Description
Algemeen: Door verhuizing van CANON Medical komt per zomer 2023 het vrijstaande kantoorgebouw met trainings-, ontmoetings- en bedrijfsruimte voor verhuur beschikbaar.
In de directe omgeving zijn toonaangevende bedrijven als Bouwend Nederland en Era Contour gevestigd. Tevens zal direct naast het object Hotel Van der Valk worden gerealiseerd met circa 190 hotelkamers, wellness, restaurant en een Jack's Casino.
Bereikbaarheid: De bereikbaarheid met de auto en het openbaar vervoer is uitstekend. Het pand ligt op een dominante zichtlocatie en heeft een directe verbinding met de A-12 richting Utrecht en via de N-470 (Zoetermeer - Delft - Rotterdam) is er tevens een aansluiting met de A-13 richting Rotterdam. Ook met het openbaar vervoer is het object goed bereikbaar, diverse bussen stoppen op loopafstand en de Stations Zoetermeer Oost en Lansingerland liggen op loopafstand.
Adres: Zilverstraat 1, 2718 RP te Zoetermeer.
Kadastrale gegevens:
Gemeente : Zegwaard
Sectie : D
Nummer : 2238
Grootte: 14.758 m² (eigen grond)
Bouwjaar: Omstreeks 1991.
Bestemming:
Bestemmingsplan: Rokkeveen
Planstatus : Onherroepelijk (27-03-2019)
Ter plaatse van de aanduiding 'bedrijf tot en met categorie 3.2', bedrijven tot en met milieucategorie 3.2 van de in de bijlagen bij deze regels opgenomen Lijst van bedrijfsactiviteiten voor bedrijventerrein Rokkeveen.
Metrage: Het kantoor-/ bedrijfsgebouw heeft een totale oppervlakte van circa 8.922,85 m² v.v.o. en is als volgt verdeeld:
Bouwdeel A
Begane grond ca. 668,82 m² kantoorruimte
1e verdieping ca. 1.004,45 m² kantoorruimte
2e verdieping ca. 981,56 m² kantoorruimte
3e verdieping ca. 981,56 m² kantoorruimte
4e verdieping ca. 981,56 m² kantoorruimte
Bouwdeel B
Begane grond ca. 1.257,80 m² restaurant, vergader-/ conferentieruimte
1e verdieping ca. 1.116,40 m² vergader-/ conferentieruimte
Bouwdeel C
Begane grond ca. 1.930,70 m² bedrijfsruimte
Energielabel: Label A.
Parkeren: In totaal zijn er 150 parkeerplaatsen voor verhuur aanwezig.
Door optimalisering kunnen meer parkeerplaatsen worden gecreëerd.
Opleveringsniveau: Het object zal in gerenoveerde staat worden opgeleverd is onder andere voorzien van:
KANTOORRUIMTE
- systeemplafond voorzien van inbouw LED verlichting;
- centrale verwarming door middel van radiatoren;
- nieuwe vloerbedekking;
- pantry per verdieping;
- dames- en herentoiletgroep per verdieping;
- te openen kiep ramen voorzien van dubbel glas;
- tweetal personenliften;
- mechanische ventilatie met topkoeling;
- ontruimingsinstallatie;
- kabelgoten ten behoeve van data, elektra en telefonie;
- open kantoorvloeren met veel daglicht;
- kleine stiltekamers en/of concentratieplekken;
- goed geïsoleerde spreekkamers en ruime vergaderruimtes;
- serverruimte;
- receptie- en ontvangstruimte;
- secretariaatsruimte en reproruimte;
BEDRIJFSRUIMTE
* betonvloer (vloerbelasting ca. 1.150 kg/ m²);
* elektrisch bedienbare overheaddeur(en);
* heater(s);
* industriële verlichting;
* vrije hoogte van ca. 6,7 m1 onder de spant;
* fietsenstalling;
* afsluitbaar buitenterrein v.v. slagboominstallatie;
* tweetal in- en uitritten op het terrein.
HUURVOORWAARDEN
Huurprijzen:
Kantoorruimte: € 105,-- p/m² per jaar
Bedrijfsruimte: € 85,-- p/m² per jaar
Parkeren: € 750,-- per parkeerplaats per jaar
Bovengenoemde bedragen dienen te worden vermeerderd met de wettelijk verschuldigde omzetbelasting.
Huurtermijn: 5 (vijf) jaar met de mogelijkheid de huurovereenkomst telkens met 5 (vijf) jaar te verlengen.
Opzegtermijn: 12 maanden voor expiratie huurovereenkomst per aangetekend schrijven of bij deurwaardersexploot.
