Hondiuslaan 40 3528 AB Utrecht

€ 190 /m²/year

Description

ALGEMEEN
Dit kantoorgebouw ligt op het hoogwaardige kantorenpark “Papendorp” te Utrecht nabij knooppunt Oudenrijn langs de rijksweg A2/A12. De representatieve omgeving is fantastisch om in te werken en het gebouw heeft prachtig uitzicht op de grote vijver in het gebied. Het object is bijzonder duurzaam uitgevoerd en maakt gebruik van onder andere aardwarmte en heeft dan ook energielabel A. Het betreft een gebouw met een 70/30 bestemming.

De recent gerenoveerde entree is voorzien van een koffiebar. De koffiebar wordt geëxploiteerd door “De Huismeesters” zijn er gemeenschappelijk vergaderruimten beschikbaar op de Begane Grond.

Dit object is gelegen in een in parkachtige setting met de gebouwen van o.a. Bol.com, Deloitte, Accenture, BDO en nabij het restaurant ‘De Steiger’. Het bedrijventerrein beschikt over goede aansluiting op OV en er is een P+R terrein op loopafstand. Kortom, de locatie voor bedrijven die centraal in Midden Nederland willen werken op één van de beste locaties die er is.

BEREIKBAARHEID
Eigen vervoer:
De locatie is nabij de rijkswegen A2 en A12 gelegen. P+R Papendorp ligt op loopafstand. De kosten hiervoor zijn circa € 5,00 per dag, inclusief openbaar vervoer naar het centrum van Utrecht.

Openbaar vervoer:
De bushalte P+R Papendorp ligt op loopafstand van de locatie. Er vertrekken verschillende lijnbussen in de richting van onder andere Utrecht Centraal Station. De reistijd is circa 10 minuten.

VLOEROPPERVLAK
Voor de verhuur is totaal circa 1.871 m2 v.v.o. kantoorruimte beschikbaar:

Begane grond ca. 664 m2 v.v.o. kantoorruimte - unit 0.3
2e verdieping ca. 649 m2 v.v.o. kantoorruimte (zuidzijde) unit 2.3
3e verdieping ca. 578 m2 v.v.o. kantoorruimte - unit 3.3

Opslagruimte in de kelder is optioneel, bij interesse dient hierover overleg met de verhuurder plaats te vinden.

Deelverhuur is bespreekbaar.

Genoemde metrages zijn inclusief een toedeling in de algemene en gemeenschappelijke ruimten.

Gemeten conform NEN 2580 meetcertificaat.

PARKEERGELEGENHEID
Voor de verhuur komen 10 parkeerplaatsen beschikbaar.
Parkeernorm: 1:46

OPLEVERINGSNIVEAU
De kantoorruimte wordt opgeleverd met de volgende voorzieningen:
• pantry (stelpost) en toiletgroepen per verdieping;
• 2 liften;
• atrium met verschillende voorzieningen;
• systeemplafonds voorzien van LED-verlichting;
• representatieve entreehal met zitjes;
• klimaatbeheersing (zowel koeling als verwarming), per stramien van 5,40 meter regelbaar;
• beveiliging met pasjes (toegangscontrole in overleg);
• bekabeling elektra via vloerpotten en wandkabelgoten;
• fietsenstalling.

ENERGIELABEL
Het kantoorgebouw is voorzien van een Energielabel A.

AANVAARDING
In overleg.

HUURPRIJS
Kantoorruimte:
€ 190,00 per m2 per jaar.

Parkeerplaatsen:
€ 1.500,00 per parkeerplaats per jaar.
Genoemde bedragen te vermeerderen met omzetbelasting.

BTW-HEFFING
Uitgangspunt is een met BTW belaste huurprijs. Indien een huurder niet voldoet aan de voor belaste verhuur gestelde criteria zal de huurprijs zodanig worden verhoogd dat het voor verhuurder ontstane financiele nadeel volledig wordt gecompenseerd.

HUURTERMIJN
5 (vijf) jaar met een aansluitende verlengingsperiode van 5 (vijf) jaar.

Kortere huurtermijnen zijn bespreekbaar.

HUURBETALING
De huur en het voorschot servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting, per kwartaal vooruit.

HUURPRIJSHERZIENING
Jaarlijks, voor het eerst 1 (één) jaar na huuringangsdatum, op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens het consumenten- prijsindexcijfer (CPI), reeks voor alle huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

SERVICEKOSTEN
€ 50,00 per m2 per jaar, op basis van voorschot en nacalculatie, dit is inclusief:
• schoonmaak algemene ruimten;
• onderhoud sprinklerinstallatie;
• onderhoud buitenterrein;
• voorschot energieverbruik;
• beveiliging;
• 5% administratiekosten over bovenstaande leveringen en diensten.

De door de zonnepanelen geleverde energie zal worden afgerekend tegen het tarief van de externe energie leverancier.

Bovenstaande lijst is niet limitatief. verhuurder behoudt zich het recht voor genoemde leveringen en
diensten en speciale voorzieningen uit te breiden of in te krimpen en het door huurder te betalen aandeel in de kosten dienovereenkomstig te wijzigen.

FACILITEITEN
• receptie met espressobar;
• huismeester (met doorverwijsfunctie) die je welkom heet;
• horeca & receptiecombinatie;
• koffie met gebak;
• ontbijt & lunch, van croissantjes & panini’s tot gezonde broodjes, salades en yoghurt;
• vergaderingen & evenementen;
• zitjes aan de ramen.

ZEKERHEIDSSTELLING
Een bankgarantie, model ROZ, of waarborgsom ter grootte van drie maanden huurpenningen en servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting.

HUUROVEREENKOMST
De op te stellen huurovereenkomst is conform de overeenkomst die door de Raad voor Onroerende Zaken in februari 2015 is vastgesteld en zoals gehanteerd wordt door de Nederlandse Vereniging van Makelaars NVM met de bijbehorende Algemene Bepalingen.

Features

Transfer of ownership

Rental price
€ 190 per square meter per year
First rental price
€ 165 per square meter per year
Service charges
€ 50 per square meter per year (21% VAT applies)
Listed since
Status
Available
Acceptance
Available in consultation

Construction

Main use
Office
Building type
Resale property
Year of construction
2004

Surface areas

Area
1,871 m² (units from 578 m²)

Layout

Number of floors
3 floors
Facilities
Mechanical ventilation, peak cooling, elevators, modular ceiling, pantry and heating

Energy

Energy label
A

Surroundings

Location
Business park and office park
Accessibility
Bus stop in less than 500 m, motorway exit in 500 m to 1000 m and Tram stop in 2000 m to 3000 m

Parking

Parking spaces
29 uncovered parking spaces
Parking costs
From € 1,400,- per lot per year

Map

Map is loading...

Cadastral boundaries Buildings

Travel time

Gain insight into the reachability of this object, for instance from a public transport station or a home address.