Description
Algemeen
Beschikbaar voor verhuur is het representatieve en multifunctionele bedrijfsobject gelegen aan de Nikkelstraat op bedrijventerrein 'Prins Alexander'. Het object bestaat uit een bedrijfsruimte op de begane grond en kantoor-/secundaire ruimte verdeeld over twee verdiepingen.
De locatie biedt een veelzijdige combinatie van kantoor-, secundaire en bedrijfsruimtes, waardoor het object uitermate geschikt is voor diverse zakelijke toepassingen, zoals logistieke, educatieve en commerciële doeleinden. Met een royale bedrijfsruimte van circa 1.571 m², ideaal voor opslag en distributie, en diverse flexibel in te delen kantoor- en secundaire ruimtes, kan het volledig worden afgestemd op de wensen van de gebruiker.
Het bedrijfsobject aan de Nikkelstraat 3 te Rotterdam kan worden gecombineerd met het bedrijfsobject aan de Aluminiumstraat 25 te Rotterdam, waardoor een totaal verhuurbaar oppervlak van circa 3.398 m² beschikbaar is. Dit omvat circa 1.571 m² bedrijfsruimte en circa 1.327 m² kantoorruimte, verdeeld over meerdere verdiepingen.
Bereikbaarheid
Dit object is gunstig gelegen in een bedrijvige en goed bereikbare omgeving in Rotterdam-Oost. De ligging nabij de snelwegen A16 en A20 maakt het eenvoudig bereikbaar. Op slechts 10 minuten loopafstand is bus-, metro- en treinstation Rotterdam-Alexander gelegen.
Kadastrale aanduiding
Gemeente Hillegersberg, sectie C, nummer 7172, groot ca. 11.510 m² (gedeeltelijk).
Indeling
Ca. 323 m² v.v.o. kantoor-/secundaire ruimte op de begane grond;
Ca. 292 m² v.v.o. kantoor-/secundaire ruimte op de eerste verdieping;
Ca. 1.571 m² v.v.o. bedrijfsruimte op de begane grond.
Voormelde oppervlakten mogen worden aangemerkt als verhuurbare oppervlakte conform de Nederlandse Eenheids Norm NEN-2580.
Parkeren
Er kan gratis worden geparkeerd op de openbare weg.
Voorzieningen
Het object zal vrij van huur en gebruik (schoon en ontruimd) worden opgeleverd, de volgende voorzieningen zijn aanwezig:
Bedrijfsruimte
- Gasheater(s) in de bedrijfshal;
- 1 (één) elektrisch bedienbare overheaddeur (ca. 4,7 m1 x ca. 4,5 m1);
- Vloerbelasting ca. 1.500 kg/m²;
- Verlichting;
- Lichtstraten;
- Krachtstroom.
Kantoorruimte
- Wand en kolom kabelgoten ten behoeve van elektra en databekabeling;
- Systeemplafond voorzien van bandrasters met verlichtingsarmaturen;
- Verwarming middels radiatoren;
- Sprinkler-/brandmeldinstallatie;
- Dak voorzien van lichtstraten;
- Sanitaire voorzieningen.
Huurprijs
Bedrijfsruimte: € 95,00 per m² per jaar, exclusief BTW en servicekosten.
Kantoorruimte: € 110,00 per m² per jaar, exclusief BTW en servicekosten.
Huurprijsaanpassing
Jaarlijks, voor het eerst één jaar na datum huuringang, op basis van de wijziging van het prijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks CPI-Alle Huishoudens (2015=100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
Huurtermijn
Vijf jaar met een verlengingsmogelijkheid van vijf jaar.
Omzetbelasting
Over de huurprijs zal BTW in rekening worden gebracht. Indien BTW niet in rekening kan worden gebracht, geldt een nader te bepalen opslag op bovengenoemde huurprijs.
Bijkomende kosten
Een nader te bepalen voorschot per m² per jaar, exclusief BTW voor de nader overeen te komen leveringen en diensten.
