Stationsplein 2 3818 LE Amersfoort

€ 175 /m²/year
Eyecatcher Kantoorruimte huren tegenover Amersfoort CS? Dat kan!

Description

ADRES
Stationsplein 2 te Amersfoort (3818 LE).

ALGEMEEN
Werken in het centrale hart van Nederland tegenover Amersfoort Centraal Station? Dat kan!

Amersfoort Centraal biedt als vestigingslocatie diverse voordelen, waaronder een centrale ligging in Nederland, uitstekende bereikbaarheid per trein en auto en een groeiende en bloeiende zakelijke omgeving. Daarnaast is de stad aantrekkelijk door historische charme, culturele voorzieningen en een groeiende economie.

Het kantoorgebouw aan het Stationsplein 2 is gelegen op een prominente locatie tegenover het station Amersfoort Centraal en op loopafstand van het bruisende stadcentrum. Op deze plek komen historische gebouwen samen met moderne voorzieningen, vele leuke winkels en restaurants. Door de centrale ligging en alle faciliteiten in de buurt biedt het kantoorgebouw een dynamische werkomgeving.

In het kantoorgebouw zijn diverse kantoorruimtes beschikbaar vanaf circa 660 m² v.v.o. tot circa 2.800 m² v.v.o. Deze ruimtes worden in nagenoeg turn-key staat opgeleverd en zijn daarom geheel naar eigen wens in te richten. Ook is het mogelijk om twee of meerdere aaneengesloten units en vloeren gecombineerd te huren, waardoor er een groot aaneengesloten metrage kan worden gecreëerd.

Het gebouw beschikt over verschillende voorzieningen, zoals een bedrijfsrestaurant, een gemeenschappelijke receptie en medegebruik van het vergadercentrum is bespreekbaar. Het gebouw scoort met een energielabel A++ hoog op het gebied van duurzaamheid. Daarnaast is de ambitie aanwezig om met een maximaal elektriciteitsverbruik van 70 kwh/m² te voldoen aan de eisen van Paris Proof certificatie in 2027.

Op het parkeerterrein zijn voldoende parkeerplaatsen beschikbaar, ook zijn er voldoende parkeermogelijkheden in de directe omgeving. Verschillende grote bedrijven zijn in de omgeving gevestigd, waaronder: KPN, Arcadis, Nouryon, Ministerie Infrastructuur en Waterstaat, Nutreco, FrieslandCampina, EDSN en Huis van de Gezondheid met Longalliantie.

LOCATIE & BEREIKBAARHEID
Eigen vervoer
Vanaf de Rijkswegen A28 en A1 is dit kantoorgebouw in minder dan 10 minuten te bereiken. Door deze centrale ligging is Knooppunt Hoevelaken binnen 10 autominuten te bereiken. Vanuit Knooppunt “Hoevelaken” zijn de verbindingen met alle delen van het land uitstekend.
Openbaar vervoer
Stationsplein 2 is tegenover het Amersfoort Centraal Station gelegen. Dit Intercitystation is één van de belangrijkste knooppunten tussen de Randstad en Oost-Nederland. Hier vertrekken treinen en bussen naar verschillende plaatsen in heel Nederland. Daarnaast stoppen er meerdere buslijnen in de directe omgeving, die zorgen voor snelle en frequente verbindingen naar verschillende delen van de stad en de omliggende regio. Deze uitstekende openbaar vervoersmogelijkheden maken het gebouw bijzonder geschikt voor bedrijven die goede toegankelijkheid voor zowel medewerkers als klanten belangrijk vinden.

BESCHIKBAARHEID
Voor de verhuur is totaal circa 2.800 m² v.v.o. beschikbaar, verdeeld als volgt:
Verdieping -2 (kantoorruimte): ca. 660 m² v.v.o.
Verdieping -1 (kantoorruimte): ca. 664 m² v.v.o.
Verdieping -1 (archiefruimte): ca. 56 m² v.v.o.
Begane grond (kantoorruimte): ca. 575 m² v.v.o.
Begane grond (verbindingsgang): ca. 169 m² v.v.o.
1e verdieping (kantoorruimte): ca. 614 m² v.v.o.
1e verdieping (verbindingsgang): ca. 23 m² v.v.o.

