Omschrijving
TE HUUR KENMERKEN
ALGEMEEN
Ontdek Smakkelaarsburgt: uw toekomstige werkplek in het hart van Utrecht op het Centraal Station!
Op een toplocatie aan de Leidseveer 2-12 is dit indrukwekkende kantoorgebouw “Smakkelaarsburgt” gelegen. Het kantoorgebouw ligt direct naast Utrecht Centraal Station. Binnen 4 minuten lopen komt u binnen in de centrale entree, hier word je vriendelijk verwelkomd door de receptioniste.
Het kantoorgebouw Smakkelaarsburgt heeft een totale omvang van circa 12.367 m² en beschikt over 129 parkeerplaatsen in de onder en op het gebouw gelegen afgesloten parkeergarage en parkeerdek. Vanuit deze parkeergarage is de hoofdentree makkelijk te bereiken. In het gebouw zijn onder andere DOVA, Qorvo, Tribes en Royal HaskoningDHV gevestigd.
Vanaf 1 november 2025 is een gedeelte van de 4e verdieping beschikbaar. De totale beschikbaarheid op de 4e verdieping bedraagt circa 450 m² v.v.o
Door de ideale ligging is het bruisende centrum van Utrecht binnen handbereik. Hier kan je gemakkelijk naartoe lopen voor een lunchafspraak of een boodschap.
BEREIKBAARHEID
Eigen vervoer:
Het kantoorgebouw “Smakkelaarsburgt” is gelegen in de binnenstad van Utrecht, toch is het gebouw binnen 10 minuten te bereiken vanaf de snelwegen A2 en A12.
Openbaar vervoer:
Op 5 minuten afstand lopen is het Utrecht Centraal Station gelegen, vanaf hier vertrekken bussen en treinen naar verschillende plaatsen in Nederland.
VLOEROPPERVLAK
Voor de verhuur is per 1 november 2025 circa 450 m2 v.v.o. beschikbaar op de 4e verdieping.
Genoemd metrage is inclusief een aandeel in de algemene en gemeenschappelijke ruimten.
PARKEERGELEGENHEID
Het kantoorgebouw beschikt over 129 parkeerplaatsen in de half verdiepte onder het gebouw gelegen afgesloten parkeergarage en een gedeelte op het aanwezige parkeerdek. Een aantal van deze parkeerplaatsen is voorzien van een laadpaal.
Parkeerplaatsen zijn beschikbaar op basis van een parkeernorm 1:107 m2. In overleg kunnen er extra parkeerplaatsen worden bij gehuurd.
In de parkeergarage is ook een zeer ruime afgesloten fietsenstalling aanwezig.
In de omgeving zijn voldoende parkeergarages waar tegen betaling geparkeerd kan worden.
OPLEVERINGSNIVEAU
De kantoorruimte wordt opgeleverd in de huidige turnkey staat met de volgende voorzieningen:
• gemeenschappelijke centrale entree, ontvangstruimte voorzien van luifel en tochtsluis;
• gemeenschappelijke gescheiden dames- en herentoilet voorzien van voorportaal;
• drie personenliften;
• trappenhuis;
• huidig systeemplafond voorzien van verlichtingsarmaturen;
• huidige (deels glazen) scheidingswanden;
• verwarmingsradiatoren;
• zonwering (waar aanwezig);
• huidige vloerbedekking;
• pantry voorzien van koelkast, vaatwasser en wasbak;
• kabelgoten voorzien van data- en elektrabekabeling;
• er is een glasvezelverbinding aanwezig in het gebouw.
ENERGIELABEL
Het kantoorgebouw is voorzien van energielabel B.
GLASVEZEL
Er is een glasvezelverbinding aanwezig in het gebouw.
De aansluiting en het verbruik van data- en telecommunicatievoorzieningen zijn niet in de huurprijs begrepen en dienen door huurder zelf te worden verzorgd en betaald.
AANVAARDING
Per 1 oktober 2025, eerder in overleg.
VOORWAARDEN EN CONDITIES
HUURPRIJS
Kantoorruimte:
€ 235,00 per m² per jaar.
Parkeerplaatsen:
€ 2.250,00 per parkeerplaats per jaar.
Genoemde bedragen te vermeerderen met omzetbelasting.
BTW-HEFFING
Uitgangspunt is BTW-belaste verhuur. Derhalve dient bovengenoemde huurprijs te worden vermeerderd met het van toepassing zijnde BTW-percentage. Indien huurder niet aan het 90% criterium voldoet, is er van rechtswege sprake van omzetbelasting vrijgestelde verhuur. Alsdan wordt de overeengekomen kale huurprijs, exclusief omzetbelasting, verhoogd met een nader te bepalen percentage zodat het voor verhuurder ontstane nadeel wordt gecompenseerd.
HUURTERMIJN
5 (vijf) jaar met een aansluitende verlengingsperiode van 5 (vijf) jaar.
