Description
Functionele bedrijfsruimte met koelcellen op een uitstekende locatie op het Food Center in Amsterdam-West. De omgeving kenmerkt zich door de unieke identiteit als dé locatie voor het bevoorraden van horeca-Amsterdam. De bedrijfsruimte leent zich optimaal voor het gebruik als groothandel in en verwerkingsbedrijf van voedingsmiddelen.
BIJZONDERHEDEN:
- Bedrijfsruimte van 296 m²;
- Voorzien van koelcellen en -installaties (temperatuur per compartiment af te stellen);
- Uitstekend te bereiken met auto en openbaar vervoer;
- Personeelsruimte voorzien van pantry en toilet;
- Beschikbaar per 1 januari 2025.
VERHUURBAAR VLOEROPPERVLAK
In totaal bieden wij ca. 296 m² v.v.o. bedrijfsruimte met kantoorruimte aan, verdeeld over:
- ca. 274 m² v.v.o. bedrijfsruimte/personeelsruimte gelegen op de begane grond;
- ca. 22 m² v.v.o. kantoorruimte gelegen op de verdiepingsvloer.
Er is een NEN2580 meetrapport aanwezig.
OPLEVERINGSNIVEAU
De bedrijfsruimte wordt casco verhuurd 'in huidige staat' en onder meer opgeleverd met de navolgende zaken:
- Vrije hoogte bedrijfsruimte 5,6 meter (koelcellen variërend van 2,6 tot 3,6 meter)
- Epoxyvloer
- Overheaddeur
- Krachtstroomaansluiting
- Systeemplafond met verlichtingsarmaturen bij de kantoorruimte
- Pantry
- Toilet
- Verwarming
- Te openen ramen op de begane grond
De koelcellen, bijbehorende koelinstallaties en verlichting worden om niet ter beschikking gesteld aan de huurder, waarbij het onderhoud en vervanging (van onderdelen) van de koelcellen- en installaties voor verantwoordelijkheid van de huurder komt. Bij het einde van de huurovereenkomst dienen deze voormelde zaken in werkende en gecontroleerde staat terug opgeleverd te worden.
BEREIKBAARHEID
De bereikbaarheid per auto is uitstekend vanwege de ligging aan de Jan van Galenstraat, op maximaal 5 minuten van de Ringweg A10 (afslag S105) en de Haarlemmerweg. Ook per openbaar vervoer is het object optimaal te bereiken. Direct voor de entree van het Food Center bevindt zich bushalte Markthallen (lijn 18 en N82) en tramhalte Hugo de Grootplein (lijn 3 en 19) ligt op enkele minuten loopafstand.
PARKEREN
Parkeren is mogelijk op het gemeenschappelijk terrein van het Food Center. Er bevinden zich voldoende parkeerplaatsen direct voor de bedrijfsruimte.
BESTEMMING
Volgens het vigerende bestemmingsplan "Food Center Amsterdam" d.d. 1 juni 2016 geldt op deze locatie de bestemming "bedrijventerrein - Uit te werken". De ruimte is daarmee publiekrechtelijk bestemd om te worden gebruikt onder meer ten behoeve van:
- buikbedrijven;
- servicebedrijven;
- horeca van categorie 4.
De privaatrechtelijke bestemming uit de akte van erfpacht betreft 'Groothandel in- en verwerking van aardappelen, groente en fruit en aanverwante artikelen'. Voor de ingebruikname dient er toestemming gevraagd te worden bij de gemeente Amsterdam.
Voor meer informatie omtrent de bestemming verwijzen wij u graag naar het omgevingsloket.
SERVICEKOSTEN
Het uitgangspunt is dat huurder zelf zorg draagt voor contracten met de nutsleveranciers en onderhoudscontracten voor eventueel in het gehuurde aanwezige installaties. Het gehuurde beschikt over een eigen meterkast.
