This business property on funda in business: https://www.fundainbusiness.nl/89981811
Stadhouderskade 1 1054 ES Amsterdam
Rental price on request
Description
Het Rijksmonument is prominent gelegen aan de Stadhouderskade 1 'op de kop' van de Overtoom waarbij de achterzijde direct grenst aan de Singelgracht. Door de uitstekende ligging is het gebouw direct zichtbaar vanaf het begin van de Overtoom en biedt het een prachtig uitzicht over de stad.
Het gebouw is omstreeks 1922/1923 gerealiseerd ten behoeve van het hoofdkantoor van de Gemeentetram Amsterdam (thans GVB).
Architect Pieter Lucas Marnette heeft het gebouw destijds ontworpen in de zogeheten 'Amsterdamse Schoolstijl'. Kenmerkend voor deze stijl zijn de versieringen in de gevel in combinatie met de aanwezige laddervensters, welke nog steeds duidelijk zichtbaar zijn.
Uniek aan het gebouw is dat het beschikt over een ruim dakterras, een eigen aanlegsteiger en een groot aantal parkeerplaatsen op het naastgelegen parkeerterrein.
Het gebouw bevindt zich op loopafstand van Amsterdam Zuid met onder meer de prestigieuze winkelstraat P.C. Hooftstraat om de hoek. Voorts zijn er tal van voorzieningen gevestigd, zoals onder andere restaurant Umami, restaurant MOMO, restaurant Ciro Passami L'olio, Café De Ebeling, Starbucks, Stach, Vondel Gym, David Lloyd, Theater Bellevue, Clayton Hotel Amsterdam American, Mariott etc. Voorts bevinden het Leidseplein en het Vondelpark zich op een steenworp afstand.
Verhuurbare vloeroppervlakte
De totale vloeroppervlakte van het kantoorgebouw bedraagt 3.019,35 m² VVO verdeeld als volgt:
Kelder : 489,61 m² VVO
Begane grond : 722,14 m² VVO
1e verdieping : 700,52 m² VVO
2e verdieping : 702,35 m² VVO
3e verdieping : 404,73 m² VVO
Totaal: 3.019,35 m² VVO
Het exacte metrage is bepaald op basis van een NEN 2580 meting.
Parkeren
De Stadhouderskade 1 beschikt over een uitstekende parkeernorm. Direct bij het gebouw, op het middels hekwerken afgesloten terrein, behoren 5 parkeerplaatsen, welke 7 dagen per week, 24 uur per dag beschikbaar zijn.
Op het direct naast het gebouw gelegen parkeerterrein zijn 61 parkeerplaatsen beschikbaar voor de gebruiker van de Stadhouderskade 1, toegankelijk op werkdagen van 07.00 tot 19.00 uur, resulterend in een totaal van 66 parkeerplaatsen.
Huurprijs
Op aanvraag.
Bereikbaarheid
Per auto
Vanaf de A10 (mede door de gunstige ligging ten opzichte van de afslag S106) is het gebouw binnen slechts zeven autominuten bereikbaar.
Per openbaar vervoer
Ook per openbaar vervoer is de Stadhouderskade 1 uitstekend bereikbaar. Vanaf Amsterdam CS is het gebouw in een kleine 10 minuten bereikbaar met het openbaar vervoer. Op loopafstand bevinden zich enkele bus- en tramstations met directe verbindingen richting Amsterdam CS, Amsterdam Zuid, Station Lelylaan en het Amstelstation. Vanaf Amsterdam Zuid is Schiphol Airport in 7 minuten bereikbaar.
Servicekosten
P.M.
Opleveringsniveau
Het gebouw zal worden opgeleverd in gerenoveerde staat: onder meer voorzien van de navolgende aspecten:
- Representatieve entree voorzien van een tourniquet;
- Stijlvol dubbel trappenhuis;
- Gerenoveerde sanitaire voorzieningen per verdieping;
- Houten vloerafwerking (opnieuw opgeschuurd en gelakt) alsmede natuurstenen vloeren;
- Wandsierlijsten;
- Gesausde (bouwkundige) wanden en kolommen;
- Gerenoveerde convectorkasten;
- Keuken en bar gelegen in het souterrain;
- Pantry per verdieping;
- LED verlichting (minimaal 500 lux);
- Gerenoveerd dakterras;
- Gerenoveerde voortuin;
- Gerenoveerde liften (twee liften);
- Goederenlift;
- Nieuwe klimaatinstallatie op basis van klimaatklasse A;
- Energielabel A++, met ambitie tot behalen van een Energielabel A+++;
- BREEAM (in-use) Good label, met ambitie tot het behalen van een BREEAM (in-use) Excellent label;
- HR++ glas;
- 120 PV-panelen;
- Buitenzonwering (zonzijden);
- MIVA toilet;
- Doucheruimte;
- Oplaadpunten elektrische fietsen;
- Aanlegsteiger.
