Description
OBJECT/LOCATIE
Het kantoorgebouw Laan van Nieuw Oost Indië 25 / De Carpentierstraat 54-56 is ca. 6.033 m² groot met een entree aan de Laan van Nieuw Oost Indië, welke gebruikt wordt door Bilfinger Tebodin, Cees Advocaten en Balans & Impuls en een entree aan De Carpentierstraat, welke onder andere gebruikt wordt door Centrum Jeugd en Gezin (CJG) en Sensa Zorg. Het kantoorgebouw heeft ca. 33 parkeerplaatsen op eigen terrein en ca. 39 parkeerplaatsen in de naastgelegen parkeergarage/parkeerdek. Het gebouw ligt op de hoek met de Theresiastraat nabij de Bezuidenhoutseweg en de Juliana van Stolberglaan. Daardoor dus gunstig gesitueerd aan de rand van het Nieuwe (het Beatrix kwartier) en het Oude Centrum met onder andere het Centraal Station op loopafstand.
In de directe omgeving bevinden zich diverse kantoren met gerenommeerde gebruikers waaronder zakelijke gebruikers en diverse ministeries zoals Buitenlandse Zaken, Economische Zaken, Financiën en Landbouw. Andere overheid en semioverheidsinstanties die hier gevestigd zijn: het Paleis van Justitie, de Ombudsman, Azivo, de SER, VNO-NCW.
Om de hoek in de Theresiastraat bevindt zich het geijkte winkelarsenaal met onder andere Albert Heijn, Etos, Blokker en een groot aantal lunchrooms en restaurants.
BEREIKBAARHEID
Eigen vervoer
Het gebouw is op korte afstand gelegen van de rijksweg A12 richting Utrecht. De op- en afrit van de A12 is binnen enkele autominuten bereikbaar. Hierdoor is er een directe verbinding met de andere belangrijke rijkswegen zoals de A-13 met verbindingen naar Rotterdam en Delft en aansluiting op de A-4 richting Amsterdam en Rijswijk en Wateringen mogelijk.
Openbaar vervoer
Met het station Den Haag CS in de directe omgeving is er tevens een prima aansluiting van de locatie met het openbaar vervoer aanwezig. In de directe omgeving liggen de bushaltes van buslijnen 23 en 24 en de tramhaltes van tramlijnen 2 en 6.
BESCHIKBARE METRAGE
Het kantoorgebouw Laan van Nieuw Oost Indië 25 / De Carpentierstraat 54-56 is ca. 6.033 m² vvo groot, waar totaal
ca. 1.560 m² vvo kantoorruimte/ ca. 162 m² vvo archiefruimte beschikbaar is voor verhuur, als volgt verdeeld:
Laan van NOI-zijde : souterrain : ca. 162* m² vvo
Laan van NOI-zijde : 2e verdieping: ca. 533* m² vvo
Laan van NOI-zijde : 3e verdieping: ca. 687* m² vvo
Carpentierstraat-zijde : 3e verdieping: ca. 340* m² vvo
*incl. toedeling aandeel algemene ruimten.
Deelverhuur vanaf ca. 340 m² bespreekbaar
PARKEERMOGELIJKHEDEN
Er zijn meerdere parkeerplaatsen beschikbaar voor verhuur op het middengebied van het parkeerterrein en in de naastgelegen parkeergarage/parkeerdek Laan van Nieuw Oost Indië 27 t/m 107 / Theresiastraat 180-182 te Den Haag.
