Overvliet 54 3545 NH Utrecht

€ 1,750 p/mo. € 376,500 v.o.n.

Description

ADRES
Overvliet 54 te Utrecht (3545 NH).

ALGEMEEN
De nieuwbouw bedrijfs-/kantoorruimte is onderdeel van het nieuw ontwikkelde gedeelte op bedrijventerrein Oudenrijn in Utrecht. Het project waarvan de ruimten deel uitmaken is bereikbaar via twee zijdes van de doorgaande weg Strijkviertel. Het bedrijventerrein kenmerkt zich als een dynamische omgeving met diverse soorten bedrijven. In de directe omgeving zijn bedrijven gevestigd zoals Kemp Groep, Schadenet Rosenboom, Van der Tol Kranen, Oudenrijn Meubel en VELUX.

LIGGING EN BEREIKBAARHEID
De ruimte is gelegen op bedrijventerrein ‘Oudenrijn’ in Utrecht. Door de centrale ligging nabij knooppunt Oudenrijn, welke is gelegen aan de Rijkswegen A2 en A12, is het object uitstekend bereikbaar.

Per Auto
Het bedrijventerrein is uitstekend bereikbaar met eigen vervoer en bevindt zich op steenworp afstand van knooppunt Oudenrijn, waar de Rijkswegen A2 en A12 elkaar kruisen. Beide rijkswegen kennen een afslag ‘De Meern’ waardoor een goede bereikbaarheid in alle richtingen is gewaarborgd.

Per openbaar vervoer
In de directe omgeving bevinden zich diverse buslijnen met verbindingen naar onder andere Utrecht CS en Utrecht LRC.

OPPERVLAKTE
Totaal ca. 168 m² b.v.o. bedrijfs-/kantoorruimte, onderverdeeld als volgt:
• circa 84 m² bedrijfsruimte gelegen op de begane grond;
• circa 84 m² kantoorruimte gelegen op de 1e verdieping.

De vermelde metrages zijn indicatief. Het object is niet conform de meetnorm van het normblad NEN2580 ingemeten en derhalve kan geen recht worden ontleend aan de genoemde metrages.

BOUWJAAR
2024.

KADASTRALE GEGEVENS
Gemeente : Utrecht
Sectie : T
Nummers : 2288 A11
Zakelijk recht : Eigendom

GEBRUIKERSMOGELIJKHEDEN
Vigerend is bestemmingsplan “Strijkviertelpark”, onherroepelijk vastgesteld d.d. 28-05-2020. Op de plankaart is het object aangemerkt met de enkelbestemming “Gemengd” met functieaanduiding bedrijf tot en met categorie 2.

Voor nadere informatie omtrent de bestemming en gebruikersmogelijkheden verwijzen wij u naar de gemeente Utrecht.

OPLEVERINGSNIVEAU
Het object wordt in de huidige staat opgeleverd inclusief o.a.:
BEDRIJFSRUIMTE
• toiletruimte voorzien van fonteintje en tegelwerk;
• stroompunten voor verlichting;
• diverse inbouw wandcontactdozen.
KANTOORRUIMTE
• airco unit;
• gestucte wanden;
• te openen ramen;
• diverse inbouw wandcontactdozen;
• stroompunten voor verlichting;
• pantry voorzien van onder bovenkasten met boiler.
PARKEREN
2 toegewezen parkeerplaatsen direct voor het gehuurde met voorbereiding voor elektrische laadpaal.

ONDERMAAT/OVERMAAT
Indien de opgegeven grootte (ondermaat/overmaat) van de onroerende zaak niet juist is, ontleent geen van partijen daaraan rechten.

AANVAARDING
Per direct.

HUURVOORWAARDEN

HUURPRIJS
€ 1.750,00 per maand. Voornoemde bedragen zijn te vermeerderen met de wettelijk verschuldigde omzetbelasting, per maand vooruit te voldoen.

