This business property on funda in business: https://www.fundainbusiness.nl/43768951
Churchilllaan 11 3527 GV Utrecht
€ 170 /m²/year
Description
Omgevingsfactoren
Kantoorruimte beschikbaar in het imposante kantoorgebouw "Nova Building". Het representatieve multi-tenant kantoorpand is prominent gelegen op de hoek van winkelcentrum “NOVA” en aan de voet van de Prins Claus brug in Utrecht West. Het 19 verdiepingen tellende gebouw kent een royale en gemoderniseerde entree die tevens toegang biedt tot het winkelcentrum.
Object
Voor de verhuur komt een zelfstandige unit op de 8e verdieping beschikbaar. Het betreft een turn-key kantoorruimte met diverse kamers en vergaderruimtes van circa 485 m² VVO inclusief toebedeling algemene ruimte. Vanaf de hele verdieping is er een panoramisch uitzicht op de omgeving.
Energielabel
Het object beschikt over energielabel A.
Huurprijs
De huurprijs van het object bedraagt € 170,- per m² per jaar, te vermeerderen met BTW.
Servicekosten
€ 60,- per m² per jaar, te vermeerderen met BTW, als verrekenbaar voorschot op de vergoeding voor bijkomende leveringen en diensten.
- stadsverwarmingsverbruik inclusief vastrecht;
- elektriciteitsverbruik inclusief vastrecht ten behoeve van de installaties en de verlichting van de gemeenschappelijke ruimten alsmede het vervangen van lampen in de algemene ruimten alsmede het gehuurde;
- eigen electrameter per verdieping;
- waterverbruik inclusief vastrecht;
- onderhoud en periodieke controle van verwarmings- en/of
- luchtbehandelingsinstallatie(s);
- idem van liftinstallatie(s);
- idem van hydrofoorinstallatie;
- idem van glazenwasinstallatie;
- idem van sprinklerinstallatie;
- idem van automatische deurbediening;
- sanitaire voorzieningen, handdoekautomaten, zeep en dergelijke ten behoeve van invalidentoilet op begane grond;
- schoonmaakkosten van de gemeenschappelijke ruimten, liften, beglazing buitenzijde alsmede zonwering, beglazing gemeenschappelijke ruimten, parkeerkelder en/of terrein;
- verzorging huisvuil, containerhuur e.d.;
- onderhoud terrein, onderhoud plantenbakken in de algemene ruimtes, waaronder vervanging van planten;
- toegangscontrolesysteem;
- beveiliging;
- portier/huismeester;
- key-holding;
- 5% administratiekosten over bovenstaande leveringen en diensten;
- deze opsomming is niet limitatief.
Opleveringsniveau
De kantoorruimte zal (schoon en ontruimd) worden aangeboden in de huidige staat voorzien van onder andere de volgende voorzieningen;
Algemene voorzieningen
- Representatieve entree met automatische schuifdeuren;
- Centrale entreehal met royale ontvangstbalie en bemande receptie alsmede wachtruimte met zitplaatsen;
- De receptionist ontvangt de bezoekers en draagt zorg via het toegangscontrole systeem dat de liften bereikt worden om zich naar de kantoorruimte te kunnen begeven;
- Beveiliging aanwezig van maandag t/m zaterdag van 7.00 uur tot 20.00 uur ;
- Voor huurders 24 uur per dag toegankelijk en een eigen huismeester;
- 6 moderne en volledig geautomatiseerde liften;
- Ruime fietsenstalling in de kelder;
- Stadsverwarming.
De kantoorruimte wordt opgeleverd in de huidige ‘Turn key’ staat onder andere voorzien van:
- Wand- en kamerindeling (deels glas);
- Systeemplafonds met ingebouwde verlichtingsarmaturen (led) en voorzien van bandrasters;
- Huidige vloerbedekking;
- Keukenvoorziening voorzien van inbouwapparatuur (vaatwasser, magnetron);
- Zonwering (verticale lamellen) binnenzijde, voor zover werkend;
- Kabelgoten voorzien van databekabeling en elektra;
- Toiletgroep.
- Glasvezelinternet;
- Isolerende beglazing;
- Topkoeling.
Bestemmingplan
De bestemming van het object is "kantoor" waarmee het volgende gebruik toegestaan is:
- kantoren;
- zelfstandige congres- en vergaderfaciliteiten tot maximaal 1.500m2 per gebouw met inachtname van het bepaalde in artikel 16.3;
- horeca zoals opgenomen in de categorie tot en met D van de bij dit bestemmingsplan behorende Lijst van Horeca-activiteiten met inachtname van het bepaald in artikel 16.3;
- sport met inachtname van het bepaalde in artikel 16.3;
- dienstverlening, met inachtname van het bepaalde in artikel 16.3;
Bereikbaarheid
Eigen vervoer
Het object is centraal gelegen in het zuidwestelijke deel van Utrecht, op een zichtlocatie vanaf knooppunt Oudenrijn (A2/A12). De locatie is zowel met eigen vervoer als openbaar vervoer uitstekend bereikbaar. De rijkswegen A2 (Amsterdam – Utrecht -Den Bosch) en de A12 (Den Haag – Utrecht - Arnhem) zijn op enkele autominuten van het gebouw gelegen.