WIJZE VAN OPLEVERING
- centrale entree Laan van Nieuw Oost Indië met receptiebalie
- centrale entree Carpentierstraat met mindervalide toegang
- personenlift
- trappenhuis
- keycard systeem
- verwarming middels convectoren
- luchtbehandelinginstallatie voorzien van topkoeling met luchtbevochtiger
- aluminiumkozijnen met deels warmtewerend dubbelglas en te openen ramen
- sanitaire voorzieningen (heren-/dames gedeelte) en pantry per verdieping
- kantoorruimte wordt in huidige staat opgeleverd, dwz inclusief oa bestaande scheidingswanden, vloerbedekking,
verlichtingsarmaturen, kabelgoten met bestaande databekabeling
- dakterras mogelijkheid 3e verdieping
- energielabel A
DATUM VAN OPLEVERING
In overleg
HUURPRIJZEN
archiefruimte: € 100,--* p/m² per jaar
kantoorruimte: € 155,--* p/m² per jaar
parkeerplaats: € 1.500,--* per plaats per jaar
*Bovenstaande bedragen dienen te worden vermeerderd met de wettelijk verschuldigde omzetbelasting (BTW)
VOORSCHOT SERVICE- EN ENERGIEKOSTEN
Het voorschot service- en energiekosten bedraagt € 45,-- p/m² per jaar, te vermeerderen met BTW. De afrekening van de servicekosten vindt plaats op basis van jaarlijkse nacalculatie. Partijen komen overeen dat huurder bijdraagt in de kosten van de onderstaande leveringen/diensten, pro-rato het gehuurde vloeroppervlak kantoorruimte t.o.v. het totale vloeroppervlak;
a) gasverbruik inclusief vastrecht;
b) elektriciteitsverbruik inclusief vastrecht ten behoeve van de installaties en de verlichting van de gemeenschappelijke
ruimten;
c) waterverbruik inclusief vastrecht;
d) dagelijks onderhoud van de gebouw gebonden gemeenschappelijke installaties, zoals centrale verwarming,
luchtbehandeling, koeling, hydrofoor;
e) dagelijks onderhoud van de gebouw gebonden gemeenschappelijke elektrotechnische installaties, inclusief
omroepinstallatie, brandmeldinstallaties,
f) veiligheid- en beveiligingsinstallaties;
g) onderhoud en periodieke controle van de liftinstallatie;
h) Idem van automatische deurbediening;
i) schoonmaakkosten van de gemeenschappelijke ruimten, liften beglazing buitenzijde, beglazing gemeenschappelijke
ruimten, terrassen, parkeerterrein;
j) verzorging vuilafvoer, containerhuur e.d.;
k) onderhoud terrein, tuinen, vijvers, plantenbakken binnen en buiten, waaronder vervanging van planten;
l) aansluiting openbaar brandmeldsysteem;
m) dagelijks onderhoud onvoorzien;
n) andere voorzieningen en diensten, die redelijkerwijs geacht moeten worden in het belang van de huurders te zijn
getroffen respectievelijk te worden verleend;
o) administratiekosten ad. 5% over de hierboven genoemde leveringen en diensten.
De leveringen en diensten kunnen in overleg met huurders door verhuurder gewijzigd worden.
HUURTERMIJN
5 jaar met de mogelijkheid om met 5 jaar te verlengen.
Het kantoorgebouw Laan van Nieuw Oost Indië 25 / De Carpentierstraat 54-56 is ca. 6.033 m² groot met een entree aan de Laan van Nieuw Oost Indië, welke gebruikt wordt door Bilfinger Tebodin, Cees Advocaten en Balans & Impuls en een entree aan De Carpentierstraat, welke onder andere gebruikt wordt door Centrum Jeugd en Gezin (CJG) en Sensa Zorg. Het kantoorgebouw heeft ca. 33 parkeerplaatsen op eigen terrein en ca. 39 parkeerplaatsen in de naastgelegen parkeergarage/parkeerdek. Het gebouw ligt op de hoek met de Theresiastraat nabij de Bezuidenhoutseweg en de Juliana van Stolberglaan. Daardoor dus gunstig gesitueerd aan de rand van het Nieuwe (het Beatrix kwartier) en het Oude Centrum met onder andere het Centraal Station op loopafstand.
In de directe omgeving bevinden zich diverse kantoren met gerenommeerde gebruikers waaronder zakelijke gebruikers en diverse ministeries zoals Buitenlandse Zaken, Economische Zaken, Financiën en Landbouw. Andere overheid en semioverheidsinstanties die hier gevestigd zijn: het Paleis van Justitie, de Ombudsman, Azivo, de SER, VNO-NCW.
Om de hoek in de Theresiastraat bevindt zich het geijkte winkelarsenaal met onder andere Albert Heijn, Etos, Blokker en een groot aantal lunchrooms en restaurants.
BEREIKBAARHEID
Eigen vervoer
Het gebouw is op korte afstand gelegen van de rijksweg A12 richting Utrecht. De op- en afrit van de A12 is binnen enkele autominuten bereikbaar. Hierdoor is er een directe verbinding met de andere belangrijke rijkswegen zoals de A-13 met verbindingen naar Rotterdam en Delft en aansluiting op de A-4 richting Amsterdam en Rijswijk en Wateringen mogelijk.
Openbaar vervoer
Met het station Den Haag CS in de directe omgeving is er tevens een prima aansluiting van de locatie met het openbaar vervoer aanwezig. In de directe omgeving liggen de bushaltes van buslijnen 23 en 24 en de tramhaltes van tramlijnen 2 en 6.
