Description
In het industrieel en monumentaal kantoorgebouw De Hobbit is kantoorruimte beschikbaar van 256 m². Gelegen aan de zuidrand van het centrum van Den Haag, in het Regentessekwartier, tussen het gebied “Rond de energiecentrale” en de Zeeheldenbuurt, onderdeel van het centrum van Den Haag.
Het kantoorgebouw heeft een goede bereikbaarheid. Hoogwaardig openbaar vervoer ligt op loopafstand waaronder de tramlijnen 11, 2, 3 en 17 met haltes aan de Conradkade, Elandstraat-Waldeck Pyrmontkade en de Loosduinseweg.
Het voorzieningenniveau is goed, mede door de horeca- en winkelvoorzieningen in de Zeeheldenkwartier. Op de begane grond in het kantoorgebouw is een lunchroom.
De Hobbit is onderdeel van het voormalige Telefooncentrale complex, gebouwd in 1954. Het driehoekige complex is gerealiseerd tussen de Marnixstraat, De Constant Rebequestraat en de Joseph Ledelstraat. De voormalige Telefooncentrale is een Gemeentelijk Monument en van architectuurhistorische waarde als representatief voorbeeld van utilitaire bedrijfsbebouwing in de kenmerkende stijl van de wederopbouwarchitectuur. Bijzondere waarde bezit het gebouw door de in het exterieur en aan de buitengevels aangebrachte toegepaste kunstuitingen van diverse beeldende kunstenaars.
Enkele jaren geleden is het pand intern gerenoveerd en gemoderniseerd, deels om de kantoorruimten opener, lichter en vooral duurzamer te maken en mede om het industriële karakter van het pand meer tot haar recht te laten komen.
Op dit moment zijn in het gebouw bedrijven en ondernemers gevestigd uit de creatieve, maatschappelijke en zakelijke dienstverlening.
Beschikbare Kantoorruimte:
Voor verhuur beschikbaar is de kantoorruimte met adres Joseph Ledelstraat 100. De kantoorruimte heeft een verhuurbaar vloeroppervlak van 256 m² inclusief aandeel in de algemene ruimte en bestaat uit een L-vormige kantoortuin met eigen entree, gelegen op de 2e verdieping.
Beschikbare parkeerplaatsen:
Thans zijn er 5 parkeerplaatsen beschikbaar.
Bestemming:
De bestemming is kantoor.
Huurprijs kantoorruimte:
€ 3.050,67 per maand exclusief BTW
Huurprijs parkeren:
€ 580,00 ex. BTW per jaar per parkeerplaats
Servicekosten kantoorruimte:
€ 1.322,67 per maand ex. BTW
Totaal per maand
De huurprijs inclusief servicekosten, glasvezel en BTW (en exclusief parkeren) bedraagt € 4.959,79 per maand.
Servicekosten:
De servicekosten omvatten onder meer de vergoedingen voor:
- De kosten van de levering van elektriciteit in het gehuurde inclusief vastrecht, belastingen etc.;
- De kosten van de levering van warmte in het gehuurde en gemeenschappelijke ruimten;
- Stroomverbruik liften;
- Waterverbruik met inbegrip van het vastrecht etc.;
- Afvoer van regulier kantoorafval;
- Centrale receptie;
- Schoonmaken gemeenschappelijke ruimten;
- Reinigen beglazing buitenzijde;
- Controle, onderhoud en keuringskosten liften;
- Onderhoud van putten, rioleringen en leidingen;
- Onderhoud van groenvoorzieningen en verhardingen;
- Vervangen van gebroken glasruiten in de gemeenschappelijke ruimten;
- Schoonhouden en onderhoud van de verlichting van de gemeenschappelijke ruimten.
Voorzieningen in het kantoorcomplex:
- Centrale entree met bellenpaneel
- Individuele brievenbussen per huurder
- Intercominstallatie
- Receptie in de gemeenschappelijke entree
- Liften naar de verdiepingen
- Centrale wachtruimte voor bezoekers
- Inpandige lunchroom op de begane grond
- Huismeester
- Gemeenschappelijke fietsberging in de ondergelegen kelderruimte
- Verwarming via gasgestookte Cv-installatie. De kantoren worden verwarmd middels radiatoren
Opleveringsniveau kantoorruimte:
De Kantoorruimte wordt opgeleverd in de huidige staat, inclusief:
- De huidige vloer-, wand- en plafondafwerking
- Pantry inclusief vaatwasser
- De aanwezige airco via splitunits
- De aanwezige kabelgoten en de hierin aanwezige bekabeling en aansluitingen voor ICT
- De aanwezige verlichtingsarmaturen
Glasvezel:
Het gebouw beschikt over een glasvezelaansluiting. De kantoorruimte kan hierop worden aangesloten. De vergoeding voor deze glasvezelverbinding bedraagt € 195,00 per maand exclusief BTW.
