Description
Algemeen
Het betreft een modern kantoorgebouw, waarvan circa 428 m² VVO beschikbaar is voor verhuur, gelegen op de 1e verdieping. Het kantoorgebouw heeft een transparant middengedeelte met een ruime, centraal gelegen entree en een ruim eigen parkeerterrein. Het pand heeft energielabel A.
Adres
Wolga 5 (2491 BK) Den Haag.
Locatie
Het kantoorgebouw is gelegen in het ‘Forepark’. Bedrijventerrein Forepark ligt aan het knooppunt Ypenburg (A4 en A12). Door deze ligging is het één van de aantrekkelijkste locaties en vestigingsmogelijkheden in de regio. Het westelijke deel bestaat voornamelijk uit kantoorontwikkelingen, waar het oosten van het terrein meer een bedrijfsmatig karakter heeft. Naast diverse autodealers zoals o.a. BMW, Volvo en de Volkswagengroep heeft ook voetbalclub ADO Den Haag een prominente plaats gevonden op het Forepark. Bedrijven en organisaties zoals Cendris, Fire Control, Kone Liften, Sligro, TNT Post en De Persgroep maken het tot een zeer zakelijke en representatieve omgeving.
Bereikbaarheid
Eigen vervoer
De bereikbaarheid met de auto is uitstekend. Door de gunstige ligging van het object, dat een zichtlocatie heeft aan de Rijksweg A12 nabij het Prins Clausplein en verkeersplein Ypenburg is het object met eigen vervoer uitstekend bereikbaar. Het Prins Clausplein heeft een aansluiting op de A12 (Utrecht/Den Haag) en de A4 (Rotterdam/Den Haag/Amsterdam). Met de realisering van Fase III is de doorgaande weg (Donau) in het bedrijventerrein aangesloten op de A12 (op- en afrit Nootdorp). Hierdoor is de bereikbaarheid van het bedrijventerrein optimaal.
Openbaar vervoer
Met het openbaar vervoer is het kantoorgebouw goed bereikbaar. Het gebouw bevindt zich op loopafstand van station/halte Forepark alwaar RadstadRail en RET Metro stoppen. RandstadRail zorgt voor een snelle hoogfrequente verbinding met Den Haag CS, Rotterdam CS en Zoetermeer. Buslijn 19 en 30 hebben tevens een halte op loopafstand.
Vloeroppervlak
Totaal circa 428 m² verhuurbaar vloeroppervlak op de 1e verdieping
Parkeren
Op eigen terrein zijn er 4 parkeerplaatsen voor verhuur beschikbaar. In overleg zijn er eventueel extra parkeerplaatsen voor verhuur beschikbaar.
Tevens zijn er 4 algemene parkeerplaatsen ten behoeve van elektrisch oplaadbare auto’s.
Opleveringsniveau
Het object is onder meer voorzien van de navolgende faciliteiten:
• Gemoderniseerde centrale hal met:
- Toegang via Tag-systeem
- Entree met dubbele schuifdeur
- Nieuw plafond met led-verlichting
- Nieuwe PVC-vloer
- Schilderwerk
- Aangekleed met nieuwe meubels en planten
• Parkeerterrein op eigen terrein, afgesloten door middel van slagboom
• Tuin rondom
Kantoorunit op de 1e verdieping is voorzien van:
• Huidige vloerbedekking
• Glazen scheidingswanden aan gangzone / metal-stud als kamerscheiding
• Systeemplafond voorzien van verlichting
• Ruime pantry voorzien van o.a. koel-vriescombinatie, afwasmachine en afzuigkap
• Toiletgroep met wastafels (1 damestoilet, 1 herentoilet met 2 urinoirs)
• Wandgoten met elektra en databekabeling Cat.5 (eenmalige verstrekking)
• Zonwering
• Topkoeling
• Radiatoren met thermosstaatkranen.
• Te openen ramen
• Toegang door middel van tag-systeem
• Brandmeldinstallatie / vluchtwegsignalering / brandslanghaspel
• Alarminstallatie
Energielabel
Het kantoorgebouw beschikt over energielabel A.
Huurprijs kantoorruimte
€ 130,- per m² per jaar, te vermeerderen met BTW.
Huurprijs parkeerplaatsen
€ 600,- per parkeerplaats per jaar, te vermeerderen met BTW.