Openbaar vervoer
Op loopafstand bevinden zich de bushalte en tramhalte richting Utrecht Centraal, IJsselstein, Nieuwegein en Leidsche Rijn.
Parkeren
In de naastgelegen parkeergarage zijn er parkeerplaatsen beschikbaar voor een huurprijs van € 750,- per parkeerplaats per jaar te vermeerderen met BTW.
In de bij het winkelcentrum gelegen vernieuwde parkeergarage wordt ruim voldoende gratis parkeergelegenheid aangeboden voor bezoekers voor maximaal 2 uur. Daarnaast zijn er voldoende openbare parkeerplaatsen in de omgeving van de Churchilllaan.
Huurtermijn
5 (vijf) jaar en aansluitende verlengingstermijnen van telkens 5 (vijf) jaar.
Opzegtermijn
12 (twaalf) kalendermaanden voorafgaande aan de expiratiedatum.
Beschikbaarheid
Per direct.
BTW
Indien huurder niet aan het “90%-criterium” voldoet, zal er van rechtswege sprake zijn van omzetbelasting vrijgestelde verhuur. Alsdan wordt de overeengekomen kale huurprijs, exclusief omzetbelasting, zodanig verhoogd dat het voor verhuurder ontstane financiële nadeel wordt gecompenseerd.
Zekerheidsstelling
Een doorlopende bankgarantie ter grootte van 3 (drie) maanden huur vermeerderd met servicekosten en BTW.
Indexering
Jaarlijks, voor het eerst één jaar na huuringangsdatum, op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI), reeks CPI voor alle huishoudens (2015 =100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). De huurprijs zal nimmer minder bedragen dan de huurprijs van het voorafgaande jaar.
Betalingen
Per 3 (drie) maanden vooruit.
Huurcontract
Op basis van het standaard model van de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ), zoals gehanteerd door de Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM).
Bijzonderheden
Deze informatie wordt u verstrekt onder voorbehoud van goedkeuring door verhuurder. Alle gegevens zijn door ons met zorg samengesteld. Ten aanzien van de juistheid ervan, kunnen wij echter geen aansprakelijkheid aanvaarden.
Kantoorruimte beschikbaar in het imposante kantoorgebouw "Nova Building". Het representatieve multi-tenant kantoorpand is prominent gelegen op de hoek van winkelcentrum “NOVA” en aan de voet van de Prins Claus brug in Utrecht West. Het 19 verdiepingen tellende gebouw kent een royale en gemoderniseerde entree die tevens toegang biedt tot het winkelcentrum.
Object
Voor de verhuur komt een zelfstandige unit op de 8e verdieping beschikbaar. Het betreft een turn-key kantoorruimte met diverse kamers en vergaderruimtes van circa 485 m² VVO inclusief toebedeling algemene ruimte. Vanaf de hele verdieping is er een panoramisch uitzicht op de omgeving.
Energielabel
Het object beschikt over energielabel A.
Huurprijs
De huurprijs van het object bedraagt € 170,- per m² per jaar, te vermeerderen met BTW.
Servicekosten
€ 60,- per m² per jaar, te vermeerderen met BTW, als verrekenbaar voorschot op de vergoeding voor bijkomende leveringen en diensten.
- stadsverwarmingsverbruik inclusief vastrecht;
- elektriciteitsverbruik inclusief vastrecht ten behoeve van de installaties en de verlichting van de gemeenschappelijke ruimten alsmede het vervangen van lampen in de algemene ruimten alsmede het gehuurde;
- eigen electrameter per verdieping;
- waterverbruik inclusief vastrecht;
- onderhoud en periodieke controle van verwarmings- en/of
- luchtbehandelingsinstallatie(s);
- idem van liftinstallatie(s);
- idem van hydrofoorinstallatie;
- idem van glazenwasinstallatie;
- idem van sprinklerinstallatie;
- idem van automatische deurbediening;
- sanitaire voorzieningen, handdoekautomaten, zeep en dergelijke ten behoeve van invalidentoilet op begane grond;
- schoonmaakkosten van de gemeenschappelijke ruimten, liften, beglazing buitenzijde alsmede zonwering, beglazing gemeenschappelijke ruimten, parkeerkelder en/of terrein;
- verzorging huisvuil, containerhuur e.d.;
- onderhoud terrein, onderhoud plantenbakken in de algemene ruimtes, waaronder vervanging van planten;
- toegangscontrolesysteem;
- beveiliging;
- portier/huismeester;
- key-holding;
- 5% administratiekosten over bovenstaande leveringen en diensten;
- deze opsomming is niet limitatief.
Opleveringsniveau
De kantoorruimte zal (schoon en ontruimd) worden aangeboden in de huidige staat voorzien van onder andere de volgende voorzieningen;
Algemene voorzieningen
- Representatieve entree met automatische schuifdeuren;
- Centrale entreehal met royale ontvangstbalie en bemande receptie alsmede wachtruimte met zitplaatsen;
- De receptionist ontvangt de bezoekers en draagt zorg via het toegangscontrole systeem dat de liften bereikt worden om zich naar de kantoorruimte te kunnen begeven;
- Beveiliging aanwezig van maandag t/m zaterdag van 7.00 uur tot 20.00 uur ;
- Voor huurders 24 uur per dag toegankelijk en een eigen huismeester;
- 6 moderne en volledig geautomatiseerde liften;
- Ruime fietsenstalling in de kelder;
- Stadsverwarming.
