Omschrijving
Algemeen
Beschikbaar voor verhuur is een multifunctioneel bedrijfsobject aan de Nijverheidstraat op bedrijventerrein ‘Louter Bloemen’. Het object bestaat uit een bedrijfsruimte op de begane grond, bedrijfs-/opslagruimte op de verdieping en kantoorruimte inclusief algemene ruimtes, gelegen op de begane grond alsmede de eerste verdieping.
Bereikbaarheid
De bereikbaarheid ten opzichte van de snelwegen is erg goed, de A16 ligt op 2 autominuten afstand en ook is de A15 via de N3 in de nabijheid. Parkeren is mogelijk direct voor het pand en ook in de straat is voldoende openbare parkeergelegenheid.
Kadastrale aanduiding
Gemeente Dordrecht, Sectie L, Nummer 2216 en 2160. De oppervlakte bedraagt ca. 301 m² en ca. 1.142 m².
Indeling
Ca. 802 m² bedrijfsruimte gelegen op de begane grond;
Ca. 475 m² bedrijfs-/opslagruimte op de verdieping;
Ca. 310 m² kantoorruimte inclusief algemene ruimtes, gelegen op de begane grond alsmede de eerste verdieping.
De oppervlakten zijn zo zorgvuldig mogelijk vastgesteld, doch mogen niet worden aangemerkt als zuivere verhuurbare oppervlakte volgens de Nederlandse Eenheids Norm NEN 2580. Onder- danwel overmaat van het metrage zal nimmer (kunnen) leiden tot enige verrekening van de huurprijs en/of eventuele kosten bijkomende leveringen en diensten, tijdens de periode van deze huurovereenkomst met inbegrip van eventuele verlenging(en) hiervan.
Voorzieningen
Het object zal vrij van huur en gebruik (schoon en ontruimd) worden opgeleverd in de huidige staat met onder andere de volgende voorzieningen:
Bedrijfsruimte
- Vloer deels uitgevoerd in stelconplaten, deels klinkers en deels beton;
- Goederenlift;
- TL verlichting;
- Gevels opgetrokken uit bakstenen;
- Dak bestaat uit een betonnen cassettedak;
- Daglichttoetreding middels zijramen en lichtstraten;
- Verwarming middels heater;
- Inpandige werkplaats/opslagruimte wordt verwarmd en gekoeld middels kanaal luchtbehandeling systeem;
- Diverse entresolvloeren;
- Overheaddeur in voorgevel;
- Brandblusmiddelen, waaronder brandslangen en brandblusapparaten;
- Aansluitingen op riolering, water- en elektriciteitsleidingen (met krachtstroom).
Kantoorruimte
- Verwarming middels CV ketel (Nefit) via radiatoren;
- Toilet met handwasbakje;
- Screens aan de voorzijde van het pand*;
- Kantoorvertrekken, receptie/ontvangstbalie
- Kunststof kozijnen voorzien van dubbele beglazing.
De met een sterretje (*) gearceerde voorzieningen zijn door de voorgaande huurder aangebracht en zullen “om niet” aan huurder ter beschikking worden gesteld. Huurder mag dus gebruik maken van deze voorzieningen, doch deze voorzieningen behoren niet tot het gehuurde. Verhuurder staat niet in voor de werking van deze voorzieningen. Eventuele vervanging of onderhoud van deze voorzieningen is geheel voor rekening van huurder. Deze voorzieningen dienen (indien in werkende staat) bij einde huurovereenkomst wel in het gehuurde achter te blijven.
Huurprijs
€ 99.000,00 per jaar, exclusief BTW en servicekosten.
Huurprijsaanpassing
Jaarlijks, voor het eerst één jaar na datum huuringang, op basis van de wijziging van het prijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks CPI-Alle Huishoudens (2015=100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
Huurtermijn
Vijf jaar met een verlengingsmogelijkheid van drie jaar.