Oplevering: In overleg, op korte termijn mogelijk.
Huurbetaling: Per kwartaal vooruit.
Huurprijsaanpassing: Jaarlijks, zal per huuringangsdatum, voor het eerst 12 maanden na huuringangsdatum, de huurprijs worden aangepast op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks alle huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
Service- en energiekosten: De vaste bijdrage in servicekosten bedragen € 41,- per m² per jaar excl. BTW voor de kosten van onder andere:
Energiekosten
- Gasgebruik inclusief vastrecht;
- Elektriciteitsverbruik inclusief vastrecht;
- Waterverbruik inclusief vastrecht.
Servicekosten
- Onderhoud en periodieke controle van technische installaties en standleidingen;
- Onderhoud en periodieke controle van hemelwaterafvoer, goten en daken;
- Periodiek onderhoud van E- en W-installaties;
- Periodiek liftonderhoud en jaarlijkse liftkeuring door Liftinstituut;
- Periodiek onderhoud van riolering en standleidingen;
- Periodieke onderhoud van CV-installatie alsmede het verhelpen van storingen;
- Tuinonderhoud en onderhoud van parkeerterrein, fietsenstalling en bestrating;
- Glasbewassing met een frequentie van 1 keer per 6 maanden.
De service- en energiekosten wordt middels een vast bedrag verrekend ('fixed fee'), zodat huurder niet geconfronteerd wordt met een bijbetaling achteraf. Evenmin is sprake van een restitutie. Vergeleken met referenties is sprake van relatief lage service- en energiekosten.
Huurovereenkomst: Standaard huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230a BW, vastgesteld door de Raad van Onroerende Zaken (ROZ) in januari 2015. Van deze huurovereenkomst maken deel uit de algemene bepalingen kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230a BW, welke op 17 februari 2015 gedeponeerd zijn bij de griffie van de rechtbank Den Haag en aldaar zijn ingeschreven onder nummer 15/21.
Zekerheidsstelling: Bij ondertekening van de huurovereenkomst, zal huurder een bankgarantie stellen ter grootte van drie maanden huurverplichting te vermeerderen met (eventuele) servicekosten en de wettelijk verschuldigde omzetbelasting.
Voorbehoud:
- positief kredietinformatierapport ter beoordeling van verhuurder;
- goedkeuring directie verhuurder.
In de directe omgeving zijn toonaangevende bedrijven als Bouwend Nederland en Era Contour gevestigd. Tevens zal direct naast het object Hotel Van der Valk worden gerealiseerd met circa 190 hotelkamers, wellness, restaurant en een Jack's Casino.
Bereikbaarheid: De bereikbaarheid met de auto en het openbaar vervoer is uitstekend. Het pand ligt op een dominante zichtlocatie en heeft een directe verbinding met de A-12 richting Utrecht en via de N-470 (Zoetermeer - Delft - Rotterdam) is er tevens een aansluiting met de A-13 richting Rotterdam. Ook met het openbaar vervoer is het object goed bereikbaar, diverse bussen stoppen op loopafstand en de Stations Zoetermeer Oost en Lansingerland liggen op loopafstand.
Adres: Zilverstraat 1, 2718 RP te Zoetermeer.
Kadastrale gegevens:
Gemeente : Zegwaard
Sectie : D
Nummer : 2238
Grootte: 14.758 m² (eigen grond)
Bouwjaar: Omstreeks 1991.
Bestemming:
Bestemmingsplan: Rokkeveen
Planstatus : Onherroepelijk (27-03-2019)
Ter plaatse van de aanduiding 'bedrijf tot en met categorie 3.2', bedrijven tot en met milieucategorie 3.2 van de in de bijlagen bij deze regels opgenomen Lijst van bedrijfsactiviteiten voor bedrijventerrein Rokkeveen.
Metrage: Het kantoor-/ bedrijfsgebouw heeft een totale oppervlakte van circa 8.922,85 m² v.v.o. en is als volgt verdeeld:
Bouwdeel A
Begane grond ca. 668,82 m² kantoorruimte
1e verdieping ca. 1.004,45 m² kantoorruimte
2e verdieping ca. 981,56 m² kantoorruimte
3e verdieping ca. 981,56 m² kantoorruimte
4e verdieping ca. 981,56 m² kantoorruimte
Bouwdeel B
Begane grond ca. 1.257,80 m² restaurant, vergader-/ conferentieruimte
1e verdieping ca. 1.116,40 m² vergader-/ conferentieruimte
Bouwdeel C
Begane grond ca. 1.930,70 m² bedrijfsruimte
Energielabel: Label A.
