This business property on funda in business: https://www.fundainbusiness.nl/42380033
Laan der Continenten 182 2404 WE Alphen aan den Rijn
- Rented
€ 48,061 /yr
Description
Dit moderne kantoorgebouw gelegen op een unieke locatie nabij het centrum, bestaat uit 7 bouwlagen met circa 120 m² VVO beschikbaar voor de verhuur. De kantoorruimte is turn-key afgewerkt en opgedeeld in 3 glazen kantoorkamers (incl. kastenwanden) welke onderdeel uitmaken van de 5e verdieping.
Het gebouw is een echte eye-catcher dankzij de unieke uitstraling (ovale vorm en veel glaswerk) en heeft als bijnaam ‘Amerika’ dat onderdeel uitmakend is van het kantorencomplex ‘De Continenten’ te Alphen aan den Rijn.
Het voorziet aan de binnenzijde van een hoogwaardig opleveringsniveau, bepaald interieur zal ter overname worden aangeboden en de parkeermogelijkheden/locatie zijn uitstekend te benoemen.
Bereikbaarheid:
Zowel per auto als per openbaar vervoer is het object goed te bereiken, dankzij het op enkele minuten loopafstand gelegen NS station van Alphen aan den Rijn. Tevens biedt het busnet goede aansluitingen met in de nabijheid gelegen plaatsen als Leiden en Bodegraven.
Daarnaast is het kantoorgebouw gelegen langs de verbindingsweg van het stadshart naar de hoofdontsluitingsweg de N11. Hierdoor is een goede aansluiting met de rijkswegen A4 (Den Haag-Amsterdam) en A12 (Den Haag-Utrecht-Arnhem) welke binnen 15 autominuten bereikbaar zijn.
Schiphol is binnen 25 autominuten te bereiken.
Oppervlakte:
ca. 120 m² VVO kantoorruimte gelegen op de 5e verdieping en zou eventueel nog gecombineerd kunnen worden met de rechtervleugel van het gebouw waarbij we spreken over ca. 185 m² VVO kantoorruimte.
Verder dient zich nog de mogelijkheid om extra kantoorruimte te huren op de leegstaande 2e verdieping. De overige vloeren zijn inmiddels ingevuld door GGZ Rivierduinen, IWG, Partof B.V en Basis Bedrijfshuisvesting B.V.
Parkeerplaats(en):
In totaal worden er 4 parkeerplaatsen aangeboden welke gesitueerd zijn op het verhoogde parkeerdek.
Parkeren is mogelijk in de (deels onderliggende semi overdekte) parkeergarage en/of parkeerdek op het bijbehorende buitenterrein.
Huurprijs:
€ 153,- per m², per jaar, te vermeerderen met de wettelijk verschuldigde omzetbelasting.
Parkeerplaats(en):
€ 415,- per parkeerplaats, per jaar, te vermeerderen met de wettelijk verschuldigde omzetbelasting.
Servicekosten:
De servicekosten bedragen € 40,- per m², per jaar, te vermeerderen met de wettelijk verschuldigde omzetbelasting.
Overzicht van de te leveren diensten:
- Onderhoud en periodiek controle van verwarmings- en/of koelinstallatie, inclusief vervangen van luchtfilters;
- Onderhoud en periodieke controle van liftinstallatie;
- Onderhoud en periodieke controle van hydrofoorinstallatie;
- Onderhoud en periodieke controle van de slagboominstallatie;
- Schoonmaken van de buitenzijde van de gevel inclusief beglazing, terrassen, parkeerplaatsen en daken;
- Schoonmaken en onderhoud van gemeenschappelijk buitenterrein en de plantenbakken buiten (inclusief het vervangen van planten);
- Gasverbruik inclusief vastrecht;
- Elektriciteitsverbruik inclusief vastrecht;
- Waterverbruik inclusief vastrecht;
- Brandmelder-, storingsmelder- en noodstroominstallaties;
- Beveiligingskosten;
- Verzorging van huisvuil, containerruimte e. d.;
- Vervangen van lampen in de gemeenschappelijke ruimten;
- Schoonmaken van de gemeenschappelijke ruimten binnen de gebouwen, liften en binnenzijde beglazing.
BTW:
Huurder garandeert aan verhuurder dat hij het huurobject per datum van ingang van de huurovereenkomst voor tenminste het bij de wet vastgestelde minimumpercentage blijvend zal gebruiken voor doeleinden die recht geven op aftrek van BTW.
Huurder zal op eerste verzoek van verhuurder per ommegaande een onherroepelijke volmacht aan verhuurder en zijn eventuele rechtsopvolger(s) verlenen om mede namens hem een optieverzoek tot belaste verhuur in te dienen.
Indien huurder echter niet (meer) voldoet aan de wettelijke criteria voor belaste verhuur of een optieverzoek tot belaste verhuur niet (meer) door de inspecteur der belastingen wordt gehonoreerd, dan zal huurder het gehele daardoor financieel te lijden nadeel voor verhuurder aan verhuurder vergoeden, overeenkomstig de ter zake op te nemen bijzondere bepalingen van de huurovereenkomst.
