Description
TE HUUR KENMERKEN
Welkom bij Australiëlaan 5-13, Utrecht!
Op zoek naar een kantoor dat direct klaar is om in te trekken? Zoek niet verder! Deze mooie ruimte op de 4e verdieping van het goed onderhouden kantoorgebouw biedt de perfecte ruimte voor uw bedrijf.
Kenmerken van de ruimte:
• locatie: Australiëlaan 5-13, Utrecht;
• verdieping: 4e verdieping;
• inbouwpakket: representatief en compleet;
• beschikbaarheid: per direct.
Waarom hier huren?
• direct klaar voor gebruik: het inbouwpakket van deze ruimte is zo samengesteld dat u direct uw meubels erin kunt zetten en aan de slag kunt gaan. Geen lange wachttijden of gedoe, gewoon direct aan het werk!;
• professionele uitstraling: met een bemande receptie in het gebouw, maakt u direct indruk op uw klanten en bezoekers. Een professioneel ontvangst geeft een goede eerste indruk;
• centrale locatie: gelegen in het hart van Utrecht, heeft u hier toegang tot een bruisende omgeving vol met mogelijkheden. Van cafés tot restaurants en winkels, alles is binnen handbereik;
• licht en ruim: geniet van de vele ramen die zorgen voor veel natuurlijk licht in de ruimte. Dit zorgt niet alleen voor een prettige werkomgeving, maar ook voor een energieke sfeer;
• parkeergelegenheid: ruime parkeergelegenheid voor u en uw team, en natuurlijk voor bezoekers.
Representatief, klaar voor gebruik, en jouw ideale zakelijke thuisbasis in Utrecht. Welkom bij Australiëlaan 5-13!
BEREIKBAARHEID
Eigen vervoer:
Zeer goed bereikbaar met het eigen vervoer. Het gebouw is gelegen naast de af- en oprit van de rijksweg A12 en heeft hiermede een directe verbinding met de rijkswegen A2, A27 en de A28.
Openbaar vervoer:
Zeer goed bereikbaar met het openbaar vervoer. Utrecht Centraal Station is met circa 6 minuten te bereiken. De sneltram en vier buslijnen hebben een halte op korte loopafstand.
VLOEROPPERVLAK
Voor de verhuur is beschikbaar totaal:
4e verdieping
unit 1 | circa 415 m2 v.v.o. | € 110,00 per m2 per jaar | Per direct
Genoemd metrage is inclusief algemene en gemeenschappelijke ruimtes van het kantoorgebouw.
Genoemde prijs is exclusief het voorschot servicekosten, voorschot receptiekosten en omzetbelasting.
PARKEERGELEGENHEID
Voldoende parkeerplaatsen op het eigen parkeerterrein beschikbaar alsmede in de directe omgeving.
OPLEVERINGSNIVEAU
De kantoorruimte wordt opgeleverd in de huidige staat met de volgende voorzieningen:
• representatieve entree met ontvangstruimte;
• twee personenliften;
• systeemplafonds voorzien van LED-verlichtingsarmaturen;
• mechanische ventilatie voorzien van topkoeling;
• radiatoren voorzien van thermostaatkranen;
• huidige scheidingswanden;
• huidige PVC-vloer;
• kabelgoten ten behoeve van databekabeling;
• te openen ramen;
• gescheiden toiletgroepen per verdieping;
• gemeenschappelijke pantry, inclusief boven- en onderkastjes.
De aansluiting en het verbruik van data- en telecommunicatievoorzieningen zijn niet in de huurprijs begrepen en dienen door huurder zelf te worden verzorgd en betaald.
ENEGERGIELABEL
Het kantoorgebouw is voorzien van een Energielabel A.
AANVAARDING
Per direct.
VOORWAARDEN EN CONDITIES
HUURPRIJS
Kantoorruimte:
Zie vloeroppervlak.
Parkeerplaatsen:
€ 1.000,00 per parkeerplaats per jaar.
