Description
ALGEMEEN
Tilburg staat van oudsher bekend om haar maakindustrie, daarna uitgegroeid tot een moderne industriestad en is nu getransformeerd naar een slimme en duurzame maakstad. De kracht van Tilburg ligt in het ontwikkelen en vooral toepassen van nieuwe technologieën. Met de ligging aan de A58, de goede voorzieningen voor transport per spoor en via water is het ook een multimodaal logistiek knooppunt.
De aangeboden kantoorruimte is gelegen op de tweede (topetage) van een multi-tenant gebouw. De medegebruikers van het gebouw zijn Adecco (begane grond) en Vecozo/Zorgmatch. De topetage is aan 3 zijden voorzien van gevels met glas (zowel vaste als te openen ramen) waardoor er een prachtige en rijke directe daglichtinval is; kortom een superfijne etage om in te verblijven en te werken!
LIGGING
Het kantoorgebouw is gelegen aan de Dr. Anton Philipsweg, en heeft door de ligging van het gebouw een zichtlocatie aan de dr. Hub van Doorneweg; de hoofdverbinding en doorgaande straat van het kantoren-/bedrijventerrein 't Laar. Dit ligt aan de A58 en is daarom met de auto goed bereikbaar, net zoals met het openbaar vervoer (busstopplaats aan dr. Hub van Doorneweg).
BEREIKBAARHEID
De bereikbaarheid is goed, zowel met eigen als met openbaar vervoer. De A58 ligt op ca. 2 autominuten van de locatie.
PARKEREN
Op het terrein van het complex waartoe het gebouw behoort, zijn voldoende parkeerplaatsen beschikbaar op het afsluitbare parkeerterrein. Voor de aangeboden kantoorruimte zijn ca. 6 parkeerplaatsen beschikbaar. In de directe omgeving van het gebouw zijn op evenemententerrein Het Laar ook parkeerplekken aanwezig in openbaar gebied.
DOELGROEP
De kantoorruimte is voor diverse kantoorgebruikers geschikt; o.a. (zakelijke) dienstverlening, coaching, trainingen, praktijk, etc. Informeert u geheel vrijblijvend naar de mogelijkheden.
OPPERVLAKTE
De kantooretage heeft een totale oppervlakte van ca. 202 m² vvo (inclusief aandeel algemene ruimtes, conform NEN 2580).
VOORZIENINGEN
De kantoorverdieping wordt opgeleverd inclusief:
- Een gedeelde, gescheiden toiletvoorziening op de 2e etage (M/V) en een mindervalidentoilet op de 1e etage;
- Een nieuw systeemplafond met zichtbaar ophangraster;
- Basis verlichting (o.b.v. LED);
- Basis E-aansluitingen in wand (vloerpotten n. mogelijk);- Basis data-aansluiting o.b.v. UTP CAT 5 in wandgoten.
- Basis W-installatie, inclusief:
* Hoofdverwarming d.m.v. radiatoren;
* Basiskoeling door een voorkoeling (DX luchtwarmtepomp) op de luchtbehandeling;
* Een gebalanceerd ventilatiesysteem;
- Een nieuw te plaatsen basispantry, inclusief tafelmodel koelkast, vaatwasser, spoelbak en 2 onderbouwkasten;
OPTIONEEL OPLEVERINGSNIVEAU
Basis vloerbedekking op basis van projectkwaliteit tapijttegels of PVC, incl. egaliseren ondergrond (+ € 10,- p/m²/jaar excl. BTW op de vermelde huurprijs bij een minimale huurperiode van 5 jaar)
De kantoorruimte wordt in principe als open ruimte opgeleverd. Het (huurders)specifieke inbouwpakket is voor rekening van huurder. De realisatie van dit inbouwpakket kan door verhuurder voor huurder worden verzorgd.
BESTEMMING
Conform het vigerende bestemmingsplan ''Bedrijventerrein Het Laar 2008'' vastgesteld op 21-08-2009 is de locatie aangeduid als "Bedrijf", en geschikt voor o.a. kantoor, maatschappelijke instellingen, zorg- en dienstverlening (zakelijk en persoonlijk) en overige aanverwante branches.
HUURPRIJS
Huurprijs kantoorruimte: € 130,= per m²/jr. en excl. BTW.
Huurprijs parkeerplaatsen: € 250,= per plaats/jr. excl. BTW.
