Deze bedrijfsruimte op funda in business: https://www.fundainbusiness.nl/43699062
Simon Stevinstraat 5 3261 MG Oud-Beijerland
€ 200.000 /jr
Omschrijving
Algemeen
Beschikbaar voor verhuur is het representatieve bedrijfspand, bestaande uit ca. 2.212 m² bedrijfsruimte, ca. 93 m² kantoor- toilet- kantineruimte en 16 gemarkeerde parkeerplaatsen. Het bedrijfsobject kent dan ook een uitstekende verhouding tussen het oppervlak aan bedrijfsruimte en kantoorruimte.
De bedrijfsruimte is voorzien van vier elektrische overheaddeuren waarbij het laden en lossen door de aanwezige luifels overdekt kan plaatsvinden.
Daarnaast zijn er ruime mogelijkheden binnen het bestemmingsplan 'werken' waarbij bedrijven tot en met milieucategorie 4.2 zijn toegestaan.
Dit bedrijfspand biedt een ideale gelegenheid voor ondernemers die op zoek zijn naar een moderne, goed bereikbare locatie.
Bereikbaarheid
Bedrijventerrein De Bosschen in Oud-Beijerland heeft een strategische ligging met goede bereikbaarheid, zowel voor lokaal als regionaal verkeer.
Het terrein is direct bereikbaar via de N217, een provinciale weg die een belangrijke verbindingsroute vormt naar de snelweg A29. De A29 biedt snelle toegang tot Rotterdam in het noorden en richting het zuiden naar de Zeeuwse en Brabantse regio's.
Hoewel het bedrijventerrein zelf niet direct aan een treinstation ligt, zijn er buslijnen beschikbaar die naar nabijgelegen stations en knooppunten leiden. De dichtstbijzijnde treinstations zijn station Barendrecht en station Rotterdam Lombardijen, die goede aansluitingen bieden naar de rest van Nederland.
Kadastrale aanduiding
Gemeente Oud-Beijerland, sectie L, nummer 1142, groot ca. 4.731 m² (gedeeltelijk).
Indeling
Ca. 2.212 m² Bedrijfsruimte;
Ca. 93 m² Kantoorruimte gelegen op de begane grond en eerste verdieping;
16 gemarkeerde parkeerplaatsen.
* Op het buitenterrein is het uitsluitend toegestaan om personenauto's te parkeren. Buitenopslag of het langdurig parkeren van voertuigen is nadrukkelijk niet toegestaan.
De oppervlakten zijn zo zorgvuldig mogelijk vastgesteld, doch mogen niet worden aangemerkt als zuivere verhuurbare oppervlakte volgens de Nederlandse Eenheids Norm NEN 2580.
Voorzieningen:
Bedrijfsruimte:
- Drie elektrisch bedienbare overheaddeuren met transparante delen voor daglicht toetreding aan de voorzijde (ca. 4,00 m breed en ca. 4,20 m hoog);
- Eén elektrisch bedienbare overheaddeur met transparante delen voor daglicht toetreding aan de zijkant (ca. 5,00 m breed en ca. 4,20 m hoog);
- Luifels boven de overheaddeuren waardoor laden en lossen overdekt kan plaatsvinden;
- Elektra aansluiting met een vermogen van 3 x 160 Ampère;
- Diverse loopdeuren / entrees voor zowel de kantoorruimte als de bedrijfsruimte;
- Onderheide betonvloer (maximale vloerbelasting ca. 2.000 kg/m2);
- Een afgescheiden werkplaats met interne snelloopdeur;
- Heater t.b.v. verwarming;
- Aanrij beveiliging bij de overheaddeuren;
- Led-verlichting binnen (nieuw te plaatsen);
- Led buitenverlichting (recent vernieuwd);
- Diverse nooduitgangen;
- Alarminstallatie*;
- Vrije hoogte onder de staalconstructie variërend van 7,30 tot 7,80 meter;
- Vrije hoogte onder het dak variërend van 7,70 tot 8,10 meter.