Bedragen te vermeerderen met omzetbelasting.
BTW-HEFFING
Uitgangspunt is BTW-belaste verhuur. Derhalve dient bovengenoemd bedrag te worden vermeerderd met het van toepassing zijnde BTW-percentage. Indien huurder niet aan het 90% criterium voldoet, is er van rechtswege sprake van omzetbelasting vrijgestelde verhuur. Alsdan wordt de overeengekomen kale huurprijs, exclusief omzetbelasting, zodanig verhoogd dat het voor verhuurder ontstane nadeel wordt gecompenseerd.
HUURTERMIJN
Tot maximaal 31 december 2027.
HUURBETALING
De huur, het voorschot servicekosten en de receptiekosten, te vermeerderen met omzetbelasting, per kwartaal of per maand vooruit.
HUURPRIJSHERZIENING
Jaarlijks, voor het eerst 1 (één) jaar na huuringangsdatum, op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens het consumentenprijsindexcijfer (CPI), reeks voor alle huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
SERVICEKOSTEN
€ 44,00 per m² per jaar, te vermeerderen met omzetbelasting, als voorschot op basis van nacalculatie, bij vooruitbetaling per kwartaal te voldoen, voor de kosten van de navolgende leveringen en diensten:
• luchtbehandelingsinstallatie t.b.v. kantoren en algemene ruimtes;
• mechanische ventilatie van de toiletten;
• stadsverwarmingsinstallatie;
• de warm- en kou watervoorziening;
• brandmeldinstallatie;
• de drukverhogingsinstallatie;
• de liftinstallatie incl. communicatie t.b.v. liftinstallatie;
• de topkoelingsinstallatie;
• elektrische installaties van de algemene ruimte;
• buitenverlichtingsinstallatie;
• noodverlichtingsinstallatie;
• het schoonhouden van alle gemeenschappelijke ruimten, waaronder worden gerekend: de
• entree, centrale hal, toiletruimten, lift, trappenhuis en vluchttrappen;
• het aanbrengen en aanvullen van handdoeken- en zeepautomaten, toiletrolhouders, etc.;
• het wassen van ramen en kozijnen aan de buitenzijde;
• het schoonhouden en periodiek reinigen van de goten, afvoeren en riolering;
• het onderhoud van de gemeenschappelijke tuin en/of groenvoorziening;
• gladheidsbestrijding en binnen beplanting algemene ruimtes;
• de kosten voor de afvoer van het gemeenschappelijke huisvuil;
• afvalstoffenheffing;
• zuiveringslasten;
• waterschapslasten gebruiker;
• onderhoud toegangscontrolesysteem/slagboom;
• telefonie t.b.v. diverse technische installaties;
• legionellapreventie en keerklepcontrole;
• onderhoud aan zonweringen;
• onderhoud tourniquet;
• receptiediensten buiten kantoortijden (18:00 tot 22:00 uur) en beveiliging (open- en sluit
• rondes);
• blusmiddelen;
• vuilafvoer;
• ongediertebestrijding;
• verzekering;
• energiemonitoring;
• water, elektra en warmte voor de gehuurde ruimte;
• 5% administratiekosten.
RECEPTIEKOSTEN
€ 3,00 per m2 per jaar, te vermeerderen met omzetbelasting, als voorschot op basis van nacalculatie, bij vooruitbetaling per kwartaal te voldoen voor de receptiediensten.
ZEKERHEIDSTELLING
Een bankgarantie, model ROZ, of waarborgsom ter grootte van drie maanden huurpenningen en servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting.
HUUROVEREENKOMST
De op te stellen huurovereenkomst is conform de overeenkomst die door de Raad voor Onroerende Zaken in februari 2015 is vastgesteld en zoals gehanteerd wordt door de Nederlandse Vereniging van Makelaars NVM met de bijbehorende Algemene Bepalingen.
Welkom bij Australiëlaan 5-13, Utrecht!