De servicekosten worden geheven op basis van jaarlijkse nacalculatie.
Zekerheidsstelling
Een bankgarantie of waarborgsom ter grootte van een betalingsverplichting van drie maanden, inclusief servicekosten en BTW.
Betalingswijze
De huurpenningen, servicekosten en BTW dienen te worden voldaan bij vooruitbetaling per maand.
Datum van oplevering
In overleg.
Wijze van oplevering
In huidige staat.
Energielabel
Het object heeft thans geen energielabel.
Huurovereenkomst
De huurovereenkomst zal op basis van het standaard model van de Raad van Onroerende Zaken (ROZ) met bijbehorende Algemene Bepalingen, gedeponeerd en ingeschreven bij de griffie van de rechtbank te ‘s-Gravenhage, worden opgemaakt.
Bestemming
Bij de gemeente Rotterdam valt de onroerende zaak in het vigerende bestemmingsplan: ‘Alexanderknoop‘, onherroepelijk vastgesteld bij Raadsbesluit van 22 november 2017.
Op grond van artikel 12 van dit bestemmingsplan is de enkelbestemming van de locatie: ‘Gemengd - 3‘ met als dubbelbestemming ‘Waarde - Archeologie‘.
De voor ‘Gemengd - 3‘ aangewezen gronden zijn bestemd voor:
a. bedrijven;
c. kantoren, met een gezamenlijk b.v.o. van maximaal 20.000 m2;
d. detailhandel in Volumineuze goederen;
f. bouwmarkten, met een gezamenlijk b.v.o. van maximaal 4.900 m2;
g. maatschappelijke voorzieningen, die niet vallen onder de geluidsgevoelige functies genoemd in artikel 1.25 van deze regels, met een gezamenlijk b.v.o. van maximaal 10.000 m2.
Specifieke gebruiksregels:
- Uitsluitend bedrijven t/m categorie 3.2 van de Bijlage 1 Bedrijvenlijst behorende bij deze regels zijn toegestaan, met uitzondering van autosloperijen;
- Bedrijfsgebonden kantoren mogen per bedrijf niet meer dan 50% van het bruto vloeroppervlak innemen, met een maximum van 3.000 m².
Afwijken van de gebruiksregels:
Burgemeester en wethouders kunnen bij een omgevingsvergunning afwijken van het bepaalde in 12.3.1 terzake van de toegestane bedrijfsactiviteiten ten behoeve van andere bedrijfsactiviteiten dan die primair zijn toegelaten, welke - gehoord de milieudeskundige - daarmede naar aard en invloed op de omgeving gelijk te stellen zijn.
Bovenstaande gegevens, zijn gedownload op peildatum 9 januari 2025 via de website omgevingswet.overheid.nl.
Gebruik
Huurder is te allen tijde zelf volledig verantwoordelijk voor het aanvragen van de eventueel benodigde goedkeuringen en/of vergunningen van het bevoegd gezag om zich op locatie te mogen vestigen. Indien na ondertekening van de huurovereenkomst blijkt dat het gebruik van Huurder strijdig is met de ter plaatse geldende publiekrechtelijke of privaatrechtelijke bestemming, kan Huurder de Verhuurder daar nimmer voor aansprakelijk stellen. Het toetsen of het beoogde gebruik publiek- of privaatrechtelijk is toegestaan, betreft volledig de verantwoordelijkheid van Huurder.
Privacy
Ooms respecteert uw recht op privacy en garandeert dat uw persoons- en bedrijfsgegevens op een vertrouwelijke en verantwoordelijke wijze zullen worden behandeld, overeenkomstig de richtlijnen uit de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
Nadrukkelijk zij vermeld dat deze vrijblijvende informatieverstrekking niet als een aanbieding of offerte mag worden beschouwd. Aan deze gegevens kunnen geen rechten worden ontleend.
