Rental history
- Listed since
- February 29, 2024
- Date of rental
- June 1, 2024
- Term
- 3 months
Description
TE HUUR
Schakelstraat 16
1014 AW Amsterdam
Bereikbaarheid
De bedrijfsruimte is uitstekend te bereiken met zowel het eigen vervoer als met het openbaar vervoer. Via de ringweg A10 (afslag S102) is met de auto binnen enkele minuten het gebouw te bereiken. Op 10 minuten loopafstand bevindt zich station Amsterdam Sloterdijk. Hiervandaan vertrekken diverse trein-, tram-, metro- en busverbindingen. Eveneens op 10 minuten loopafstand is metrohalte Isolatorweg waar metrolijnen 50 en 51 rijden waardoor er een directe verbinding met Centraal Station mogelijk is.
Parkeergelegenheden
Parkeren is mogelijk op de openbare weg middels betaling of een vergunningensysteem. Informatie over voorwaarden en mogelijkheden voor verkrijging van een (bedrijfs-) vergunning en eventuele wachttijd is op te vragen via de gemeente Amsterdam.
Bouwjaar
Het object is in 1963 gebouwd. Het gebouw is een ontwerp van architect M.E. Duintjer.
Bestemming
Op grond van het bestemmingsplan Sloterdijk I hebben de gronden de enkelbestemming ‘Bedrijf’.
Oppervlakten en indeling
Het object bestaat uit bedrijfsruimten en kantoorruimten verdeeld over de begane grond (bedrijfsruimte), eerste verdieping (bedrijfsruimte) en tweede verdieping (kantoorruimte) inclusief het gebruik van de algemene ruimten. De derde verdieping wordt gehuurd door WRK architecten.
- Begane grond: 538 m² VVO
- Eerste verdieping: 448 m² VVO
- Tweede verdieping: 453 m² VVO
* aan deze maatvoering kan geen rechten worden ontleend en het betreft uitdrukkelijk geen meetstaat op basis van NEN 2580.
Deelverhuur is bespreekbaar.
Gebruik
Het gehuurde zal door of vanwege huurder uitsluitend worden bestemd om te worden gebruikt als kantoorruimte ten behoeve van normale bureauwerkzaamheden en bedrijfsruimte. Dit gebruik mag niet strijdig zijn met de regels van het bestemmingsplan en de erfpachtvoorschriften. In het erfpachtakte is opgenomen dat maximaal 50% van het bebouwde bruto vloer oppervlakte van het totale object (dus inclusief de derde verdieping) als kantoor mag worden gebruikt.
Aanvangshuurprijs
De aanvangshuurprijs bedraagt EUR 80.000,- per jaar, te vermeerderen met BTW.
Voorzieningen
Het pand beschikt over:
• Laad- en losruimte met overheaddeuren
• Een keuken
• Goederenlift
• Een personenlift
• Houten vloer in de kantoorruimten en een gedeelte van de bedrijfsruimten
• Brandmeldinstallatie
• Beveiliging (Chubb)
• Brandslangen
• Elektra
• Verlichting
• Noodverlichting
• Verwarming
• Water
• Riolering
• Toiletgroepen
• Te openen ramen
• Systeemplafonds (kantoorruimten)
• Kantoorruimte opgedeeld in meerdere kamers
Opleveringsniveau
Het object wordt opgeleverd in de huidige staat, ‘as is where is’.
Draagkracht vloeren
Uit archiefonderzoek, uitgevoerd door HARDER Constructie & Adviesbureau, blijkt dat voor en de begane grondvloer en verdiepingsvloeren per m² het volgende gewicht wordt gehanteerd:
• Begane grondvloer: 1.000 kg/m²
• Verdiepingsvloeren: 400 kg/m²
Asbest
Het object is vrij gemaakt van asbest.
Energielabel
Er is geen energielabel aanwezig, omdat er herontwikkelingsplannen voor het gebied zijn en het gebouw op termijn gesloopt zal worden. Een energielabel is niet verplicht, omdat de kantoorruimte onderdeel uitmaakt van een bedrijfsruimte.