Op zoek naar een kantoor dat direct klaar is om in te trekken? Zoek niet verder! Deze mooie ruimte op de 4e verdieping van het goed onderhouden kantoorgebouw biedt de perfecte ruimte voor uw bedrijf.
Kenmerken van de ruimte:
• locatie: Australiëlaan 5-13, Utrecht;
• verdieping: 4e verdieping;
• inbouwpakket: representatief en compleet;
• beschikbaarheid: per direct.
Waarom hier huren?
• direct klaar voor gebruik: het inbouwpakket van deze ruimte is zo samengesteld dat u direct uw meubels erin kunt zetten en aan de slag kunt gaan. Geen lange wachttijden of gedoe, gewoon direct aan het werk!;
• professionele uitstraling: met een bemande receptie in het gebouw, maakt u direct indruk op uw klanten en bezoekers. Een professioneel ontvangst geeft een goede eerste indruk;
• centrale locatie: gelegen in het hart van Utrecht, heeft u hier toegang tot een bruisende omgeving vol met mogelijkheden. Van cafés tot restaurants en winkels, alles is binnen handbereik;
• licht en ruim: geniet van de vele ramen die zorgen voor veel natuurlijk licht in de ruimte. Dit zorgt niet alleen voor een prettige werkomgeving, maar ook voor een energieke sfeer;
• parkeergelegenheid: ruime parkeergelegenheid voor u en uw team, en natuurlijk voor bezoekers.
Representatief, klaar voor gebruik, en jouw ideale zakelijke thuisbasis in Utrecht. Welkom bij Australiëlaan 5-13!
BEREIKBAARHEID
Eigen vervoer:
Zeer goed bereikbaar met het eigen vervoer. Het gebouw is gelegen naast de af- en oprit van de rijksweg A12 en heeft hiermede een directe verbinding met de rijkswegen A2, A27 en de A28.
Openbaar vervoer:
Zeer goed bereikbaar met het openbaar vervoer. Utrecht Centraal Station is met circa 6 minuten te bereiken. De sneltram en vier buslijnen hebben een halte op korte loopafstand.
VLOEROPPERVLAK
Voor de verhuur is beschikbaar totaal:
4e verdieping
unit 1 | circa 415 m2 v.v.o. | € 110,00 per m2 per jaar | Per direct
Genoemd metrage is inclusief algemene en gemeenschappelijke ruimtes van het kantoorgebouw.
Genoemde prijs is exclusief het voorschot servicekosten, voorschot receptiekosten en omzetbelasting.
PARKEERGELEGENHEID
Voldoende parkeerplaatsen op het eigen parkeerterrein beschikbaar alsmede in de directe omgeving.
OPLEVERINGSNIVEAU
De kantoorruimte wordt opgeleverd in de huidige staat met de volgende voorzieningen:
• representatieve entree met ontvangstruimte;
• twee personenliften;
• systeemplafonds voorzien van LED-verlichtingsarmaturen;
• mechanische ventilatie voorzien van topkoeling;
• radiatoren voorzien van thermostaatkranen;
• huidige scheidingswanden;
• huidige PVC-vloer;
• kabelgoten ten behoeve van databekabeling;
• te openen ramen;
• gescheiden toiletgroepen per verdieping;
• gemeenschappelijke pantry, inclusief boven- en onderkastjes.
De aansluiting en het verbruik van data- en telecommunicatievoorzieningen zijn niet in de huurprijs begrepen en dienen door huurder zelf te worden verzorgd en betaald.
ENEGERGIELABEL
Het kantoorgebouw is voorzien van een Energielabel A.
AANVAARDING
Per direct.
VOORWAARDEN EN CONDITIES
HUURPRIJS
Kantoorruimte:
Zie vloeroppervlak.
Parkeerplaatsen:
€ 1.000,00 per parkeerplaats per jaar.
Bedragen te vermeerderen met omzetbelasting.
