Johan de Wittlaan 3 2517 JR Den Haag

  • New
€ 140 /m²/year

Description

OBJECT
Het gebouw is centraal gelegen in het World Forum gebied van Den Haag. Het kantorencomplex bestaat in totaal uit ca. 14.000 m² kantoorruimte. In de directe omgeving van de kantoorpanden treft men onder meer het Gemeentemuseum, het Museon, Omniversum en het World Forum Convention Center aan. In de omgeving zijn eveneens ondermeer het OPCW, Europol en diverse ambassades gevestigd.

Er zijn diverse grote en hoogwaardige hotels in de directe nabijheid beschikbaar, zoals Novotel, The Hague Marriott en Crowne Plaza Promenade Hotel. Een groot aantal winkels en horecagelegenheden in de Frederik Hendriklaan en de Valeriusstraat zijn op loopafstand gelegen.

Daarnaast wordt de Eisenhowerlaan verfraaid met groenstroken en het fietsverkeer krijgt aparte fietsbanen. Verder krijgt het gebied een nieuwe inrichting die associaties oproept met het omliggende duinlandschap.

BEREIKBAARHEID
De bereikbaarheid met eigen en openbaarvervoer is goed.
Met het eigen vervoer is het rijkswegenverkeersnet ondermeer bereikbaar via de Johan de Wittlaan, Prof. B.M. Teldersweg, Raamweg en de Zuid-Hollandlaan; de A4 en N44/A44 richting Amsterdam, de A12 richting Utrecht en de A13 richting Rotterdam.

De openbaar vervoerverbindingen van en naar de twee belangrijkste NS-stations (Den Haag Centraal Station en Den Haag Hollands Spoor) zijn uitstekend, middels de tram 1. Halteplaatsen bevinden zich op loopafstand.

METRAGE
Het kantorencomplex bestaat uit totaal circa 14.000 m², verdeeld over 3 gebouwen waarbij momenteel de volgende verdiepingen beschikbaar zijn:

Gebouw A, Johan de Wittlaan 3:
1e verdieping: ca. 864 m² kantoorruimte
3e verdieping: ca. 925 m² kantoorruimte
4e verdieping: ca. 925 m² kantoorruimte
5e verdieping: ca. 173 m² kantoorruimte
6e verdieping: ca. 553 m² kantoorruimte

Gebouw B, Johan de Wittlaan 5:
Begane grond: ca. 400 m² kantoorruimte
1e verdieping: ca. 689 m² kantoorruimte
2e verdieping: ca. 733 m² kantoorruimte
4e verdieping: ca. 446 m² kantoorruimte

Gebouw C, Johan de Wittlaan 7:
2e verdieping: ca. 325 m² kantoorruimte
5e verdieping: ca. 410 m² kantoorruimte

Deelverhuur is mogelijk.

PARKEERMOGELIJKHEDEN
Bij het gebouw horen 261 parkeerplaatsen met een norm van 1 parkeerplaats per 57 m² kantoorruimte.

WIJZE VAN OPLEVERING
• representatieve entree voorzien;
• diverse personenliften;
• dubbele toiletgroep per verdieping + mindervalide toilet op begane grond;
• pantrymogelijkheid per verdieping;
• laad- en losruimte voor goederen op begane grond + overheaddeur;
• mechanische ventilatie voorzien van mechanische koeling;
• systeemplafonds met energie zuinige en beeldschermvriendelijke HF verlichtingsarmaturen voorzien van aanwezigheidsdetectie;
• centrale verwarmingsinstallatie bestaande uit HR ketel en ventilatie convectoren in gevelomkasting;
• te openen ramen;
• wandcontactdozen, gemonteerd in vloerpotten. Per wandcontactdoos is uitgegaan van 220 volt. Door het gehele gebouw aanwezige verhoogde vloeren;
• een bliksembeveiligingsinstallatie;
• het gebouw is toegankelijk voor mindervaliden en voldoet aan de eisen conform het Handboek van Geboden toegang;
• ontruimingsinstallatie die bij brandmelding een akoestisch signaal geeft van voldoende geluidssterkte;
• onder het gebouw gelegen beveiligde dubbellaagse parkeergarage.

Verhuurder kan ‘op maat’ de ruimte turn key aan huurder opleveren.

DATUM VAN OPLEVERING
Per direct.

HUURPRIJZEN
Kantoorruimte:
€ 140,- per m² per jaar, te vermeerderen met BTW en servicekosten.

Archiefruimte:
€ 75,- per m² per jaar, te vermeerderen met BTW en servicekosten.

Parkeerplaatsen:
€ 1.500,- per plaats per jaar, te vermeerderen met BTW.

SERVICEKOSTEN
€ 45,- per m² per jaar, excl. BTW,

Energiekosten
• gasgebruik inclusief vastrecht;
• elektriciteitsverbruik inclusief vastrecht;
• waterverbruik inclusief vastrecht.

Servicekosten
• onderhoud en periodieke controle van technische installaties en standleidingen;
• onderhoud en periodieke controle van hemelwaterafvoer, goten en daken;- periodiek onderhoud van E- en W-installaties;
• periodiek liftonderhoud en jaarlijkse liftkeuring door Liftinstituut;
• periodiek onderhoud van riolering en standleidingen;
• periodieke onderhoud van CV-installatie alsmede het verhelpen van storingen;
• tuinonderhoud en onderhoud van parkeerterrein, fietsenstalling en bestrating;
• glasbewassing met een frequentie van 1 keer per 6 maanden.

De service- en energiekosten wordt middels een vast bedrag verrekend (‘fixed fee’), zodat huurder niet geconfronteerd wordt met een bijbetaling achteraf. Evenmin is sprake van een restitutie. Vergeleken met referenties is sprake van relatief lage service- en energiekosten.

HUURTERMIJN
5 jaar met de mogelijkheid om de huurovereenkomst met 5 jaar te verlengen.

ZEKERHEIDSSTELLING
Bankgarantie ter grootte van 3 kalendermaanden huur en servicekosten, beide te vermeerderen met BTW.

HUUROVEREENKOMST
Huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230a BW conform het model van de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ) zoals op 30 januari 2015 vastgesteld en op 17 februari 2015 gedeponeerd bij de griffie van de rechtbank in Den Haag en aldaar ingeschreven onder nummer 15/20, alsmede de daarbij behorende Algemene Bepalingen.

ENERGIELABEL
Energielabel A.

Features

Transfer of ownership

Rental price
€ 140 per square meter per year
Service charges
€ 45 per square meter per year (21% VAT applies)
Listed since
Status
Available
Acceptance
Available immediately

Construction

Main use
Office space
Building type
Resale property
Year of construction
1989

Surface areas

Area
6,443 m² (units from 173 m²)

Layout

Number of floors
11 floors
Facilities
Air conditioning, mechanical ventilation, peak cooling, built-in fittings, elevators, windows can be opened, cable ducts, modular ceiling, toilet, pantry, heating and room layout

Energy

Energy label
A

Surroundings

Location
Office park and in residential district

Parking

Parking spaces
261 covered parking spaces
Parking costs
From € 1,500,- per lot per year (21% VAT applies)