• New

Laan van Nieuw-Oost-Indië 25 2593 BJ Den Haag

€ 155 /m²/year

Description

Algemeen: Het kantoorgebouw ligt op de hoek met de Theresiastraat nabij de Bezuidenhoutseweg en de Juliana van Stolberglaan. Daardoor dus gunstig gesitueerd aan de rand van het Beatrix kwartier en het Oude Centrum met onder andere het Centraal Station op loopafstand.

In de directe omgeving bevinden zich ministeries zoals Buitenlandse Zaken, Economische Zaken, Financiën en Landbouw en andere overheids- en semi-overheidsinstanties zoals het Paleis van Justitie, de Ombudsman, Azivo, de SER, VNO-NCW. Om de hoek in de Theresiastraat bevindt zich onder andere Albert Heijn, Etos, Blokker en een groot aantal lunchrooms en restaurants evenals een sportboetiek en sportschool.

Bereikbaarheid:

Eigen vervoer:
Het gebouw is op korte afstand gelegen van de rijksweg A12 richting Utrecht. De op- en afrit van de A12 is binnen enkele autominuten bereikbaar. Hierdoor is er een directe verbinding met de andere belangrijke rijkswegen zoals de A-13 met verbindingen naar Rotterdam en Delft en aansluiting op de A-4 richting Amsterdam en Rijswijk en Wateringen mogelijk.

Openbaar vervoer:
Het object is per openbaar vervoer goed bereikbaar door middel van de diverse buslijnen en RandstadRail, deze ligt op maximaal 5 minuten loopafstand.

Adres: Laan van Nieuw-Oost-Indié 25, 2593 BJ te Den Haag.

Kadastrale gegevens:
Gemeente: 's-Gravenhage
Sectie: R
Nummer: 11846

Metrage: Thans voor verhuur beschikbaar:

Souterrain: ca. 162 m² v.v.o. kantoorruimte
2e verdieping: ca. 533 m² v.v.o. kantoorruimte
3e verdieping: ca. 687 m² v.v.o. kantoorruimte
3e verdieping: ca. 340 m² v.v.o. kantoorruimte (De Carpentierstraat-zijde)

Deelverhuur vanaf ca. 340 m² bespreekbaar.

De oppervlakte is gemeten volgens NEN 2580.

Parkeren: Er zijn meerdere parkeerplaatsen voor verhuur beschikbaar op het middengebied van het parkeerterrein en in de naastgelegen parkeergarage/parkeerdek.

Energielabel: Label A.

Opleveringsniveau: De kantoorruimte wordt opgeleverd in huidige staat en is voorzien van onder andere:

- centrale entree Laan van Nieuw Oost Indië met receptiebalie;
- centrale entree Carpentierstraat met mindervaliden toegang;
- personenlift;
- trappenhuis;
- keycard systeem;
- verwarming middels convectoren;
- luchtbehandelingsinstallatie voorzien van topkoeling met luchtbevochtiger;
- aluminiumkozijnen met deels warmtewerend dubbelglas en te openen ramen;
- sanitaire voorzieningen (heren-/dames gedeelte) en pantry per verdieping;
- kantoorruimte wordt in huidige staat opgeleverd, dwz inclusief o.a. bestaande scheidingswanden, vloerbedekking,verlichtingsarmaturen, kabelgoten met bestaande databekabeling;
- dakterras mogelijkheid 3e verdieping.

HUURVOORWAARDEN

Huurprijzen:Archiefruimte : € 100,-- p/m² per jaar
Kantoorruimte: € 155,-- p/m² per jaar
Parkeren: € 1.500,-- per plaats per jaar

Bovenstaande bedragen dienen te worden vermeerderd met de wettelijk verschuldigde omzetbelasting.

Huurtermijn: 5 jaar met de mogelijkheid om de huurovereenkomst telkenmale met 5 jaar te verlengen.

Opzegtermijn: 12 maanden voor expiratie huurovereenkomst per aangetekend schrijven.

Oplevering: In overleg, op korte termijn mogelijk.

