiden toiletgroepen per verdieping;
• 2 (twee) personenliften voor 6 personen;
• hoofdtrappenhuizen in natuursteen;
• coffee-corner voorzien van koffie automaat en een AH to go automaat.
De business units worden gebruiksklaar opgeleverd in de gerenoveerde staat inclusief onder andere:
• klimaatinstallatie bestaande uit een luchtbehandelingsinstallatie, compleet met ventilatie, koeling, verwarming en luchtbevochtiging middels het plafond;
• nieuwe bandraster systeemplafond met een stramienmaat van 1.800 mm, voorzien van LED verlichtingsarmaturen met aanwezigheidsdetectie;
• kabelgoten ten behoeve van elektra, data 10up/10 down;
• gesausde nieuwe wanden;
• nieuwe vloerbedekking per unit;
• nieuwe scheidingswanden, deels dicht en deels voorzien van glas;
• gemeenschappelijke nieuwe pantry per verdieping;
• gemeenschappelijke bonen koffiemachine per verdieping, koffiebonen voor rekening huurder;
• gemeenschappelijke gerenoveerde gescheiden toiletgroepen per verdieping;
• twee gemeenschappelijke personenliften voor 6 personen;
• gemeenschappelijke hoofdtrappenhuizen in natuursteen;
• internet op basis van 10/10mbps, uitbreiding tegen meerprijs;
• schoonmaak gehuurde kantoorruimte, tegen meerprijs, per gehuurde netto m²;
• huurder ontvangt 0,2 vergadercoins per netto gehuurde m² per maand. Een reguliere vergaderruimte kost 1 coin per uur. De grote vergaderruimte kost 2 coins per uur.
Deze prijzen kunnen per locatie en per ruimte verschillen. Je ongebruikte coins kun je niet meenemen naar de volgende maand, indien je coins op zijn wordt het meerverbruik aan het einde van de maand gefactureerd. Deze coins kosten € 10,00 per stuk, prijswijzigingen en indexering voorbehouden.
ENEGERGIELABEL
Het kantoorgebouw is voorzien van Energielabel A.
AANVAARDING
Per direct.
VOORWAARDEN EN CONDITIES
HUURPRIJS
Kantoorruimte:
Zie beschikbaarheid.
Parkeerplaatsen:
€ 75,00 per parkeerrecht per maand, te vermeerderen met omzetbelasting.
Op het parkeerdeck zijn 32 parkeerplaatsen, 12 worden gebruikt voor bezoekers van BusinessCenter Utrecht. 20 plekken worden gebruikt voor het parkeren van business unit huurders.
BTW-HEFFING
Uitgangspunt is BTW-belaste verhuur. Derhalve dient bovengenoemd bedrag te worden vermeerderd met het van toepassing zijnde BTW-percentage. Indien huurder niet aan het 90% criterium voldoet, is er van rechtswege sprake van omzetbelasting vrijgestelde verhuur. Alsdan wordt de overeengekomen kale huurprijs, exclusief omzetbelasting, verhoogd met 15% btw compensatie dat het voor verhuurder ontstane nadeel wordt gecompenseerd.
HUURTERMIJN
1 (één) jaar met een aansluitende verlengingsperiode van telkens 1 (één) maand.
HUURBETALING
De huur en de vaste servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting, per maand, vooruit.
HUURPRIJSHERZIENING
Jaarlijks, voor het eerst 1 (één) jaar na huuringangsdatum, op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens het consumenten prijsindexcijfer (CPI), reeks voor alle huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
SERVICEKOSTEN
In de all-in huurprijs zijn de vaste servicekosten inbegrepen, bij vooruitbetaling per maand te voldoen, voor de kosten van de navolgende leveringen en diensten:
• stadsverwarming inclusief vastrecht;
• elektriciteitsverbruik inclusief vastrecht ten behoeve van de installaties en de verlichting van de gehuurde en gemeenschappelijke ruimten;
• waterverbruik inclusief vastrecht;
• onderhoud en periodieke controle van verwarming- en/of luchtbehandelingsinstallatie(s);
• idem van brandmelder-, gebouwbewakings-, storingsmelder-, parkeer en gebouwtoegang- en noodstroominstallatie(s);
• schoonmaak gemeenschappelijke ruimten, beglazing gemeenschappelijke ruimten, buitenterras en tuin;
• periodiek reinigen daken en hemelwaterafvoeren;
• onderhoud tuin;
• sanitaire voorzieningen, handdoekautomaten, zeep en dergelijke;
• vuilafvoer, containerhuur en dergelijke;
• vervanging van lampen in gemeenschappelijke ruimten;
• voor huurders rekening komende belastingen en heffingen die bij verhuurder in rekening worden gebracht;
• operating onbemande koffie en lunchfaciliteit;
• 5% administratiekosten over de hierboven genoemde leveringen en diensten.
ZEKERHEIDSTELLING
Een bankgarantie, model ROZ, of waarborgsom ter grootte van drie maanden huurpenningen en servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting.
HUUROVEREENKOMST
De op te stellen huurovereenkomst is conform de overeenkomst die door de Raad voor Onroerende Zaken in februari 2015 is vastgesteld en zoals gehanteerd wordt door de Nederlandse Vereniging van Makelaars NVM met de bijbehorende Algemene Bepalingen.
Kaart
Kaart laden...
Kadastrale grens
Bebouwing
Reistijd
Krijg inzicht in de bereikbaarheid van dit object vanuit bijvoorbeeld een openbaar vervoer station of vanuit een adres.