BTW
Verhuurder wenst te opteren voor BTW belaste verhuur. Indien niet geopteerd kan worden voor BTW belaste verhuur, zal de huurprijs met een nader te bepalen bedrag worden verhoogd.
Indexering
Jaarlijks, voor het eerst één (01) jaar na ingangsdatum huurovereenkomst, op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI), reeks CPI alle huishoudens (2015=100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). De volgens het bovenstaande geïndexeerde huurprijs zal nimmer lager zijn dan die van de voorafgaande huurjaren.
Servicekosten
€ 40,- per m² per jaar, te vermeerderen met de wettelijk verschuldigde omzetbelasting, op voorschotbasis en nacalculatie.
In de servicekosten zijn onder andere de volgende leveringen en diensten inbegrepen:
- Gasverbruik inclusief vastrecht;
- Elektriciteitsverbruik inclusief vastrecht ten behoeve van de installaties en de verlichting van de gemeenschappelijke ruimten;
- Elektraverbruik in het gehuurde is apart bemeterd;
- Waterverbruik inclusief vastrecht;
- Onderhoud installaties;
- Buitenterrein inclusief groenvoorziening;
- Glazenwasser buitenzijde gebouw;
- Glasverzekering ten behoeve van glas in buitengevel;
- Eventuele gemeentelijke heffingen ten behoeve van de gebruiker niet OZB;
- Schoonmaak algemene ruimten;
- Vuilafvoer;
- Overig klein onderhoud algemene ruimten;
- Eventuele gemeentelijke heffingen ten behoeve van gebruiker;
- Beheervergoeding 5%.
Betalingen
Per kalenderkwartaal of kalendermaand vooruit te voldoen.
Huurtermijn
5 jaar, met verlengingen van telkens 5 jaar.
Opzegtermijn
12 maanden voor expiratiedatum.
Zekerheidstelling
Bankgarantie ter grootte van een bruto betalingsverplichting van drie maanden (huur, inclusief servicekosten en BTW).
Huurovereenkomst
Huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230a BW conform het model door de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ) in januari 2015 vastgesteld, alsmede de daarbij behorende algemene bepalingen en bijzondere bepalingen van verhuurder.
Aanvaarding
Per direct.
Het betreft een modern kantoorgebouw, waarvan circa 428 m² VVO beschikbaar is voor verhuur, gelegen op de 1e verdieping. Het kantoorgebouw heeft een transparant middengedeelte met een ruime, centraal gelegen entree en een ruim eigen parkeerterrein. Het pand heeft energielabel A.
Adres
Wolga 5 (2491 BK) Den Haag.
Locatie
Het kantoorgebouw is gelegen in het ‘Forepark’. Bedrijventerrein Forepark ligt aan het knooppunt Ypenburg (A4 en A12). Door deze ligging is het één van de aantrekkelijkste locaties en vestigingsmogelijkheden in de regio. Het westelijke deel bestaat voornamelijk uit kantoorontwikkelingen, waar het oosten van het terrein meer een bedrijfsmatig karakter heeft. Naast diverse autodealers zoals o.a. BMW, Volvo en de Volkswagengroep heeft ook voetbalclub ADO Den Haag een prominente plaats gevonden op het Forepark. Bedrijven en organisaties zoals Cendris, Fire Control, Kone Liften, Sligro, TNT Post en De Persgroep maken het tot een zeer zakelijke en representatieve omgeving.
Bereikbaarheid
Eigen vervoer
De bereikbaarheid met de auto is uitstekend. Door de gunstige ligging van het object, dat een zichtlocatie heeft aan de Rijksweg A12 nabij het Prins Clausplein en verkeersplein Ypenburg is het object met eigen vervoer uitstekend bereikbaar. Het Prins Clausplein heeft een aansluiting op de A12 (Utrecht/Den Haag) en de A4 (Rotterdam/Den Haag/Amsterdam). Met de realisering van Fase III is de doorgaande weg (Donau) in het bedrijventerrein aangesloten op de A12 (op- en afrit Nootdorp). Hierdoor is de bereikbaarheid van het bedrijventerrein optimaal.
Openbaar vervoer
Met het openbaar vervoer is het kantoorgebouw goed bereikbaar. Het gebouw bevindt zich op loopafstand van station/halte Forepark alwaar RadstadRail en RET Metro stoppen. RandstadRail zorgt voor een snelle hoogfrequente verbinding met Den Haag CS, Rotterdam CS en Zoetermeer. Buslijn 19 en 30 hebben tevens een halte op loopafstand.
