Omschrijving
ALGEMEEN
In de onlangs gerenoveerde Stationsstraat is dit representatieve kantoorgebouw gelegen; zeer herkenbaar naast het politiekantoor. Op de tweede etage is een kantoorruimte beschikbaar met een vloeroppervlakte van ca. 633 m² VVO.
LIGGING
De Spoorzone heeft de laatste jaren een complete metamorfose ondergaan, waardoor de toegang naar het stadscentrum bijzonder uitnodigend is geworden. En ook achter het NS Station zijn en worden diverse projecten gerealiseerd die bijdragen aan een gebied met een dynamiek waar oud en nieuw, reuring en rust, individualiteit en collectief, werken en wonen versmelten. De diverse voorzieningen zoals winkels, horeca, publieke sector, de groene oase van het nieuwe Spoorpark etc. bevinden zich alle op loopafstand.
Mede daardoor is de Spoorzone in trek bij zowel jongeren als senioren, starters als professionals, levensgenieters als pioniers. Het gebied kent inmiddels een mooie uitdagende mix van functies die in de toekomst alleen nog maar zullen toenemen in aantal en diversiteit. De Spoorzone biedt u als ondernemer de perfecte balans tussen een actief zakelijk en privé leven in een prettige en dynamisch omgeving.
BEREIKBAARHEID
Het gebouw is goed bereikbaar met eigen vervoer. Binnen tien minuten ben u op de A-58 (Breda-Antwerpen en ’s-Hertogenbosch-Eindhoven). Dit wordt bevorderd door parkeergelegenheid op eigen terrein en de aanwezigheid in de directe omgeving van grote parkeergarages (betaald) zoals o.a. Pieter Vreedeplein, Tivoli en Zwijssen.
Door de ligging vlakbij het Centraal NS station van Tilburg met daarbij het busstation, is de bereikbaarheid met het openbaar vervoer uitstekend te noemen. Ook de fietsenstallingen bij het NS-station en in het spoortalud dragen hieraan bij.
DOELGROEP
(Zakelijke) dienstverlening zoals o.a. kantoor, praktijk, trainings-/cursusruimte etc.
OPPERVLAKTE
De totale oppervlakte bedraagt ca. 633 m² VVO (verhuurbaar vloeroppervlak) inclusief aandeel algemene ruimtes.
Aan de voorzijde (Stationsstraat) bevindt zich nog een balkon dat bestemd is voor privé-gebruik.
De etage is eventueel in twee units te splitsen (onder nader overeen te komen voorwaarden) van elk ca. 300 m². In dat geval zal het sanitair tbv gezamenlijk gebruik zijn.
PARKEREN
Op het privé-parkeerterrein dat behoort tot het kantoorgebouw zijn 8 parkeerplaatsen beschikbaar voor de aangeboden etage.
Het parkeerterrein is bereikbaar vanaf de Langestraat.
VOORZIENINGEN/OPLEVERINGSNIVEAU
Het kantoorgebouw is voorzien van o.a. de navolgende zaken:
- Een gedeelde, gescheiden toiletvoorziening op de verdieping (M/V);
- Wand- en vloerafwering
* Nieuw: Vloerafwerking o.b.v. projecttapijt, kleurkeuze in overleg;
* Nieuw: Basis verlichting (o.b.v. LED);
- Basis E-aansluitingen in wand (vloerpotten niet mogelijk);
- Basis data-aansluiting o.b.v. UTP CAT 6 in wand, centraal uitkomend en gepatched in de technische ruimte. In het pand is tevens een (dark) glasverbinding afgemonteerd;
- Basis W-installatie, inclusief:
* Hoofdverwarming d.m.v. radiatoren;
* Basiskoeling door een voorkoeling op de luchtbehandeling;
* De kantoorruimte is voorzien van een gebalanceerd ventilatiesysteem, inclusief warmteterugwinning op de retourlucht. De aan- en retourluchten zijn gescheiden en er wordt altijd verse buitenlucht aangezogen. De ventilatie installatie heeft een verhoogde capaciteit (minimaal ‘frisse scholen klasse B’).
