Hofhoek 5 3176 PD Poortugaal

€ 135 /m²/jaar

Omschrijving

Algemeen
Op zoek naar een kantoorlocatie voor uw bedrijf met maatschappelijke of commerciële doeleinden? Dan is kantorenpand ‘High Five’ waar je moet zijn! Het vriendelijke en toegankelijke gebouw biedt een inspirerende omgeving voor maatschappelijke en sociale bedrijven/organisaties. De entree is gedeeltelijk overdekt en voorzien van een gedeelde ontvangstruimte. Aan licht en ruimtelijkheid geen gebrek door een centraal gelegen atrium.
Vanwege de grote vloeren van maar liefst ca. 1500 m² en de rechthoekige vorm zijn er eindeloos veel mogelijkheden voor wat betreft de indeling. Zo is de ruimte wegens en dubbele entree per verdieping uitermate geschikt om te splitsen twee ruimtes van ca. 750 m². Ideaal voor het creëren van behandelkamers, wachtruimtes, kantoortuinen of lokalen.

‘High five’ is uitstekend te bereiken met het openbaar, zo vindt u zowel een metrostation als een bushalte op loopafstand, waarmee u binnen 20 minuten in het centrum van Rotterdam bent. Ook met de auto is het pand goed te bereiken en er is meer dan voldoende parkeergelegenheid zowel naast als onder het gebouw.

Locatie
De Hofhoek is een strategische locatie voor nationale, maar zeer zeker ook voor internationale bedrijven en organisaties. Dit heeft o.a. te maken met de uitstekende bereikbaarheid met zowel de auto alsmede het openbaar vervoer. Het metrostation is op loopafstand, maar ook de bussen stoppen op deze locatie. Daarbij ligt de locatie direct aan de verbindingsweg tussen Rotterdam en zijn haven.

De Hofhoek is een zichtlocatie aan de Groene Kruisweg en is dus zeer goed bereikbaar met de auto. Binnen slechts vijf minuten bent u vanaf de ring Rotterdam op de locatie. Er is een uitstekende parkeervoorziening direct naast het gebouw.

Atrium
Gezien het karakter van het atrium staat de verhuurder eventueel open voor een creatieve invulling van deze ruimte.

Indeling
Voor de verhuur zijn de navolgende verdiepingen metrages beschikbaar:

2e verdieping: ca. 689 m²

Parkeren
In de onder-/ en achtergelegen parkeergarage zijn in totaal 92 parkeerplaatsen aanwezig, wat neerkomt op een parkeernorm van 1:70.

Bestemmingsplan
Bij de gemeente Albrandswaard valt de onroerende zaak in het vigerende bestemmingsplan: ‘Groene Kruisweg / Metrobaan‘, vastgesteld bij Raadsbesluit van 27 juni 2011.

Op grond van artikel 9 van dit bestemmingsplan is de enkelbestemming van de locatie: ‘Kantoor‘ met als dubbelbestemming ‘Waarde – Archeologie 3‘.

De voor ‘Kantoor‘ aangewezen gronden zijn bestemd voor:
a. kantoren;
b. bedrijfsgebonden parkeervoorzieningen;
c. erven, groenvoorzieningen en water;
d. ter plaatse van de aanduiding 'maatschappelijk' zijn de gronden tevens bestemd voor maatschappelijke doeleinden.

Voorzieningen
Het gehuurde wordt opgeleverd in de huidige gerenoveerde staat, onder andere voorzien van:
• Algemene entree op de begane grond;
• Centrale entree op de eerste verdieping;
• Algemeen trappenhuis inclusief aanwezige liften;
• Aanwezige inbouwpakket per verdieping;
• Aanwezige systeemplafond v.v. verlichtingsarmaturen;
• Aanwezige vloerbedekking;
• Aanwezige topkoeling;
• Kabelgoten ten behoeve van elektra en databekabeling;
• Aanwezige toiletgroepen per verdieping;
• Aanwezige panty’s per verdieping;
• In 2017 is het atrium geklimatiseerd en verduurzaamd.

Energielabel
Het object heeft energielabel B en is geldig tot 25 oktober 2028

Huurprijs
Kantoorruimte: € 135,00 per m² per jaar, exclusief BTW en servicekosten.
Parkeerplaatsen: € 750,00 per plaats per jaar, exclusief BTW.