Huurbetaling: Per kwartaal vooruit.

Huurprijsaanpassing: Jaarlijks, voor het eerst één jaar na ingangsdatum van de huurovereenkomst, op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens de consumenten-prijsindex (CPI) alle huishoudens (2015=100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

Service- en energiekosten: Het voorschot service- en energiekosten bedraagt € 45,-- p/m² per jaar, te vermeerderen met BTW. De afrekening van de servicekosten vindt plaats op basis van jaarlijkse nacalculatie. Partijen komen overeen dat huurder bijdraagt in de kosten van de onderstaande leveringen/diensten, pro-rato het gehuurde vloeroppervlak kantoorruimte t.o.v. het totale vloeroppervlak;
a) gasverbruik inclusief vastrecht;
b) elektriciteitsverbruik inclusief vastrecht ten behoeve van de installaties en de verlichting van de gemeenschappelijke ruimten;
c) waterverbruik inclusief vastrecht;
d) dagelijks onderhoud van de gebouw gebonden gemeenschappelijke installaties, zoals centrale verwarming, luchtbehandeling, koeling, hydrofoor;
e) dagelijks onderhoud van de gebouw gebonden gemeenschappelijke elektrotechnische installaties, inclusief omroepinstallatie, brandmeldinstallaties;
f) veiligheid- en beveiligingsinstallaties;
g) onderhoud en periodieke controle van de liftinstallatie;
h) Idem van automatische deurbediening;
i) schoonmaakkosten van de gemeenschappelijke ruimten, liften beglazing buitenzijde, beglazing gemeenschappelijke ruimten, terrassen, parkeerterrein;
j) verzorging vuilafvoer, containerhuur e.d.;
k) onderhoud terrein, tuinen, vijvers, plantenbakken binnen en buiten, waaronder vervanging van planten;
l) aansluiting openbaar brandmeldsysteem;
m) dagelijks onderhoud onvoorzien;
n) andere voorzieningen en diensten, die redelijkerwijs geacht moeten worden in het belang van de huurders te zijn getroffen respectievelijk te worden verleend;
o) administratiekosten ad. 5% over de hierboven genoemde leveringen en diensten.
De leveringen en diensten kunnen in overleg met huurders door verhuurder gewijzigd worden.

Huurovereenkomst: Standaard huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230a BW, vastgesteld door de Raad van Onroerende Zaken (ROZ) in januari 2015. Van deze huurovereenkomst maken deel uit de algemene bepalingen kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230a BW, welke op 17 februari 2015 gedeponeerd zijn bij de griffie van de rechtbank Den Haag en aldaar zijn ingeschreven onder nummer 15/21.

Zekerheidsstelling: Bij ondertekening van de huurovereenkomst zal huurder een bankgarantie stellen of waarborgsom storten ter grootte van een kwartaalverplichting huur plus servicekosten en de over het totaal verschuldigde BTW.

Voorbehoud:
- positief kredietinformatierapport ter beoordeling van verhuurder;
- goedkeuring directie verhuurder.

Features

Transfer of ownership

Rental price
€ 155 per square meter per year
Service charges
€ 45 per square meter per year (21% VAT applies)
Listed since
Status
Available
Acceptance
Available in consultation

Construction

Main use
Office
Building type
Resale property
Construction period
1960-1970

Surface areas

Area
1,722 m² (units from 340 m²)

Layout

Number of floors
4 floors
Facilities
Mechanical ventilation, peak cooling, built-in fittings, elevators, windows can be opened, cable ducts, modular ceiling, heating and room layout

Energy

Energy label
A

Surroundings

Location
Town center
Accessibility
Bus stop in less than 500 m and Tram stop in less than 500 m

Parking

Parking spaces
1 covered parking place
Parking costs
From € 1,500,- per lot per year (21% VAT applies)

Map

Map is loading...

Cadastral boundaries Buildings

Travel time

Gain insight into the reachability of this object, for instance from a public transport station or a home address.

Laan van Nieuw-Oost-Indië 25

€ 155 /m²/year