Description
ALGEMEEN
Volmerlaan 3 - 5 wordt thans volledig gerenoveerd. De totale oppervlakte van het gebouw is 15.422 m² VVO, waarvan circa 10.901 m² langjarig is verhuurd aan het hoofdkantoor van TUI. Onder het kantoorpand bevindt zich een tweelaagse ondergrondse parkeergarage (127 parkeerplaatsen). Het object is centraal gelegen op bedrijvenpark Plaspoelpolder te Rijswijk op de hoek van de Volmerlaan en de Treubstraat.
Voor de verhuur is circa 798 m² kantoorruimte beschikbaar, gelegen op de eerste verdieping. In overleg met verhuurder is het mogelijk om de kantoorruimte naar wens te realiseren.
De begane grond is ingericht als business center ‘AT FIVE OFFICES’ met kantoren van 20 m² tot 180 m² voorzien van alle benodigde faciliteiten.
AT FIVE OFFICES
Bij AT FIVE OFFICES vindt u een ruim, modern, kantoorgebouw met veel daglichttoetreding, energielabel A en eigen ondergrondse parkeergarage. De kantoorruimtes variëren van 20 m² tot 180 m² zijn hoogwaardig afgewerkt met veel glas, nieuwe vloeren, dimbare ledverlichting, cat 5 bekabeling voor optimaal gebruik van ons glasvezel internet en individuele klimaat aansturing. De kantoorruimtes zijn per direct beschikbaar inclusief het gedeelde gebruik van de gemeenschappelijke lounge, bar, 3 vergader- en 4 belruimtes. De ideale kantoorlocatie voor uw onderneming met geweldige werk-, vergader- en ontmoetingsruimtes voor uw medewerkers.
ADRES
Volmerlaan 5 te (2288 GC) Rijswijk.
OPPERVLAKTE
Voor de verhuur is nog circa 798 m² VVO kantoorruimte beschikbaar, gelegen op de eerste verdieping.
Deelverhuur is mogelijk vanaf circa 200 m².
OPPERVLAKTE AT FIVE OFFICES
Voor de actuele beschikbaarheid, zie de website van At Five Offices.
Onder verhuurbaar vloeroppervlak (VVO) wordt verstaan:
het bruto vloeroppervlak (gemeten van glaslijn tot glaslijn en aan de binnenzijden van de buitenmuren), exclusief stijgpunten en technische ruimten, doch inclusief gangen, toiletten en dergelijke.
PARKEREN
De parkeernorm is 1:46.
HUURPRIJS
Kantoorruimte
€ 130,00 per m² VVO per jaar, te vermeerderen met de verschuldigde BTW.
Parkeerplaatsen
€ 950,00 per plaats per jaar, te vermeerderen met de verschuldigde BTW.
HUURPRIJS AT FIVE OFFICES
Kantoorruimte
Vanaf € 40,00 per m² per maand, afhankelijk van oppervlakte en locatie. De huurprijs is
incl. servicekosten en gebruik van gemeenschappelijke voorzieningen, te vermeerderen met de
verschuldigde BTW welke zal jaarlijkse worden geïndexeerd op basis van CPI.
Parkeerplaatsen
€ 125,00 per parkeerplaats per maand, te vermeerderen met de verschuldigde BTW. Parkeer
norm is 1 op +/- 28,5 m² nvo.
BTW STATUS
Verhuurder wenst te opteren voor een BTW belaste verhuur.
Huurder dient voor tenminste 90% met omzetbelasting belaste prestaties te verrichten. Indien huurder niet aan dit criterium voldoet, zal van rechtswege sprake zijn van een van omzetbelasting vrijgestelde verhuur.
In dit geval wordt de overeengekomen kale huurprijs, zonder de omzetbelasting, dusdanig verhoogd dat het voor de verhuurder ontstane financiële nadeel wordt gecompenseerd.
SERVICEKOSTEN
De servicekosten bedragen circa € 45,00 per m² per jaar, te vermeerderen met BTW, deze zijn als voorschot bij vooruitbetaling verschuldigd, op basis van jaarlijkse nacalculatie.