Omzetbelasting
Over de huurprijs zal BTW in rekening worden gebracht. Indien BTW niet in rekening kan worden gebracht, geldt een nader te bepalen opslag op bovengenoemde huurprijs.
Bijkomende kosten
Een nader te bepalen voorschot per maand, exclusief BTW, voor de nader vast te stellen leveringen en diensten. De servicekosten worden geheven op basis van jaarlijkse nacalculatie.
Zekerheidsstelling
Een bankgarantie of waarborgsom ter grootte van een betalingsverplichting van drie maanden, inclusief servicekosten en BTW.
Betalingswijze
De huurpenningen, servicekosten en BTW dienen te worden voldaan bij vooruitbetaling per maand.
Datum van oplevering
In overleg.
Wijze van oplevering
Vrij van huur en gebruik (schoon en ontruimd), in de huidige staat.
Energielabel
Het object heeft thans geen energielabel (aanvraag is in gang gezet).
Bestemmingsplan
Bij de gemeente Dordrecht valt de onderhavige onroerende zaak in het vigerende bestemmingsplan 'Zeehavens' dat werd vastgesteld bij Raadsbesluit van 26 november 2014. Op grond van artikel 5 van dit bestemmingsplan is de enkelbestemming van de locatie '’Bedrijf – 3' met gebiedsaanduidingen 'milieuzone – bedrijf t/m categorie 4.1', 'gezoneerd industrieterrein' en 'zone geluidverkaveling'.
Deze bestemming houdt in dat het perceel bebouwd en gebruikt mag worden overeenkomstig de navolgende bepalingen:
• bedrijven tot milieu categorie 4.1 van de Staat van Bedrijfsactiviteiten zijn toegestaan;
• de bruto vloeroppervlakte van bedrijfskantoren mag per bedrijfskavel niet meer bedragen dan 50% van de totale bedrijfsvloeroppervlakte van het desbetreffende bedrijf met een maximum van 3.000 m²;
• het maximale bebouwingspercentage bedraagt 80 % van het bouwvlak;
• de maximale bouwhoogte bedraagt 15 m;
• het perceel is gelegen in een zone geluidsverkaveling;
• ondergeschikte detailhandel is toegestaan mits het aandeel detailhandel niet meer bedraagt dan 5% van de totale omzet of mits het ter plaatse vervaardigde of geproduceerde goederen betreft.
• zelfstandige kantoren zijn niet toegestaan;
• bedrijfswoningen zijn niet toegestaan.
Huurovereenkomst
De huurovereenkomst zal op basis van het standaard model van de Raad van Onroerende Zaken (ROZ) met bijbehorende Algemene Bepalingen, gedeponeerd en ingeschreven bij de griffie van de rechtbank te ‘s-Gravenhage, worden opgemaakt.
Gebruik
Huurder is te allen tijde zelf volledig verantwoordelijk voor het aanvragen van de eventueel benodigde goedkeuringen en/of vergunningen van het bevoegd gezag om zich op locatie te mogen vestigen. Indien na ondertekening van de huurovereenkomst blijkt dat het gebruik van Huurder strijdig is met de ter plaatse geldende publiekrechtelijke of privaatrechtelijke bestemming, kan Huurder de Verhuurder daar nimmer voor aansprakelijk stellen. Het toetsen of het beoogde gebruik publiek- of privaatrechtelijk is toegestaan, betreft volledig de verantwoordelijkheid van Huurder.
Privacy
Ooms respecteert uw recht op privacy en garandeert dat uw persoons- en bedrijfsgegevens op een vertrouwelijke en verantwoordelijke wijze zullen worden behandeld, overeenkomstig de richtlijnen uit de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
Nadrukkelijk zij vermeld dat deze vrijblijvende informatieverstrekking niet als een aanbieding of offerte mag worden beschouwd. Aan deze gegevens kunnen geen rechten worden ontleend.
