This business property on funda in business: https://www.fundainbusiness.nl/89031665
Maanlander 14-D 3824 MP Amersfoort
- Rented
€ 795 p/mo.
Description
MVRDV architecten hebben samen met Schipper Bosch dit bedrijfsverzamelgebouw op deze zichtlocatie nabij de A1 in 1991 ontwikkeld. Het uitzicht vanuit dit pand met zijn grote ramen is spectaculair.
In het bedrijfsverzamelgebouw hebben zich een aantal bijzondere dienstverleners gevestigd, o.a. Ortholuna, Quintor, Dharma, With Accountants, PEER! en Pompidou.
LIGGING EN BEREIKBAARHEID
Amersfoort ligt in het hart van Nederland aan een belangrijke vervoersknooppunt in de oksel van de A1 en A28. “Calveen” is gunstig gelegen aan de noordzijde van Amersfoort, langs de A1 (Amersfoort-Amsterdam). Op 2,5 kilometer afstand liggen de wijken Vathorst, Nieuwland, Kattenbroek en Hoogland.
BESCHIKBAAR
Een kantoorunit gelegen op de 2e verdieping, unit 14D1.
OPPERVLAKTE
Het vloeroppervlak bedraagt ca. 75 m² kantoorruimte (inclusief ca. 35 m² algemene ruimte).
OPLEVERNIVEAU
Het pand wordt opgeleverd met o.a. de volgende voorzieningen:
- klimaatbeheersingssysteem;
- huidige vloerbedekking;
- Gezamenlijk gebruik van pantry;
- gemeenschappelijk gebruik van heren- en damestoilet;
- verlichting;
- buitenzonwering;
- intercom.
HUURPRIJS
De huur bedraagt € 795,- per maand excl. BTW.
PARKEREN
Er bestaat de mogelijkheid om 1 parkeerplaats te huren voor € 350,- per jaar exclusief BTW.
GEBRUIK EN BESTEMMING
Kantoorfunctie.
ENERGIELABEL
Het kantoorgebouw heeft een energielabel A.
HUURBETALING
Per maand, vooruit te betalen.
HUURTERMIJN EN VERLENGINGSPERIODE(N)
Voorkeur 5 jaar + 5 jaar, maar andere huur-en/of verlengingsperiode(n) is bespreekbaar.
AANVAARDING
Beschikbaar per direct.
OMZETBELASTING
Er is sprake van een BTW belaste verhuur.
HUUPRRIJSAANPASSING
Jaarlijks, per 1 januari, op basis van de wijziging van het maand indexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks CPI-Alle Huishoudens (2015=100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
GARANTSTELLING
Bankgarantie/waarborgsom ter grootte van een bruto betalingsverplichting van drie maanden huur inclusief servicekosten en BTW.
SERVICEKOSTEN
Het voorschot servicekosten bedraagt € 60,- per m2 per jaar excl. BTW per maand, op basis van nacalculatie en heeft betrekking op:
• Schoonmaak algemene ruimten;
• Levering gas, water en elektra algemene ruimte;
• Levering gas, water en elektra kantoorruimte;
• Onderhoud tuin / terrein en parkeerplaatsen;
• Onderhoud en periodieke controle klimaatbeheersingssysteem;
• Klein dagelijks onderhoud algemene ruimten;
• Onderhoud, periodieke controle en keuring liftinstallatie; (niet voor offices)
• Onderhoud daken en goten;
• Onderhoud intercominstallatie;
• Glasbewassing;
• Schoonmaak gevel (niet beglazing);
• Onderhoud buitenverlichting/ gevelreclame;
• Onderhoud en periodieke controle brandslanghaspels;
• Controle en periodieke controle brandmeldinginstallatie;
• Naamsaanduiding brievenbus, belpaal en bewegwijzering;
• Vuilafvoer bedrijfs-/ papierafval;
• Glasverzekering;
• Herstel inbraakschade van de algemene ruimte alsmede individuele ruimte;
• Gladheidbestrijding;
• Administratiekosten ad. 5% over de vergoeding van leveringen en diensten.
Vrij gebruik van:
- gedeelde internetverbinding (glasvezel) middels wifi;
- de algemene vergaderruimte;
HUUROVEREENKOMST
De te sluiten huurovereenkomst zal worden opgemaakt conform het model welke door de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ) op 30-1-2015 is vastgesteld en op 17-2-2015 is gedeponeerd bij de griffie van de rechtbank te Den Haag en aldaar ingeschreven onder nummer 15/20 tevens gepubliceerd op de website met aanvullende bepalingen door verhuurder.
GOEDKEURING
Eventuele transacties dienen ter goedkeuring voorgelegd te worden aan opdrachtgever c.q. eigenaar van het gebouw. Tot deze goedkeuring verleend is, zijn alle uitgebrachte aanbiedingen geheel vrijblijvend.