LEVERING EN DIENSTEN
In de servicekosten zijn onder andere de volgende leveringen en diensten inbegrepen:
- elektraverbruik inclusief vastrecht van de verlichting van de algemene ruimten en installaties;
- het verbruik van gas inclusief vastrecht;
- het verbruik van water inclusief vastrecht;
- onderhoud en eventuele (wettelijke) keuringen en periodieke controle van elektrische en werktuigbouwkundige installaties;
- idem van liftinstallatie;
- idem van dak inspectie en preventief schoonhouden van het dak;
- idem van intercomsysteem;
- idem van technische installaties;
- idem van brandblusmiddelen;
- kosten van schoonhouden beglazing gemeenschappelijke ruimten binnen- en buitenzijde, liften, parkeergarage, sanitaire faciliteiten, alsmede ramen wassen en gevel reinigen buitenzijde van het gehele gebouw;
- kosten van vuilafvoer inclusief containerhuur en gemeenschappelijke heffingen;
- kosten van tuinonderhoud;
- kosten van verlichting gemeenschappelijke ruimten;
- kosten van glasverzekering*;
- facilitaire zaken met betrekking tot sanitaire voorzieningen in de algemene ruimten;
- 5% administratiekosten over de hierboven vermelde leveringen en diensten*.
Een bemande receptie in de hal is optioneel en een bedrijfsrestaurant op de begane grond is bespreekbaar. Het voorschot kan dus afhankelijk van het dienstenpakket worden aangepast.
*Deze levering en diensten zijn niet van toepassing op AT FIVE OFFICES.
AT FIVE OFFICES & Services
- Rolstoel toegankelijk;
- Mindervalide toilet;
- Koffie, thee voorzieningen;
- Klimaatbeheersing per kantoorunit regelbaar;
- Glasvezel internet beschikbaar via: Wifi, Cat 5 bekabeld, of Vlan, (eigen IP mogelijk);
- Koffie, thee, plat- en bruiswater, siroopbar.
- 3 Vergaderruimtes en 4 aparte belruimtes (gebruik op basis van fair use**);
- Lounge area met bar en diverse zitjes voor lunches, borrels, formeel en informeel
overleg;
- Pantry met koelruimte, quooker, combimagnetron en vaatwassers;
- Draadloos intercomsysteem;
- Intranet voor het reserveren vergaderruimte;
- Slimme deursloten met tags en app;
- Ondergrondse afgesloten fietsenstalling;
- Ondergrondse afgesloten parkeergarage*;
HUURPRIJSAANPASSING
Jaarlijks, op basis van de wijziging van het maand-prijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks CPI-alle huishoudens (2015=100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
HUURPRIJSBETALING
Per kwartaal vooruit.
HUURTERMIJN
5 jaar.
OPLEVERING
Het object wordt momenteel volledig gerenoveerd en wordt na renovatie opgeleverd inclusief o.a.:
- Centrale hal met natuurstenen vloer;
- Minimaal energielabel A;
- Glasvezel kan worden geleverd;
- Tweelaagse parkeergarage afsluitbaar met speedgates;
- Heringericht terrein aan voor- en achterzijde;
- Aluminium kozijnen met geïsoleerde zonwerende beglazing;
- Nieuwe dakbedekking en dakisolatie;
- Geëgaliseerde vloeren;
- Gesausde wanden en kolommen;
- Twee gerenoveerde sanitaire groepen per verdieping;
- Gerenoveerde representatieve entree met vloerverwarming;
- In het plafond geïntegreerde inductie units;
- Brandmeld- en ontruimingsinstallaties;
- Nieuwe energiezuinige systeemplafonds met LED verlichtingsarmaturen (500 lux, daglichtregeling en aanwezigheidsdetectie);
- Video-intercom bij alle toegangsdeuren;
- Twee gemoderniseerde personenliften.
AANVAARDING
In overleg.
ZEKERHEIDSSTELLING
Bankgarantie, ter grootte van 3 (drie) kalendermaanden huur en servicekosten, beiden te vermeerderen met BTW.
