This business property on funda in business: https://www.fundainbusiness.nl/40083031
Johan de Wittlaan 3 2517 JR Den Haag
€ 165 /m²/year
Description
OBJECT
Het gebouw is centraal gelegen in het World Forum gebied van Den Haag. Het kantorencomplex bestaat in totaal uit ca. 14.000 m² kantoorruimte.
In de directe omgeving van de kantoorpanden treft men onder meer het Gemeentemuseum, het Museon, Omniversum en het World Forum Convention Center aan. In de omgeving zijn eveneens ondermeer het OPCW, Europol, het Joegoslavië Tribunaal en diverse ambassades gevestigd.
Er zijn diverse grote en hoogwaardige hotels in de directe nabijheid beschikbaar, zoals Novotel, The Hague Marriott en Crowne Plaza Promenade Hotel. Een groot aantal winkels en horecagelegenheden in de Frederik Hendriklaan en de Valeriusstraat zijn op loopafstand gelegen.
Daarnaast wordt de Eisenhowerlaan verfraaid met groenstroken en het fietsverkeer krijgt aparte fietsbanen. Verder krijgt het gebied een nieuwe inrichting die associaties oproept met het omliggende duinlandschap.
BEREIKBAARHEID
De bereikbaarheid met eigen en openbaarvervoer is goed.
Met het eigen vervoer is het rijkswegenverkeersnet ondermeer bereikbaar via de Johan de Wittlaan, Prof. B.M. Teldersweg, Raamweg en de Zuid-Hollandlaan; de A4 en N44/A44 richting Amsterdam, de A12 richting Utrecht en de A13 richting Rotterdam.
De openbaar vervoerverbindingen van en naar de twee belangrijkste NS-stations (Den Haag Centraal Station en Den Haag Hollands Spoor) zijn uitstekend, middels de tram 10 en buslijnen 4, 65 en 88. Halteplaatsen bevinden zich op loopafstand.
METRAGE
Het kantorencomplex bestaat uit totaal circa 14.000 m², verdeeld over 3 gebouwen:
Gebouw A, Johan de Wittlaan 3:
Kelder -2 : ca. 152 m² archiefruimte
Kleder -1 : ca. 302 m² archiefruimte
1e verdieping : ca. 864 m² kantoorruimte
2e verdieping : ca. 949 m² kantoorruimte
3e verdieping : ca. 925 m² kantoorruimte
4e verdieping : ca. 925 m² kantoorruimte
5e verdieping : ca. 870 m² kantoorruimte
6e verdieping : ca. 553 m² kantoorruimte
7e verdieping : ca. 520 m² kantoorruimte
Gebouw B, Johan de Wittlaan 5:
Begane grond: ca. 521 m² kantoorruimte
1e verdieping: ca. 716 m² kantoorruimte
2e verdieping: ca. 750 m² kantoorruimte
Gebouw C, Johan de Wittlaan 7:
-2e verdieping: ca. 118 m² archiefruimte
-1e verdieping: ca. 147 m² archiefruimte
5e verdieping: ca. 410 m² kantoorruimte
Deelverhuur is vanaf 410 m² mogelijk.
Onder verhuurbaar vloeroppervlak (VVO) wordt verstaan:
het bruto vloeroppervlak (gemeten van glaslijn tot glaslijn en aan de binnenzijden van de buitenmuren), exclusief stijgpunten en technische ruimten, doch inclusief gangen, toiletten en dergelijke.
PARKEERMOGELIJKHEDEN
Bij het gebouw horen 261 parkeerplaatsen met een norm van 1 parkeerplaats per 57 m² kantoorruimte.
Wijze van oplevering
- representatieve entree voorzien van een balie;
- diverse personenliften;
- dubbele toiletgroep per verdieping + mindervalide toilet op begane grond;
- pantrymogelijkheid per verdieping;
- bedrijfsrestaurant;
- laad- en losruimte voor goederen op begane grond + overheaddeur;
- mechanische ventilatie voorzien van mechanische koeling;
- systeemplafonds met energie zuinige en beeldschermvriendelijke HF verlichtingsarmaturen voorzien van aanwezigheidsdetectie;
- centrale verwarmingsinstallatie bestaande uit HR ketel en ventilatie convectoren in gevelomkasting;
- te openen ramen;
- wandcontactdozen, gemonteerd in vloerpotten. Per wandcontactdoos is uitgegaan van 220 volt. Door het gehele gebouw aanwezige verhoogde vloeren;
- per verdieping beschikt het gebouw over een overwerkregeling welke bedienbaar is vanuit de balie;
- een bliksem beveiligingsinstallatie;
- het gebouw is toegankelijk voor mindervaliden en voldoet aan de eisen conform het Handboek van Geboden toegang;
- ontruimingsinstallatie die bij brandmelding een akoestisch signaal geeft van voldoende geluidssterkte;
- onder het gebouw gelegen beveiligde dubbellaagse parkeergarage.
