Description
Algemeen
Multifunctioneel en goed onderhouden bedrijfsobject bestaande uit bedrijfsruimte met keurig kantoor en 11 parkeerplaatsen. Het hoekpand is gunstig gelegen op bedrijventerrein Ziedewij in Barendrecht en is voorzien van 40 zonnepanelen op het dak.
Dankzij de gunstige ligging nabij de op- en afritten van de snelwegen A15, A16 en A29, is het pand uitstekend bereikbaar. Binnen 5 autominuten zijn de snelwegen te bereiken. Het NS station van Barendrecht is gelegen op loopafstand en diverse busverbindingen in de directe omgeving zorgen voor een goede aansluiting op het openbaar vervoer.
Kadastrale aanduiding
Gemeente Barendrecht, Sectie D, Nummers 9752 en 9751 ter grootte van respectievelijk 515 m² en 95 m².
Indeling
Ca. 215 m² Bedrijfsruimte op de grond in een L-vorm;
Ca. 59 m² Entresolvloer, verdeeld over twee ruimtes;
Ca. 321 m² Kantoor- en secundaire ruimte op de begane grond en eerste verdieping;
11 Gemarkeerde parkeerplaatsen op eigen terrein.
De oppervlakten zijn zo secuur mogelijk vastgesteld, doch mogen niet worden aangemerkt als verhuurbare oppervlakte zoals gedefinieerd door het Nederlands Normalisatie-instituut in bijlage B van NEN 2580.
Onder- danwel overmaat van het metrage zal nimmer (kunnen) leiden tot enige verrekening van de prijs.
Voorzieningen
Het object zal vrij van huur en gebruik (schoon en ontruimd) worden opgeleverd in de huidige staat met onder andere de volgende voorzieningen:
Kantoorruimte:
• Entree;
• Meterkast voorzien van elektra, gasmeter, watermeter en glasvezelaansluiting;
• Dubbele beglazing;
• Verwarming middels radiatoren gekoppeld aan Cv-installatie;
• Kantineruimte onder andere v.v. keukenblok met apparatuur waaronder vaatwasser, oven, magnetron, koelkast*;
• Raambekleding*;
• Vloerbekleding*;
• Vluchtrouteaanduiding;
• Brandblusvoorzieningen*;
• Systeemplafond v.v. ledverlichting;
• Pantry op de 1e verdieping;
• Alle kantoorruimten zijn v.v. wand airco-units*;
• Kabelgoten t.b.v. data*- en elektra aansluitpunten (CAT 5 kabels)*;
• Volledig betegeld toilet met handwasbak;
• Houten trap naar de eerste verdieping.
Bedrijfsruimte:
• Betonvloer met een maximale vloerbelasting van 2.500 kg/m2;
• Ingebouwde entresolvloer met een draagvermogen van 500 kg/ m2;
• Vrije hoogte 5,30 m1 (tot onderkant dakspant);
• Vluchtrouteaanduiding;
• Krachtstroom;
• Brandblusvoorzieningen*;
• Gasgestookte heater t.b.v. verwarming;
• Lichtstraat;
• Uitstortgootsteen;
• TL-verlichting;
• Elektrisch bedienbare overheaddeur (hxb) 4,00 x 3,85 m.
Buitenruimte:
• Buitenverlichting;
• Dak is voorzien van 40 zonnepanelen;
• Dubbele laadpaal*.
• 23 KwH batterij.
De met een sterretje (*) gearceerde voorzieningen zijn door de voorgaande huurder aangebracht en zullen “om niet” aan huurder ter beschikking worden gesteld. Huurder mag dus gebruik maken van deze voorzieningen, doch deze voorzieningen behoren niet tot het gehuurde. Verhuurder staat niet in voor de werking van deze voorzieningen. Eventuele vervanging of onderhoud van deze voorzieningen is geheel voor rekening van huurder. Deze voorzieningen dienen (indien in werkende staat) bij einde huurovereenkomst wel in het gehuurde achter te blijven.
Huurprijs
€ 77.500,00 per jaar exclusief BTW, servicekosten en BTW over de servicekosten.
Huur te voldoen bij vooruitbetaling per maand.
Huurprijsaanpassing
Jaarlijks, voor het eerst één jaar na datum huuringang, op basis van de wijziging van het prijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks CPI-Alle Huishoudens (2015=100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
Huurtermijn
Vijf jaar, verleningstermijn in overleg.