Omzetbelasting
Huurder verklaart het gehuurde voor tenminste 90% te zullen gebruiken voor prestaties die recht geven op aftrek van omzetbelasting. Indien huurder op enig moment niet meer aan het criterium voldoet, zal er van rechtswege sprake zijn van omzetbelasting vrijgestelde verhuur. Alsdan wordt de overeengekomen kale huurprijs, exclusief omzetbelasting, zodanig verhoogd dat het voor verhuurder ontstane financiële nadeel wordt gecompenseerd.
Servicekosten
Op basis van jaarlijkse nacalculatie, EUR 20,- per m² VVO per jaar, exclusief BTW.
In de servicekosten zijn de volgende diensten en leveringen inbegrepen:
• Gas
• Elektra
• Water
• Schoonmaak gemeenschappelijke ruimten
• SDR / intercom
• Onderhoud CV installatie
• Brandbeveiliging
• Inbraakbeveiliging
• Meldkamer / Bewaking
• Liften
• Administratiekosten (5%)
Ingangsdatum en huurtermijn
Het object is per direct beschikbaar. De huurtermijn bedraagt 36 maanden. Na het verstrijken van deze periode wordt deze overeenkomst voortgezet voor een aansluitende periode van 6 maanden.
Huurbetaling
In kwartaaltermijnen bij vooruitbetaling te voldoen.
Zekerheidsstelling (waarborgsom / bankgarantie)
Een waarborgsom of bankgarantie ter grootte van 3 maanden huur, te vermeerderen met de wettelijke verschuldigde BTW.
Huurovereenkomst
De huurovereenkomst is gebaseerd op het ROZ-model ‘Huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230a BW’, alsmede de bijbehorende algemene bepalingen.
Indexering
Jaarlijks op basis van de consumentenprijsindex, reeks alle huishoudens (2015 = 100) zoals gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek. Indexatie vindt voor het eerst plaats per 1 januari 2025.
Opzegtermijn
6 maanden voor het einde van een huurtermijn.
Voorbehoud goedkeuring erfpachter
Alle mondelinge en schriftelijke correspondentie is geheel vrijblijvend. Een overeenkomst inzake het aangeboden object komt pas tot stand nadat een daartoe strekkende overeenkomst door beide partijen is geparafeerd en ondertekend. Voorafgaand hieraan is nimmer sprake van enige overeenstemming waaraan rechten en/of plichten zouden kunnen worden ontleend. Daarnaast geldt te allen tijde het voorbehoud van instemming van de erfpachter van het object voor de totstandkoming van een overeenkomst.
Inlichtingen
Voor inlichtingen kunt u terecht bij:
E. (Erik) Vlaming MSc MRICS RT REV en/of S.H.C. (Sake) van den Berg MSc MRICS RT REV RM
Disclaimer
BaseValue B.V. treedt op in opdracht van de erfpachter. De erfpachter en BaseValue B.V. aanvaarden geen aansprakelijkheid voor mededelingen of inlichtingen die niet in deze brochure met bijbehorende bijlagen zijn opgenomen. De erfpachter en BaseValue B.V. zijn niet aansprakelijk voor enige directe, indirecte, incidentele of gevolgschade, dan wel boetes of andere vormen van schade die het gevolg zijn van of voortvloeien uit het gebruik van dit deze brochure of informatie die erin is vervat.
Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG)
Volgens de Wet Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) dienen wij in overeenstemming met de Wet op behoorlijke en zorgvuldige wijze persoonsgegevens te verwerken en te bewaren. De door ons opgevraagde gegevens en gegevens verstrekt door de opdrachtgever zullen niet met derden worden gedeeld, behoudens met de personen die in deze offerte worden vermeld. De beroepsverenigingen NVM en RICS kunnen in de uitvoering van hun taak als toezichthouder dossierinformatie bij ons opvragen en/of inzien.