* De aanwezige alarminstallatie is in het verleden gebruikt door de vertrekkend huurder. Huurder is zelf
verantwoordelijk voor het gebruik en ingebruikstelling van het alarmsysteem en zal zelf zorgdragen voor
alle kosten voortvloeiend uit het gebruik van het alarmsysteem.
Kantoorruimte:
- Sanitaire voorziening met dubbele toiletruimte in het linker compartiment;
- Pantry voorzieningen / kantine ruimte;
- Nieuwe CV-installatie met radiotoren;
- Te openen ramen;
- Aparte wasbak met close in boiler in de bedrijfsruimte;
- Elektra- en data bekabeling;
- Alarminstallatie*.
* De aanwezige alarminstallatie is in het verleden gebruikt door de vertrekkend huurder. Huurder is zelf
verantwoordelijk voor het gebruik en ingebruikstelling van het alarmsysteem en zal zelf zorgdragen voor
alle kosten voortvloeiend uit het gebruik van het alarmsysteem.
Huurprijs
€ 200.000 per jaar/maand, exclusief BTW en servicekosten.
Huurprijsaanpassing
Jaarlijks, voor het eerst één jaar na datum huuringang, op basis van de wijziging van het prijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks CPI-Alle Huishoudens (2015=100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
Huurtermijn
Vijf jaar met een verlengingsmogelijkheid van vijf jaar.
Omzetbelasting
Over de huurprijs zal BTW in rekening worden gebracht. Indien BTW niet in rekening kan worden gebracht, geldt een nader te bepalen opslag op bovengenoemde huurprijs.
Bijkomende kosten
Nader te bepalen voorschot, exclusief BTW voor de
navolgende leveringen en diensten.
Zekerheidsstelling
Een bankgarantie of waarborgsom ter grootte van een betalingsverplichting van drie maanden, inclusief servicekosten en BTW.
Betalingswijze
De huurpenningen, servicekosten en BTW dienen te worden voldaan bij vooruitbetaling per maand.
Datum van oplevering
1 januari 2025.
Wijze van oplevering
Het object zal vrij van huur en gebruik (schoon en ontruimd) worden opgeleverd in de huidige staat.
Bestemming
Bij de gemeente Oud-Beijerland valt de onroerende zaak in het vigerende bestemmings¬plan: ‘Werken‘, vastgesteld bij Raadsbesluit van 8 mei 2012.
Op grond van artikel 4 van dit bestemmingsplan is de enkelbestemming van de locatie: ‘Bedrijventerrein-1‘ met als nadere functie-aanduiding ‘Bedrijf tot en met categorie 4.2‘.
De voor ‘Bedrijventerrein-1‘ aangewezen gronden zijn bestemd voor:
a. bedrijfsactiviteiten in categorie 1 en 2 zoals genoemd in de staat van bedrijfsactiviteiten;
b. productiegebonden detailhandel als nevenactiviteit, met uitzondering van detailhandel in voedings- en genotmiddelen, waarbij maximaal 10% van het b.v.o. als zodanig mag worden gebruikt;
c. niet zelfstandige kantoren van het ter plaatse gevestigde bedrijf tot maximaal 50% van het totale b.v.o. en tot een maximum van 3.000 m²;
met de daarbij behorende:
d. tuinen en erven;
e. wegen en paden;
f. parkeervoorzieningen;
g. verkeersvoorzieningen;
h. waterhuishoudkundige voorzieningen;
i. groenvoorzieningen;
j. nutsvoorzieningen.
Huurovereenkomst
De huurovereenkomst zal op basis van het standaard model van de Raad van Onroerende Zaken (ROZ) met bijbehorende Algemene Bepalingen, gedeponeerd en ingeschreven bij de griffie van de rechtbank te ‘s-Gravenhage, worden opgemaakt.
Nadrukkelijk zij vermeld dat deze vrijblijvende informatieverstrekking niet als een aanbieding of offerte mag worden beschouwd.
Aan deze gegevens kunnen geen rechten worden ontleend.
Beschikbaar voor verhuur is het representatieve bedrijfspand, bestaande uit ca. 2.212 m² bedrijfsruimte, ca. 93 m² kantoor- toilet- kantineruimte en 16 gemarkeerde parkeerplaatsen. Het bedrijfsobject kent dan ook een uitstekende verhouding tussen het oppervlak aan bedrijfsruimte en kantoorruimte.