Kortere huurtermijnen zijn bespreekbaar.
HUURBETALING
De huur en het voorschot servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting, per kwartaal vooruit.
HUURPRIJSHERZIENING
Jaarlijks, voor het eerst 1 (één) jaar na huuringangsdatum, op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens het consumentenprijsindexcijfer (CPI), reeks voor alle huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
SERVICEKOSTEN
€ 59,50 per m² per jaar, te vermeerderen met omzetbelasting, als voorschot op basis van nacalculatie, bij vooruitbetaling per kwartaal te voldoen, voor de kosten van de navolgende leveringen en diensten:
• stadsverwarming-, elektriciteits- en waterverbruik inclusief vastrecht;
• onderhoud en periodieke controle van elektrische installaties in gemeenschappelijke ruimten en op terreinen;
• onderhoud en periodieke controle van verwarmings- en/of luchtbehandelingsinstallatie(s);
• idem van liftinstallatie(s)
• idem van hydrofoorinstallatie;
• idem van glaswasinstallatie;
• idem van brandmelder-, en noodstroominstallatie;
• schoonhouden, met inbegrip van de beglazing, van de gemeenschappelijke ruimten, beglazing buitenzijde van het hele gebouw;
• idem van automatische deurbediening en intercomvideo-installatie;
• reinigen van goten, alsmede het ontstoppen van putten, riolen en afvoeren;
• assurantiepremie buitenbeglazing;
• vervangen buitenverlichting;
• containerhuur voor afval en kosten van afvoer en verwerking;
• onderhoud van tuinen, plantenbakken binnen in gemeenschappelijke ruimten en buiten, waaronder vervanging van planten;
• onderhoud parkeerterrein en overige verhardingen, waaronder herbestrating;
• onderhoud dak en jaarlijkse dak inspectie;
• 5% administratiekosten over bovenstaande leveringen en diensten.
ZEKERHEIDSTELLING
Een bankgarantie, model ROZ, of waarborgsom ter grootte van drie maanden huurpenningen en servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting.
HUUROVEREENKOMST
De op te stellen huurovereenkomst is conform de overeenkomst die door de Raad voor Onroerende Zaken in februari 2015 is vastgesteld en zoals gehanteerd wordt door de Nederlandse Vereniging van Makelaars NVM met de bijbehorende Algemene Bepalingen.
ALGEMEEN
Ontdek Smakkelaarsburgt: uw toekomstige werkplek in het hart van Utrecht op het Centraal Station!
Op een toplocatie aan de Leidseveer 2-12 is dit indrukwekkende kantoorgebouw “Smakkelaarsburgt” gelegen. Het kantoorgebouw ligt direct naast Utrecht Centraal Station. Binnen 4 minuten lopen komt u binnen in de centrale entree, hier word je vriendelijk verwelkomd door de receptioniste.
Het kantoorgebouw Smakkelaarsburgt heeft een totale omvang van circa 12.367 m² en beschikt over 129 parkeerplaatsen in de onder en op het gebouw gelegen afgesloten parkeergarage en parkeerdek. Vanuit deze parkeergarage is de hoofdentree makkelijk te bereiken. In het gebouw zijn onder andere DOVA, Qorvo, Tribes en Royal HaskoningDHV gevestigd.
Vanaf 1 november 2025 is een gedeelte van de 4e verdieping beschikbaar. De totale beschikbaarheid op de 4e verdieping bedraagt circa 450 m² v.v.o
Door de ideale ligging is het bruisende centrum van Utrecht binnen handbereik. Hier kan je gemakkelijk naartoe lopen voor een lunchafspraak of een boodschap.
BEREIKBAARHEID
Eigen vervoer:
Het kantoorgebouw “Smakkelaarsburgt” is gelegen in de binnenstad van Utrecht, toch is het gebouw binnen 10 minuten te bereiken vanaf de snelwegen A2 en A12.
Openbaar vervoer:
Op 5 minuten afstand lopen is het Utrecht Centraal Station gelegen, vanaf hier vertrekken bussen en treinen naar verschillende plaatsen in Nederland.
VLOEROPPERVLAK
Voor de verhuur is per 1 november 2025 circa 450 m2 v.v.o. beschikbaar op de 4e verdieping.
Genoemd metrage is inclusief een aandeel in de algemene en gemeenschappelijke ruimten.
PARKEERGELEGENHEID
Het kantoorgebouw beschikt over 129 parkeerplaatsen in de half verdiepte onder het gebouw gelegen afgesloten parkeergarage en een gedeelte op het aanwezige parkeerdek. Een aantal van deze parkeerplaatsen is voorzien van een laadpaal.
Parkeerplaatsen zijn beschikbaar op basis van een parkeernorm 1:107 m2. In overleg kunnen er extra parkeerplaatsen worden bij gehuurd.