Verhuurder kan ‘op maat’ indelingswensen van huurder laten intekenen. Huurder kan ook zelf door middel van beschikbare
cd-rom indelingsvarianten maken.
DATUM VAN OPLEVERING
Per direct.
HUURPRIJZEN
Kantoorruimte:
€ 165,- per m² per jaar, te vermeerderen met BTW en servicekosten.
Archiefruimte:
€ 75,- per m² per jaar, te vermeerderen met BTW en servicekosten.
Parkeerplaatsen:
€ 1.500,- per plaats per jaar, te vermeerderen met BTW.
VOORSCHOT SERVICE- EN ENERGIEKOSTEN
€ 50,- per m² per jaar, te vermeerderen met de wettelijk
verschuldigde omzetbelasting. De bestanddelen zijn als volgt:
- elektriciteitsverbruik inclusief vastrecht;
- waterverbruik inclusief vastrecht;
- gasverbruik;
- telefoonkosten;
- onderhoud en periodieke controle van installaties algemeen;
- idem van liftinstallaties;
- idem van gevelreinigingsinstallatie;
- het schoonhouden van alle gemeenschappelijk ruimten, waaronder worden gerekend de trappenhuizen, de gemeenschappelijke kelderruimten, de keldergangen, de liften etc.;
- glasbewassing algemeen;
- groenvoorziening buiten;
- verzorging huisvuil, containerhuur e.d.;
- plaagdierenbestrijding;
- dakinspectie;
- 5% administratiekosten.
HUURTERMIJN
5 jaar met de mogelijkheid om de huurovereenkomst met 5 jaar te verlengen.
Het gebouw is centraal gelegen in het World Forum gebied van Den Haag. Het kantorencomplex bestaat in totaal uit ca. 14.000 m² kantoorruimte.
In de directe omgeving van de kantoorpanden treft men onder meer het Gemeentemuseum, het Museon, Omniversum en het World Forum Convention Center aan. In de omgeving zijn eveneens ondermeer het OPCW, Europol, het Joegoslavië Tribunaal en diverse ambassades gevestigd.
Er zijn diverse grote en hoogwaardige hotels in de directe nabijheid beschikbaar, zoals Novotel, The Hague Marriott en Crowne Plaza Promenade Hotel. Een groot aantal winkels en horecagelegenheden in de Frederik Hendriklaan en de Valeriusstraat zijn op loopafstand gelegen.
Daarnaast wordt de Eisenhowerlaan verfraaid met groenstroken en het fietsverkeer krijgt aparte fietsbanen. Verder krijgt het gebied een nieuwe inrichting die associaties oproept met het omliggende duinlandschap.
BEREIKBAARHEID
De bereikbaarheid met eigen en openbaarvervoer is goed.
Met het eigen vervoer is het rijkswegenverkeersnet ondermeer bereikbaar via de Johan de Wittlaan, Prof. B.M. Teldersweg, Raamweg en de Zuid-Hollandlaan; de A4 en N44/A44 richting Amsterdam, de A12 richting Utrecht en de A13 richting Rotterdam.
De openbaar vervoerverbindingen van en naar de twee belangrijkste NS-stations (Den Haag Centraal Station en Den Haag Hollands Spoor) zijn uitstekend, middels de tram 10 en buslijnen 4, 65 en 88. Halteplaatsen bevinden zich op loopafstand.
METRAGE
Het kantorencomplex bestaat uit totaal circa 14.000 m², verdeeld over 3 gebouwen:
Gebouw A, Johan de Wittlaan 3:
Kelder -2 : ca. 152 m² archiefruimte
Kleder -1 : ca. 302 m² archiefruimte
1e verdieping : ca. 864 m² kantoorruimte
2e verdieping : ca. 949 m² kantoorruimte
3e verdieping : ca. 925 m² kantoorruimte
4e verdieping : ca. 925 m² kantoorruimte
5e verdieping : ca. 870 m² kantoorruimte
6e verdieping : ca. 553 m² kantoorruimte
7e verdieping : ca. 520 m² kantoorruimte
Gebouw B, Johan de Wittlaan 5:
Begane grond: ca. 521 m² kantoorruimte
1e verdieping: ca. 716 m² kantoorruimte
2e verdieping: ca. 750 m² kantoorruimte
Gebouw C, Johan de Wittlaan 7:
-2e verdieping: ca. 118 m² archiefruimte
-1e verdieping: ca. 147 m² archiefruimte
5e verdieping: ca. 410 m² kantoorruimte
Deelverhuur is vanaf 410 m² mogelijk.