HUUROVEREENKOMST
Huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7: 230a BW conform het model van de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ) zoals op 30 januari 2015 vastgesteld en op 17 februari 2015 gedeponeerd bij de griffie van de rechtbank te Den Haag en aldaar ingeschreven onder nummer 15/20, alsmede de daarbij behorende algemene bepalingen.
LOCATIE
Bedrijventerrein Plaspoelpolder te Rijswijk is de grootste bedrijf-/kantoorlocatie van Rijswijk. De Plaspoelpolder is in 1953 ontwikkeld en de afgelopen jaren hebben diverse gerenommeerde organisaties zich hier gevestigd, te weten: TUI, Shell Technology en Production, CBR, PDS, BDO, AGFA, Engie, van Ameyde, Nederlandse Loterij, Petrogas, ISoft en European Patent Office (EPO).
BEREIKBAARHEID
De bereikbaarheid met zowel de auto als het openbaar vervoer is goed.
Eigen vervoer:
Het object is gelegen aan een doorgaande verkeersweg die via de Visseringlaan en de Diepenhorstlaan direct aansluit op de Rijksweg A4 (Den Haag - Amsterdam) in de nabijheid van de knooppunten met de Rijksweg A13 (Den Haag - Rotterdam) en de Rijksweg A12 (Den Haag - Utrecht).
Openbaar vervoer:
Het complex ligt op loopafstand van het NS-Station Rijswijk, met tevens aansluiting op alle lokale en regionale tram- en buslijnen.
BESTEMMING
De kantoorruimte valt binnen de bepalingen van het vigerende bestemmingsplan ‘Plaspoelpolder’ en heeft de bestemming ‘kantoor’.
ENERGIELABEL
De kantoorruimte beschikt over energielabel A.
COURTAGE
Mocht door bemiddeling van Nadorp Bedrijfsmakelaars B.V. een transactie tot stand komen, dan zult u ons hiervoor geen courtage verschuldigd zijn.
Volmerlaan 3 - 5 wordt thans volledig gerenoveerd. De totale oppervlakte van het gebouw is 15.422 m² VVO, waarvan circa 10.901 m² langjarig is verhuurd aan het hoofdkantoor van TUI. Onder het kantoorpand bevindt zich een tweelaagse ondergrondse parkeergarage (127 parkeerplaatsen). Het object is centraal gelegen op bedrijvenpark Plaspoelpolder te Rijswijk op de hoek van de Volmerlaan en de Treubstraat.
Voor de verhuur is circa 798 m² kantoorruimte beschikbaar, gelegen op de eerste verdieping. In overleg met verhuurder is het mogelijk om de kantoorruimte naar wens te realiseren.
De begane grond is ingericht als business center ‘AT FIVE OFFICES’ met kantoren van 20 m² tot 180 m² voorzien van alle benodigde faciliteiten.
AT FIVE OFFICES
Bij AT FIVE OFFICES vindt u een ruim, modern, kantoorgebouw met veel daglichttoetreding, energielabel A en eigen ondergrondse parkeergarage. De kantoorruimtes variëren van 20 m² tot 180 m² zijn hoogwaardig afgewerkt met veel glas, nieuwe vloeren, dimbare ledverlichting, cat 5 bekabeling voor optimaal gebruik van ons glasvezel internet en individuele klimaat aansturing. De kantoorruimtes zijn per direct beschikbaar inclusief het gedeelde gebruik van de gemeenschappelijke lounge, bar, 3 vergader- en 4 belruimtes. De ideale kantoorlocatie voor uw onderneming met geweldige werk-, vergader- en ontmoetingsruimtes voor uw medewerkers.
ADRES
Volmerlaan 5 te (2288 GC) Rijswijk.
OPPERVLAKTE
Voor de verhuur is nog circa 798 m² VVO kantoorruimte beschikbaar, gelegen op de eerste verdieping.
Deelverhuur is mogelijk vanaf circa 200 m².
OPPERVLAKTE AT FIVE OFFICES
Voor de actuele beschikbaarheid, zie de website van At Five Offices.