De bedrijfsruimte is voorzien van vier elektrische overheaddeuren waarbij het laden en lossen door de aanwezige luifels overdekt kan plaatsvinden.
Daarnaast zijn er ruime mogelijkheden binnen het bestemmingsplan 'werken' waarbij bedrijven tot en met milieucategorie 4.2 zijn toegestaan.
Dit bedrijfspand biedt een ideale gelegenheid voor ondernemers die op zoek zijn naar een moderne, goed bereikbare locatie.
Bereikbaarheid
Bedrijventerrein De Bosschen in Oud-Beijerland heeft een strategische ligging met goede bereikbaarheid, zowel voor lokaal als regionaal verkeer.
Het terrein is direct bereikbaar via de N217, een provinciale weg die een belangrijke verbindingsroute vormt naar de snelweg A29. De A29 biedt snelle toegang tot Rotterdam in het noorden en richting het zuiden naar de Zeeuwse en Brabantse regio's.
Hoewel het bedrijventerrein zelf niet direct aan een treinstation ligt, zijn er buslijnen beschikbaar die naar nabijgelegen stations en knooppunten leiden. De dichtstbijzijnde treinstations zijn station Barendrecht en station Rotterdam Lombardijen, die goede aansluitingen bieden naar de rest van Nederland.
Kadastrale aanduiding
Gemeente Oud-Beijerland, sectie L, nummer 1142, groot ca. 4.731 m² (gedeeltelijk).
Indeling
Ca. 2.212 m² Bedrijfsruimte;
Ca. 93 m² Kantoorruimte gelegen op de begane grond en eerste verdieping;
16 gemarkeerde parkeerplaatsen.
* Op het buitenterrein is het uitsluitend toegestaan om personenauto's te parkeren. Buitenopslag of het langdurig parkeren van voertuigen is nadrukkelijk niet toegestaan.
De oppervlakten zijn zo zorgvuldig mogelijk vastgesteld, doch mogen niet worden aangemerkt als zuivere verhuurbare oppervlakte volgens de Nederlandse Eenheids Norm NEN 2580.
Voorzieningen:
Bedrijfsruimte:
- Drie elektrisch bedienbare overheaddeuren met transparante delen voor daglicht toetreding aan de voorzijde (ca. 4,00 m breed en ca. 4,20 m hoog);
- Eén elektrisch bedienbare overheaddeur met transparante delen voor daglicht toetreding aan de zijkant (ca. 5,00 m breed en ca. 4,20 m hoog);
- Luifels boven de overheaddeuren waardoor laden en lossen overdekt kan plaatsvinden;
- Elektra aansluiting met een vermogen van 3 x 160 Ampère;
- Diverse loopdeuren / entrees voor zowel de kantoorruimte als de bedrijfsruimte;
- Onderheide betonvloer (maximale vloerbelasting ca. 2.000 kg/m2);
- Een afgescheiden werkplaats met interne snelloopdeur;
- Heater t.b.v. verwarming;
- Aanrij beveiliging bij de overheaddeuren;
- Led-verlichting binnen (nieuw te plaatsen);
- Led buitenverlichting (recent vernieuwd);
- Diverse nooduitgangen;
- Alarminstallatie*;
- Vrije hoogte onder de staalconstructie variërend van 7,30 tot 7,80 meter;
- Vrije hoogte onder het dak variërend van 7,70 tot 8,10 meter.
* De aanwezige alarminstallatie is in het verleden gebruikt door de vertrekkend huurder. Huurder is zelf
verantwoordelijk voor het gebruik en ingebruikstelling van het alarmsysteem en zal zelf zorgdragen voor
alle kosten voortvloeiend uit het gebruik van het alarmsysteem.
Kantoorruimte:
- Sanitaire voorziening met dubbele toiletruimte in het linker compartiment;
- Pantry voorzieningen / kantine ruimte;
- Nieuwe CV-installatie met radiotoren;
- Te openen ramen;
- Aparte wasbak met close in boiler in de bedrijfsruimte;
- Elektra- en data bekabeling;
- Alarminstallatie*.