Huurprijsherziening:
Jaarlijks, voor het eerst één jaar na ingangsdatum van de huurovereenkomst, op basis van de wijziging van het maandindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks “alle huishoudens” (2015=100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
Zekerheidstelling:
Bij ondertekening van de huurovereenkomst zal huurder een bankgarantie stellen of waarborgsom storten ter grootte van 3 (drie) kalendermaanden huur en servicekosten, alsmede de hierover verschuldigde omzetbelasting.
Oplevering:
In overleg.
Opleveringsniveau:
Verhuurder zal de kantoorruimte in de huidige hoogwaardige staat aan huurder opleveren, onder andere voorzien van:
- gezamenlijk entree;
- verdiepingen zijn bereikbaar met zowel de personenlift als trap;
- pantry en sanitaire voorzieningen;
- systeemplafond met verlichtingsarmaturen;
- aanwezige (glazen) scheidingswanden;
- aanwezige vloerbedekking;
- kabelgoten langs de wanden voorzien van data -en elektrabekabeling;
- lamellen;
- topkoeling, regelbaar per verdieping;
- energielabel A.
Beveiligingsinstallaties:
- inbraakalarminstallatie;
- brandmeldinstallatie;
- brandslanghaspels en/of brandblussers;
- ontruimingsinstallaties.
Terreinvoorzieningen:
- klinkerbestrating;
- terreinrioleringen;
- groenvoorzieningen;
- terreinverlichting;
- vlaggenmasten.
De volgende algemene zaken zijn onlangs volledig gerenoveerd:
- Tourniquet;
- Luchtbehandelingssysteem;
- Toegangscontrole;
- Klimaatplafonds.
De lift dient nog vervangen te worden.
Huurcontract:
Volgens standaard model Raad voor Onroerende Zaken met bijbehorende algemene bepalingen.
Huurtermijn:
5 (vijf) jaar.
Optietermijn:
5 (vijf) jaar.
Opzegtermijn:
12 (twaalf) maanden.
Kadastrale gegevens:
Gemeente: Alphen aan den Rijn
Sectie: A
Nummer: 8673 (gedeeltelijk)
Grootte: 2.749 m²
Omschrijving: BEDRIJVIGHEID (KANTOOR) ERF – TUIN
Bijzonderheden:
Elke transactie behoeft de nadrukkelijke goedkeuring van eigenaar.
Het gebouw is een echte eye-catcher dankzij de unieke uitstraling (ovale vorm en veel glaswerk) en heeft als bijnaam ‘Amerika’ dat onderdeel uitmakend is van het kantorencomplex ‘De Continenten’ te Alphen aan den Rijn.
Het voorziet aan de binnenzijde van een hoogwaardig opleveringsniveau, bepaald interieur zal ter overname worden aangeboden en de parkeermogelijkheden/locatie zijn uitstekend te benoemen.
Bereikbaarheid:
Zowel per auto als per openbaar vervoer is het object goed te bereiken, dankzij het op enkele minuten loopafstand gelegen NS station van Alphen aan den Rijn. Tevens biedt het busnet goede aansluitingen met in de nabijheid gelegen plaatsen als Leiden en Bodegraven.
Daarnaast is het kantoorgebouw gelegen langs de verbindingsweg van het stadshart naar de hoofdontsluitingsweg de N11. Hierdoor is een goede aansluiting met de rijkswegen A4 (Den Haag-Amsterdam) en A12 (Den Haag-Utrecht-Arnhem) welke binnen 15 autominuten bereikbaar zijn.
Schiphol is binnen 25 autominuten te bereiken.
Oppervlakte:
ca. 120 m² VVO kantoorruimte gelegen op de 5e verdieping en zou eventueel nog gecombineerd kunnen worden met de rechtervleugel van het gebouw waarbij we spreken over ca. 185 m² VVO kantoorruimte.
Verder dient zich nog de mogelijkheid om extra kantoorruimte te huren op de leegstaande 2e verdieping. De overige vloeren zijn inmiddels ingevuld door GGZ Rivierduinen, IWG, Partof B.V en Basis Bedrijfshuisvesting B.V.
Parkeerplaats(en):
In totaal worden er 4 parkeerplaatsen aangeboden welke gesitueerd zijn op het verhoogde parkeerdek.
Parkeren is mogelijk in de (deels onderliggende semi overdekte) parkeergarage en/of parkeerdek op het bijbehorende buitenterrein.
Huurprijs:
€ 153,- per m², per jaar, te vermeerderen met de wettelijk verschuldigde omzetbelasting.
Parkeerplaats(en):
€ 415,- per parkeerplaats, per jaar, te vermeerderen met de wettelijk verschuldigde omzetbelasting.
Servicekosten:
De servicekosten bedragen € 40,- per m², per jaar, te vermeerderen met de wettelijk verschuldigde omzetbelasting.