Energielabel:
Het kantoorgebouw beschikt over een Energielabel A.
Huurtermijn:
5 jaar + 5 optiejaren; afwijkende huurperioden zijn bespreekbaar.
Huuringangsdatum:
Per direct.
Huurbetaling:
Huur, servicekosten en de wettelijk verschuldigde omzetbelasting per maand bij vooruitbetaling.
Zekerheidsstelling:
Door huurder dient een bankgarantie te worden gesteld ter grootte van een bruto kwartaalverplichting, zijnde de som van huur, servicekosten en BTW.
Huurprijsaanpassing:
Jaarlijks, voor het eerst een jaar na de huuringangsdatum, zal de huurprijs worden aangepast conform de wijziging van de consumentenprijsindex (CPI) reeks CPI-Alle Huishoudens (2015=100), zoals dit wordt gepubliceerd door het CBS te Voorburg.
Huurovereenkomst:
Huurovereenkomst van verhuurder gebaseerd op het standaardmodel van de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ) van juli 2015, zoals gehanteerd door de Nederlandse Vereniging van Makelaars in onroerend goed (NVM),alsmede de bijbehorende Algemene Bepalingen.
Voorbehoud:
Eventuele huurtransacties dienen ter goedkeuring voorgelegd te worden aan opdrachtgever c.q. eigenaresse van het gebouw. Tot deze goedkeuring verleend is, zijn alle uitgebrachte aanbiedingen geheel vrijblijvend.
Courtage;
Mocht door bemiddeling van Jacobus Recourt Bedrijfsmakelaars BV een transactie tot stand worden
gebracht, dan zult u ons hiervoor geen kosten of courtage verschuldigd zijn.
Informatie
Voor uitgebreide informatie en/of een bezichtiging:
Jacobus Recourt Bedrijfsmakelaars BV
Koninginnegracht 14K
2514 AA Den Haag
Telefoon: 070 - 364 68 01
e-mail:
website:
Bovenstaande objectinformatie mag niet worden beschouwd als een aanbieding of offerte. Indien u een aanbieding wenst, kan Jacobus Recourt Makelaars deze, na goedkeuring door opdrachtgever, op basis van specifieke gegevens verzorgen.
Deze informatie is met zorg samengesteld en uit betrouwbare bron afkomstig. Ten aanzien van de juistheid ervan kunnen wij echter geen aansprakelijkheid aanvaarden.
Het kantoorgebouw heeft een goede bereikbaarheid. Hoogwaardig openbaar vervoer ligt op loopafstand waaronder de tramlijnen 11, 2, 3 en 17 met haltes aan de Conradkade, Elandstraat-Waldeck Pyrmontkade en de Loosduinseweg.
Het voorzieningenniveau is goed, mede door de horeca- en winkelvoorzieningen in de Zeeheldenkwartier. Op de begane grond in het kantoorgebouw is een lunchroom.
De Hobbit is onderdeel van het voormalige Telefooncentrale complex, gebouwd in 1954. Het driehoekige complex is gerealiseerd tussen de Marnixstraat, De Constant Rebequestraat en de Joseph Ledelstraat. De voormalige Telefooncentrale is een Gemeentelijk Monument en van architectuurhistorische waarde als representatief voorbeeld van utilitaire bedrijfsbebouwing in de kenmerkende stijl van de wederopbouwarchitectuur. Bijzondere waarde bezit het gebouw door de in het exterieur en aan de buitengevels aangebrachte toegepaste kunstuitingen van diverse beeldende kunstenaars.
Enkele jaren geleden is het pand intern gerenoveerd en gemoderniseerd, deels om de kantoorruimten opener, lichter en vooral duurzamer te maken en mede om het industriële karakter van het pand meer tot haar recht te laten komen.
Op dit moment zijn in het gebouw bedrijven en ondernemers gevestigd uit de creatieve, maatschappelijke en zakelijke dienstverlening.
Beschikbare Kantoorruimte:
Voor verhuur beschikbaar is de kantoorruimte met adres Joseph Ledelstraat 100. De kantoorruimte heeft een verhuurbaar vloeroppervlak van 256 m² inclusief aandeel in de algemene ruimte en bestaat uit een L-vormige kantoortuin met eigen entree, gelegen op de 2e verdieping.
Beschikbare parkeerplaatsen:
Thans zijn er 5 parkeerplaatsen beschikbaar.
Bestemming:
De bestemming is kantoor.
Huurprijs kantoorruimte:
€ 3.050,67 per maand exclusief BTW
Huurprijs parkeren:
€ 580,00 ex. BTW per jaar per parkeerplaats
Servicekosten kantoorruimte:
€ 1.322,67 per maand ex. BTW
Totaal per maand
De huurprijs inclusief servicekosten, glasvezel en BTW (en exclusief parkeren) bedraagt € 4.959,79 per maand.
