Prinses Beatrixlaan 5 2595 AK Den Haag

Rental price on request

Description

ALGEMEEN
De ‘Monarch Tower’ is opgeleverd in 2013 en omvat circa 13.500 m² hoogwaardige kantoorruimte welke is verdeeld over 15 bouwlagen. Onder het object is een twee-laagse parkeergarage gelegen alsmede meerdere (afsluitbare) fietsenstallingen.
Het object beschikt over een zeer hoogwaardige entree onder andere voorzien van receptie en informele zitplekken. Op de begane grond is tevens Grandcafe de Wens gehuisvest. Middels 4 personenliften zijn de hoogwaardige verdiepingsvloeren eenvoudig en snel te bereiken. Door de grote raampartijen genieten de vloeren van veel direct daglicht, hetgeen bijdraagt aan een fijne werkomgeving.
De ‘Monarch Tower’ kenmerkt zich door haar unieke uitstraling en is van de hand van Meyer & Van Schooten Architecten. Het verschil qua uitstraling kan onder andere worden gevonden in de detaillering van de glasachtige onderbouw, de speelse constructieve opzet en de specifieke invulling van de begane grondruimte. Daarnaast is tijdens de realisatie van het object veel aandacht besteed aan duurzaamheid, hetgeen heeft geresulteerd in een Breeam Excellent certificaat.

LOCATIE
De Monarch Tower is centraal gelegen in Beatrixkwartier, onderdeel uitmakend van het CID (Central Innovation District). De locatie kenmerkt zich met name door de uitstekende bereikbaarheid, hoogwaardige bebouwing alsmede het hoge voorzieningenniveau.

Het Beatrixkwartier biedt, naast de ruimte om te werken, de ruimte om te wonen en te ontspannen. Zo vindt u er een 4-sterren hotel, een vergadercentrum, een health club en een gevarieerd café- en restaurantaanbod. De Theresiastraat met een divers aanbod van voorzieningen is op loopafstand gelegen.

In de directe omgeving zijn enkele grote bedrijven gevestigd, zoals Mn Services, CAK, Siemens, Worley, Nationale Nederlanden, Deloitte en Aramco.

BEREIKBAARHEID
Per auto
De bereikbaarheid met de auto is uitstekend. Het object is direct gelegen tussen afrit 2 en 3 van de Utrechtse Baan die aansluiting geeft op het rijkswegennet A12 (Den Haag-Utrecht), A4 (Rotterdam-Amsterdam) en de A13 (Den Haag-Rotterdam).

Per OV
Op nog geen 100 meter ligt een halte van de Randstadrail. Van hieruit kan, zonder overstappen, een groot deel van Den Haag, alle wijken van Zoetermeer en een deel van Rotterdam worden bereikt.

De stations Den Haag Centraal en Laan van Nieuw Oost-Indië liggen op loopafstand. Schiphol is binnen 30 minuten bereikbaar en Rotterdam Airport in 20 minuten. Tevens kan men gebruik maken van de hogesnelheidslijn naar Brussel en Parijs. De benaming Boulevard of Connections wordt dan ook in alle opzichten waargemaakt.

BESCHIKBAARHEID
Het totale verhuurbare oppervlak van het gebouw bedraagt circa 13.500 m² v.v.o. kantoorruimte. Voor de verhuur is momenteel circa 1.107 m² v.v.o. kantoorruimte beschikbaar welke als volgt is verdeeld:
Begane grond: 266 m²
1e verdieping: 506 m²
7e verdieping: 335 m² (turn-key)

PARKEREN
Er zijn 18 parkeerplaatsen voor de verhuur beschikbaar in de ondergelegen parkeergarage (deels vaste en deels flexibele parkeerplaatsen).

HUURPRIJS
Kantoorruimte:
Begane grond: € 215 per m² per jaar, te vermeerderen met BTW;
1e verdieping: € 220 per m² per jaar, te vermeerderen met BTW;
7e verdieping: € 235 per m² per jaar, te vermeerderen met BTW (turn-key).

Parkeren:
€ 2.400 per plaats per jaar, te vermeerderen met BTW.

BTW
Verhuurder wenst te opteren voor een met BTW belaste levering. Indien huurder geen BTW kan verrekenen zal de huurprijs met een nader te bepalen bedrag worden verhoogd ter compensatie van het niet kunnen verrekenen van BTW.

