Deze bedrijfsruimte op funda in business: https://www.fundainbusiness.nl/42042151
De Boeg 12 9206 BB Drachten
- Verhuurd
€ 850 /mnd
Omschrijving
U vindt dit vrijstaande bedrijfspand ( 2005/2006) op industrieterrein De Haven in Drachten. Het pand met een representatieve uitstraling, bestaande uit een bedrijfshal van ca. 180 m².
In de directe omgeving zijn verschillende productie- en dienstverlenende bedrijven gevestigd.
Waaronder een hoveniersbedrijf.
Kadastrale gegevens
Bedrijfspand: Gemeente Drachten, sectie A, nummer 15245, groot 1306 m².
Indeling
Bedrijfspand:
Begane grond: entree, hal, 2 kantoorvertrekken (Verhuurd), kantine, 2 toiletten.
Verdieping: trapopgang hal, 2 kantoorvertrekken, totaal ca. 90 m² SEPARAAT BESCHIKBAAR.
2x aansluitende loosden, verhuurd.
Bedrijfsruimte/loods (achterste) 12 m bij 15 m = 180m² BESCHIKBAAR.
Wijze van oplevering
Casco loods.
Loopdeur en overheaddeur loods;
NB: het laten bouwen van een kantine/kantoor met pantry en toiletruimte in de loods behoord tot de mogelijkheden.
Dit betekend dat er 20m² kantoor kan worden toegevoegd waardoor de totale m² verhuurbaar oppervlak op 200m² uitkomt.
De inpandige overdekte ruimte zal zo worden gebouwd dat de draagconstructie sterk genoeg is.
In het hoofdgebouw is separaat kantoorruimte beschikbaar.
De huur van deze ruimte 90m² zit op € 550,-.
Bestemming:
Bedrijfsactiviteiten, die zijn genoemd in bijlage 1 onder de categorieën 1, 2, 3.1, 3.2, 4.1, 4.2, 5.1 en 5.2
Aanvaarding
in overleg
Bezichtiging:
Bezichtigingen uitsluitend op afspraak tijdens kantooruren, met de makelaar.
Huur van de loods: €850,- per maand ex. btw is €10.200,- per jaar ex. btw in de huidige staat.
Huurprijsaanpassing
Jaarlijks, voor het eerst één jaar na datum huuringang, op basis van de wijziging van het prijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks CPI-Alle Huishoudens (2000=100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
Huurtermijn
Minimaal 2 jaar.
Omzetbelasting huur
Ingevolge artikel 11, lid 1, sub B, van de Wet Omzetbelasting zullen verhuurder en huurder een verklaring ondertekenen, op grond waarvan zij opteren voor belaste verhuur. Deze zogenaamde 'opteringsverklaring' zal bij ondertekening van de huurovereenkomst door huurder zijn ondertekend. Huurder verklaart hierbij dat de onroerende zaak ook tenminste gebruikt gaat worden voor doeleinden waarvoor recht op aftrek van omzetbelasting bestaat. Aan een niet BTW-plichtige huurder zal een BTW compensatie in rekening worden gebracht.
Zekerheidsstelling
Een bankgarantie ter grootte van een betalingsverplichting van tenminste twee maanden.
Betalingswijze
De huurpenningen, servicekosten en BTW dienen te worden voldaan bij vooruitbetaling per maand.
Huurovereenkomst
De huurovereenkomst zal op basis van het standaard model van de Raad van Onroerende Zaken (ROZ) met bijbehorende Algemene Bepalingen, gedeponeerd en ingeschreven bij de griffie van de rechtbank te 's-Gravenhage, worden opgemaakt.
In de directe omgeving zijn verschillende productie- en dienstverlenende bedrijven gevestigd.
Waaronder een hoveniersbedrijf.
Kadastrale gegevens
Bedrijfspand: Gemeente Drachten, sectie A, nummer 15245, groot 1306 m².
Indeling
Bedrijfspand:
Begane grond: entree, hal, 2 kantoorvertrekken (Verhuurd), kantine, 2 toiletten.
Verdieping: trapopgang hal, 2 kantoorvertrekken, totaal ca. 90 m² SEPARAAT BESCHIKBAAR.
2x aansluitende loosden, verhuurd.
Bedrijfsruimte/loods (achterste) 12 m bij 15 m = 180m² BESCHIKBAAR.
Wijze van oplevering
Casco loods.
Loopdeur en overheaddeur loods;
NB: het laten bouwen van een kantine/kantoor met pantry en toiletruimte in de loods behoord tot de mogelijkheden.
Dit betekend dat er 20m² kantoor kan worden toegevoegd waardoor de totale m² verhuurbaar oppervlak op 200m² uitkomt.
De inpandige overdekte ruimte zal zo worden gebouwd dat de draagconstructie sterk genoeg is.
In het hoofdgebouw is separaat kantoorruimte beschikbaar.
De huur van deze ruimte 90m² zit op € 550,-.
Bestemming:
Bedrijfsactiviteiten, die zijn genoemd in bijlage 1 onder de categorieën 1, 2, 3.1, 3.2, 4.1, 4.2, 5.1 en 5.2
Aanvaarding
in overleg
Bezichtiging:
Bezichtigingen uitsluitend op afspraak tijdens kantooruren, met de makelaar.
Huur van de loods: €850,- per maand ex. btw is €10.200,- per jaar ex. btw in de huidige staat.
Huurprijsaanpassing
Jaarlijks, voor het eerst één jaar na datum huuringang, op basis van de wijziging van het prijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks CPI-Alle Huishoudens (2000=100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
Huurtermijn
Minimaal 2 jaar.
Omzetbelasting huur
Ingevolge artikel 11, lid 1, sub B, van de Wet Omzetbelasting zullen verhuurder en huurder een verklaring ondertekenen, op grond waarvan zij opteren voor belaste verhuur. Deze zogenaamde 'opteringsverklaring' zal bij ondertekening van de huurovereenkomst door huurder zijn ondertekend. Huurder verklaart hierbij dat de onroerende zaak ook tenminste gebruikt gaat worden voor doeleinden waarvoor recht op aftrek van omzetbelasting bestaat. Aan een niet BTW-plichtige huurder zal een BTW compensatie in rekening worden gebracht.
Zekerheidsstelling
Een bankgarantie ter grootte van een betalingsverplichting van tenminste twee maanden.
Betalingswijze
De huurpenningen, servicekosten en BTW dienen te worden voldaan bij vooruitbetaling per maand.
Huurovereenkomst
De huurovereenkomst zal op basis van het standaard model van de Raad van Onroerende Zaken (ROZ) met bijbehorende Algemene Bepalingen, gedeponeerd en ingeschreven bij de griffie van de rechtbank te 's-Gravenhage, worden opgemaakt.
Kenmerken
Overdracht
- Laatste huurprijs
- € 850 per maand
- Oorspronkelijke huurprijs
- € 1.650 per maand
- Aangeboden sinds
-
- Status
- Verhuurd
- Eigendomssituatie
- Volle eigendom
Bouw
- Hoofdfunctie
- Bedrijfshal
- Soort bouw
- Bestaande bouw
- Bouwjaar
- 2005
Oppervlakten
- Oppervlakte
- 180 m²
- Bedrijfshal oppervlak
- 180 m²
- Perceel
- 1.306 m²
Energie
- Energielabel
- Niet beschikbaar
Omgeving
- Ligging
- Bedrijventerrein en havengebied