SERVICEKOSTEN
€ 182,32 per maand. Voornoemde bedragen zijn te vermeerderen met de wettelijk verschuldigde omzetbelasting, per maand vooruit te voldoen, als verrekenbaar voorschot op de kosten van onder andere de volgende leveringen en diensten:
· verbruik water en elektra;
· overige kosten voorvloeiende uit de Vereniging van Eigenaren;
· 5% administratiekosten over bovengenoemde leveringen en diensten.

KOSTEN NUTSBEDRIJVEN
Het complex waar het gehuurde deel van uitmaakt is voorzien van een centrale aansluiting ten behoeve de nutsvoorzieningen. Deze kosten worden periodiek, middels tussenmeters, via de servicekosten verrekend aan huurder.

HUURTERMIJN
3 (drie) jaar met een verlengingsperiode van 3 (drie) jaar. Langere huurperioden zijn bespreekbaar.

OPZEGTERMIJN
Uiterlijk 6 (zes) maanden voor het aflopen van een huurtermijn.

HUURPRIJSINDEXERING
Jaarlijks, op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks Alle huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

ZEKERHEIDSSTELLING
Bankgarantie of waarborgsom ter grootte van een kwartaalverplichting huur plus servicekosten en de over het totaal verschuldigde BTW.

B.T.W.
Uitgangspunt is BTW-belaste verhuur. Indien huurder niet aan het 90% criterium voldoet, zal er van rechtswege sprake zijn van omzetbelasting vrijgestelde verhuur. Alsdan wordt de overeengekomen kale huurprijs, exclusief omzetbelasting, zodanig verhoogd dat het voor verhuurder ontstane nadeel volledig wordt gecompenseerd.

HUUROVEREENKOMST
Gebaseerd op het model huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230a BW, zoals is vastgesteld door de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ) in 2015. Van deze overeenkomst maken deel uit de bijhorende “Algemene bepalingen huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230A BW”.

KOOPVOORWAARDEN

KOOPPRIJS
€ 376.500,00 vrij op naam exclusief BTW (*).

(*) Over de koopsom is omzetbelasting verschuldigd. De unit is niet als bedrijfsmiddel in gebruik genomen derhalve is er geen overdrachtsbelasting verschuldigd. Alle kosten verbonden aan de eigendomsoverdracht, waaronder te verstaan de notariële kosten (o.a. koopovereenkomst, akte van levering), kadastraal recht, verschuldigde omzetbelasting, eventuele overdrachtsbelasting en de kosten wegens de levering en overdracht van het verkochte zijn voor rekening van koper.

VERENIGING VAN EIGENAREN (VVE)
Omdat er sprake is van een gezamenlijk eigendom en onderhoudsverplichting is de Vereniging van Eigenaars Overvliet te Utrecht opgericht. Koper is verplicht lid te worden en te blijven van deze vereniging en zal de huishoudelijke reglementen en het modelreglement splitsing alsmede de hieraan verbonden kosten als zodanig aanvaarden.

De administratie van de Vereniging van Eigenaars Overvliet te Utrecht wordt thans gevoerd door JW Vastgoed Management.

AANVAARDING/LEVERING
De onroerende zaak wordt leeg en ontruimd geleverd, vrij van huur en gebruik, in de huidige gebruikte, bouwkundige, technische, milieukundige, juridische staat, de staat “as-is” met alle daarbij behorende rechten en aanspraken, lasten en beperkingen, zichtbare en onzichtbare gebreken, heersende en lijdende erfdienstbaarheden, en kwalitatieve rechten en plichten, doch vrij van hypotheken, beslagen en inschrijvingen daarvan. De koper dient kennis te nemen van de inhoud van de laatste akte van levering.