Opzegtermijn
Wederzijdse opzegtermijn van twaalf maanden tegen het einde van een huurperiode.
Omzetbelasting
Het uitgangspunt is dat Huurder het gehuurde voor tenminste het bij Wet vastgestelde of nader vast te stellen minimumpercentage blijvend zal gebruiken voor prestaties die recht geven op aftrek van omzetbelasting, zodanig dat met de ondertekening van de huurovereenkomst zal worden geopteerd voor belaste (ver-)huur. Indien Huurder na de huuringangsdatum niet of niet meer aan dit uitgangspunt kan voldoen, zal de huurprijs worden verhoogd, zodanig dat Verhuurder wordt gecompenseerd voor de gevolgen van het vervallen van de mogelijkheid van het verrekenen van omzetbelasting.
Bijkomende kosten
Bovenop en gelijktijdig met de periodiek verschuldigde huurprijs zal door verhuurder een, nader te bepalen, verrekenbaar voorschot worden berekend voor de levering van diverse leveringen en diensten.
Zekerheidsstelling
Een bankgarantie of waarborgsom ter grootte van een betalingsverplichting van drie maanden, inclusief BTW.
Huurovereenkomst
Standaard huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230a BW, vastgesteld door de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ) in februari 2015.
Energielabel
Het pand beschikt over een energielabel A. Een afschrift van het energielabel wordt bij oplevering als bijlage aan de huurovereenkomst opgenomen.
Datum van oplevering
In overleg.
Bestemmingsplan
Bij de gemeente Barendrecht valt de onroerende zaak in het vigerende omgevingspland gemeente Barendrecht, geldend vanaf 1 januari 2024. Tot de invoering van de Omgevingswet viel het bedrijfsobject in het gemeentelijke bestemmingsplan: ‘Bedrijventerrein Noord-Oost‘, vastgesteld bij Raadsbesluit van 11 juni 2013.
Op grond van artikel 4 van dit bestemmingsplan is de enkelbestemming van de locatie:
‘Bedrijventerrein‘ met als dubbelbestemming ‘waarde – archeologie - 2‘ en of nadere functie-aanduidingen ‘bedrijf tot en met categorie 3.1‘ en deels ‘bedrijf tot en met categorie 2’.
De voor ‘bedrijventerrein‘ aangewezen gronden zijn onder andere bestemd voor:
• ter plaatse van de aanduiding 'bedrijf tot en met categorie 2': bedrijven uit ten hoogste categorie 2 zoals opgenomen in de bijlage Staat van Bedrijfsactiviteiten;
• ter plaatse van de aanduiding 'bedrijf tot en met categorie 3.1': bedrijven uit ten hoogste categorie 3.1 zoals opgenomen in de bijlage Staat van Bedrijfsactiviteiten;
• kleinschalige zelfstandige kantoren tot een bruto vloeroppervlak van maximaal 1.000 m2 per vestiging zijn toegestaan;
• zelfstandige kantoren, uitsluitend ter plaatse van de aanduiding 'kantoor';
• bij de bestemming behorende bouwwerken en voorzieningen;
• bedrijfsgebonden parkeervoorzieningen;
• groenvoorzieningen;
• wegen en paden;
• nutsvoorzieningen;
• water en waterhuishoudkundige voorzieningen.
En met als specifieke gebruiksregels:
a. zelfstandige kantoren zijn niet toegestaan, tenzij anders aangegeven;
b. per bedrijf is kantoorvloeroppervlakte die meer bedraagt dan 50% van de bruto vloeroppervlakte niet toegestaan; kantoorvloeroppervlakte van meer dan 1.000 m² per bedrijf is in geen geval toegestaan;
c. functie gebonden kantoren behorende bij de veiling of uitbreiding van bestaande kantoren kunnen, naast de genoemde uitbreidingsmogelijkheden onder lid b en lid 4.6.2, eenmalig met ten hoogste 10% van het bestaande brut vloeroppervlak uitbreiden;
d. risicovolle inrichtingen zijn niet toegestaan, tenzij anders aangegeven;
e. vuurwerkbedrijven zijn niet toegestaan;
f. Wgh-inrichtingen zijn niet toegestaan;
g. het aantal parkeervoorzieningen in overeenstemming is met de gemeentelijke parkeernota;
h. de ontwikkeling van perifere detailhandel als bedoeld in lid 4.1 onder k, gaat bij detailhandelsontwikkelingen groter dan 1.000 m2 (bruto vloeroppervlak) vergezeld van een distributieplanologisch onderzoek waaruit blijkt dat er geen sprake is van ontwrichting van de detailhandelsstructuur. Tevens is advies nodig van het Regionaal Economisch Overleg (REO).