Beschikbaar voor verhuur is een multifunctioneel bedrijfsobject aan de Nijverheidstraat op bedrijventerrein ‘Louter Bloemen’. Het object bestaat uit een bedrijfsruimte op de begane grond, bedrijfs-/opslagruimte op de verdieping en kantoorruimte inclusief algemene ruimtes, gelegen op de begane grond alsmede de eerste verdieping.
Bereikbaarheid
De bereikbaarheid ten opzichte van de snelwegen is erg goed, de A16 ligt op 2 autominuten afstand en ook is de A15 via de N3 in de nabijheid. Parkeren is mogelijk direct voor het pand en ook in de straat is voldoende openbare parkeergelegenheid.
Kadastrale aanduiding
Gemeente Dordrecht, Sectie L, Nummer 2216 en 2160. De oppervlakte bedraagt ca. 301 m² en ca. 1.142 m².
Indeling
Ca. 802 m² bedrijfsruimte gelegen op de begane grond;
Ca. 475 m² bedrijfs-/opslagruimte op de verdieping;
Ca. 310 m² kantoorruimte inclusief algemene ruimtes, gelegen op de begane grond alsmede de eerste verdieping.
De oppervlakten zijn zo zorgvuldig mogelijk vastgesteld, doch mogen niet worden aangemerkt als zuivere verhuurbare oppervlakte volgens de Nederlandse Eenheids Norm NEN 2580. Onder- danwel overmaat van het metrage zal nimmer (kunnen) leiden tot enige verrekening van de huurprijs en/of eventuele kosten bijkomende leveringen en diensten, tijdens de periode van deze huurovereenkomst met inbegrip van eventuele verlenging(en) hiervan.
Voorzieningen
Het object zal vrij van huur en gebruik (schoon en ontruimd) worden opgeleverd in de huidige staat met onder andere de volgende voorzieningen:
Bedrijfsruimte
- Vloer deels uitgevoerd in stelconplaten, deels klinkers en deels beton;
- Goederenlift;
- TL verlichting;
- Gevels opgetrokken uit bakstenen;
- Dak bestaat uit een betonnen cassettedak;
- Daglichttoetreding middels zijramen en lichtstraten;
- Verwarming middels heater;
- Inpandige werkplaats/opslagruimte wordt verwarmd en gekoeld middels kanaal luchtbehandeling systeem;
- Diverse entresolvloeren;
- Overheaddeur in voorgevel;
- Brandblusmiddelen, waaronder brandslangen en brandblusapparaten;
- Aansluitingen op riolering, water- en elektriciteitsleidingen (met krachtstroom).
Kantoorruimte
- Verwarming middels CV ketel (Nefit) via radiatoren;
- Toilet met handwasbakje;
- Screens aan de voorzijde van het pand*;
- Kantoorvertrekken, receptie/ontvangstbalie
- Kunststof kozijnen voorzien van dubbele beglazing.
De met een sterretje (*) gearceerde voorzieningen zijn door de voorgaande huurder aangebracht en zullen “om niet” aan huurder ter beschikking worden gesteld. Huurder mag dus gebruik maken van deze voorzieningen, doch deze voorzieningen behoren niet tot het gehuurde. Verhuurder staat niet in voor de werking van deze voorzieningen. Eventuele vervanging of onderhoud van deze voorzieningen is geheel voor rekening van huurder. Deze voorzieningen dienen (indien in werkende staat) bij einde huurovereenkomst wel in het gehuurde achter te blijven.
Huurprijs
€ 99.000,00 per jaar, exclusief BTW en servicekosten.
Huurprijsaanpassing
Jaarlijks, voor het eerst één jaar na datum huuringang, op basis van de wijziging van het prijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks CPI-Alle Huishoudens (2015=100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
Huurtermijn
Vijf jaar met een verlengingsmogelijkheid van drie jaar.
Omzetbelasting
Over de huurprijs zal BTW in rekening worden gebracht. Indien BTW niet in rekening kan worden gebracht, geldt een nader te bepalen opslag op bovengenoemde huurprijs.