Bijkomende kosten
Een voorschot groot € 50,00 per m² per jaar, exclusief BTW ten behoeve van de navolgende leveringen en diensten:
• Het onderhoudsabonnement van de liften, alsmede het verbruik van elektrische stroom, keuringskosten, telefoonabonnement enz.;
• Het verbruik, onderhoud en de periodieke controle van de luchtbehandelings- en verwarmingsinstallatie;
• De kosten van verlichting van de gemeenschappelijke ruimten, waaronder ondermeer wordt verstaan het verbruik van elektrische stroom, vernieuwing van lampen en buizen enz.;
• Het schoonhouden van alle gemeenschappelijke ruimten, waaronder worden gerekend de trappenhuizen, de parkeerkelder, de gemeenschappelijke gangen, toiletten, de liften enz., het wassen van al het gemeenschappelijke glas aan binnen- en buitenzijde;
• De drinkwaterleiding, waaronder eventueel meterhuur, waterverbruik, enz.;
• De verzekering van alle glasruiten behorende tot de opstal van het gehuurde (inclusief de glasruiten in de gemeenschappelijk ruimten) dienende tot lichtdoorlating;
• Het onderhoud en de periodieke controle van brandmeld-, bewakings-, storingsmelder-, intercom-, en noodomroepinstallatie miva toilet enz.;
• Onderhoud en inspectie bliksemafleiderinstallatie;
• Onderhoud en periodieke controle brandslanghaspels;
• Onderhoud en periodieke controle noodstroomaggregaat;
• Het onderhoud van de hydrofoorinstallatie en eventuele vuilwaterpomp;
• Onderhoud en inboeten bloembakken + tuin rondom het kantoorpand en eventuele bloembakken in de gezamenlijke ruimten;
• Het vegen van de schoorsteen- en luchtkanalen;
• De kosten van afvoer van huisvuil, inclusief stortgelden;
• De administratiekosten van bovenstaande leveringen en diensten à 5% van deze kosten.

De servicekosten worden geheven op basis van jaarlijkse nacalculatie.

Huurprijsaanpassing
Jaarlijks, voor het eerst één jaar na datum huuringang, op basis van de wijziging van het prijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks CPI-Alle Huishoudens (2015=100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

Huurtermijn
Vijf jaar met een verlengingsmogelijkheid van vijf jaar.

Zekerheidsstelling
Een bankgarantie ter grootte van een betalingsverplichting van drie maanden, inclusief servicekosten en BTW.

Huurovereenkomst
De huurovereenkomst zal op basis van het standaard model van de Raad van Onroerende Zaken (ROZ) met bijbehorende Algemene Bepalingen, gedeponeerd en ingeschreven bij de griffie van de rechtbank te ‘s-Gravenhage, worden opgemaakt.

Betalingswijze
De huurpenningen, servicekosten en BTW dienen te worden voldaan bij vooruitbetaling per kalenderkwartaal.

Omzetbelasting
Over de huurprijs zal BTW in rekening worden gebracht. Indien BTW niet in rekening kan worden gebracht, geldt een nader te bepalen opslag op bovengenoemde huurprijs.

Datum van oplevering
In overleg.

Wijze van oplevering
In huidige staat.

Nadrukkelijk zij vermeld dat deze vrijblijvende informatieverstrekking niet als een aanbieding of offerte mag worden beschouwd. Aan deze gegevens kunnen geen rechten worden ontleend.

Kenmerken

Overdracht

Huurprijs
€ 135 per vierkante meter per jaar
Servicekosten
€ 50 per vierkante meter per jaar (21% BTW van toepassing)
Aangeboden sinds
Status
Beschikbaar
Aanvaarding
In overleg

Bouw

Hoofdfunctie
Kantoor
Soort bouw
Bestaande bouw
Bouwjaar
2000

Oppervlakten

Oppervlakte
689 m²

Indeling

Aantal bouwlagen
1 bouwlaag
Voorzieningen
Topkoeling, liften, te openen ramen, toilet, pantry en verwarming

Energie

Energielabel
B 1,10

Omgeving

Ligging
Stadscentrum/dorpskern en stationslocatie

Parkeergelegenheid

Parkeerkosten
Vanaf € 75,- per parkeerplaats per jaar

Kaart

Kaart laden...

Kadastrale grens Bebouwing

Reistijd

Krijg inzicht in de bereikbaarheid van dit object vanuit bijvoorbeeld een openbaar vervoer station of vanuit een adres.

Hofhoek 5

€ 135 /m²/jaar