Bovengenoemde gegevens zijn verkregen via de website omgevingswet.nl op 4 april 2024. Voor meer informatie aangaande de bestemming verwijzen wij u naar bovengenoemde website.
Gebruik
Huurder is te allen tijde zelf volledig verantwoordelijk voor het aanvragen van de eventueel benodigde goedkeuringen en/of vergunningen van het bevoegd gezag om zich op locatie te mogen vestigen.
Indien na ondertekening van de huurovereenkomst blijkt dat het gebruik van Huurder strijdig is met de ter plaatse geldende publiekrechtelijke of privaatrechtelijke bestemming, kan Huurder de Verhuurder daar nimmer voor aansprakelijk stellen. Het toetsen of het beoogde gebruik publiek- of privaatrechtelijk is toegestaan, betreft volledig de verantwoordelijkheid van Huurder.
Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme
Als makelaar en taxateur zijn wij verplicht om aan de richtlijnen van de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren terrorisme (Wwft) te voldoen.
Naar aanleiding van bovenstaande wetgeving dienen wij van verhuurders en huurders een cliëntonderzoek uit te voeren, waarvoor de onderstaande stukken dienen te worden aangeleverd.
- Uittreksel KVK;
- kopie geldig legitimatiebewijs van de tekenbevoegde (zonder foto en BSN).
Disclaimer
Nadrukkelijk zij vermeld dat deze vrijblijvende informatieverstrekking niet als een aanbieding of offerte mag worden beschouwd.
Aan deze gegevens kunnen geen rechten worden ontleend.
Multifunctioneel en goed onderhouden bedrijfsobject bestaande uit bedrijfsruimte met keurig kantoor en 11 parkeerplaatsen. Het hoekpand is gunstig gelegen op bedrijventerrein Ziedewij in Barendrecht en is voorzien van 40 zonnepanelen op het dak.
Dankzij de gunstige ligging nabij de op- en afritten van de snelwegen A15, A16 en A29, is het pand uitstekend bereikbaar. Binnen 5 autominuten zijn de snelwegen te bereiken. Het NS station van Barendrecht is gelegen op loopafstand en diverse busverbindingen in de directe omgeving zorgen voor een goede aansluiting op het openbaar vervoer.
Kadastrale aanduiding
Gemeente Barendrecht, Sectie D, Nummers 9752 en 9751 ter grootte van respectievelijk 515 m² en 95 m².
Indeling
Ca. 215 m² Bedrijfsruimte op de grond in een L-vorm;
Ca. 59 m² Entresolvloer, verdeeld over twee ruimtes;
Ca. 321 m² Kantoor- en secundaire ruimte op de begane grond en eerste verdieping;
11 Gemarkeerde parkeerplaatsen op eigen terrein.
De oppervlakten zijn zo secuur mogelijk vastgesteld, doch mogen niet worden aangemerkt als verhuurbare oppervlakte zoals gedefinieerd door het Nederlands Normalisatie-instituut in bijlage B van NEN 2580.
Onder- danwel overmaat van het metrage zal nimmer (kunnen) leiden tot enige verrekening van de prijs.
Voorzieningen
Het object zal vrij van huur en gebruik (schoon en ontruimd) worden opgeleverd in de huidige staat met onder andere de volgende voorzieningen:
Kantoorruimte:
• Entree;
• Meterkast voorzien van elektra, gasmeter, watermeter en glasvezelaansluiting;
• Dubbele beglazing;
• Verwarming middels radiatoren gekoppeld aan Cv-installatie;
• Kantineruimte onder andere v.v. keukenblok met apparatuur waaronder vaatwasser, oven, magnetron, koelkast*;
• Raambekleding*;
• Vloerbekleding*;
• Vluchtrouteaanduiding;
• Brandblusvoorzieningen*;
• Systeemplafond v.v. ledverlichting;
• Pantry op de 1e verdieping;
• Alle kantoorruimten zijn v.v. wand airco-units*;
• Kabelgoten t.b.v. data*- en elektra aansluitpunten (CAT 5 kabels)*;
• Volledig betegeld toilet met handwasbak;
• Houten trap naar de eerste verdieping.