- Duurzaamheid
- Energielabel A++, met ambitie tot behalen van een Energielabel A+++
- BREEAM (in-use) Good label, met ambitie tot het behalen van een BREEAM (in-use) Excellent label
- HR++ glas
- 120 PV-panelen
- Oplaadpunten elektrische auto’s
- Oplaadpunten elektrische fietsen
Indexering
Jaarlijks, op basis van de consumentenprijsindex (CPI) 2015=100, reeks alle huishoudens, zoals gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
Huurtermijn
Tenminste 10 jaar.
Opzegtermijn
Tenminste 12 maanden voor het einde van een huurtermijn.
Huurprijsbetaling
Per kwartaal bij vooruitbetaling te voldoen een bedrag ter grootte van 3 maanden huur en servicekosten, beide bedragen te vermeerderen met BTW.
Zekerheidstelling
Huurder dient een bankgarantie te stellen ter grootte van tenminste 3 maanden huur en servicekosten, beide bedragen te vermeerderen met BTW.
Opleveringsdatum
Juli 2025.
Huurovereenkomst
Volgens het model van verhuurder, welk model gebaseerd is op de huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230a BW, volgens het model door de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ) in januari 2015 vastgesteld. De huurovereenkomst zal in het Nederlands worden opgesteld.
BTW
Over de huurprijs en servicekosten wordt BTW in rekening gebracht. Bij het vaststellen van de huurprijzen is ervan uitgegaan dat de huurder voor minimaal 90% BTW belaste prestaties in het gehuurde verricht.
Het gebouw is omstreeks 1922/1923 gerealiseerd ten behoeve van het hoofdkantoor van de Gemeentetram Amsterdam (thans GVB).
Architect Pieter Lucas Marnette heeft het gebouw destijds ontworpen in de zogeheten 'Amsterdamse Schoolstijl'. Kenmerkend voor deze stijl zijn de versieringen in de gevel in combinatie met de aanwezige laddervensters, welke nog steeds duidelijk zichtbaar zijn.
Uniek aan het gebouw is dat het beschikt over een ruim dakterras, een eigen aanlegsteiger en een groot aantal parkeerplaatsen op het naastgelegen parkeerterrein.
Het gebouw bevindt zich op loopafstand van Amsterdam Zuid met onder meer de prestigieuze winkelstraat P.C. Hooftstraat om de hoek. Voorts zijn er tal van voorzieningen gevestigd, zoals onder andere restaurant Umami, restaurant MOMO, restaurant Ciro Passami L'olio, Café De Ebeling, Starbucks, Stach, Vondel Gym, David Lloyd, Theater Bellevue, Clayton Hotel Amsterdam American, Mariott etc. Voorts bevinden het Leidseplein en het Vondelpark zich op een steenworp afstand.
Verhuurbare vloeroppervlakte
De totale vloeroppervlakte van het kantoorgebouw bedraagt 3.019,35 m² VVO verdeeld als volgt:
Kelder : 489,61 m² VVO
Begane grond : 722,14 m² VVO
1e verdieping : 700,52 m² VVO
2e verdieping : 702,35 m² VVO
3e verdieping : 404,73 m² VVO
Totaal: 3.019,35 m² VVO
Het exacte metrage is bepaald op basis van een NEN 2580 meting.
Parkeren
De Stadhouderskade 1 beschikt over een uitstekende parkeernorm. Direct bij het gebouw, op het middels hekwerken afgesloten terrein, behoren 5 parkeerplaatsen, welke 7 dagen per week, 24 uur per dag beschikbaar zijn.