Vloeroppervlak
Totaal circa 428 m² verhuurbaar vloeroppervlak op de 1e verdieping
Parkeren
Op eigen terrein zijn er 4 parkeerplaatsen voor verhuur beschikbaar. In overleg zijn er eventueel extra parkeerplaatsen voor verhuur beschikbaar.
Tevens zijn er 4 algemene parkeerplaatsen ten behoeve van elektrisch oplaadbare auto’s.
Opleveringsniveau
Het object is onder meer voorzien van de navolgende faciliteiten:
• Gemoderniseerde centrale hal met:
- Toegang via Tag-systeem
- Entree met dubbele schuifdeur
- Nieuw plafond met led-verlichting
- Nieuwe PVC-vloer
- Schilderwerk
- Aangekleed met nieuwe meubels en planten
• Parkeerterrein op eigen terrein, afgesloten door middel van slagboom
• Tuin rondom
Kantoorunit op de 1e verdieping is voorzien van:
• Huidige vloerbedekking
• Glazen scheidingswanden aan gangzone / metal-stud als kamerscheiding
• Systeemplafond voorzien van verlichting
• Ruime pantry voorzien van o.a. koel-vriescombinatie, afwasmachine en afzuigkap
• Toiletgroep met wastafels (1 damestoilet, 1 herentoilet met 2 urinoirs)
• Wandgoten met elektra en databekabeling Cat.5 (eenmalige verstrekking)
• Zonwering
• Topkoeling
• Radiatoren met thermosstaatkranen.
• Te openen ramen
• Toegang door middel van tag-systeem
• Brandmeldinstallatie / vluchtwegsignalering / brandslanghaspel
• Alarminstallatie
Energielabel
Het kantoorgebouw beschikt over energielabel A.
Huurprijs kantoorruimte
€ 130,- per m² per jaar, te vermeerderen met BTW.
Huurprijs parkeerplaatsen
€ 600,- per parkeerplaats per jaar, te vermeerderen met BTW.
BTW
Verhuurder wenst te opteren voor BTW belaste verhuur. Indien niet geopteerd kan worden voor BTW belaste verhuur, zal de huurprijs met een nader te bepalen bedrag worden verhoogd.
Indexering
Jaarlijks, voor het eerst één (01) jaar na ingangsdatum huurovereenkomst, op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI), reeks CPI alle huishoudens (2015=100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). De volgens het bovenstaande geïndexeerde huurprijs zal nimmer lager zijn dan die van de voorafgaande huurjaren.
Servicekosten
€ 40,- per m² per jaar, te vermeerderen met de wettelijk verschuldigde omzetbelasting, op voorschotbasis en nacalculatie.
In de servicekosten zijn onder andere de volgende leveringen en diensten inbegrepen:
- Gasverbruik inclusief vastrecht;
- Elektriciteitsverbruik inclusief vastrecht ten behoeve van de installaties en de verlichting van de gemeenschappelijke ruimten;
- Elektraverbruik in het gehuurde is apart bemeterd;
- Waterverbruik inclusief vastrecht;
- Onderhoud installaties;
- Buitenterrein inclusief groenvoorziening;
- Glazenwasser buitenzijde gebouw;
- Glasverzekering ten behoeve van glas in buitengevel;
- Eventuele gemeentelijke heffingen ten behoeve van de gebruiker niet OZB;
- Schoonmaak algemene ruimten;
- Vuilafvoer;
- Overig klein onderhoud algemene ruimten;
- Eventuele gemeentelijke heffingen ten behoeve van gebruiker;
- Beheervergoeding 5%.
Betalingen
Per kalenderkwartaal of kalendermaand vooruit te voldoen.
Huurtermijn
5 jaar, met verlengingen van telkens 5 jaar.
Opzegtermijn
12 maanden voor expiratiedatum.
Zekerheidstelling
Bankgarantie ter grootte van een bruto betalingsverplichting van drie maanden (huur, inclusief servicekosten en BTW).
Huurovereenkomst
Huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230a BW conform het model door de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ) in januari 2015 vastgesteld, alsmede de daarbij behorende algemene bepalingen en bijzondere bepalingen van verhuurder.
Aanvaarding
Per direct.
Map
Map is loading...
Cadastral boundaries
Buildings
Travel time
Gain insight into the reachability of this object, for instance from a public transport station or a home address.