MILIEU
Het is de verkoper niet bekend dat de onroerende zaak verontreiniging bevat die ten nadele strekt van het beoogde gebruik, dan wel kan leiden tot een verplichting tot sanering of andere maatregelen, en dat er ondergrondse tanks voor het opslaan van (vloei-)stoffen aanwezig zijn. Het is de verkoper niet bekend dat er (bouw-)materialen zijn toegepast die op enigerlei wijze schadelijk zijn voor mens of milieu of agressief zijn ten opzichte van andere toegepaste materialen. Koper aanvaardt de milieukundige toestand van de onroerende zaak in de huidige staat en vrijwaart verkoper voor eventuele aanspraken van derden ter zake. Verontreinigings- en restrisico van de bijbehorende grond en grondwater, alle eigenschappen en verontreinigingen, de eventuele aanwezigheid van asbesthoudende stoffen en/of schadelijke materialen en/of stoffen, zowel de bekende als de onbekende, komen voor rekening en risico van koper. Koper vrijwaart verkoper voor alle aanspraken, claims en verplichtingen te dier zake.

NOTARISKANTOOR
Koper zal notariskantoor Olenz te Veenendaal opdracht verstrekken voor de notariële afwikkelingen waaronder het opmaken van de koopovereenkomst. Dit notaris kantoor is als projectnotaris betrokken en is volledig op de hoogte van het gehele project.

KOOPOVEREENKOMST
In de op te maken koopovereenkomst zullen de gebruikelijke bepalingen worden opgenomen. Daarnaast zullen de koopovereenkomst en de akte van levering die bedingen bevatten die de notaris nodig acht en normaal gebruikelijk zijn.

ZEKERHEIDSSTELLING
Koper dient binnen 14 dagen na ondertekening van de koopovereenkomst een bankgarantie te stellen van 10% van de koopsom aan het notariskantoor.

OVERIG

BIJZONDERHEDEN
Deze informatie is geheel vrijblijvend en mag niet worden beschouwd als een aanbieding of offerte en wordt verstrekt onder voorbehoud van goedkeuring door verhuurder c.q. verkoper.

Aan de in deze informatie vermelde teksten, tekeningen en opgegeven metrages kunnen geen rechten worden ontleend. De als bijlagen opgenomen plattegrondtekening(en) zijn van indicatieve aard.

Ten aanzien van de juistheid van de door ons samengestelde gegevens ervan kunkunnen wij echter geen aansprakelijkheid aanvaarden. In het geval dat onze beroepsaansprakelijkheids¬verzekering aanspraak op uitkering geeft, is aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat in voorkomend geval onder deze verzekering voor uitkering in aanmerking komt.

Alle informatie is geheel vrijblijvend en uitsluitend voor geadresseerde bestemd. Alle gegevens zijn met zorg samengesteld en uit ons inziens betrouwbare bron afkomstig.

NADERE INFORMATIE
Brecheisen Bedrijfsmakelaars B.V.
Maliebaan 2
3581 CM UTRECHT
T: 030 – 233 11 16

Features

Transfer of ownership

Asking price
€ 376,500 vrij op naam
Rental price
€ 1,750 per month
Service charges
€ 100 per month (21% VAT applies)
Listed since
Status
Available
Acceptance
Available immediately

Construction

Main use
Industrial unit
Alternative use(s)
Tourism & leisure, sports institution and retail space
Building type
Resale property
Year of construction
2024

Surface areas

Area
168 m²
Industrial unit area
84 m²
Office area
84 m²
Clearance
47 m
Maximum load
1,000 kg/m²
Plot size
252 m²

Layout

Number of floors
1 floor
Facilities
Air conditioning, rooflights, overhead doors, concrete floor, toilet and pantry

Energy

Energy label
Not required

Surroundings

Location
Business park

Parking

Parking spaces
6 uncovered parking spaces

Map

Map is loading...

Cadastral boundaries Buildings

Travel time

Gain insight into the reachability of this object, for instance from a public transport station or a home address.

Overvliet 54

€ 1,750 p/mo. € 376,500 v.o.n.