BESCHIKBARE METRAGE
Het kantoorgebouw Laan van Nieuw Oost Indië 25 / De Carpentierstraat 54-56 is ca. 6.033 m² vvo groot, waar totaal
ca. 1.560 m² vvo kantoorruimte/ ca. 162 m² vvo archiefruimte beschikbaar is voor verhuur, als volgt verdeeld:
Laan van NOI-zijde : souterrain : ca. 162* m² vvo
Laan van NOI-zijde : 2e verdieping: ca. 533* m² vvo
Laan van NOI-zijde : 3e verdieping: ca. 687* m² vvo
Carpentierstraat-zijde : 3e verdieping: ca. 340* m² vvo
*incl. toedeling aandeel algemene ruimten.
Deelverhuur vanaf ca. 340 m² bespreekbaar
PARKEERMOGELIJKHEDEN
Er zijn meerdere parkeerplaatsen beschikbaar voor verhuur op het middengebied van het parkeerterrein en in de naastgelegen parkeergarage/parkeerdek Laan van Nieuw Oost Indië 27 t/m 107 / Theresiastraat 180-182 te Den Haag.
WIJZE VAN OPLEVERING
- centrale entree Laan van Nieuw Oost Indië met receptiebalie
- centrale entree Carpentierstraat met mindervalide toegang
- personenlift
- trappenhuis
- keycard systeem
- verwarming middels convectoren
- luchtbehandelinginstallatie voorzien van topkoeling met luchtbevochtiger
- aluminiumkozijnen met deels warmtewerend dubbelglas en te openen ramen
- sanitaire voorzieningen (heren-/dames gedeelte) en pantry per verdieping
- kantoorruimte wordt in huidige staat opgeleverd, dwz inclusief oa bestaande scheidingswanden, vloerbedekking,
verlichtingsarmaturen, kabelgoten met bestaande databekabeling
- dakterras mogelijkheid 3e verdieping
- energielabel A
DATUM VAN OPLEVERING
In overleg
HUURPRIJZEN
archiefruimte: € 100,--* p/m² per jaar
kantoorruimte: € 155,--* p/m² per jaar
parkeerplaats: € 1.500,--* per plaats per jaar
*Bovenstaande bedragen dienen te worden vermeerderd met de wettelijk verschuldigde omzetbelasting (BTW)
VOORSCHOT SERVICE- EN ENERGIEKOSTEN
Het voorschot service- en energiekosten bedraagt € 45,-- p/m² per jaar, te vermeerderen met BTW. De afrekening van de servicekosten vindt plaats op basis van jaarlijkse nacalculatie. Partijen komen overeen dat huurder bijdraagt in de kosten van de onderstaande leveringen/diensten, pro-rato het gehuurde vloeroppervlak kantoorruimte t.o.v. het totale vloeroppervlak;
a) gasverbruik inclusief vastrecht;
b) elektriciteitsverbruik inclusief vastrecht ten behoeve van de installaties en de verlichting van de gemeenschappelijke
ruimten;
c) waterverbruik inclusief vastrecht;
d) dagelijks onderhoud van de gebouw gebonden gemeenschappelijke installaties, zoals centrale verwarming,
luchtbehandeling, koeling, hydrofoor;
e) dagelijks onderhoud van de gebouw gebonden gemeenschappelijke elektrotechnische installaties, inclusief
omroepinstallatie, brandmeldinstallaties,
f) veiligheid- en beveiligingsinstallaties;
g) onderhoud en periodieke controle van de liftinstallatie;
h) Idem van automatische deurbediening;
i) schoonmaakkosten van de gemeenschappelijke ruimten, liften beglazing buitenzijde, beglazing gemeenschappelijke
ruimten, terrassen, parkeerterrein;
j) verzorging vuilafvoer, containerhuur e.d.;
k) onderhoud terrein, tuinen, vijvers, plantenbakken binnen en buiten, waaronder vervanging van planten;
l) aansluiting openbaar brandmeldsysteem;
m) dagelijks onderhoud onvoorzien;
n) andere voorzieningen en diensten, die redelijkerwijs geacht moeten worden in het belang van de huurders te zijn
getroffen respectievelijk te worden verleend;
o) administratiekosten ad. 5% over de hierboven genoemde leveringen en diensten.
De leveringen en diensten kunnen in overleg met huurders door verhuurder gewijzigd worden.
HUURTERMIJN
5 jaar met de mogelijkheid om met 5 jaar te verlengen.
Map
Map is loading...
Cadastral boundaries
Buildings
Travel time
Gain insight into the reachability of this object, for instance from a public transport station or a home address.