Op het direct naast het gebouw gelegen parkeerterrein zijn 61 parkeerplaatsen beschikbaar voor de gebruiker van de Stadhouderskade 1, toegankelijk op werkdagen van 07.00 tot 19.00 uur, resulterend in een totaal van 66 parkeerplaatsen.
Huurprijs
Op aanvraag.
Bereikbaarheid
Per auto
Vanaf de A10 (mede door de gunstige ligging ten opzichte van de afslag S106) is het gebouw binnen slechts zeven autominuten bereikbaar.
Per openbaar vervoer
Ook per openbaar vervoer is de Stadhouderskade 1 uitstekend bereikbaar. Vanaf Amsterdam CS is het gebouw in een kleine 10 minuten bereikbaar met het openbaar vervoer. Op loopafstand bevinden zich enkele bus- en tramstations met directe verbindingen richting Amsterdam CS, Amsterdam Zuid, Station Lelylaan en het Amstelstation. Vanaf Amsterdam Zuid is Schiphol Airport in 7 minuten bereikbaar.
Servicekosten
P.M.
Opleveringsniveau
Het gebouw zal worden opgeleverd in gerenoveerde staat: onder meer voorzien van de navolgende aspecten:
- Representatieve entree voorzien van een tourniquet;
- Stijlvol dubbel trappenhuis;
- Gerenoveerde sanitaire voorzieningen per verdieping;
- Houten vloerafwerking (opnieuw opgeschuurd en gelakt) alsmede natuurstenen vloeren;
- Wandsierlijsten;
- Gesausde (bouwkundige) wanden en kolommen;
- Gerenoveerde convectorkasten;
- Keuken en bar gelegen in het souterrain;
- Pantry per verdieping;
- LED verlichting (minimaal 500 lux);
- Gerenoveerd dakterras;
- Gerenoveerde voortuin;
- Gerenoveerde liften (twee liften);
- Goederenlift;
- Nieuwe klimaatinstallatie op basis van klimaatklasse A;
- Energielabel A++, met ambitie tot behalen van een Energielabel A+++;
- BREEAM (in-use) Good label, met ambitie tot het behalen van een BREEAM (in-use) Excellent label;
- HR++ glas;
- 120 PV-panelen;
- Buitenzonwering (zonzijden);
- MIVA toilet;
- Doucheruimte;
- Oplaadpunten elektrische fietsen;
- Aanlegsteiger.
- Duurzaamheid
- Energielabel A++, met ambitie tot behalen van een Energielabel A+++
- BREEAM (in-use) Good label, met ambitie tot het behalen van een BREEAM (in-use) Excellent label
- HR++ glas
- 120 PV-panelen
- Oplaadpunten elektrische auto’s
- Oplaadpunten elektrische fietsen
Indexering
Jaarlijks, op basis van de consumentenprijsindex (CPI) 2015=100, reeks alle huishoudens, zoals gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
Huurtermijn
Tenminste 10 jaar.
Opzegtermijn
Tenminste 12 maanden voor het einde van een huurtermijn.
Huurprijsbetaling
Per kwartaal bij vooruitbetaling te voldoen een bedrag ter grootte van 3 maanden huur en servicekosten, beide bedragen te vermeerderen met BTW.
Zekerheidstelling
Huurder dient een bankgarantie te stellen ter grootte van tenminste 3 maanden huur en servicekosten, beide bedragen te vermeerderen met BTW.
Opleveringsdatum
Juli 2025.
Huurovereenkomst
Volgens het model van verhuurder, welk model gebaseerd is op de huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230a BW, volgens het model door de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ) in januari 2015 vastgesteld. De huurovereenkomst zal in het Nederlands worden opgesteld.
BTW
Over de huurprijs en servicekosten wordt BTW in rekening gebracht. Bij het vaststellen van de huurprijzen is ervan uitgegaan dat de huurder voor minimaal 90% BTW belaste prestaties in het gehuurde verricht.
Features
Transfer of ownership
- Rental price
- Rental price on request
- Service charges
- No service charges known
- Listed since
-
- Status
- Available
- Acceptance
- Available in consultation
Construction
- Main use
- Office
- Building type
- Resale property
- Construction period
- 1906-1930
Surface areas
- Area
- 3,019 m²
Layout
- Number of floors
- 5 floors
Energy
- Energy label
- Not available