INDEXERING
Jaarlijkse indexering op 1 juli op basis van het jaarprijsindexcijfer volgens consumentenprijsindex (CPI) Alle Huishoudens (2000=100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
SERVICEKOSTEN
De servicekosten bedragen € 52,50 per m²/jaar (excl. BTW) als voorschot op de werkelijk gemaakte kosten. In dit voorschot servicekosten zijn voor huurder (in ieder geval) de volgende leveringen en diensten opgenomen:
- Verbruik elektra kantoorruimte + algemene ruimtes en installaties
- Verbruik gas kantoorruimte + algemene ruimtes en installaties
- Verbruik water kantoorruimte + algemene ruimtes
- Schoonmaak algemene ruimte entree begane grond
- Glasbewassing buitenzijde
- Onderhoud alarm-/ontruimingsinstallatie
- Onderhoud en keuringen E- en W-installatie
- Onderhoud en keuringen liftinstallatie
- Onderhoud buitenterrein
- Onderhoud elektrische schuifpoort
- Administratiekosten (5%)
ENERGIELABEL
De aangeboden ruimte heeft het energiezuinige label A.
OPLEVERDATUM
Aanvaarding in overleg.
HUURPERIODE
De huurperiode is bij voorkeur 5 jaar + 5 optiejaren. Overige huurtermijnen in onderling overleg overeen te komen.
OVEREENKOMST
Volgens het model van de Raad voor Onroerende Zaken ROZ model februari 2015, artikel 7:230a BW bedrijfsruimte (kantoor- en overige bedrijfsruimten) met de bijbehorende algemene bepalingen en nodige aanvullingen.
ZEKERHEIDSTELLING
Tot zekerheid van nakoming van de verplichtingen uit deze overeenkomst dient een bankgarantie gesteld te worden conform het ROZ-model ter grootte van een betalingsverplichting van drie maanden (inclusief servicekosten en BTW).
HUURBETALING
Huurbetaling per maand vooruit door middel van een automatische incasso.
VOORBEHOUD
Een en ander geschiedt onder aanvaarding en uitdrukkelijk voorbehoud goedkeuring.
OMZETBELASTING
Indien huurder minder dan voor 90% BTW belaste prestaties verricht en derhalve niet aan het 90% criterium voldoet, zal er van rechtswege sprake zijn van een van omzetbelasting vrijgestelde verhuur. Alsdan wordt de overeengekomen kale huurprijs exclusief omzetbelasting, zodanig verhoogd dat het voor verhuurder ontstane financiële nadeel wordt gecompenseerd.
Doordat het pand ouder is dan 10 jaar en niet meer binnen de herzieningstermijn valt, is het pand zeer interessant voor partijen die geen zogenaamde BTW-belaste prestaties leveren. De huurprijs wordt in dat geval met 3,5% verhoogd.
Tilburg staat van oudsher bekend om haar maakindustrie, daarna uitgegroeid tot een moderne industriestad en is nu getransformeerd naar een slimme en duurzame maakstad. De kracht van Tilburg ligt in het ontwikkelen en vooral toepassen van nieuwe technologieën. Met de ligging aan de A58, de goede voorzieningen voor transport per spoor en via water is het ook een multimodaal logistiek knooppunt.
De aangeboden kantoorruimte is gelegen op de tweede (topetage) van een multi-tenant gebouw. De medegebruikers van het gebouw zijn Adecco (begane grond) en Vecozo/Zorgmatch. De topetage is aan 3 zijden voorzien van gevels met glas (zowel vaste als te openen ramen) waardoor er een prachtige en rijke directe daglichtinval is; kortom een superfijne etage om in te verblijven en te werken!
LIGGING
Het kantoorgebouw is gelegen aan de Dr. Anton Philipsweg, en heeft door de ligging van het gebouw een zichtlocatie aan de dr. Hub van Doorneweg; de hoofdverbinding en doorgaande straat van het kantoren-/bedrijventerrein 't Laar. Dit ligt aan de A58 en is daarom met de auto goed bereikbaar, net zoals met het openbaar vervoer (busstopplaats aan dr. Hub van Doorneweg).
BEREIKBAARHEID
De bereikbaarheid is goed, zowel met eigen als met openbaar vervoer. De A58 ligt op ca. 2 autominuten van de locatie.
PARKEREN
Op het terrein van het complex waartoe het gebouw behoort, zijn voldoende parkeerplaatsen beschikbaar op het afsluitbare parkeerterrein. Voor de aangeboden kantoorruimte zijn ca. 6 parkeerplaatsen beschikbaar. In de directe omgeving van het gebouw zijn op evenemententerrein Het Laar ook parkeerplekken aanwezig in openbaar gebied.
DOELGROEP
De kantoorruimte is voor diverse kantoorgebruikers geschikt; o.a. (zakelijke) dienstverlening, coaching, trainingen, praktijk, etc. Informeert u geheel vrijblijvend naar de mogelijkheden.
OPPERVLAKTE
De kantooretage heeft een totale oppervlakte van ca. 202 m² vvo (inclusief aandeel algemene ruimtes, conform NEN 2580).