Schakelstraat 16
1014 AW Amsterdam
Bereikbaarheid
De bedrijfsruimte is uitstekend te bereiken met zowel het eigen vervoer als met het openbaar vervoer. Via de ringweg A10 (afslag S102) is met de auto binnen enkele minuten het gebouw te bereiken. Op 10 minuten loopafstand bevindt zich station Amsterdam Sloterdijk. Hiervandaan vertrekken diverse trein-, tram-, metro- en busverbindingen. Eveneens op 10 minuten loopafstand is metrohalte Isolatorweg waar metrolijnen 50 en 51 rijden waardoor er een directe verbinding met Centraal Station mogelijk is.
Parkeergelegenheden
Parkeren is mogelijk op de openbare weg middels betaling of een vergunningensysteem. Informatie over voorwaarden en mogelijkheden voor verkrijging van een (bedrijfs-) vergunning en eventuele wachttijd is op te vragen via de gemeente Amsterdam.
Bouwjaar
Het object is in 1963 gebouwd. Het gebouw is een ontwerp van architect M.E. Duintjer.
Bestemming
Op grond van het bestemmingsplan Sloterdijk I hebben de gronden de enkelbestemming ‘Bedrijf’.
Oppervlakten en indeling
Het object bestaat uit bedrijfsruimten en kantoorruimten verdeeld over de begane grond (bedrijfsruimte), eerste verdieping (bedrijfsruimte) en tweede verdieping (kantoorruimte) inclusief het gebruik van de algemene ruimten. De derde verdieping wordt gehuurd door WRK architecten.
- Begane grond: 538 m² VVO
- Eerste verdieping: 448 m² VVO
- Tweede verdieping: 453 m² VVO
* aan deze maatvoering kan geen rechten worden ontleend en het betreft uitdrukkelijk geen meetstaat op basis van NEN 2580.
Deelverhuur is bespreekbaar.
Gebruik
Het gehuurde zal door of vanwege huurder uitsluitend worden bestemd om te worden gebruikt als kantoorruimte ten behoeve van normale bureauwerkzaamheden en bedrijfsruimte. Dit gebruik mag niet strijdig zijn met de regels van het bestemmingsplan en de erfpachtvoorschriften. In het erfpachtakte is opgenomen dat maximaal 50% van het bebouwde bruto vloer oppervlakte van het totale object (dus inclusief de derde verdieping) als kantoor mag worden gebruikt.
Aanvangshuurprijs
De aanvangshuurprijs bedraagt EUR 80.000,- per jaar, te vermeerderen met BTW.
Voorzieningen
Het pand beschikt over:
• Laad- en losruimte met overheaddeuren
• Een keuken
• Goederenlift
• Een personenlift
• Houten vloer in de kantoorruimten en een gedeelte van de bedrijfsruimten
• Brandmeldinstallatie
• Beveiliging (Chubb)
• Brandslangen
• Elektra
• Verlichting
• Noodverlichting
• Verwarming
• Water
• Riolering
• Toiletgroepen
• Te openen ramen
• Systeemplafonds (kantoorruimten)
• Kantoorruimte opgedeeld in meerdere kamers
Opleveringsniveau
Het object wordt opgeleverd in de huidige staat, ‘as is where is’.
Draagkracht vloeren
Uit archiefonderzoek, uitgevoerd door HARDER Constructie & Adviesbureau, blijkt dat voor en de begane grondvloer en verdiepingsvloeren per m² het volgende gewicht wordt gehanteerd:
• Begane grondvloer: 1.000 kg/m²
• Verdiepingsvloeren: 400 kg/m²
Asbest
Het object is vrij gemaakt van asbest.
Energielabel
Er is geen energielabel aanwezig, omdat er herontwikkelingsplannen voor het gebied zijn en het gebouw op termijn gesloopt zal worden. Een energielabel is niet verplicht, omdat de kantoorruimte onderdeel uitmaakt van een bedrijfsruimte.