* De aanwezige alarminstallatie is in het verleden gebruikt door de vertrekkend huurder. Huurder is zelf
verantwoordelijk voor het gebruik en ingebruikstelling van het alarmsysteem en zal zelf zorgdragen voor
alle kosten voortvloeiend uit het gebruik van het alarmsysteem.
Huurprijs
€ 200.000 per jaar/maand, exclusief BTW en servicekosten.
Huurprijsaanpassing
Jaarlijks, voor het eerst één jaar na datum huuringang, op basis van de wijziging van het prijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks CPI-Alle Huishoudens (2015=100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
Huurtermijn
Vijf jaar met een verlengingsmogelijkheid van vijf jaar.
Omzetbelasting
Over de huurprijs zal BTW in rekening worden gebracht. Indien BTW niet in rekening kan worden gebracht, geldt een nader te bepalen opslag op bovengenoemde huurprijs.
Bijkomende kosten
Nader te bepalen voorschot, exclusief BTW voor de
navolgende leveringen en diensten.
Zekerheidsstelling
Een bankgarantie of waarborgsom ter grootte van een betalingsverplichting van drie maanden, inclusief servicekosten en BTW.
Betalingswijze
De huurpenningen, servicekosten en BTW dienen te worden voldaan bij vooruitbetaling per maand.
Datum van oplevering
1 januari 2025.
Wijze van oplevering
Het object zal vrij van huur en gebruik (schoon en ontruimd) worden opgeleverd in de huidige staat.
Bestemming
Bij de gemeente Oud-Beijerland valt de onroerende zaak in het vigerende bestemmings¬plan: ‘Werken‘, vastgesteld bij Raadsbesluit van 8 mei 2012.
Op grond van artikel 4 van dit bestemmingsplan is de enkelbestemming van de locatie: ‘Bedrijventerrein-1‘ met als nadere functie-aanduiding ‘Bedrijf tot en met categorie 4.2‘.
De voor ‘Bedrijventerrein-1‘ aangewezen gronden zijn bestemd voor:
a. bedrijfsactiviteiten in categorie 1 en 2 zoals genoemd in de staat van bedrijfsactiviteiten;
b. productiegebonden detailhandel als nevenactiviteit, met uitzondering van detailhandel in voedings- en genotmiddelen, waarbij maximaal 10% van het b.v.o. als zodanig mag worden gebruikt;
c. niet zelfstandige kantoren van het ter plaatse gevestigde bedrijf tot maximaal 50% van het totale b.v.o. en tot een maximum van 3.000 m²;
met de daarbij behorende:
d. tuinen en erven;
e. wegen en paden;
f. parkeervoorzieningen;
g. verkeersvoorzieningen;
h. waterhuishoudkundige voorzieningen;
i. groenvoorzieningen;
j. nutsvoorzieningen.
Huurovereenkomst
De huurovereenkomst zal op basis van het standaard model van de Raad van Onroerende Zaken (ROZ) met bijbehorende Algemene Bepalingen, gedeponeerd en ingeschreven bij de griffie van de rechtbank te ‘s-Gravenhage, worden opgemaakt.
Nadrukkelijk zij vermeld dat deze vrijblijvende informatieverstrekking niet als een aanbieding of offerte mag worden beschouwd.
Aan deze gegevens kunnen geen rechten worden ontleend.
Kenmerken
Overdracht
- Huurprijs
- € 200.000 per jaar
- Aangeboden sinds
-
- Status
- Beschikbaar
- Aanvaarding
- Beschikbaar per 1-1-2025
Bouw
- Hoofdfunctie
- Bedrijfshal
- Soort bouw
- Bestaande bouw
- Bouwjaar
- 1999
Oppervlakten
- Oppervlakte
- 2.305 m²
- Bedrijfshal oppervlak
- 2.305 m²
Indeling
- Voorzieningen
- Overheaddeuren, krachtstroom, betonvloer, heater, toilet en pantry
Energie
- Energielabel
- Niet beschikbaar