SERVICEKOSTEN
De servicekosten zijn als voorschot bij vooruitbetaling verschuldigd, op basis van jaarlijkse nacalculatie en bedragen EUR 65 per m² v.v.o. per jaar en zijn te vermeerderen met BTW. Hiervoor worden de navolgende diensten geleverd;
• Onderhoud en periodieke controle van technische installaties en standleidingen;
• Onderhoud en periodieke controle van hemelwaterafvoer, goten en daken;
• Periodiek onderhoud van E- en W-installaties;
• Periodiek liftonderhoud en jaarlijkse liftkeuring door Liftinstituut;
• Periodiek onderhoud van riolering en standleidingen;
• Periodieke onderhoud van CV-installatie alsmede het verhelpen van storingen;
• Gasgebruik inclusief vastrecht;
• Elektriciteitsverbruik inclusief vastrecht;
• Waterverbruik inclusief vastrecht;
• Tuinonderhoud en onderhoud van parkeerterrein, fietsenstalling en bestrating;
• Glasbewassing (buiten);
• Schoonmaak en onderhoud entreehal begane grond;
• Vuilafvoer;
• Bewaking inclusief open en sluitrondes;
• Bezetting receptie;
• Administratiekosten ad 5%.

De servicekosten ten behoeve van de parkeergarage zijn als voorschot bij vooruitbetaling verschuldigd, op basis van jaarlijkse nacalculatie en bedragen EUR 254 per parkeerplaats per jaar en zijn te vermeerderen met BTW.

OPLEVERINGSNIVEAU
Het kantoorgebouw wordt opgeleverd onder andere voorzien van:
• Representatieve centrale entree voorzien van receptie en (informele) vergaderplekken;
• 4 personenliften naar de verdiepingen;
• 1 personenlift naar de garage;
• Luchtbehandelingsinstallatie en mechanische ventilatie;
• Duurzame installaties waaronder een WKO-installatie;
• Huidige systeemplafond voorzien van geïntrigeerde (LED-)verlichting met bewegingssensoren;
• Brandmeldinstallatie;
• Glasvezelaansluiting;
• Kabelgoten ten behoeve van databekabeling en elektra.
• Zonwerende beglazing;
• Sanitaire voorzieningen per verdieping;
• Pantryaansluiting per verdieping;
• Fietsenstalling (gemeenschappelijk).

De huidige huurdersvoorzieningen zoals vloerbedekking, scheidingswanden en serverruimte voorzien van databekabeling op de 1e en 7e verdieping zullen om niet aan huurder worden overgedragen.
Indien gewenst behoort een oplevering in gerenoveerde casco+ staat eveneens tot de mogelijkheden.

OVERIG

HUURPRIJSAANPASSING
Jaarlijks, op basis van de wijziging van het maand-prijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks ‘CPI-alle huishoudens’ (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

HUURPRIJSBETALING
Per kwartaal vooruit

HUURTERMIJN
In overleg.

BESCHIKBAARHEID
In overleg.

ZEKERHEIDSSTELLING
Bankgarantie ter grootte van 3 kalendermaanden huur en servicekosten, beide te vermeerderen met BTW.

HUUROVEREENKOMST
Huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230a BW conform het model van de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ) zoals op 30 januari 2015 vastgesteld en op 17 februari 2015 gedeponeerd bij de griffie van de rechtbank in Den Haag en aldaar ingeschreven onder nummer 15/20, alsmede de daarbij behorende Algemene Bepalingen.

ENERGIELABEL
Energielabel A.
BREEAM Excellent Label.

Features

Transfer of ownership

Rental price
Rental price on request
Service charges
€ 65 per square meter per year (21% VAT applies)
Listed since
Status
Available
Acceptance
Available in consultation

Construction

Main use
Office
Building type
Resale property
Year of construction
2013

Surface areas

Area
1,107 m² (units from 266 m²)

Layout

Number of floors
3 floors
Facilities
Air conditioning, mechanical ventilation, peak cooling, built-in fittings, elevators, windows can be opened, cable ducts, modular ceiling, toilet, pantry, heating and room layout

Energy

Energy label
A

Surroundings

Location
Office park and railway station site
Accessibility
Bus stop in less than 500 m, subway station in less than 500 m, Dutch Railways Intercity station in less than 500 m, motorway exit in less than 500 m and Tram stop in less than 500 m

Parking

Parking spaces
18 covered parking spaces
Parking costs
From € 2,400,- per lot per year (21% VAT applies)

Map

Map is loading...

Cadastral boundaries Buildings

Travel time

Gain insight into the reachability of this object, for instance from a public transport station or a home address.