PARKMANAGEMENT
Op het Food Center is er sprake van centraal georganiseerd terreinbeheer voor onder meer het ontvangen van klanten alsmede het schoon en veilig houden van het terrein. De eigenaren en gebruikers hebben een verplicht lidmaatschap in het terreinbeheer. De kosten van het terreinbeheer dienen per kwartaal te worden voldaan en zijn voor rekening van huurder. De kosten bedragen € 1.409,34 ex BTW per kwartaal (huidig prijspeil).
OPLEVERING
Beschikbaar per 1 januari 2025.
ZEKERHEIDSTELLING
Een bankgarantie of waarborgsom ter grootte van een bruto-kwartaalverplichting (3 maanden huur), te vermeerderen met BTW.
HUURPRIJSAANPASSING
Jaarlijks, op basis van het Consumenten Prijsindexcijfer (CPI), reeks Alle Huishoudens (2015=100) voor het eerst één jaar na huuringang.
HUUROVEREENKOMST
Voor de vastlegging van de afspraken tussen huurder en verhuurder maken wij gebruik van de modellen van ROZ. De huurtermijnen, garanties en betalingen zijn afhankelijk van de afspraken tussen partijen. In beginsel gaan wij uit van een huurtermijn van 3 jaar met telkenmale een verlengingsmogelijkheid van 3 jaar en een waarborgsom ter grootte van een bruto-kwartaalverplichting.
BTW
Uitgangspunt is dat huurder het gehuurde voor tenminste 90% zal gebruiken voor prestaties die recht geven op aftrek van omzetbelasting. Indien huurder niet BTW-plichtig is zal de BTW-compensatie nader worden vastgesteld.
VOORBEHOUD
De verhuur dient expliciet te worden goedgekeurd door de verhuurder.
DISCLAIMER
Alle gepresenteerde informatie is met de grootst mogelijke zorg samengesteld. Niettemin aanvaarden wij en de opdrachtgever geen enkele aansprakelijkheid voor eventuele onjuistheden. Elke vorm van aansprakelijkheid voor eventuele schade, direct dan wel indirect, als gevolg van de aangeboden informatie, wordt dan ook door ons en de opdrachtgever uitdrukkelijk afgewezen. Het is uitsluitend bedoeld als uitnodiging tot het uitbrengen van een bod c.q. in onderhandeling te treden.
BIJZONDERHEDEN:
- Bedrijfsruimte van 296 m²;
- Voorzien van koelcellen en -installaties (temperatuur per compartiment af te stellen);
- Uitstekend te bereiken met auto en openbaar vervoer;
- Personeelsruimte voorzien van pantry en toilet;
- Beschikbaar per 1 januari 2025.
VERHUURBAAR VLOEROPPERVLAK
In totaal bieden wij ca. 296 m² v.v.o. bedrijfsruimte met kantoorruimte aan, verdeeld over:
- ca. 274 m² v.v.o. bedrijfsruimte/personeelsruimte gelegen op de begane grond;
- ca. 22 m² v.v.o. kantoorruimte gelegen op de verdiepingsvloer.
Er is een NEN2580 meetrapport aanwezig.
OPLEVERINGSNIVEAU
De bedrijfsruimte wordt casco verhuurd 'in huidige staat' en onder meer opgeleverd met de navolgende zaken:
- Vrije hoogte bedrijfsruimte 5,6 meter (koelcellen variërend van 2,6 tot 3,6 meter)
- Epoxyvloer
- Overheaddeur
- Krachtstroomaansluiting
- Systeemplafond met verlichtingsarmaturen bij de kantoorruimte
- Pantry
- Toilet
- Verwarming
- Te openen ramen op de begane grond
De koelcellen, bijbehorende koelinstallaties en verlichting worden om niet ter beschikking gesteld aan de huurder, waarbij het onderhoud en vervanging (van onderdelen) van de koelcellen- en installaties voor verantwoordelijkheid van de huurder komt. Bij het einde van de huurovereenkomst dienen deze voormelde zaken in werkende en gecontroleerde staat terug opgeleverd te worden.