Beschikbaar voor verhuur is het representatieve en multifunctionele bedrijfsobject gelegen aan de Nikkelstraat op bedrijventerrein 'Prins Alexander'. Het object bestaat uit een bedrijfsruimte op de begane grond en kantoor-/secundaire ruimte verdeeld over twee verdiepingen.
De locatie biedt een veelzijdige combinatie van kantoor-, secundaire en bedrijfsruimtes, waardoor het object uitermate geschikt is voor diverse zakelijke toepassingen, zoals logistieke, educatieve en commerciële doeleinden. Met een royale bedrijfsruimte van circa 1.571 m², ideaal voor opslag en distributie, en diverse flexibel in te delen kantoor- en secundaire ruimtes, kan het volledig worden afgestemd op de wensen van de gebruiker.
Het bedrijfsobject aan de Nikkelstraat 3 te Rotterdam kan worden gecombineerd met het bedrijfsobject aan de Aluminiumstraat 25 te Rotterdam, waardoor een totaal verhuurbaar oppervlak van circa 3.398 m² beschikbaar is. Dit omvat circa 1.571 m² bedrijfsruimte en circa 1.327 m² kantoorruimte, verdeeld over meerdere verdiepingen.
Bereikbaarheid
Dit object is gunstig gelegen in een bedrijvige en goed bereikbare omgeving in Rotterdam-Oost. De ligging nabij de snelwegen A16 en A20 maakt het eenvoudig bereikbaar. Op slechts 10 minuten loopafstand is bus-, metro- en treinstation Rotterdam-Alexander gelegen.
Kadastrale aanduiding
Gemeente Hillegersberg, sectie C, nummer 7172, groot ca. 11.510 m² (gedeeltelijk).
Indeling
Ca. 323 m² v.v.o. kantoor-/secundaire ruimte op de begane grond;
Ca. 292 m² v.v.o. kantoor-/secundaire ruimte op de eerste verdieping;
Ca. 1.571 m² v.v.o. bedrijfsruimte op de begane grond.
Voormelde oppervlakten mogen worden aangemerkt als verhuurbare oppervlakte conform de Nederlandse Eenheids Norm NEN-2580.
Parkeren
Er kan gratis worden geparkeerd op de openbare weg.
Voorzieningen
Het object zal vrij van huur en gebruik (schoon en ontruimd) worden opgeleverd, de volgende voorzieningen zijn aanwezig:
Bedrijfsruimte
- Gasheater(s) in de bedrijfshal;
- 1 (één) elektrisch bedienbare overheaddeur (ca. 4,7 m1 x ca. 4,5 m1);
- Vloerbelasting ca. 1.500 kg/m²;
- Verlichting;
- Lichtstraten;
- Krachtstroom.
Kantoorruimte
- Wand en kolom kabelgoten ten behoeve van elektra en databekabeling;
- Systeemplafond voorzien van bandrasters met verlichtingsarmaturen;
- Verwarming middels radiatoren;
- Sprinkler-/brandmeldinstallatie;
- Dak voorzien van lichtstraten;
- Sanitaire voorzieningen.
Huurprijs
Bedrijfsruimte: € 95,00 per m² per jaar, exclusief BTW en servicekosten.
Kantoorruimte: € 110,00 per m² per jaar, exclusief BTW en servicekosten.
Huurprijsaanpassing
Jaarlijks, voor het eerst één jaar na datum huuringang, op basis van de wijziging van het prijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks CPI-Alle Huishoudens (2015=100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
Huurtermijn
Vijf jaar met een verlengingsmogelijkheid van vijf jaar.
Omzetbelasting
Over de huurprijs zal BTW in rekening worden gebracht. Indien BTW niet in rekening kan worden gebracht, geldt een nader te bepalen opslag op bovengenoemde huurprijs.
Bijkomende kosten
Een nader te bepalen voorschot per m² per jaar, exclusief BTW voor de nader overeen te komen leveringen en diensten.
De servicekosten worden geheven op basis van jaarlijkse nacalculatie.
