• Verhuurd

Platinastraat 117 2718 ST Zoetermeer

€ 51.500 /jr

Verhuurgeschiedenis

Aangeboden sinds
27 november 2023
Verhuurdatum
4 januari 2024
Looptijd
5 weken

Omschrijving

Algemeen: Het complex is gelegen op het bedrijventerrein 'Lansinghage'. Het betreft een kleinschalig bedrijvencomplex, welke afzonderlijk in units zijn onderverdeeld maar ook in combinatie met elkaar gehuurd kunnen worden. Door de goede ligging is dit een zeer gewilde locatie voor bedrijven in en rondom Zoetermeer. Momenteel hebben wij per direct unit Platinastraat 123 voor verhuur beschikbaar.

Bereikbaarheid: Het complex is vanaf de snelweg A-12 (Den Haag - Utrecht v.v.) via de Oostweg en de Lansinghageweg goed bereikbaar alsmede vanuit Rotterdam/ Delft via de provinciale weg N470. Ook met het openbaar vervoer is het terrein goed bereikbaar, diverse bussen stoppen op loopafstand. Door de realisatie van het Station Lansingerland is de bereikbaarheid van de locatie sterk verbeterd. Station Lansingerland is een treinstation op de kruising van de verlengde Oosterheemlijn van RandstadRail en de spoorlijn Gouda - Den Haag op de grens van Bleiswijk en Zoetermeer.

Adres: Platinastraat 117-125, 2718 ST Zoetermeer

Metrages en huurprijzen:

Unit 123
Bedrijfsruimte ca. 403,8 m²
Kantoorruimte ca. 124 m²
Huurprijs: € 51.500,-- per jaar excl. BTW

Parkeren: Op eigen terrein zijn ruim voldoende parkeerplaatsen aanwezig.

Bestemming: Bestemmingsplan Kwadrant/van Tuyll/ sportpark/ Brinkhage/ Lansinghage.

De voor Bedrijventerrein aangewezen gronden zijn bestemd voor, ter plaatse van de aanduiding 'bedrijf tot en met categorie 4.1', bedrijven tot en met milieucategorie 4.1 van de in de bijlagen bij deze regels opgenomen Lijst van bedrijfsactiviteiten.

Energielabel: Label C.

Opleveringsniveau:

De bedrijfsruimte wordt opgeleverd in huidige staat dat wil zeggen voorzien van onder andere:
* betonvloer (vloerbelasting ca. 2.000 kg/m²);
* overheaddeur(en);
* krachtstroomaansluiting;
* industriële verlichting;
* verwarming middels stralingspanelen;
* vrije hoogte van ca. 6 meter.

De kantoorruimte wordt opgeleverd in huidige staat dat wil zeggen voorzien van onder andere:
* systeemplafonds v.v. verlichtingsarmaturen;
* te openen ramen;
* pantry;
* cv-installatie met radiatoren;
* kabelgoten;
* toiletgroep(en).

HUURVOORWAARDEN

Huurprijs: Zie bovenstaande tabel.

Huurtermijn: 5 jaar met de mogelijkheid de huurovereenkomst met 5 jaar te verlengen.

Opzegtermijn: 12 maanden voor expiratie huurovereenkomst per aangetekend schrijven of bij deurwaardersexploot.

Oplevering: In overleg, op korte termijn mogelijk.

Huurbetaling: Per kwartaal vooruit.

Huurprijsaanpassing: Jaarlijks, zal per huuringangsdatum, voor het eerst 12 maanden na huuringangsdatum, de huurprijs worden aangepast op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks alle huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

Service- en energiekosten: € 5,- p/m² per jaar te vermeerderen met de wettelijk verschuldigde omzetbelasting, als voorschot te voldoen met naverrekening. Deze door verhuurder te verzorgen bijkomende leveringen en diensten omvatten:
-jaarlijkse inspectie en klein onderhoud van de overheaddeur(en);
-jaarlijkse inspectie en klein onderhoud van de brandslanghaspel(s);
-jaarlijkse inspectie en klein onderhoud verwarmingsinstallatie en heater(s);
-inspectie en klein onderhoud dakbedekking;
-periodiek terrein- en groenonderhoud;
-reinigen straatkolken en algemene riolering;
-periodieke glasbewassing buitenzijde;
-periodieke gevelreiniging (1 x in de 3 jaar);
-periodieke legionella controle;
-ongediertebestrijding;
-onderhoud bewegwijzering;
-water (algemeen);
-elektra (algemeen);
-alle werkzaamheden die door Verhuurder namens huurders worden verricht en die conform artikel 11 van de Algemene bepalingen ten laste van Huurder komen;
-administratiekosten ad 5% over de hierboven genoemde leveringen en diensten.

Huurder dient zelf contracten aan te gaan wat betreft de nutsvoorzieningen (gas/water/elektra) en telefoon en internet.

Huurovereenkomst: Standaard huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230a BW, vastgesteld door de Raad van Onroerende Zaken (ROZ) in januari 2015. Van deze huurovereenkomst maken deel uit de algemene bepalingen kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230a BW, welke op 17 februari 2015 gedeponeerd zijn bij de griffie van de rechtbank Den Haag en aldaar zijn ingeschreven onder nummer 15/21.

Zekerheidsstelling: Bij ondertekening van de huurovereenkomst, zal huurder een bankgarantie stellen ter grootte van drie maanden huurverplichting te vermeerderen met (eventuele) servicekosten en de wettelijk verschuldigde omzetbelasting.

Voorbehoud:
- positief kredietinformatierapport ter beoordeling van verhuurder;
- goedkeuring directie verhuurder.

Kenmerken

Overdracht

Laatste huurprijs
€ 51.500 per jaar
Servicekosten
€ 5 per vierkante meter per jaar (21% BTW van toepassing)
Aangeboden sinds
Status
Verhuurd

Bouw

Hoofdfunctie
Bedrijfshal
Soort bouw
Bestaande bouw
Bouwjaar
1990

Oppervlakten

Oppervlakte
528 m²
Bedrijfshal oppervlak
404 m²
Kantoor oppervlak
124 m²
Vrije hoogte
6 m
Draagvermogen
2.000 kg/m²

Indeling

Aantal bouwlagen
2 bouwlagen
Voorzieningen
Overheaddeuren, krachtstroom, betonvloer, toilet, pantry, inbouwarmaturen en te openen ramen

Energie

Energielabel
A

Omgeving

Ligging
Bedrijventerrein
Bereikbaarheid
Bushalte op minder dan 500 m, NS Intercitystation op 500 m tot 1000 m en snelwegafrit op 1000 m tot 1500 m

Betrokken makelaar

Kaart

Kaart laden...

Kadastrale grens Bebouwing

Reistijd

Krijg inzicht in de bereikbaarheid van dit object vanuit bijvoorbeeld een openbaar vervoer station of vanuit een adres.