Amsterdamseweg 51-a 3812 RP Amersfoort

  • Rented
€ 125 /m²/year

Description

ALGEMEEN
Zeer net en representatief kantoorgebouw gelegen aan de Amsterdamseweg in Amersfoort. Het kantoor ligt op een zichtlocatie langs de toegangsweg richting het centrum van Amersfoort. Op dit moment is er ca. 2.792 m² te huur, verdeeld over de begane grond, eerste en tweede verdieping.

LOCATIE
Het gebouw is gelegen langs de doorgaande weg op bedrijventerrein De Isselt aan de westkant van Amersfoort. Het biedt een variatie aan kantoor- en bedrijfsruimte en veel voorzieningen in de directe omgeving, waaronder verschillende horecagelegenheden op loopafstand.
De gemeente Amersfoort is voornemens de directe omgeving het gebied geleidelijk te veranderen van een industie- en bedrijventerrein in een nieuwe, duurzame stadswijk om in te wonen, werken recreëren en ontmoeten. Achter het gebouw is recentelijk het nieuwe schoolgebouw van “Het Element” opgeleverd.
Het centrum van Amersfoort ligt op circa 20 minuten loopafstand en de afstand tot Amersfoort Centraal bedraagt circa 1.8 km.

BEREIKBAARHEID
De locatie op het bedrijventerrein "De Isselt" is zowel met eigen- als openbaar vervoer goed bereikbaar. Per auto zijn de rijkswegen A1 en A28, met een directe aansluiting op het verkeersknooppunt Hoevelaken, eenvoudig bereikbaar via de doorgaande wegen Bunschoterstraat en Amsterdamseweg. Tevens is er een goede ontsluiting naar het centrum van Amersfoort en de regio via de Nijverheidsweg-Noord en Amsterdamseweg. Per bus is het NS-station van Amersfoort eenvoudig bereikbaar. Bushaltes bevinden zich op loopafstand van de locatie.

OPPERVLAKTE
Een totaal van ca. 2.792 m² is voor verhuur beschikbaar, verdeeld als volgt:

1e verdieping : ca. 464 m²
2e verdieping : ca. 1.260 m²
3e verdieping : ca. 1.068 m²

OPLEVERINGSNIVEAU
De kantoorruimte wordt casco verhuurd en opgeleverd inclusief het huidige, zeer nette, inbouwpakket. De inrichting is in 2020 volledig vernieuwd en weinig gebruikt. De ruimte zal worden opgeleverd inclusief o.a.:

- representatieve entreepartij;
- centrale verwarming;
- te openen ramen, dubbele beglazing;
- toiletfaciliteiten;
- zonwering;
- mechanische ventilatie;
- scheidingswanden deels v.v. glas en deuren;
- systeemplafond met ledverlichting;
- vloerbedekking;
- wandgoten v.v. data- en elektrabekabeling;
- volledig uitgeruste keuken;
- pantry per verdieping;
- laadvoorzieningen voor elektrische auto’s.

HUURPRIJS
Kantoorruimte: € 125,- per m² per jaar, excl. BTW.
Parkeren: € 400,- per parkeerplaats per jaar, excl. BTW.

PARKEREN
Voor de verhuur zijn 80 parkeerplaatsen beschikbaar op het parkeerterrein bij het gebouw.

SERVICEKOSTEN
€ 40,- per m² per jaar, excl. btw, op basis van voorschot en nacalculatie, voor de navolgende leveringen en diensten, te vermeerderen met omzetbelasting:

Energie
- Het verbruik van gas inclusief vastrecht (gehuurde ruimte, algemene ruimten, terreinen en installaties);
- Het verbruik van water inclusief vastrecht (gehuurde ruimte, algemene ruimten, terreinen en installaties);
- Het verbruik van elektriciteit inclusief vastrecht, doch alleen ten behoeve van installaties en de verlichting van gemeenschappelijke ruimten en terreinen;
- Het verbruik van elektriciteit inclusief vastrecht in de gehuurde kantoorruimte, af te rekenen naar rato.

Overige leveringen en diensten:
- Schoonhouden van alle gemeenschappelijke ruimten en terreinen, met inbegrip van de beglazing aan de buitenzijde van het gehele gebouw;
- Onderhoud en inspecties van alle gebouwinstallaties (klimaat, elektrische installatie, verlichting, brandmeldinstallatie, liften, etc);
- Dakonderhoud, schoonmaak, onderhoud en inspecties van valbeveiligingsinstallatie;
- Gevelreiniging (elke twee jaar);
- Schoonmaak van de koelbatterij van de koelingsinstallatie (elke twee jaar);
- Schoonmaak van de airco-units (elke twee jaar);
- Administratiekosten zijnde 5% over het totale pakket leveringen en diensten.

Bovenstaande lijst is niet limitatief. Verhuurder behoudt zich het recht voor genoemde leveringen en diensten en speciale voorzieningen uit te breiden of in te krimpen en het door Huurder te betalen aandeel in de kosten dienovereenkomstig te wijzigen.

BTW
Over de huurprijs zal BTW in rekening worden gebracht. Indien BTW niet in rekening kan worden gebracht, geldt een nader te bepalen opslag op bovengenoemde huurprijzen.

HUURBETALING
Huur en servicekosten te vermeerderen met btw per kwartaal vooruit.

INDEXERING
Jaarlijks, op basis van het Consumenten Prijsindexcijfer (CPI), reeks Alle Huishoudens (2015=100); voor het eerst 1 jaar na de huuringangsdatum.

HUURPERIODE
De huurperiode zal in overleg worden bepaald, waarbij het uitgangspunt langjarige huurtermijn van 5 jaar betreft.

BESCHIKBAAR
In overleg, vanaf Q4 2023.

HUUROVEREENKOMST
Standaard R.O.Z. huurovereenkomst, model 2015.

BANKGARANTIE
Een bankgarantie ter grootte van 3 maanden huur vermeerderd met servicekosten en BTW dient gesteld en afgegeven te worden door een erkende Nederlandse Bankinstelling.

Features

Transfer of ownership

Last rental price
€ 125 per square meter per year
Service charges
€ 40 per square meter per year (21% VAT applies)
Listed since
Status
Rented

Construction

Main use
Office
Building type
Resale property
Year of construction
2001

Surface areas

Area
2,792 m² (units from 464 m²)

Layout

Number of floors
4 floors
Facilities
Mechanical ventilation, built-in fittings, windows can be opened, cable ducts, modular ceiling, toilet, pantry, heating and room layout

Energy

Energy label
Not available

Surroundings

Location
Business park and railway station site