- Een gebouw gebonden alarminstallatie inclusief zonering. De kantoorruimte is een eigen, afgesloten zone binnen het alarmsysteem;
- Een basis pantry, inclusief tafelmodel koelkast, vaatwasser, spoelbak en onderbouw kasten;
De kantoorruimte wordt in principe met de bestaande indeling opgeleverd. Het (huurders)specifieke inbouwpakket is voor rekening van huurder. De realisatie van dit inbouwpakket kan door verhuurder voor huurder worden verzorgd.
BESTEMMING
Volgens het bestemmingsplan is o.a. het volgende toegestaan:
- kantoren
- dienstverlening
- maatschappelijke voorzieningen
HUURPRIJS
De huurprijs voor de kantoorruimte bedraagt € 150,= per m²/jr. excl. BTW
De huurprijs voor de parkeerplaatsen bedraagt € 1.200,= per plaats/jr. excl. BTW
INDEXERING
Jaarlijkse indexering jaarlijks per 1 juli op basis van de Consumenten Prijs index reeks “alle huishoudens” samengesteld door het Centraal Bureau voor de Statistiek CBS (2015=100).
SERVICEKOSTEN
Als voorschot op de leveringen en diensten bedragen de servicekosten € 42,50 per m² per jaar (excl. BTW).
In het voorschot servicekosten zijn voor huurder (in ieder geval) de volgende leveringen en diensten opgenomen:
- Verbruik elektra kantoorruimte + algemene ruimtes en installaties
- Verbruik gas kantoorruimte + algemene ruimtes en installaties
- Verbruik water kantoorruimte + algemene ruimtes
- Schoonmaak algemene ruimtes
- Glasbewassing buitenzijde
- Onderhoud alarminstallatie
- Onderhoud en keuringen E- en W-installatie
- Onderhoud voorterrein/buitenterrein
- Administratiekosten (5%)
OPLEVERDATUM
Aanvaarding in overleg; op korte termijn mogelijk.
HUURPERIODE
De huurperiode bedraagt vijf of tien jaar met een verlengingsmogelijkheid van telkens vijf jaar. Overige huurperioden in overleg bespreekbaar.
OVEREENKOMST
Volgens het model van de Raad voor Onroerende Zaken ROZ model juli 2015, artikel 7:230a BW bedrijfsruimte (kantoor- en andere bedrijfsruimten) met de bijbehorende algemene bepalingen en nodige aanvullingen.
ZEKERHEIDSTELLING
Tot zekerheid van nakoming van de verplichtingen uit deze overeenkomst dient door huurder een bankgarantie gesteld te worden/waarborgsom gestort te worden ter grootte van een betalingsverplichting (inclusief servicekosten en BTW) van drie maanden.
HUURBETALING
Huurbetaling per maand bij vooruitbetaling door middel van een automatische incasso.
VOORBEHOUD
Een en ander geschiedt onder aanvaarding en uitdrukkelijk voorbehoud goedkeuring eigenaar.
OMZETBELASTING
Indien huurder niet aan 90% criterium voldoet, zal er van rechtswege sprake zijn van een van omzetbelasting vrijgestelde verhuur. Alsdan wordt de overeengekomen kale huurprijs exclusief omzetbelasting, zodanig verhoogd dat het voor verhuurder ontstane financiële nadeel wordt gecompenseerd.
Doordat het pand ouder is dan 10 jaar en niet meer binnen de zogenaamde herzieningstermijn valt, is het pand zeer interessant voor partijen die geen BTW-belaste prestaties verrichten. De huurprijs wordt voor dergelijke partijenmet 3,5% verhoogd ter compensatie van het financiële nadeel van verhuurder.