Zekerheidsstelling
Een bankgarantie of waarborgsom ter grootte van een betalingsverplichting van drie maanden, inclusief servicekosten en BTW.
Betalingswijze
De huurpenningen, servicekosten en BTW dienen te worden voldaan bij vooruitbetaling per maand.
Datum van oplevering
In overleg.
Wijze van oplevering
In huidige staat.
Energielabel
Het object heeft thans geen energielabel.
Huurovereenkomst
De huurovereenkomst zal op basis van het standaard model van de Raad van Onroerende Zaken (ROZ) met bijbehorende Algemene Bepalingen, gedeponeerd en ingeschreven bij de griffie van de rechtbank te ‘s-Gravenhage, worden opgemaakt.
Bestemming
Bij de gemeente Rotterdam valt de onroerende zaak in het vigerende bestemmingsplan: ‘Alexanderknoop‘, onherroepelijk vastgesteld bij Raadsbesluit van 22 november 2017.
Op grond van artikel 12 van dit bestemmingsplan is de enkelbestemming van de locatie: ‘Gemengd - 3‘ met als dubbelbestemming ‘Waarde - Archeologie‘.
De voor ‘Gemengd - 3‘ aangewezen gronden zijn bestemd voor:
a. bedrijven;
c. kantoren, met een gezamenlijk b.v.o. van maximaal 20.000 m2;
d. detailhandel in Volumineuze goederen;
f. bouwmarkten, met een gezamenlijk b.v.o. van maximaal 4.900 m2;
g. maatschappelijke voorzieningen, die niet vallen onder de geluidsgevoelige functies genoemd in artikel 1.25 van deze regels, met een gezamenlijk b.v.o. van maximaal 10.000 m2.
Specifieke gebruiksregels:
- Uitsluitend bedrijven t/m categorie 3.2 van de Bijlage 1 Bedrijvenlijst behorende bij deze regels zijn toegestaan, met uitzondering van autosloperijen;
- Bedrijfsgebonden kantoren mogen per bedrijf niet meer dan 50% van het bruto vloeroppervlak innemen, met een maximum van 3.000 m².
Afwijken van de gebruiksregels:
Burgemeester en wethouders kunnen bij een omgevingsvergunning afwijken van het bepaalde in 12.3.1 terzake van de toegestane bedrijfsactiviteiten ten behoeve van andere bedrijfsactiviteiten dan die primair zijn toegelaten, welke - gehoord de milieudeskundige - daarmede naar aard en invloed op de omgeving gelijk te stellen zijn.
Bovenstaande gegevens, zijn gedownload op peildatum 9 januari 2025 via de website omgevingswet.overheid.nl.
Gebruik
Huurder is te allen tijde zelf volledig verantwoordelijk voor het aanvragen van de eventueel benodigde goedkeuringen en/of vergunningen van het bevoegd gezag om zich op locatie te mogen vestigen. Indien na ondertekening van de huurovereenkomst blijkt dat het gebruik van Huurder strijdig is met de ter plaatse geldende publiekrechtelijke of privaatrechtelijke bestemming, kan Huurder de Verhuurder daar nimmer voor aansprakelijk stellen. Het toetsen of het beoogde gebruik publiek- of privaatrechtelijk is toegestaan, betreft volledig de verantwoordelijkheid van Huurder.
Privacy
Ooms respecteert uw recht op privacy en garandeert dat uw persoons- en bedrijfsgegevens op een vertrouwelijke en verantwoordelijke wijze zullen worden behandeld, overeenkomstig de richtlijnen uit de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
Nadrukkelijk zij vermeld dat deze vrijblijvende informatieverstrekking niet als een aanbieding of offerte mag worden beschouwd. Aan deze gegevens kunnen geen rechten worden ontleend.
Map
Map is loading...
Cadastral boundaries
Buildings
Travel time
Gain insight into the reachability of this object, for instance from a public transport station or a home address.