Reitseplein 10 5037 AA Tilburg

€ 159 /m²/year

Description

ALGEMEEN
De kantoorgebouwen die in Tilburg het keurmerk “Breeam excellent” voor duurzaamheid mogen dragen zijn op één hand te tellen. Dit keurmerk, dat o.a. staat voor management, gezondheid, energie, materialen en ecologie, is na de complete vernieuwbouw enkele jaren geleden toegekend aan het “Hoofdgebouw” van het “Van Spaendonck Ondernemingshuis”.
Samen met de “Toren”, die in 2020 grondig is gerenoveerd en het energielabel A draagt, vormen deze twee gebouwen een markante kantoorlocatie die zowel door onder andere hun prominente ligging als hun unieke karakter onderscheidend zijn.

Iedereen houdt van mooie locaties en gebouwen. En dat gaat verder dan bijvoorbeeld een fraai interieur. De uitstraling van een kantoor is van invloed op de professionaliteit van een bedrijf c.q. organisatie en de positieve beleving onder medewerkers en bezoekers. Een prettige werkomgeving waar medewerkers graag naar toe gaan; dat komt samen in dit kantoorgebouw.
In de hoogwaardig afgewerkte en modern ingerichte “Toren” is momenteel de zevende en tevens topetage voor verhuur beschikbaar. De andere gebruiker van dit gebouw is de GGD die beschikt over een extra ingang die bedoeld is voor gebruik voor medewerkers, bezoekers, leveranciers etc. van GGD. De etages zijn bereikbaar via de centrale entree met lift en trappenhuis.

LIGGING
De locatie kenmerkt zich door de gunstige zichtlocatie op een belangrijke kruising in Tilburg, op de hoek van Professor Cobbenhagenlaan en de Ringbaan West. Aan de overkant is er zicht op het “Spoorpark” voor bijvoorbeeld een (lunch)wandeling. Op deze kruising bevindt zich het bekende “landmark” van Tilburg, namelijk woontoren Westpoint met een hoogte van ca. 142 meter. De belangrijke verkeersader naar het stadscentrum, Spoorlaan, is via de Hart van Brabantlaan in enkele minuten met de auto bereikbaar.

De Cobbenhagenlaan is een belangrijke doorgaande weg tussen Tilburg University en het centrum van Tilburg. Bovendien is het kantoorgebouw uitstekend bereikbaar vanaf snelweg A58 en is er een goede verbinding met het Centraal Station.

BEREIKBAARHEID
De bereikbaarheid is uitstekend, zowel met eigen als met openbaar vervoer. De locatie biedt een snelle en eenvoudige ontsluiting naar zowel het stadscentrum als de omliggende rijkswegen.
Ook met openbaar vervoer is het kantoorgebouw snel en eenvoudig te bereiken: het kantoor ligt op loopafstand van zowel het NS-station Centraal als station Tilburg-Universiteit. Ook de busstopplaatsen bevinden zich op loopafstand.

DOELGROEP
Geschikt voor een breed scala van partijen zoals (zakelijke) dienstverlening, commerciële kantooractiviteiten, maatschappelijke instellingen zoals o.a. (para)medisch, welzijn, educatie, opleidingsinstituten of anderszins.

BESTEMMING
Volgens het vigerende bestemmingsplan rust er op de locatie de bestemming “Kantoren” met de functieaanduiding “maatschappelijk”.

OPPERVLAKTE
Voor verhuur is beschikbaar: 7e verdieping : ca. 506 m²
Indien u interesse heeft in twee etages (totaal ca. 1.000 m²), laat het ons dan weten zodat we de mogelijkheden met u kunnen bespreken.

VOORZIENINGEN
De kantoorruimte beschikt o.a. over de volgende voorzieningen:
- Centrale entree op de begane grond met lift en trappenhuis;
- Eigen sanitaire voorzieningen op de verdieping;
- Systeemplafond met lichtarmaturen;
- Klimaatinstallatie met koeling;
- Te openen ramen;
- Alarminstallatie;
- Buitenzonwering;
- Fietsenberging met oplaadmogelijkheid voor e-bikes

ENERGIELABEL
De aangeboden kantooretage beschikt over energielabel A. Er bevinden zich zonnepanelen op beide gebouwen, tevens is het gebouw voorzien van groene stroom.