Bedrijfsruimte:
• Betonvloer met een maximale vloerbelasting van 2.500 kg/m2;
• Ingebouwde entresolvloer met een draagvermogen van 500 kg/ m2;
• Vrije hoogte 5,30 m1 (tot onderkant dakspant);
• Vluchtrouteaanduiding;
• Krachtstroom;
• Brandblusvoorzieningen*;
• Gasgestookte heater t.b.v. verwarming;
• Lichtstraat;
• Uitstortgootsteen;
• TL-verlichting;
• Elektrisch bedienbare overheaddeur (hxb) 4,00 x 3,85 m.
Buitenruimte:
• Buitenverlichting;
• Dak is voorzien van 40 zonnepanelen;
• Dubbele laadpaal*.
• 23 KwH batterij.
De met een sterretje (*) gearceerde voorzieningen zijn door de voorgaande huurder aangebracht en zullen “om niet” aan huurder ter beschikking worden gesteld. Huurder mag dus gebruik maken van deze voorzieningen, doch deze voorzieningen behoren niet tot het gehuurde. Verhuurder staat niet in voor de werking van deze voorzieningen. Eventuele vervanging of onderhoud van deze voorzieningen is geheel voor rekening van huurder. Deze voorzieningen dienen (indien in werkende staat) bij einde huurovereenkomst wel in het gehuurde achter te blijven.
Huurprijs
€ 77.500,00 per jaar exclusief BTW, servicekosten en BTW over de servicekosten.
Huur te voldoen bij vooruitbetaling per maand.
Huurprijsaanpassing
Jaarlijks, voor het eerst één jaar na datum huuringang, op basis van de wijziging van het prijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks CPI-Alle Huishoudens (2015=100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
Huurtermijn
Vijf jaar, verleningstermijn in overleg.
Opzegtermijn
Wederzijdse opzegtermijn van twaalf maanden tegen het einde van een huurperiode.
Omzetbelasting
Het uitgangspunt is dat Huurder het gehuurde voor tenminste het bij Wet vastgestelde of nader vast te stellen minimumpercentage blijvend zal gebruiken voor prestaties die recht geven op aftrek van omzetbelasting, zodanig dat met de ondertekening van de huurovereenkomst zal worden geopteerd voor belaste (ver-)huur. Indien Huurder na de huuringangsdatum niet of niet meer aan dit uitgangspunt kan voldoen, zal de huurprijs worden verhoogd, zodanig dat Verhuurder wordt gecompenseerd voor de gevolgen van het vervallen van de mogelijkheid van het verrekenen van omzetbelasting.
Bijkomende kosten
Bovenop en gelijktijdig met de periodiek verschuldigde huurprijs zal door verhuurder een, nader te bepalen, verrekenbaar voorschot worden berekend voor de levering van diverse leveringen en diensten.
Zekerheidsstelling
Een bankgarantie of waarborgsom ter grootte van een betalingsverplichting van drie maanden, inclusief BTW.
Huurovereenkomst
Standaard huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230a BW, vastgesteld door de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ) in februari 2015.
Energielabel
Het pand beschikt over een energielabel A. Een afschrift van het energielabel wordt bij oplevering als bijlage aan de huurovereenkomst opgenomen.
Datum van oplevering
In overleg.
Bestemmingsplan
Bij de gemeente Barendrecht valt de onroerende zaak in het vigerende omgevingspland gemeente Barendrecht, geldend vanaf 1 januari 2024. Tot de invoering van de Omgevingswet viel het bedrijfsobject in het gemeentelijke bestemmingsplan: ‘Bedrijventerrein Noord-Oost‘, vastgesteld bij Raadsbesluit van 11 juni 2013.
Op grond van artikel 4 van dit bestemmingsplan is de enkelbestemming van de locatie:
‘Bedrijventerrein‘ met als dubbelbestemming ‘waarde – archeologie - 2‘ en of nadere functie-aanduidingen ‘bedrijf tot en met categorie 3.1‘ en deels ‘bedrijf tot en met categorie 2’.