Onder verhuurbaar vloeroppervlak (VVO) wordt verstaan:
het bruto vloeroppervlak (gemeten van glaslijn tot glaslijn en aan de binnenzijden van de buitenmuren), exclusief stijgpunten en technische ruimten, doch inclusief gangen, toiletten en dergelijke.
PARKEERMOGELIJKHEDEN
Bij het gebouw horen 261 parkeerplaatsen met een norm van 1 parkeerplaats per 57 m² kantoorruimte.
Wijze van oplevering
- representatieve entree voorzien van een balie;
- diverse personenliften;
- dubbele toiletgroep per verdieping + mindervalide toilet op begane grond;
- pantrymogelijkheid per verdieping;
- bedrijfsrestaurant;
- laad- en losruimte voor goederen op begane grond + overheaddeur;
- mechanische ventilatie voorzien van mechanische koeling;
- systeemplafonds met energie zuinige en beeldschermvriendelijke HF verlichtingsarmaturen voorzien van aanwezigheidsdetectie;
- centrale verwarmingsinstallatie bestaande uit HR ketel en ventilatie convectoren in gevelomkasting;
- te openen ramen;
- wandcontactdozen, gemonteerd in vloerpotten. Per wandcontactdoos is uitgegaan van 220 volt. Door het gehele gebouw aanwezige verhoogde vloeren;
- per verdieping beschikt het gebouw over een overwerkregeling welke bedienbaar is vanuit de balie;
- een bliksem beveiligingsinstallatie;
- het gebouw is toegankelijk voor mindervaliden en voldoet aan de eisen conform het Handboek van Geboden toegang;
- ontruimingsinstallatie die bij brandmelding een akoestisch signaal geeft van voldoende geluidssterkte;
- onder het gebouw gelegen beveiligde dubbellaagse parkeergarage.
Verhuurder kan ‘op maat’ indelingswensen van huurder laten intekenen. Huurder kan ook zelf door middel van beschikbare
cd-rom indelingsvarianten maken.
DATUM VAN OPLEVERING
Per direct.
HUURPRIJZEN
Kantoorruimte:
€ 165,- per m² per jaar, te vermeerderen met BTW en servicekosten.
Archiefruimte:
€ 75,- per m² per jaar, te vermeerderen met BTW en servicekosten.
Parkeerplaatsen:
€ 1.500,- per plaats per jaar, te vermeerderen met BTW.
VOORSCHOT SERVICE- EN ENERGIEKOSTEN
€ 50,- per m² per jaar, te vermeerderen met de wettelijk
verschuldigde omzetbelasting. De bestanddelen zijn als volgt:
- elektriciteitsverbruik inclusief vastrecht;
- waterverbruik inclusief vastrecht;
- gasverbruik;
- telefoonkosten;
- onderhoud en periodieke controle van installaties algemeen;
- idem van liftinstallaties;
- idem van gevelreinigingsinstallatie;
- het schoonhouden van alle gemeenschappelijk ruimten, waaronder worden gerekend de trappenhuizen, de gemeenschappelijke kelderruimten, de keldergangen, de liften etc.;
- glasbewassing algemeen;
- groenvoorziening buiten;
- verzorging huisvuil, containerhuur e.d.;
- plaagdierenbestrijding;
- dakinspectie;
- 5% administratiekosten.
HUURTERMIJN
5 jaar met de mogelijkheid om de huurovereenkomst met 5 jaar te verlengen.
Features
Transfer of ownership
- Rental price
- € 165 per square meter per year
- First rental price
- € 160 per square meter per year
- Service charges
- € 50 per square meter per year (21% VAT applies)
- Listed since
-
- Status
- Available
- Acceptance
- Available in consultation
Construction
- Main use
- Office
- Building type
- Resale property
- Construction period
- 1981-1990
Surface areas
- Area
- 6,465 m² (units from 410 m²)
Layout
- Number of floors
- 7 floors
- Facilities
- Mechanical ventilation, built-in fittings, elevators, windows can be opened, cable ducts, modular ceiling, toilet, pantry, heating and room layout
Energy
- Energy label
- A
Surroundings
- Location
- Office park
- Accessibility
- Bus stop in less than 500 m, motorway exit in 500 m to 1000 m and Tram stop in less than 500 m
Parking
- Parking spaces
- 261 covered parking spaces
- Parking costs
- From € 1,500,- per lot per year