Van Deventerlaan 121 3528 AG Utrecht

€ 195 /m²/year

Description

Het kantoorgebouw ‘Glazen Duo’, ontworpen door architect Roberto Meyer van architectenbureau Meyer en Van Schooten, ligt op het groene en moderne park Papendorp te Utrecht nabij knooppunt Oudenrijn langs de rijksweg A2/A12. De representatieve omgeving is fantastisch om in te werken en er is geen kantoorlocatie in Nederland zo goed bereikbaar als het parkachtige Papendorp, of u nu met het openbaar vervoer of met eigen vervoer reist. Op dit moment heeft Papendorp als bestemming een kantoorgebied gericht op autogebruikers, maar dit wordt in de toekomst aangepast door het toevoegen van woningen en faciliteiten.

De begane grond heeft onlangs een grondige upgrade gekregen waarbij de nieuwe entree het centrale hart van het gebouw is geworden. Op deze plek worden bezoekers en gasten ontvangen door een receptie met een Grab & Go bar annex coffee corner van De Huismeesters, welke de huurders gedurende reguliere kantoortijden kunnen voorzien van een heerlijke kop koffie of een lekkere snack.

Door een variatie aan gezellige zithoekjes leent de ruimte zich tevens perfect voor een informeel overleg. Eveneens kunnen de huurders gebruikmaken van de op de begane grond aanwezige moderne vergaderruimte, gameroom en van de boardroom voorzien van alle faciliteiten.

En om echt even lekker te genieten tijdens de zonnige dagen is er een terras gecreëerd in een parkachtige omgeving waar huurders gebruik van kunnen maken voor bijvoorbeeld lunch en/of andere informele gelegenheden zoals borrels.

Het Glazen Duo beschikt over een ruime ondergrondse parkeergarage. Het complex heeft hierdoor een gunstige parkeernorm van 1 parkeerplaats per 40 m². Aanvullende parkeerplaatsen buiten de norm zijn eventueel beschikbaar.
De kantoorruimte is optimaal in te delen door de open structuur, zonder dragende binnenwanden.

Per stramien van 1,80 m kan dwars op de gevel een scheidingswand worden geplaatst. De gebouwdiepte van 16.20 m maakt de toepassing van veel kantoorconcepten mogelijk.

Locatie
Kantorenpark Papendorp is een unieke kantoorlocatie gelegen in het hart van de meest competitieve regio van Europa waar ruim 12.000 mensen werken in een architectonisch hoogstaand en groen park. Grote namen zoals Bol.com, Deloitte, Tetra Pak, NVM en BDO maar ook startende vernieuwende bedrijven komen hier samen op één plek.

Het business park is uiterst centraal gelegen in Nederland: Utrecht is het kruispunt van Nederland en Papendorp is het kruispunt van Utrecht.

Papendorp wordt aangestuurd door de Vereniging Parkmanagement Papendorp. Deze vereniging zorgt voor het behoud van een hoogwaardige kwaliteit.

Bereikbaarheid
Utrecht Businesspark Papendorp is uitstekend te bereiken vanaf Utrecht CS en het bruisende stadcentrum van Utrecht. Het park is bereikbaar door twee belangrijke verkeeraders: de A2 en A12. Met 300.000 passanten per dag is Papendorp een optimale zichtlocatie.

Een snelle busverbinding met Utrecht Centraal Station via een vrije busbaan waarborgt een snelle en comfortabele ontsluiting met het openbaar vervoer. De bushalte is gelegen op 5 minuten afstand.

Door het water over te steken via de loopbrug is er directe verbinding met het HOV plein, deze halte ligt aan het Taatsenplein op ongeveer 5 minuten loopafstand van het object.

Alle belangrijke steden en vliegvelden binnen handbereik:

Plaats Auto OV

Amsterdam 35 min. 41 min.
Schiphol 35 min. 30 min.
Rotterdam 40 min. 54 min.
Den Haag 44 min. 55 min.
Eindhoven 58 min. 1 u 8 min

Oppervlakte
Voor de verhuur is nog op de begane grond circa 443 m² beschikbaar.

Parkeren
Parkeren is mogelijk in de onder het gebouw gelegen parkeergarage. Het gebouw heeft een uitstekende parkeernorm van 1:40.

In overleg zijn er nog extra parkeerplaatsen te huren.

Huurprijs
Kantoorruimte
€ 195,- per m² per jaar, te vermeerderen met BTW.

Parkeren
€ 1.500,- per plaats per jaar, te vermeerderen met BTW.

BTW
Uitgangspunt is BTW-belaste verhuur. Derhalve dient bovengenoemd bedrag te worden vermeerderd met het van toepassing zijnde BTW-percentage. Indien huurder niet aan het 90% criterium voldoet, is er van rechtswege sprake van omzetbelasting vrijgestelde verhuur. Alsdan wordt de overeengekomen kale huurprijs, exclusief omzetbelasting, zodanig verhoogd dat het voor verhuurder ontstane nadeel wordt gecompenseerd.

Opleveringsniveau en voorzieningen
De kantoorunit zal casco gerenoveerd worden opgeleverd voorzien van onder andere:
- gemeenschappelijke entree;
- vernieuwde systeemplafonds met geïntegreerde LED armaturen;
- geëgaliseerde vloeren (vloerbedekkingsgereed);
- mechanische ventilatie met topkoeling;
- huidige kabelgoten voorzien van WCD’s en elektra;
- pantry aansluiting;
- deels te openen ramen;
- trappenhuis;
- dubbele personenliftinstallatie;
- sanitaire groepen per verdieping;
- noodverlichting;
- brandmeldinstallatie;
- glasvezel (abonnement voor rekening huurder).

De aansluiting en het verbruik van data en telecommunicatie voorzieningen zijn niet in de huurprijs begrepen en dienen door huurder zelf te worden verzorgd en betaald.

Energielabel
Het kantoorgebouw beschikt over energielabel A.

Bouwjaar
2005.

Huurprijsaanpassing
Jaarlijks, op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks CPI-Alle Huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

Huurtermijn
5 jaar met een aansluitende verlengingstermijn van telkens 5 jaar, afwijkende huurtermijnen in overleg.

Opzegtermijn
Beëindiging van de overeenkomst vindt plaats door opzegging tegen het einde van een huurperiode met inachtneming van een termijn van tenminste 12 maanden.

Betaling
Huur, servicekosten en BTW per kwartaal vooruit.

Servicekosten
Nader te bepalen.

Zekerheidsstelling
Bankgarantie of waarborgsom ter grootte van drie maanden huur inclusief servicekosten en BTW, afgegeven door een
erkende Nederlandse bankinstelling.

Aanvaarding
In overleg.

Overige voorwaarden en condities
Huurovereenkomst op basis van het standaardmodel 2015 van de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ), zoals gehanteerd door de Nederlandse Vereniging van Makelaars in onroerend goed (NVM).

Features

Transfer of ownership

Rental price
€ 195 per square meter per year
Service charges
No service charges known
Listed since
Status
Available
Acceptance
Available in consultation

Construction

Main use
Office
Building type
Resale property
Year of construction
2005

Surface areas

Area
443 m²

Layout

Number of floors
5 floors
Facilities
Built-in fittings, elevators, windows can be opened, cable ducts, modular ceiling, toilet, pantry, heating and room layout

Energy

Energy label
Not available

Map

Map is loading...

Cadastral boundaries Buildings

Travel time

Gain insight into the reachability of this object, for instance from a public transport station or a home address.