Servicekosten:
De servicekosten omvatten onder meer de vergoedingen voor:
- De kosten van de levering van elektriciteit in het gehuurde inclusief vastrecht, belastingen etc.;
- De kosten van de levering van warmte in het gehuurde en gemeenschappelijke ruimten;
- Stroomverbruik liften;
- Waterverbruik met inbegrip van het vastrecht etc.;
- Afvoer van regulier kantoorafval;
- Centrale receptie;
- Schoonmaken gemeenschappelijke ruimten;
- Reinigen beglazing buitenzijde;
- Controle, onderhoud en keuringskosten liften;
- Onderhoud van putten, rioleringen en leidingen;
- Onderhoud van groenvoorzieningen en verhardingen;
- Vervangen van gebroken glasruiten in de gemeenschappelijke ruimten;
- Schoonhouden en onderhoud van de verlichting van de gemeenschappelijke ruimten.
Voorzieningen in het kantoorcomplex:
- Centrale entree met bellenpaneel
- Individuele brievenbussen per huurder
- Intercominstallatie
- Receptie in de gemeenschappelijke entree
- Liften naar de verdiepingen
- Centrale wachtruimte voor bezoekers
- Inpandige lunchroom op de begane grond
- Huismeester
- Gemeenschappelijke fietsberging in de ondergelegen kelderruimte
- Verwarming via gasgestookte Cv-installatie. De kantoren worden verwarmd middels radiatoren
Opleveringsniveau kantoorruimte:
De Kantoorruimte wordt opgeleverd in de huidige staat, inclusief:
- De huidige vloer-, wand- en plafondafwerking
- Pantry inclusief vaatwasser
- De aanwezige airco via splitunits
- De aanwezige kabelgoten en de hierin aanwezige bekabeling en aansluitingen voor ICT
- De aanwezige verlichtingsarmaturen
Glasvezel:
Het gebouw beschikt over een glasvezelaansluiting. De kantoorruimte kan hierop worden aangesloten. De vergoeding voor deze glasvezelverbinding bedraagt € 195,00 per maand exclusief BTW.
Energielabel:
Het kantoorgebouw beschikt over een Energielabel A.
Huurtermijn:
5 jaar + 5 optiejaren; afwijkende huurperioden zijn bespreekbaar.
Huuringangsdatum:
Per direct.
Huurbetaling:
Huur, servicekosten en de wettelijk verschuldigde omzetbelasting per maand bij vooruitbetaling.
Zekerheidsstelling:
Door huurder dient een bankgarantie te worden gesteld ter grootte van een bruto kwartaalverplichting, zijnde de som van huur, servicekosten en BTW.
Huurprijsaanpassing:
Jaarlijks, voor het eerst een jaar na de huuringangsdatum, zal de huurprijs worden aangepast conform de wijziging van de consumentenprijsindex (CPI) reeks CPI-Alle Huishoudens (2015=100), zoals dit wordt gepubliceerd door het CBS te Voorburg.
Huurovereenkomst:
Huurovereenkomst van verhuurder gebaseerd op het standaardmodel van de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ) van juli 2015, zoals gehanteerd door de Nederlandse Vereniging van Makelaars in onroerend goed (NVM),alsmede de bijbehorende Algemene Bepalingen.
Voorbehoud:
Eventuele huurtransacties dienen ter goedkeuring voorgelegd te worden aan opdrachtgever c.q. eigenaresse van het gebouw. Tot deze goedkeuring verleend is, zijn alle uitgebrachte aanbiedingen geheel vrijblijvend.
Courtage;
Mocht door bemiddeling van Jacobus Recourt Bedrijfsmakelaars BV een transactie tot stand worden
gebracht, dan zult u ons hiervoor geen kosten of courtage verschuldigd zijn.
Informatie
Voor uitgebreide informatie en/of een bezichtiging:
Jacobus Recourt Bedrijfsmakelaars BV
Koninginnegracht 14K
2514 AA Den Haag
Telefoon: 070 - 364 68 01
e-mail:
website:
Bovenstaande objectinformatie mag niet worden beschouwd als een aanbieding of offerte. Indien u een aanbieding wenst, kan Jacobus Recourt Makelaars deze, na goedkeuring door opdrachtgever, op basis van specifieke gegevens verzorgen.
Deze informatie is met zorg samengesteld en uit betrouwbare bron afkomstig. Ten aanzien van de juistheid ervan kunnen wij echter geen aansprakelijkheid aanvaarden.
Map
Map is loading...
Cadastral boundaries
Buildings
Travel time
Gain insight into the reachability of this object, for instance from a public transport station or a home address.