Onder verhuurbaar vloeroppervlak (VVO) wordt verstaan:
het bruto vloeroppervlak (gemeten van glaslijn tot glaslijn en aan de binnenzijden van de buitenmuren), exclusief stijgpunten en technische ruimten, doch inclusief gangen, toiletten en dergelijke.
PARKEREN
De parkeernorm is 1:46.
HUURPRIJS
Kantoorruimte
€ 130,00 per m² VVO per jaar, te vermeerderen met de verschuldigde BTW.
Parkeerplaatsen
€ 950,00 per plaats per jaar, te vermeerderen met de verschuldigde BTW.
HUURPRIJS AT FIVE OFFICES
Kantoorruimte
Vanaf € 40,00 per m² per maand, afhankelijk van oppervlakte en locatie. De huurprijs is
incl. servicekosten en gebruik van gemeenschappelijke voorzieningen, te vermeerderen met de
verschuldigde BTW welke zal jaarlijkse worden geïndexeerd op basis van CPI.
Parkeerplaatsen
€ 125,00 per parkeerplaats per maand, te vermeerderen met de verschuldigde BTW. Parkeer
norm is 1 op +/- 28,5 m² nvo.
BTW STATUS
Verhuurder wenst te opteren voor een BTW belaste verhuur.
Huurder dient voor tenminste 90% met omzetbelasting belaste prestaties te verrichten. Indien huurder niet aan dit criterium voldoet, zal van rechtswege sprake zijn van een van omzetbelasting vrijgestelde verhuur.
In dit geval wordt de overeengekomen kale huurprijs, zonder de omzetbelasting, dusdanig verhoogd dat het voor de verhuurder ontstane financiële nadeel wordt gecompenseerd.
SERVICEKOSTEN
De servicekosten bedragen circa € 45,00 per m² per jaar, te vermeerderen met BTW, deze zijn als voorschot bij vooruitbetaling verschuldigd, op basis van jaarlijkse nacalculatie.
LEVERING EN DIENSTEN
In de servicekosten zijn onder andere de volgende leveringen en diensten inbegrepen:
- elektraverbruik inclusief vastrecht van de verlichting van de algemene ruimten en installaties;
- het verbruik van gas inclusief vastrecht;
- het verbruik van water inclusief vastrecht;
- onderhoud en eventuele (wettelijke) keuringen en periodieke controle van elektrische en werktuigbouwkundige installaties;
- idem van liftinstallatie;
- idem van dak inspectie en preventief schoonhouden van het dak;
- idem van intercomsysteem;
- idem van technische installaties;
- idem van brandblusmiddelen;
- kosten van schoonhouden beglazing gemeenschappelijke ruimten binnen- en buitenzijde, liften, parkeergarage, sanitaire faciliteiten, alsmede ramen wassen en gevel reinigen buitenzijde van het gehele gebouw;
- kosten van vuilafvoer inclusief containerhuur en gemeenschappelijke heffingen;
- kosten van tuinonderhoud;
- kosten van verlichting gemeenschappelijke ruimten;
- kosten van glasverzekering*;
- facilitaire zaken met betrekking tot sanitaire voorzieningen in de algemene ruimten;
- 5% administratiekosten over de hierboven vermelde leveringen en diensten*.
Een bemande receptie in de hal is optioneel en een bedrijfsrestaurant op de begane grond is bespreekbaar. Het voorschot kan dus afhankelijk van het dienstenpakket worden aangepast.
*Deze levering en diensten zijn niet van toepassing op AT FIVE OFFICES.
AT FIVE OFFICES & Services
- Rolstoel toegankelijk;
- Mindervalide toilet;
- Koffie, thee voorzieningen;
- Klimaatbeheersing per kantoorunit regelbaar;
- Glasvezel internet beschikbaar via: Wifi, Cat 5 bekabeld, of Vlan, (eigen IP mogelijk);
- Koffie, thee, plat- en bruiswater, siroopbar.