VOORZIENINGEN
De kantoorverdieping wordt opgeleverd inclusief:
- Een gedeelde, gescheiden toiletvoorziening op de 2e etage (M/V) en een mindervalidentoilet op de 1e etage;
- Een nieuw systeemplafond met zichtbaar ophangraster;
- Basis verlichting (o.b.v. LED);
- Basis E-aansluitingen in wand (vloerpotten n. mogelijk);- Basis data-aansluiting o.b.v. UTP CAT 5 in wandgoten.
- Basis W-installatie, inclusief:
* Hoofdverwarming d.m.v. radiatoren;
* Basiskoeling door een voorkoeling (DX luchtwarmtepomp) op de luchtbehandeling;
* Een gebalanceerd ventilatiesysteem;
- Een nieuw te plaatsen basispantry, inclusief tafelmodel koelkast, vaatwasser, spoelbak en 2 onderbouwkasten;
OPTIONEEL OPLEVERINGSNIVEAU
Basis vloerbedekking op basis van projectkwaliteit tapijttegels of PVC, incl. egaliseren ondergrond (+ € 10,- p/m²/jaar excl. BTW op de vermelde huurprijs bij een minimale huurperiode van 5 jaar)
De kantoorruimte wordt in principe als open ruimte opgeleverd. Het (huurders)specifieke inbouwpakket is voor rekening van huurder. De realisatie van dit inbouwpakket kan door verhuurder voor huurder worden verzorgd.
BESTEMMING
Conform het vigerende bestemmingsplan ''Bedrijventerrein Het Laar 2008'' vastgesteld op 21-08-2009 is de locatie aangeduid als "Bedrijf", en geschikt voor o.a. kantoor, maatschappelijke instellingen, zorg- en dienstverlening (zakelijk en persoonlijk) en overige aanverwante branches.
HUURPRIJS
Huurprijs kantoorruimte: € 130,= per m²/jr. en excl. BTW.
Huurprijs parkeerplaatsen: € 250,= per plaats/jr. excl. BTW.
INDEXERING
Jaarlijkse indexering op 1 juli op basis van het jaarprijsindexcijfer volgens consumentenprijsindex (CPI) Alle Huishoudens (2000=100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
SERVICEKOSTEN
De servicekosten bedragen € 52,50 per m²/jaar (excl. BTW) als voorschot op de werkelijk gemaakte kosten. In dit voorschot servicekosten zijn voor huurder (in ieder geval) de volgende leveringen en diensten opgenomen:
- Verbruik elektra kantoorruimte + algemene ruimtes en installaties
- Verbruik gas kantoorruimte + algemene ruimtes en installaties
- Verbruik water kantoorruimte + algemene ruimtes
- Schoonmaak algemene ruimte entree begane grond
- Glasbewassing buitenzijde
- Onderhoud alarm-/ontruimingsinstallatie
- Onderhoud en keuringen E- en W-installatie
- Onderhoud en keuringen liftinstallatie
- Onderhoud buitenterrein
- Onderhoud elektrische schuifpoort
- Administratiekosten (5%)
ENERGIELABEL
De aangeboden ruimte heeft het energiezuinige label A.
OPLEVERDATUM
Aanvaarding in overleg.
HUURPERIODE
De huurperiode is bij voorkeur 5 jaar + 5 optiejaren. Overige huurtermijnen in onderling overleg overeen te komen.
OVEREENKOMST
Volgens het model van de Raad voor Onroerende Zaken ROZ model februari 2015, artikel 7:230a BW bedrijfsruimte (kantoor- en overige bedrijfsruimten) met de bijbehorende algemene bepalingen en nodige aanvullingen.
ZEKERHEIDSTELLING
Tot zekerheid van nakoming van de verplichtingen uit deze overeenkomst dient een bankgarantie gesteld te worden conform het ROZ-model ter grootte van een betalingsverplichting van drie maanden (inclusief servicekosten en BTW).
HUURBETALING
Huurbetaling per maand vooruit door middel van een automatische incasso.
VOORBEHOUD
Een en ander geschiedt onder aanvaarding en uitdrukkelijk voorbehoud goedkeuring.
OMZETBELASTING
Indien huurder minder dan voor 90% BTW belaste prestaties verricht en derhalve niet aan het 90% criterium voldoet, zal er van rechtswege sprake zijn van een van omzetbelasting vrijgestelde verhuur. Alsdan wordt de overeengekomen kale huurprijs exclusief omzetbelasting, zodanig verhoogd dat het voor verhuurder ontstane financiële nadeel wordt gecompenseerd.
Doordat het pand ouder is dan 10 jaar en niet meer binnen de herzieningstermijn valt, is het pand zeer interessant voor partijen die geen zogenaamde BTW-belaste prestaties leveren. De huurprijs wordt in dat geval met 3,5% verhoogd.
Map
Map is loading...
Cadastral boundaries
Buildings
Travel time
Gain insight into the reachability of this object, for instance from a public transport station or a home address.