Genoemde metrages zijn exclusief een aandeel in de algemene en gemeenschappelijke ruimten, waaronder het bedrijfsrestaurant.

Deelverhuur is bespreekbaar, het is mogelijk meerdere units te combineren om een grotere vloer te creëren.

OPLEVERINGSNIVEAU
De kantoorruimte wordt in nagenoeg turn-key staat opgeleverd.

HUURPRIJS
Kantoorruimte: € 175,- per m² per jaar, te vermeerderen met btw.

PARKEREN
Rondom het gebouw zijn circa 32 parkeerplaatsen, waarvan een deel is voorzien van elektrische laadpalen. Daarnaast zijn er meer dan voldoende betaalde parkeerplaatsen langs de openbare weg beschikbaar.

SERVICEKOSTEN
Een voorschot van € 75,- per m² per jaar, te vermeerderen met btw, met jaarlijkse nacalculatie op basis van het daadwerkelijke gebruik.

VOORZIENINGEN
De kantoren worden turn-key opgeleverd met onder andere (afhankelijk van de verdieping):
• lift;
• toiletten op de verdieping;
• systeemplafonds met Led-verlichtingsarmaturen (realisatie 2025);*
• huidige scheidingswanden en vloerbedekking;*
• pantry’s v.v. warm- koud water en koelkasten;
• klimaatbeheersingssysteem met topkoeling;
• WKO-installatie;
• ontruimingsinstallatie;
• zonwering (binnenzijde);*
• kabelgoten v.v. elektra en databekabeling;*
• fietsenstalling met elektrische oplaadpunten;
• medegebruik van het bedrijfsrestaurant en receptie;
• gebruik meubilair in overleg;
• gebruik van het vergadercentrum is tegen nadere condities overeen te komen.
• optioneel: gebruik van de koffievoorzieningen (nadere condities overeen te komen);

* Het onderhoud, herstel en vervanging zijn voor rekening van de huurder.

BTW
Uitgangspunt is een met btw belaste huurprijs. Indien een huurder niet voldoet aan de voor belaste verhuur gestelde criteria zal de huurprijs zodanig worden verhoogd dat het voor verhuurder ontstane financiële nadeel volledig wordt gecompenseerd.

HUURBETALING
Per kwartaal vooruit.

INDEXERING
Jaarlijks, op basis van het Consumenten Prijsindexcijfer (CPI), reeks Alle Huishoudens (2015=100); voor het eerst 1 jaar na de huuringangsdatum.

HUURPERIODE
5 + 5 jaar.

BESCHIKBAAR
Per 1 september 2024.

HUUROVEREENKOMST
Standaard R.O.Z. huurovereenkomst, model 2015.

BANKGARANTIE
Een bankgarantie of waarborgsom ter grootte van 3 maanden huur vermeerderd met servicekosten en BTW. Een bankgarantie dient gesteld en afgegeven te worden door een erkende Nederlandse bankinstelling.

ENERGIELABEL
Met een energielabel A++ voor het kantoorgebouw genieten toekomstige huurders van diverse voordelen. Huurders profiteren niet alleen van aanzienlijke energiebesparingen, maar dragen ook bij aan een duurzame toekomst. Bovendien biedt het energiezuinige gebouw een comfortabele en gezonde werkomgeving, wat de productiviteit en het welzijn van werknemers ten goede komt.

Features

Transfer of ownership

Rental price
€ 175 per square meter per year
Service charges
€ 75 per square meter per year (21% VAT applies)
Listed since
Status
Available
Acceptance
Available in consultation

Construction

Main use
Office
Building type
Resale property
Year of construction
2011

Surface areas

Area
2,800 m² (units from 614 m²)

Layout

Number of floors
7 floors
Facilities
Peak cooling, built-in fittings, elevators, windows can be opened, cable ducts, modular ceiling, toilet, pantry, heating and room layout

Energy

Energy label
A++

Surroundings

Location
Town center and railway station site

Parking

Parking spaces
32 uncovered parking spaces

Map

Map is loading...

Cadastral boundaries Buildings

Travel time

Gain insight into the reachability of this object, for instance from a public transport station or a home address.