- 3 Vergaderruimtes en 4 aparte belruimtes (gebruik op basis van fair use**);
- Lounge area met bar en diverse zitjes voor lunches, borrels, formeel en informeel
overleg;
- Pantry met koelruimte, quooker, combimagnetron en vaatwassers;
- Draadloos intercomsysteem;
- Intranet voor het reserveren vergaderruimte;
- Slimme deursloten met tags en app;
- Ondergrondse afgesloten fietsenstalling;
- Ondergrondse afgesloten parkeergarage*;
HUURPRIJSAANPASSING
Jaarlijks, op basis van de wijziging van het maand-prijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks CPI-alle huishoudens (2015=100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
HUURPRIJSBETALING
Per kwartaal vooruit.
HUURTERMIJN
5 jaar.
OPLEVERING
Het object wordt momenteel volledig gerenoveerd en wordt na renovatie opgeleverd inclusief o.a.:
- Centrale hal met natuurstenen vloer;
- Minimaal energielabel A;
- Glasvezel kan worden geleverd;
- Tweelaagse parkeergarage afsluitbaar met speedgates;
- Heringericht terrein aan voor- en achterzijde;
- Aluminium kozijnen met geïsoleerde zonwerende beglazing;
- Nieuwe dakbedekking en dakisolatie;
- Geëgaliseerde vloeren;
- Gesausde wanden en kolommen;
- Twee gerenoveerde sanitaire groepen per verdieping;
- Gerenoveerde representatieve entree met vloerverwarming;
- In het plafond geïntegreerde inductie units;
- Brandmeld- en ontruimingsinstallaties;
- Nieuwe energiezuinige systeemplafonds met LED verlichtingsarmaturen (500 lux, daglichtregeling en aanwezigheidsdetectie);
- Video-intercom bij alle toegangsdeuren;
- Twee gemoderniseerde personenliften.
AANVAARDING
In overleg.
ZEKERHEIDSSTELLING
Bankgarantie, ter grootte van 3 (drie) kalendermaanden huur en servicekosten, beiden te vermeerderen met BTW.
HUUROVEREENKOMST
Huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7: 230a BW conform het model van de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ) zoals op 30 januari 2015 vastgesteld en op 17 februari 2015 gedeponeerd bij de griffie van de rechtbank te Den Haag en aldaar ingeschreven onder nummer 15/20, alsmede de daarbij behorende algemene bepalingen.
LOCATIE
Bedrijventerrein Plaspoelpolder te Rijswijk is de grootste bedrijf-/kantoorlocatie van Rijswijk. De Plaspoelpolder is in 1953 ontwikkeld en de afgelopen jaren hebben diverse gerenommeerde organisaties zich hier gevestigd, te weten: TUI, Shell Technology en Production, CBR, PDS, BDO, AGFA, Engie, van Ameyde, Nederlandse Loterij, Petrogas, ISoft en European Patent Office (EPO).
BEREIKBAARHEID
De bereikbaarheid met zowel de auto als het openbaar vervoer is goed.
Eigen vervoer:
Het object is gelegen aan een doorgaande verkeersweg die via de Visseringlaan en de Diepenhorstlaan direct aansluit op de Rijksweg A4 (Den Haag - Amsterdam) in de nabijheid van de knooppunten met de Rijksweg A13 (Den Haag - Rotterdam) en de Rijksweg A12 (Den Haag - Utrecht).
Openbaar vervoer:
Het complex ligt op loopafstand van het NS-Station Rijswijk, met tevens aansluiting op alle lokale en regionale tram- en buslijnen.
BESTEMMING
De kantoorruimte valt binnen de bepalingen van het vigerende bestemmingsplan ‘Plaspoelpolder’ en heeft de bestemming ‘kantoor’.
ENERGIELABEL
De kantoorruimte beschikt over energielabel A.
COURTAGE
Mocht door bemiddeling van Nadorp Bedrijfsmakelaars B.V. een transactie tot stand komen, dan zult u ons hiervoor geen courtage verschuldigd zijn.
Map
Map is loading...
Cadastral boundaries
Buildings
Travel time
Gain insight into the reachability of this object, for instance from a public transport station or a home address.