De kantoorruimte wordt opgeleverd in de huidige ‘Turn key’ staat onder andere voorzien van:
- Wand- en kamerindeling (deels glas);
- Systeemplafonds met ingebouwde verlichtingsarmaturen (led) en voorzien van bandrasters;
- Huidige vloerbedekking;
- Keukenvoorziening voorzien van inbouwapparatuur (vaatwasser, magnetron);
- Zonwering (verticale lamellen) binnenzijde, voor zover werkend;
- Kabelgoten voorzien van databekabeling en elektra;
- Toiletgroep.
- Glasvezelinternet;
- Isolerende beglazing;
- Topkoeling.
Bestemmingplan
De bestemming van het object is "kantoor" waarmee het volgende gebruik toegestaan is:
- kantoren;
- zelfstandige congres- en vergaderfaciliteiten tot maximaal 1.500m2 per gebouw met inachtname van het bepaalde in artikel 16.3;
- horeca zoals opgenomen in de categorie tot en met D van de bij dit bestemmingsplan behorende Lijst van Horeca-activiteiten met inachtname van het bepaald in artikel 16.3;
- sport met inachtname van het bepaalde in artikel 16.3;
- dienstverlening, met inachtname van het bepaalde in artikel 16.3;
Bereikbaarheid
Eigen vervoer
Het object is centraal gelegen in het zuidwestelijke deel van Utrecht, op een zichtlocatie vanaf knooppunt Oudenrijn (A2/A12). De locatie is zowel met eigen vervoer als openbaar vervoer uitstekend bereikbaar. De rijkswegen A2 (Amsterdam – Utrecht -Den Bosch) en de A12 (Den Haag – Utrecht - Arnhem) zijn op enkele autominuten van het gebouw gelegen.
Openbaar vervoer
Op loopafstand bevinden zich de bushalte en tramhalte richting Utrecht Centraal, IJsselstein, Nieuwegein en Leidsche Rijn.
Parkeren
In de naastgelegen parkeergarage zijn er parkeerplaatsen beschikbaar voor een huurprijs van € 750,- per parkeerplaats per jaar te vermeerderen met BTW.
In de bij het winkelcentrum gelegen vernieuwde parkeergarage wordt ruim voldoende gratis parkeergelegenheid aangeboden voor bezoekers voor maximaal 2 uur. Daarnaast zijn er voldoende openbare parkeerplaatsen in de omgeving van de Churchilllaan.
Huurtermijn
5 (vijf) jaar en aansluitende verlengingstermijnen van telkens 5 (vijf) jaar.
Opzegtermijn
12 (twaalf) kalendermaanden voorafgaande aan de expiratiedatum.
Beschikbaarheid
Per direct.
BTW
Indien huurder niet aan het “90%-criterium” voldoet, zal er van rechtswege sprake zijn van omzetbelasting vrijgestelde verhuur. Alsdan wordt de overeengekomen kale huurprijs, exclusief omzetbelasting, zodanig verhoogd dat het voor verhuurder ontstane financiële nadeel wordt gecompenseerd.
Zekerheidsstelling
Een doorlopende bankgarantie ter grootte van 3 (drie) maanden huur vermeerderd met servicekosten en BTW.
Indexering
Jaarlijks, voor het eerst één jaar na huuringangsdatum, op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI), reeks CPI voor alle huishoudens (2015 =100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). De huurprijs zal nimmer minder bedragen dan de huurprijs van het voorafgaande jaar.
Betalingen
Per 3 (drie) maanden vooruit.
Huurcontract
Op basis van het standaard model van de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ), zoals gehanteerd door de Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM).
Bijzonderheden
Deze informatie wordt u verstrekt onder voorbehoud van goedkeuring door verhuurder. Alle gegevens zijn door ons met zorg samengesteld. Ten aanzien van de juistheid ervan, kunnen wij echter geen aansprakelijkheid aanvaarden.
Features
Transfer of ownership
- Rental price
- € 170 per square meter per year
- Service charges
- € 60 per square meter per year (21% VAT applies)
- Listed since
-
- Status
- Available
- Acceptance
- Available in consultation
Construction
- Main use
- Office
- Building type
- Resale property
- Construction period
- 1960-1970
Surface areas
- Area
- 485 m²
Layout
- Number of floors
- 1 floor
- Facilities
- Built-in fittings, elevators, modular ceiling, toilet, pantry, heating and room layout
Energy
- Energy label
- A 1.00
Surroundings
- Location
- Shopping center and in residential district
- Accessibility
- Bus stop in less than 500 m, subway station in 5000 m or more, Dutch Railways Intercity station in 1500 m to 2000 m, motorway exit in 1500 m to 2000 m and Tram stop in less than 500 m