Bijkomende kosten
Een nader te bepalen voorschot per maand, exclusief BTW, voor de nader vast te stellen leveringen en diensten. De servicekosten worden geheven op basis van jaarlijkse nacalculatie.
Zekerheidsstelling
Een bankgarantie of waarborgsom ter grootte van een betalingsverplichting van drie maanden, inclusief servicekosten en BTW.
Betalingswijze
De huurpenningen, servicekosten en BTW dienen te worden voldaan bij vooruitbetaling per maand.
Datum van oplevering
In overleg.
Wijze van oplevering
Vrij van huur en gebruik (schoon en ontruimd), in de huidige staat.
Energielabel
Het object heeft thans geen energielabel (aanvraag is in gang gezet).
Bestemmingsplan
Bij de gemeente Dordrecht valt de onderhavige onroerende zaak in het vigerende bestemmingsplan 'Zeehavens' dat werd vastgesteld bij Raadsbesluit van 26 november 2014. Op grond van artikel 5 van dit bestemmingsplan is de enkelbestemming van de locatie '’Bedrijf – 3' met gebiedsaanduidingen 'milieuzone – bedrijf t/m categorie 4.1', 'gezoneerd industrieterrein' en 'zone geluidverkaveling'.
Deze bestemming houdt in dat het perceel bebouwd en gebruikt mag worden overeenkomstig de navolgende bepalingen:
• bedrijven tot milieu categorie 4.1 van de Staat van Bedrijfsactiviteiten zijn toegestaan;
• de bruto vloeroppervlakte van bedrijfskantoren mag per bedrijfskavel niet meer bedragen dan 50% van de totale bedrijfsvloeroppervlakte van het desbetreffende bedrijf met een maximum van 3.000 m²;
• het maximale bebouwingspercentage bedraagt 80 % van het bouwvlak;
• de maximale bouwhoogte bedraagt 15 m;
• het perceel is gelegen in een zone geluidsverkaveling;
• ondergeschikte detailhandel is toegestaan mits het aandeel detailhandel niet meer bedraagt dan 5% van de totale omzet of mits het ter plaatse vervaardigde of geproduceerde goederen betreft.
• zelfstandige kantoren zijn niet toegestaan;
• bedrijfswoningen zijn niet toegestaan.
Huurovereenkomst
De huurovereenkomst zal op basis van het standaard model van de Raad van Onroerende Zaken (ROZ) met bijbehorende Algemene Bepalingen, gedeponeerd en ingeschreven bij de griffie van de rechtbank te ‘s-Gravenhage, worden opgemaakt.
Gebruik
Huurder is te allen tijde zelf volledig verantwoordelijk voor het aanvragen van de eventueel benodigde goedkeuringen en/of vergunningen van het bevoegd gezag om zich op locatie te mogen vestigen. Indien na ondertekening van de huurovereenkomst blijkt dat het gebruik van Huurder strijdig is met de ter plaatse geldende publiekrechtelijke of privaatrechtelijke bestemming, kan Huurder de Verhuurder daar nimmer voor aansprakelijk stellen. Het toetsen of het beoogde gebruik publiek- of privaatrechtelijk is toegestaan, betreft volledig de verantwoordelijkheid van Huurder.
Privacy
Ooms respecteert uw recht op privacy en garandeert dat uw persoons- en bedrijfsgegevens op een vertrouwelijke en verantwoordelijke wijze zullen worden behandeld, overeenkomstig de richtlijnen uit de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
Nadrukkelijk zij vermeld dat deze vrijblijvende informatieverstrekking niet als een aanbieding of offerte mag worden beschouwd. Aan deze gegevens kunnen geen rechten worden ontleend.
Kaart
Kaart laden...
Kadastrale grens
Bebouwing
Reistijd
Krijg inzicht in de bereikbaarheid van dit object vanuit bijvoorbeeld een openbaar vervoer station of vanuit een adres.