PARKEREN
Er zijn voldoende parkeerplaatsen (20 à 25 stuks) op het parkeerterrein dat onderdeel is van het totale gebouwencomplex. Ook zijn er elektrische oplaadpunten aanwezig.

HUURPRIJS (prijspeil 2024)
Kantoorruimte: € 159,= per m²/jaar, te vermeerderen met BTW.
Parkeerplaatsen: € 800,= per parkeerplaats/jaar, te vermeerderen met BTW.

HUURPERIODE
De huurperiode bedraagt bij voorkeur 5 jaar met een verlengingsmogelijkheid van telkens 5 jaar. Overige huurtermijn in onderling overleg bespreekbaar.

OPLEVERDATUM
In onderling overleg; per direct mogelijk.

SERVICEKOSTEN
De servicekosten bedragen op voorschotbasis € 69,= per m² per jaar te vermeerderen met BTW. Deze kosten hebben betrekking op o.a. de volgende zaken die door de verhuurder verzorgd worden:
- Kosten (verbruik en vastrecht inclusief belastingen) voor verbruik gas, water, elektriciteit;
- De kosten voor periodiek onderhoud van de aanwezige installaties zoals de lift, de luchtbehandelingsinstallatie/airco
units, elektra en klimaatbeheersing;
- De kosten voor de schoonmaak van alle algemene ruimtes;
- Periodieke glasbewassing;
- Het schoonhouden en periodiek reinigen van goten, afvoeren en rioleringen;
- Het onderhoud en schoonmaak van het parkeerterrein;
- Het onderhoud en periodieke controle van noodverlichting, brand- en ontruimingsinstallatie;
- OZB en overige gemeentelijke belasting tbv feitelijk gebruik
- 5% administratiekosten beheerder.

Bedrijfsrestaurant Seats:
Als huurder van de Toren kunt u tevens gebruik maken van het bedrijfsrestaurant Seats, gevestigd in het Hoofdgebouw, waar u terecht kunt voor een vers bereide heerlijke lunch tegen uiterst vriendelijke prijzen. De catering wordt verzorgd door een sociale cateraar, The Taste of Work, die medewerkers inzet met een afstand tot de arbeidsmarkt. Voor het gebruik van Seats geldt een bijdrage in de facilitaire kosten.

OVEREENKOMST
Volgens het model van de Raad voor Onroerende Zaken ROZ model februari 2015, artikel 7:230a BW bedrijfsruimte (kantoor- en overige bedrijfsruimten) met de bijbehorende algemene bepalingen en nodige aanvullingen.

ZEKERHEIDSTELLING
Tot zekerheid van nakoming van de verplichtingen uit deze overeenkomst dient een bankgarantie gesteld te worden conform het ROZ-model ter grootte van een betalingsverplichting van drie maanden (inclusief servicekosten en BTW).

HUURBETALING
Huurbetaling per kwartaal vooruit.

VOORBEHOUD
Een en ander geschiedt onder aanvaarding en uitdrukkelijk voorbehoud goedkeuring eigenaar.

OMZETBELASTING
Indien huurder niet aan 90% criterium voldoet, zal er van rechtswege sprake zijn van een van omzetbelasting vrijgestelde verhuur. Alsdan wordt de overeengekomen kale huurprijs exclusief omzetbelasting, zodanig verhoogd dat het voor verhuurder ontstane financiële nadeel wordt gecompenseerd.

Features

Transfer of ownership

Rental price
€ 159 per square meter per year
Service charges
No service charges known
Listed since
Status
Available
Acceptance
Available in consultation

Construction

Main use
Office
Building type
Resale property
Year of construction
1982

Surface areas

Area
506 m²

Layout

Number of floors
1 floor
Facilities
Mechanical ventilation, peak cooling, built-in fittings, elevators, windows can be opened, cable ducts, modular ceiling, toilet, pantry, heating and room layout

Energy

Energy label
A

Surroundings

Location
Office park and railway station site
Accessibility
Bus stop in less than 500 m, Dutch Railways Intercity station in 500 m to 1000 m and motorway exit in 2000 m to 3000 m

Parking

Parking spaces
20 uncovered parking spaces
Parking costs
From € 800,- per lot per year (21% VAT applies)

Map

Map is loading...

Cadastral boundaries Buildings

Travel time

Gain insight into the reachability of this object, for instance from a public transport station or a home address.

Reitseplein 10

€ 159 /m²/year