Parkeren: In totaal zijn er 150 parkeerplaatsen voor verhuur aanwezig.
Door optimalisering kunnen meer parkeerplaatsen worden gecreëerd.
Opleveringsniveau: Het object zal in gerenoveerde staat worden opgeleverd is onder andere voorzien van:
KANTOORRUIMTE
- systeemplafond voorzien van inbouw LED verlichting;
- centrale verwarming door middel van radiatoren;
- nieuwe vloerbedekking;
- pantry per verdieping;
- dames- en herentoiletgroep per verdieping;
- te openen kiep ramen voorzien van dubbel glas;
- tweetal personenliften;
- mechanische ventilatie met topkoeling;
- ontruimingsinstallatie;
- kabelgoten ten behoeve van data, elektra en telefonie;
- open kantoorvloeren met veel daglicht;
- kleine stiltekamers en/of concentratieplekken;
- goed geïsoleerde spreekkamers en ruime vergaderruimtes;
- serverruimte;
- receptie- en ontvangstruimte;
- secretariaatsruimte en reproruimte;
BEDRIJFSRUIMTE
* betonvloer (vloerbelasting ca. 1.150 kg/ m²);
* elektrisch bedienbare overheaddeur(en);
* heater(s);
* industriële verlichting;
* vrije hoogte van ca. 6,7 m1 onder de spant;
* fietsenstalling;
* afsluitbaar buitenterrein v.v. slagboominstallatie;
* tweetal in- en uitritten op het terrein.
HUURVOORWAARDEN
Huurprijzen:
Kantoorruimte: € 105,-- p/m² per jaar
Bedrijfsruimte: € 85,-- p/m² per jaar
Parkeren: € 750,-- per parkeerplaats per jaar
Bovengenoemde bedragen dienen te worden vermeerderd met de wettelijk verschuldigde omzetbelasting.
Huurtermijn: 5 (vijf) jaar met de mogelijkheid de huurovereenkomst telkens met 5 (vijf) jaar te verlengen.
Opzegtermijn: 12 maanden voor expiratie huurovereenkomst per aangetekend schrijven of bij deurwaardersexploot.
Oplevering: In overleg, op korte termijn mogelijk.
Huurbetaling: Per kwartaal vooruit.
Huurprijsaanpassing: Jaarlijks, zal per huuringangsdatum, voor het eerst 12 maanden na huuringangsdatum, de huurprijs worden aangepast op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks alle huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
Service- en energiekosten: De vaste bijdrage in servicekosten bedragen € 41,- per m² per jaar excl. BTW voor de kosten van onder andere:
Energiekosten
- Gasgebruik inclusief vastrecht;
- Elektriciteitsverbruik inclusief vastrecht;
- Waterverbruik inclusief vastrecht.
Servicekosten
- Onderhoud en periodieke controle van technische installaties en standleidingen;
- Onderhoud en periodieke controle van hemelwaterafvoer, goten en daken;
- Periodiek onderhoud van E- en W-installaties;
- Periodiek liftonderhoud en jaarlijkse liftkeuring door Liftinstituut;
- Periodiek onderhoud van riolering en standleidingen;
- Periodieke onderhoud van CV-installatie alsmede het verhelpen van storingen;
- Tuinonderhoud en onderhoud van parkeerterrein, fietsenstalling en bestrating;
- Glasbewassing met een frequentie van 1 keer per 6 maanden.
De service- en energiekosten wordt middels een vast bedrag verrekend ('fixed fee'), zodat huurder niet geconfronteerd wordt met een bijbetaling achteraf. Evenmin is sprake van een restitutie. Vergeleken met referenties is sprake van relatief lage service- en energiekosten.
Huurovereenkomst: Standaard huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230a BW, vastgesteld door de Raad van Onroerende Zaken (ROZ) in januari 2015. Van deze huurovereenkomst maken deel uit de algemene bepalingen kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230a BW, welke op 17 februari 2015 gedeponeerd zijn bij de griffie van de rechtbank Den Haag en aldaar zijn ingeschreven onder nummer 15/21.
Zekerheidsstelling: Bij ondertekening van de huurovereenkomst, zal huurder een bankgarantie stellen ter grootte van drie maanden huurverplichting te vermeerderen met (eventuele) servicekosten en de wettelijk verschuldigde omzetbelasting.
Voorbehoud:
- positief kredietinformatierapport ter beoordeling van verhuurder;
- goedkeuring directie verhuurder.
Map
Map is loading...
Cadastral boundaries
Buildings
Travel time
Gain insight into the reachability of this object, for instance from a public transport station or a home address.