In de onlangs gerenoveerde Stationsstraat is dit representatieve kantoorgebouw gelegen; zeer herkenbaar naast het politiekantoor. Op de tweede etage is een kantoorruimte beschikbaar met een vloeroppervlakte van ca. 633 m² VVO.
LIGGING
De Spoorzone heeft de laatste jaren een complete metamorfose ondergaan, waardoor de toegang naar het stadscentrum bijzonder uitnodigend is geworden. En ook achter het NS Station zijn en worden diverse projecten gerealiseerd die bijdragen aan een gebied met een dynamiek waar oud en nieuw, reuring en rust, individualiteit en collectief, werken en wonen versmelten. De diverse voorzieningen zoals winkels, horeca, publieke sector, de groene oase van het nieuwe Spoorpark etc. bevinden zich alle op loopafstand.
Mede daardoor is de Spoorzone in trek bij zowel jongeren als senioren, starters als professionals, levensgenieters als pioniers. Het gebied kent inmiddels een mooie uitdagende mix van functies die in de toekomst alleen nog maar zullen toenemen in aantal en diversiteit. De Spoorzone biedt u als ondernemer de perfecte balans tussen een actief zakelijk en privé leven in een prettige en dynamisch omgeving.
BEREIKBAARHEID
Het gebouw is goed bereikbaar met eigen vervoer. Binnen tien minuten ben u op de A-58 (Breda-Antwerpen en ’s-Hertogenbosch-Eindhoven). Dit wordt bevorderd door parkeergelegenheid op eigen terrein en de aanwezigheid in de directe omgeving van grote parkeergarages (betaald) zoals o.a. Pieter Vreedeplein, Tivoli en Zwijssen.
Door de ligging vlakbij het Centraal NS station van Tilburg met daarbij het busstation, is de bereikbaarheid met het openbaar vervoer uitstekend te noemen. Ook de fietsenstallingen bij het NS-station en in het spoortalud dragen hieraan bij.
DOELGROEP
(Zakelijke) dienstverlening zoals o.a. kantoor, praktijk, trainings-/cursusruimte etc.
OPPERVLAKTE
De totale oppervlakte bedraagt ca. 633 m² VVO (verhuurbaar vloeroppervlak) inclusief aandeel algemene ruimtes.
Aan de voorzijde (Stationsstraat) bevindt zich nog een balkon dat bestemd is voor privé-gebruik.
De etage is eventueel in twee units te splitsen (onder nader overeen te komen voorwaarden) van elk ca. 300 m². In dat geval zal het sanitair tbv gezamenlijk gebruik zijn.
PARKEREN
Op het privé-parkeerterrein dat behoort tot het kantoorgebouw zijn 8 parkeerplaatsen beschikbaar voor de aangeboden etage.
Het parkeerterrein is bereikbaar vanaf de Langestraat.
VOORZIENINGEN/OPLEVERINGSNIVEAU
Het kantoorgebouw is voorzien van o.a. de navolgende zaken:
- Een gedeelde, gescheiden toiletvoorziening op de verdieping (M/V);
- Wand- en vloerafwering
* Nieuw: Vloerafwerking o.b.v. projecttapijt, kleurkeuze in overleg;
* Nieuw: Basis verlichting (o.b.v. LED);
- Basis E-aansluitingen in wand (vloerpotten niet mogelijk);
- Basis data-aansluiting o.b.v. UTP CAT 6 in wand, centraal uitkomend en gepatched in de technische ruimte. In het pand is tevens een (dark) glasverbinding afgemonteerd;
- Basis W-installatie, inclusief:
* Hoofdverwarming d.m.v. radiatoren;
* Basiskoeling door een voorkoeling op de luchtbehandeling;
* De kantoorruimte is voorzien van een gebalanceerd ventilatiesysteem, inclusief warmteterugwinning op de retourlucht. De aan- en retourluchten zijn gescheiden en er wordt altijd verse buitenlucht aangezogen. De ventilatie installatie heeft een verhoogde capaciteit (minimaal ‘frisse scholen klasse B’).