In de parkeergarage is ook een zeer ruime afgesloten fietsenstalling aanwezig.
In de omgeving zijn voldoende parkeergarages waar tegen betaling geparkeerd kan worden.
OPLEVERINGSNIVEAU
De kantoorruimte wordt opgeleverd in de huidige turnkey staat met de volgende voorzieningen:
• gemeenschappelijke centrale entree, ontvangstruimte voorzien van luifel en tochtsluis;
• gemeenschappelijke gescheiden dames- en herentoilet voorzien van voorportaal;
• drie personenliften;
• trappenhuis;
• huidig systeemplafond voorzien van verlichtingsarmaturen;
• huidige (deels glazen) scheidingswanden;
• verwarmingsradiatoren;
• zonwering (waar aanwezig);
• huidige vloerbedekking;
• pantry voorzien van koelkast, vaatwasser en wasbak;
• kabelgoten voorzien van data- en elektrabekabeling;
• er is een glasvezelverbinding aanwezig in het gebouw.
ENERGIELABEL
Het kantoorgebouw is voorzien van energielabel B.
GLASVEZEL
Er is een glasvezelverbinding aanwezig in het gebouw.
De aansluiting en het verbruik van data- en telecommunicatievoorzieningen zijn niet in de huurprijs begrepen en dienen door huurder zelf te worden verzorgd en betaald.
AANVAARDING
Per 1 oktober 2025, eerder in overleg.
VOORWAARDEN EN CONDITIES
HUURPRIJS
Kantoorruimte:
€ 235,00 per m² per jaar.
Parkeerplaatsen:
€ 2.250,00 per parkeerplaats per jaar.
Genoemde bedragen te vermeerderen met omzetbelasting.
BTW-HEFFING
Uitgangspunt is BTW-belaste verhuur. Derhalve dient bovengenoemde huurprijs te worden vermeerderd met het van toepassing zijnde BTW-percentage. Indien huurder niet aan het 90% criterium voldoet, is er van rechtswege sprake van omzetbelasting vrijgestelde verhuur. Alsdan wordt de overeengekomen kale huurprijs, exclusief omzetbelasting, verhoogd met een nader te bepalen percentage zodat het voor verhuurder ontstane nadeel wordt gecompenseerd.
HUURTERMIJN
5 (vijf) jaar met een aansluitende verlengingsperiode van 5 (vijf) jaar.
Kortere huurtermijnen zijn bespreekbaar.
HUURBETALING
De huur en het voorschot servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting, per kwartaal vooruit.
HUURPRIJSHERZIENING
Jaarlijks, voor het eerst 1 (één) jaar na huuringangsdatum, op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens het consumentenprijsindexcijfer (CPI), reeks voor alle huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
SERVICEKOSTEN
€ 59,50 per m² per jaar, te vermeerderen met omzetbelasting, als voorschot op basis van nacalculatie, bij vooruitbetaling per kwartaal te voldoen, voor de kosten van de navolgende leveringen en diensten:
• stadsverwarming-, elektriciteits- en waterverbruik inclusief vastrecht;
• onderhoud en periodieke controle van elektrische installaties in gemeenschappelijke ruimten en op terreinen;
• onderhoud en periodieke controle van verwarmings- en/of luchtbehandelingsinstallatie(s);
• idem van liftinstallatie(s)
• idem van hydrofoorinstallatie;
• idem van glaswasinstallatie;
• idem van brandmelder-, en noodstroominstallatie;
• schoonhouden, met inbegrip van de beglazing, van de gemeenschappelijke ruimten, beglazing buitenzijde van het hele gebouw;
• idem van automatische deurbediening en intercomvideo-installatie;
• reinigen van goten, alsmede het ontstoppen van putten, riolen en afvoeren;
• assurantiepremie buitenbeglazing;
• vervangen buitenverlichting;
• containerhuur voor afval en kosten van afvoer en verwerking;
• onderhoud van tuinen, plantenbakken binnen in gemeenschappelijke ruimten en buiten, waaronder vervanging van planten;
• onderhoud parkeerterrein en overige verhardingen, waaronder herbestrating;
• onderhoud dak en jaarlijkse dak inspectie;
• 5% administratiekosten over bovenstaande leveringen en diensten.
ZEKERHEIDSTELLING
Een bankgarantie, model ROZ, of waarborgsom ter grootte van drie maanden huurpenningen en servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting.
HUUROVEREENKOMST
De op te stellen huurovereenkomst is conform de overeenkomst die door de Raad voor Onroerende Zaken in februari 2015 is vastgesteld en zoals gehanteerd wordt door de Nederlandse Vereniging van Makelaars NVM met de bijbehorende Algemene Bepalingen.
Kaart
Kaart laden...
Kadastrale grens
Bebouwing
Reistijd
Krijg inzicht in de bereikbaarheid van dit object vanuit bijvoorbeeld een openbaar vervoer station of vanuit een adres.