BTW-HEFFING
Uitgangspunt is BTW-belaste verhuur. Derhalve dient bovengenoemd bedrag te worden vermeerderd met het van toepassing zijnde BTW-percentage. Indien huurder niet aan het 90% criterium voldoet, is er van rechtswege sprake van omzetbelasting vrijgestelde verhuur. Alsdan wordt de overeengekomen kale huurprijs, exclusief omzetbelasting, zodanig verhoogd dat het voor verhuurder ontstane nadeel wordt gecompenseerd.
HUURTERMIJN
Tot maximaal 31 december 2027.
HUURBETALING
De huur, het voorschot servicekosten en de receptiekosten, te vermeerderen met omzetbelasting, per kwartaal of per maand vooruit.
HUURPRIJSHERZIENING
Jaarlijks, voor het eerst 1 (één) jaar na huuringangsdatum, op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens het consumentenprijsindexcijfer (CPI), reeks voor alle huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
SERVICEKOSTEN
€ 44,00 per m² per jaar, te vermeerderen met omzetbelasting, als voorschot op basis van nacalculatie, bij vooruitbetaling per kwartaal te voldoen, voor de kosten van de navolgende leveringen en diensten:
• luchtbehandelingsinstallatie t.b.v. kantoren en algemene ruimtes;
• mechanische ventilatie van de toiletten;
• stadsverwarmingsinstallatie;
• de warm- en kou watervoorziening;
• brandmeldinstallatie;
• de drukverhogingsinstallatie;
• de liftinstallatie incl. communicatie t.b.v. liftinstallatie;
• de topkoelingsinstallatie;
• elektrische installaties van de algemene ruimte;
• buitenverlichtingsinstallatie;
• noodverlichtingsinstallatie;
• het schoonhouden van alle gemeenschappelijke ruimten, waaronder worden gerekend: de
• entree, centrale hal, toiletruimten, lift, trappenhuis en vluchttrappen;
• het aanbrengen en aanvullen van handdoeken- en zeepautomaten, toiletrolhouders, etc.;
• het wassen van ramen en kozijnen aan de buitenzijde;
• het schoonhouden en periodiek reinigen van de goten, afvoeren en riolering;
• het onderhoud van de gemeenschappelijke tuin en/of groenvoorziening;
• gladheidsbestrijding en binnen beplanting algemene ruimtes;
• de kosten voor de afvoer van het gemeenschappelijke huisvuil;
• afvalstoffenheffing;
• zuiveringslasten;
• waterschapslasten gebruiker;
• onderhoud toegangscontrolesysteem/slagboom;
• telefonie t.b.v. diverse technische installaties;
• legionellapreventie en keerklepcontrole;
• onderhoud aan zonweringen;
• onderhoud tourniquet;
• receptiediensten buiten kantoortijden (18:00 tot 22:00 uur) en beveiliging (open- en sluit
• rondes);
• blusmiddelen;
• vuilafvoer;
• ongediertebestrijding;
• verzekering;
• energiemonitoring;
• water, elektra en warmte voor de gehuurde ruimte;
• 5% administratiekosten.
RECEPTIEKOSTEN
€ 3,00 per m2 per jaar, te vermeerderen met omzetbelasting, als voorschot op basis van nacalculatie, bij vooruitbetaling per kwartaal te voldoen voor de receptiediensten.
ZEKERHEIDSTELLING
Een bankgarantie, model ROZ, of waarborgsom ter grootte van drie maanden huurpenningen en servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting.
HUUROVEREENKOMST
De op te stellen huurovereenkomst is conform de overeenkomst die door de Raad voor Onroerende Zaken in februari 2015 is vastgesteld en zoals gehanteerd wordt door de Nederlandse Vereniging van Makelaars NVM met de bijbehorende Algemene Bepalingen.
Map
Map is loading...
Cadastral boundaries
Buildings
Travel time
Gain insight into the reachability of this object, for instance from a public transport station or a home address.