Omzetbelasting
Huurder verklaart het gehuurde voor tenminste 90% te zullen gebruiken voor prestaties die recht geven op aftrek van omzetbelasting. Indien huurder op enig moment niet meer aan het criterium voldoet, zal er van rechtswege sprake zijn van omzetbelasting vrijgestelde verhuur. Alsdan wordt de overeengekomen kale huurprijs, exclusief omzetbelasting, zodanig verhoogd dat het voor verhuurder ontstane financiële nadeel wordt gecompenseerd.
Servicekosten
Op basis van jaarlijkse nacalculatie, EUR 20,- per m² VVO per jaar, exclusief BTW.
In de servicekosten zijn de volgende diensten en leveringen inbegrepen:
• Gas
• Elektra
• Water
• Schoonmaak gemeenschappelijke ruimten
• SDR / intercom
• Onderhoud CV installatie
• Brandbeveiliging
• Inbraakbeveiliging
• Meldkamer / Bewaking
• Liften
• Administratiekosten (5%)
Ingangsdatum en huurtermijn
Het object is per direct beschikbaar. De huurtermijn bedraagt 36 maanden. Na het verstrijken van deze periode wordt deze overeenkomst voortgezet voor een aansluitende periode van 6 maanden.
Huurbetaling
In kwartaaltermijnen bij vooruitbetaling te voldoen.
Zekerheidsstelling (waarborgsom / bankgarantie)
Een waarborgsom of bankgarantie ter grootte van 3 maanden huur, te vermeerderen met de wettelijke verschuldigde BTW.
Huurovereenkomst
De huurovereenkomst is gebaseerd op het ROZ-model ‘Huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230a BW’, alsmede de bijbehorende algemene bepalingen.
Indexering
Jaarlijks op basis van de consumentenprijsindex, reeks alle huishoudens (2015 = 100) zoals gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek. Indexatie vindt voor het eerst plaats per 1 januari 2025.
Opzegtermijn
6 maanden voor het einde van een huurtermijn.
Voorbehoud goedkeuring erfpachter
Alle mondelinge en schriftelijke correspondentie is geheel vrijblijvend. Een overeenkomst inzake het aangeboden object komt pas tot stand nadat een daartoe strekkende overeenkomst door beide partijen is geparafeerd en ondertekend. Voorafgaand hieraan is nimmer sprake van enige overeenstemming waaraan rechten en/of plichten zouden kunnen worden ontleend. Daarnaast geldt te allen tijde het voorbehoud van instemming van de erfpachter van het object voor de totstandkoming van een overeenkomst.
Inlichtingen
Voor inlichtingen kunt u terecht bij:
E. (Erik) Vlaming MSc MRICS RT REV en/of S.H.C. (Sake) van den Berg MSc MRICS RT REV RM
Disclaimer
BaseValue B.V. treedt op in opdracht van de erfpachter. De erfpachter en BaseValue B.V. aanvaarden geen aansprakelijkheid voor mededelingen of inlichtingen die niet in deze brochure met bijbehorende bijlagen zijn opgenomen. De erfpachter en BaseValue B.V. zijn niet aansprakelijk voor enige directe, indirecte, incidentele of gevolgschade, dan wel boetes of andere vormen van schade die het gevolg zijn van of voortvloeien uit het gebruik van dit deze brochure of informatie die erin is vervat.
Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG)
Volgens de Wet Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) dienen wij in overeenstemming met de Wet op behoorlijke en zorgvuldige wijze persoonsgegevens te verwerken en te bewaren. De door ons opgevraagde gegevens en gegevens verstrekt door de opdrachtgever zullen niet met derden worden gedeeld, behoudens met de personen die in deze offerte worden vermeld. De beroepsverenigingen NVM en RICS kunnen in de uitvoering van hun taak als toezichthouder dossierinformatie bij ons opvragen en/of inzien.
Involved real estate agent
Map
Map is loading...
Cadastral boundaries
Buildings
Travel time
Gain insight into the reachability of this object, for instance from a public transport station or a home address.