In het bedrijfsverzamelgebouw hebben zich een aantal bijzondere dienstverleners gevestigd, o.a. Ortholuna, Quintor, Dharma, With Accountants, PEER! en Pompidou.
LIGGING EN BEREIKBAARHEID
Amersfoort ligt in het hart van Nederland aan een belangrijke vervoersknooppunt in de oksel van de A1 en A28. “Calveen” is gunstig gelegen aan de noordzijde van Amersfoort, langs de A1 (Amersfoort-Amsterdam). Op 2,5 kilometer afstand liggen de wijken Vathorst, Nieuwland, Kattenbroek en Hoogland.
BESCHIKBAAR
Een kantoorunit gelegen op de 2e verdieping, unit 14D1.
OPPERVLAKTE
Het vloeroppervlak bedraagt ca. 75 m² kantoorruimte (inclusief ca. 35 m² algemene ruimte).
OPLEVERNIVEAU
Het pand wordt opgeleverd met o.a. de volgende voorzieningen:
- klimaatbeheersingssysteem;
- huidige vloerbedekking;
- Gezamenlijk gebruik van pantry;
- gemeenschappelijk gebruik van heren- en damestoilet;
- verlichting;
- buitenzonwering;
- intercom.
HUURPRIJS
De huur bedraagt € 795,- per maand excl. BTW.
PARKEREN
Er bestaat de mogelijkheid om 1 parkeerplaats te huren voor € 350,- per jaar exclusief BTW.
GEBRUIK EN BESTEMMING
Kantoorfunctie.
ENERGIELABEL
Het kantoorgebouw heeft een energielabel A.
HUURBETALING
Per maand, vooruit te betalen.
HUURTERMIJN EN VERLENGINGSPERIODE(N)
Voorkeur 5 jaar + 5 jaar, maar andere huur-en/of verlengingsperiode(n) is bespreekbaar.
AANVAARDING
Beschikbaar per direct.
OMZETBELASTING
Er is sprake van een BTW belaste verhuur.
HUUPRRIJSAANPASSING
Jaarlijks, per 1 januari, op basis van de wijziging van het maand indexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks CPI-Alle Huishoudens (2015=100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
GARANTSTELLING
Bankgarantie/waarborgsom ter grootte van een bruto betalingsverplichting van drie maanden huur inclusief servicekosten en BTW.
SERVICEKOSTEN
Het voorschot servicekosten bedraagt € 60,- per m2 per jaar excl. BTW per maand, op basis van nacalculatie en heeft betrekking op:
• Schoonmaak algemene ruimten;
• Levering gas, water en elektra algemene ruimte;
• Levering gas, water en elektra kantoorruimte;
• Onderhoud tuin / terrein en parkeerplaatsen;
• Onderhoud en periodieke controle klimaatbeheersingssysteem;
• Klein dagelijks onderhoud algemene ruimten;
• Onderhoud, periodieke controle en keuring liftinstallatie; (niet voor offices)
• Onderhoud daken en goten;
• Onderhoud intercominstallatie;
• Glasbewassing;
• Schoonmaak gevel (niet beglazing);
• Onderhoud buitenverlichting/ gevelreclame;
• Onderhoud en periodieke controle brandslanghaspels;
• Controle en periodieke controle brandmeldinginstallatie;
• Naamsaanduiding brievenbus, belpaal en bewegwijzering;
• Vuilafvoer bedrijfs-/ papierafval;
• Glasverzekering;
• Herstel inbraakschade van de algemene ruimte alsmede individuele ruimte;
• Gladheidbestrijding;
• Administratiekosten ad. 5% over de vergoeding van leveringen en diensten.
Vrij gebruik van:
- gedeelde internetverbinding (glasvezel) middels wifi;
- de algemene vergaderruimte;
HUUROVEREENKOMST
De te sluiten huurovereenkomst zal worden opgemaakt conform het model welke door de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ) op 30-1-2015 is vastgesteld en op 17-2-2015 is gedeponeerd bij de griffie van de rechtbank te Den Haag en aldaar ingeschreven onder nummer 15/20 tevens gepubliceerd op de website met aanvullende bepalingen door verhuurder.
GOEDKEURING
Eventuele transacties dienen ter goedkeuring voorgelegd te worden aan opdrachtgever c.q. eigenaar van het gebouw. Tot deze goedkeuring verleend is, zijn alle uitgebrachte aanbiedingen geheel vrijblijvend.
Features
Transfer of ownership
- Last rental price
- € 795 per month
- Service charges
- € 60 per square meter per year (21% VAT applies)
- Listed since
-
- Status
- Rented
Construction
- Main use
- Office
- Building type
- Resale property
- Year of construction
- 1991
Surface areas
- Area
- 75 m²
Layout
- Number of floors
- 1 floor
- Facilities
- Mechanical ventilation, peak cooling, built-in fittings, elevators, cable ducts, toilet, pantry and heating
Energy
- Energy label
- Not available