Overzicht van de te leveren diensten:
- Onderhoud en periodiek controle van verwarmings- en/of koelinstallatie, inclusief vervangen van luchtfilters;
- Onderhoud en periodieke controle van liftinstallatie;
- Onderhoud en periodieke controle van hydrofoorinstallatie;
- Onderhoud en periodieke controle van de slagboominstallatie;
- Schoonmaken van de buitenzijde van de gevel inclusief beglazing, terrassen, parkeerplaatsen en daken;
- Schoonmaken en onderhoud van gemeenschappelijk buitenterrein en de plantenbakken buiten (inclusief het vervangen van planten);
- Gasverbruik inclusief vastrecht;
- Elektriciteitsverbruik inclusief vastrecht;
- Waterverbruik inclusief vastrecht;
- Brandmelder-, storingsmelder- en noodstroominstallaties;
- Beveiligingskosten;
- Verzorging van huisvuil, containerruimte e. d.;
- Vervangen van lampen in de gemeenschappelijke ruimten;
- Schoonmaken van de gemeenschappelijke ruimten binnen de gebouwen, liften en binnenzijde beglazing.
BTW:
Huurder garandeert aan verhuurder dat hij het huurobject per datum van ingang van de huurovereenkomst voor tenminste het bij de wet vastgestelde minimumpercentage blijvend zal gebruiken voor doeleinden die recht geven op aftrek van BTW.
Huurder zal op eerste verzoek van verhuurder per ommegaande een onherroepelijke volmacht aan verhuurder en zijn eventuele rechtsopvolger(s) verlenen om mede namens hem een optieverzoek tot belaste verhuur in te dienen.
Indien huurder echter niet (meer) voldoet aan de wettelijke criteria voor belaste verhuur of een optieverzoek tot belaste verhuur niet (meer) door de inspecteur der belastingen wordt gehonoreerd, dan zal huurder het gehele daardoor financieel te lijden nadeel voor verhuurder aan verhuurder vergoeden, overeenkomstig de ter zake op te nemen bijzondere bepalingen van de huurovereenkomst.
Huurprijsherziening:
Jaarlijks, voor het eerst één jaar na ingangsdatum van de huurovereenkomst, op basis van de wijziging van het maandindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks “alle huishoudens” (2015=100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
Zekerheidstelling:
Bij ondertekening van de huurovereenkomst zal huurder een bankgarantie stellen of waarborgsom storten ter grootte van 3 (drie) kalendermaanden huur en servicekosten, alsmede de hierover verschuldigde omzetbelasting.
Oplevering:
In overleg.
Opleveringsniveau:
Verhuurder zal de kantoorruimte in de huidige hoogwaardige staat aan huurder opleveren, onder andere voorzien van:
- gezamenlijk entree;
- verdiepingen zijn bereikbaar met zowel de personenlift als trap;
- pantry en sanitaire voorzieningen;
- systeemplafond met verlichtingsarmaturen;
- aanwezige (glazen) scheidingswanden;
- aanwezige vloerbedekking;
- kabelgoten langs de wanden voorzien van data -en elektrabekabeling;
- lamellen;
- topkoeling, regelbaar per verdieping;
- energielabel A.
Beveiligingsinstallaties:
- inbraakalarminstallatie;
- brandmeldinstallatie;
- brandslanghaspels en/of brandblussers;
- ontruimingsinstallaties.
Terreinvoorzieningen:
- klinkerbestrating;
- terreinrioleringen;
- groenvoorzieningen;
- terreinverlichting;
- vlaggenmasten.
De volgende algemene zaken zijn onlangs volledig gerenoveerd:
- Tourniquet;
- Luchtbehandelingssysteem;
- Toegangscontrole;
- Klimaatplafonds.
De lift dient nog vervangen te worden.
Huurcontract:
Volgens standaard model Raad voor Onroerende Zaken met bijbehorende algemene bepalingen.
Huurtermijn:
5 (vijf) jaar.
Optietermijn:
5 (vijf) jaar.
Opzegtermijn:
12 (twaalf) maanden.
Kadastrale gegevens:
Gemeente: Alphen aan den Rijn
Sectie: A
Nummer: 8673 (gedeeltelijk)
Grootte: 2.749 m²
Omschrijving: BEDRIJVIGHEID (KANTOOR) ERF – TUIN
Bijzonderheden:
Elke transactie behoeft de nadrukkelijke goedkeuring van eigenaar.
Features
Transfer of ownership
- Last rental price
- € 48,061 per year
- First rental price
- € 153 per square meter per year
- Service charges
- € 40 per month (21% VAT applies)
- Listed since
-
- Status
- Rented
- Ownership situation
- Full ownership
Construction
- Main use
- Office
- Building type
- Resale property
- Year of construction
- 2000
Surface areas
- Area
- 120 m²
- Plot size
- 5,441 m²
Layout
- Number of floors
- 1 floor
- Facilities
- Peak cooling, built-in fittings, elevators, windows can be opened, cable ducts, modular ceiling, toilet, pantry, heating and room layout
Energy
- Energy label
- A
Surroundings
- Location
- Office park
- Accessibility
- Bus stop in less than 500 m, subway station in 5000 m or more, Dutch Railways Intercity station in 500 m to 1000 m, motorway exit in 2000 m to 3000 m and Tram stop in 5000 m or more