BEREIKBAARHEID
De bereikbaarheid per auto is uitstekend vanwege de ligging aan de Jan van Galenstraat, op maximaal 5 minuten van de Ringweg A10 (afslag S105) en de Haarlemmerweg. Ook per openbaar vervoer is het object optimaal te bereiken. Direct voor de entree van het Food Center bevindt zich bushalte Markthallen (lijn 18 en N82) en tramhalte Hugo de Grootplein (lijn 3 en 19) ligt op enkele minuten loopafstand.
PARKEREN
Parkeren is mogelijk op het gemeenschappelijk terrein van het Food Center. Er bevinden zich voldoende parkeerplaatsen direct voor de bedrijfsruimte.
BESTEMMING
Volgens het vigerende bestemmingsplan "Food Center Amsterdam" d.d. 1 juni 2016 geldt op deze locatie de bestemming "bedrijventerrein - Uit te werken". De ruimte is daarmee publiekrechtelijk bestemd om te worden gebruikt onder meer ten behoeve van:
- buikbedrijven;
- servicebedrijven;
- horeca van categorie 4.
De privaatrechtelijke bestemming uit de akte van erfpacht betreft 'Groothandel in- en verwerking van aardappelen, groente en fruit en aanverwante artikelen'. Voor de ingebruikname dient er toestemming gevraagd te worden bij de gemeente Amsterdam.
Voor meer informatie omtrent de bestemming verwijzen wij u graag naar het omgevingsloket.
SERVICEKOSTEN
Het uitgangspunt is dat huurder zelf zorg draagt voor contracten met de nutsleveranciers en onderhoudscontracten voor eventueel in het gehuurde aanwezige installaties. Het gehuurde beschikt over een eigen meterkast.
PARKMANAGEMENT
Op het Food Center is er sprake van centraal georganiseerd terreinbeheer voor onder meer het ontvangen van klanten alsmede het schoon en veilig houden van het terrein. De eigenaren en gebruikers hebben een verplicht lidmaatschap in het terreinbeheer. De kosten van het terreinbeheer dienen per kwartaal te worden voldaan en zijn voor rekening van huurder. De kosten bedragen € 1.409,34 ex BTW per kwartaal (huidig prijspeil).
OPLEVERING
Beschikbaar per 1 januari 2025.
ZEKERHEIDSTELLING
Een bankgarantie of waarborgsom ter grootte van een bruto-kwartaalverplichting (3 maanden huur), te vermeerderen met BTW.
HUURPRIJSAANPASSING
Jaarlijks, op basis van het Consumenten Prijsindexcijfer (CPI), reeks Alle Huishoudens (2015=100) voor het eerst één jaar na huuringang.
HUUROVEREENKOMST
Voor de vastlegging van de afspraken tussen huurder en verhuurder maken wij gebruik van de modellen van ROZ. De huurtermijnen, garanties en betalingen zijn afhankelijk van de afspraken tussen partijen. In beginsel gaan wij uit van een huurtermijn van 3 jaar met telkenmale een verlengingsmogelijkheid van 3 jaar en een waarborgsom ter grootte van een bruto-kwartaalverplichting.
BTW
Uitgangspunt is dat huurder het gehuurde voor tenminste 90% zal gebruiken voor prestaties die recht geven op aftrek van omzetbelasting. Indien huurder niet BTW-plichtig is zal de BTW-compensatie nader worden vastgesteld.
VOORBEHOUD
De verhuur dient expliciet te worden goedgekeurd door de verhuurder.
DISCLAIMER
Alle gepresenteerde informatie is met de grootst mogelijke zorg samengesteld. Niettemin aanvaarden wij en de opdrachtgever geen enkele aansprakelijkheid voor eventuele onjuistheden. Elke vorm van aansprakelijkheid voor eventuele schade, direct dan wel indirect, als gevolg van de aangeboden informatie, wordt dan ook door ons en de opdrachtgever uitdrukkelijk afgewezen. Het is uitsluitend bedoeld als uitnodiging tot het uitbrengen van een bod c.q. in onderhandeling te treden.
Map
Map is loading...
Cadastral boundaries
Buildings
Travel time
Gain insight into the reachability of this object, for instance from a public transport station or a home address.