- Een gebouw gebonden alarminstallatie inclusief zonering. De kantoorruimte is een eigen, afgesloten zone binnen het alarmsysteem;
- Een basis pantry, inclusief tafelmodel koelkast, vaatwasser, spoelbak en onderbouw kasten;
De kantoorruimte wordt in principe met de bestaande indeling opgeleverd. Het (huurders)specifieke inbouwpakket is voor rekening van huurder. De realisatie van dit inbouwpakket kan door verhuurder voor huurder worden verzorgd.
BESTEMMING
Volgens het bestemmingsplan is o.a. het volgende toegestaan:
- kantoren
- dienstverlening
- maatschappelijke voorzieningen
HUURPRIJS
De huurprijs voor de kantoorruimte bedraagt € 150,= per m²/jr. excl. BTW
De huurprijs voor de parkeerplaatsen bedraagt € 1.200,= per plaats/jr. excl. BTW
INDEXERING
Jaarlijkse indexering jaarlijks per 1 juli op basis van de Consumenten Prijs index reeks “alle huishoudens” samengesteld door het Centraal Bureau voor de Statistiek CBS (2015=100).
SERVICEKOSTEN
Als voorschot op de leveringen en diensten bedragen de servicekosten € 42,50 per m² per jaar (excl. BTW).
In het voorschot servicekosten zijn voor huurder (in ieder geval) de volgende leveringen en diensten opgenomen:
- Verbruik elektra kantoorruimte + algemene ruimtes en installaties
- Verbruik gas kantoorruimte + algemene ruimtes en installaties
- Verbruik water kantoorruimte + algemene ruimtes
- Schoonmaak algemene ruimtes
- Glasbewassing buitenzijde
- Onderhoud alarminstallatie
- Onderhoud en keuringen E- en W-installatie
- Onderhoud voorterrein/buitenterrein
- Administratiekosten (5%)
OPLEVERDATUM
Aanvaarding in overleg; op korte termijn mogelijk.
HUURPERIODE
De huurperiode bedraagt vijf of tien jaar met een verlengingsmogelijkheid van telkens vijf jaar. Overige huurperioden in overleg bespreekbaar.
OVEREENKOMST
Volgens het model van de Raad voor Onroerende Zaken ROZ model juli 2015, artikel 7:230a BW bedrijfsruimte (kantoor- en andere bedrijfsruimten) met de bijbehorende algemene bepalingen en nodige aanvullingen.
ZEKERHEIDSTELLING
Tot zekerheid van nakoming van de verplichtingen uit deze overeenkomst dient door huurder een bankgarantie gesteld te worden/waarborgsom gestort te worden ter grootte van een betalingsverplichting (inclusief servicekosten en BTW) van drie maanden.
HUURBETALING
Huurbetaling per maand bij vooruitbetaling door middel van een automatische incasso.
VOORBEHOUD
Een en ander geschiedt onder aanvaarding en uitdrukkelijk voorbehoud goedkeuring eigenaar.
OMZETBELASTING
Indien huurder niet aan 90% criterium voldoet, zal er van rechtswege sprake zijn van een van omzetbelasting vrijgestelde verhuur. Alsdan wordt de overeengekomen kale huurprijs exclusief omzetbelasting, zodanig verhoogd dat het voor verhuurder ontstane financiële nadeel wordt gecompenseerd.
Doordat het pand ouder is dan 10 jaar en niet meer binnen de zogenaamde herzieningstermijn valt, is het pand zeer interessant voor partijen die geen BTW-belaste prestaties verrichten. De huurprijs wordt voor dergelijke partijenmet 3,5% verhoogd ter compensatie van het financiële nadeel van verhuurder.
Kaart
Kaart laden...
Kadastrale grens
Bebouwing
Reistijd
Krijg inzicht in de bereikbaarheid van dit object vanuit bijvoorbeeld een openbaar vervoer station of vanuit een adres.