De voor ‘bedrijventerrein‘ aangewezen gronden zijn onder andere bestemd voor:
• ter plaatse van de aanduiding 'bedrijf tot en met categorie 2': bedrijven uit ten hoogste categorie 2 zoals opgenomen in de bijlage Staat van Bedrijfsactiviteiten;
• ter plaatse van de aanduiding 'bedrijf tot en met categorie 3.1': bedrijven uit ten hoogste categorie 3.1 zoals opgenomen in de bijlage Staat van Bedrijfsactiviteiten;
• kleinschalige zelfstandige kantoren tot een bruto vloeroppervlak van maximaal 1.000 m2 per vestiging zijn toegestaan;
• zelfstandige kantoren, uitsluitend ter plaatse van de aanduiding 'kantoor';
• bij de bestemming behorende bouwwerken en voorzieningen;
• bedrijfsgebonden parkeervoorzieningen;
• groenvoorzieningen;
• wegen en paden;
• nutsvoorzieningen;
• water en waterhuishoudkundige voorzieningen.
En met als specifieke gebruiksregels:
a. zelfstandige kantoren zijn niet toegestaan, tenzij anders aangegeven;
b. per bedrijf is kantoorvloeroppervlakte die meer bedraagt dan 50% van de bruto vloeroppervlakte niet toegestaan; kantoorvloeroppervlakte van meer dan 1.000 m² per bedrijf is in geen geval toegestaan;
c. functie gebonden kantoren behorende bij de veiling of uitbreiding van bestaande kantoren kunnen, naast de genoemde uitbreidingsmogelijkheden onder lid b en lid 4.6.2, eenmalig met ten hoogste 10% van het bestaande brut vloeroppervlak uitbreiden;
d. risicovolle inrichtingen zijn niet toegestaan, tenzij anders aangegeven;
e. vuurwerkbedrijven zijn niet toegestaan;
f. Wgh-inrichtingen zijn niet toegestaan;
g. het aantal parkeervoorzieningen in overeenstemming is met de gemeentelijke parkeernota;
h. de ontwikkeling van perifere detailhandel als bedoeld in lid 4.1 onder k, gaat bij detailhandelsontwikkelingen groter dan 1.000 m2 (bruto vloeroppervlak) vergezeld van een distributieplanologisch onderzoek waaruit blijkt dat er geen sprake is van ontwrichting van de detailhandelsstructuur. Tevens is advies nodig van het Regionaal Economisch Overleg (REO).
Bovengenoemde gegevens zijn verkregen via de website omgevingswet.nl op 4 april 2024. Voor meer informatie aangaande de bestemming verwijzen wij u naar bovengenoemde website.
Gebruik
Huurder is te allen tijde zelf volledig verantwoordelijk voor het aanvragen van de eventueel benodigde goedkeuringen en/of vergunningen van het bevoegd gezag om zich op locatie te mogen vestigen.
Indien na ondertekening van de huurovereenkomst blijkt dat het gebruik van Huurder strijdig is met de ter plaatse geldende publiekrechtelijke of privaatrechtelijke bestemming, kan Huurder de Verhuurder daar nimmer voor aansprakelijk stellen. Het toetsen of het beoogde gebruik publiek- of privaatrechtelijk is toegestaan, betreft volledig de verantwoordelijkheid van Huurder.
Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme
Als makelaar en taxateur zijn wij verplicht om aan de richtlijnen van de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren terrorisme (Wwft) te voldoen.
Naar aanleiding van bovenstaande wetgeving dienen wij van verhuurders en huurders een cliëntonderzoek uit te voeren, waarvoor de onderstaande stukken dienen te worden aangeleverd.
- Uittreksel KVK;
- kopie geldig legitimatiebewijs van de tekenbevoegde (zonder foto en BSN).
Disclaimer
Nadrukkelijk zij vermeld dat deze vrijblijvende informatieverstrekking niet als een aanbieding of offerte mag worden beschouwd.
Aan deze gegevens kunnen geen rechten worden ontleend.
Map
Map is loading...
Cadastral boundaries
Buildings
Travel time
Gain insight into the reachability of this object, for instance from a public transport station or a home address.