Rental history
- Listed since
- November 27, 2023
- Date of rental
- May 16, 2024
- Term
- 5½ month
Description
De Keizersgracht 440, een voormalige openbare bibliotheek, is een prestigieus grachtenpand waarin het prestigieuze Andaz Hotel aan de Prinsengracht en meerdere kantoorunits aan de Keizersgracht zijn gevestigd. Na een brand in 2011 is de Keizersgracht 440 volledig gerenoveerd. De entree van het gebouw geeft een luxe uitstraling met kristallen kroonluchters, een marmeren vloer en een lift.
Het kantoorgebouw biedt in totaal 1.358 m² v.v.o. kantoorruimte verdeeld over de 1e tot en met de 5e verdieping. De unit op de 2e verdieping is beschikbaar voor verhuur en bevat in totaal ca. 298 m² v.v.o. Elke verdieping heeft een unit aan de voor- en achterzijde van het gebouw met in het midden een gang. Bij het betreden van de 2e verdieping komt u direct in de hal van de unit, de hal biedt exclusief sanitair en een bijkeuken/keuken.
De entreehal op de begane grond biedt in totaal 3 ruime vergaderzalen die geboekt kunnen worden in het Andaz Hotel. De vergaderzalen hebben glanzende houten toegangsdeuren, grote ramen, iconisch meubilair van Marcel Wanders en een inrichting die een grappige draai geeft aan de Nederlandse geschiedenis. De aanpasbare studio’s op de begane grond bieden de perfecte setting voor directievergaderingen of intieme sociale evenementen. Het gebouw voldoet aan de hoogste eisen voor modern kantoorgebruik.
Wat duurzaamheid betreft: het gebouw voldoet aan BREEAM Very Good certificaat en EPC label B.
Locatie
Het gebouw is gelegen in de Amsterdamse Negen Straatjes, een druk winkelgebied in het centrum van Amsterdam. Deze bekende Amsterdamse buurt kenmerkt zich door de vele winkels, restaurants voor lunch/diner en cafés. De Negenstraatjeswijk ligt in het verlengde van het Spuiplein waar je het beroemde café Hoppe, de Seafood Bar en andere bars en restaurants kunt vinden. Ze zijn allemaal op loopafstand. Eindelijk zijn verschillende hotels zoals de Andaz zelf, de Hoxton en Pulitzer liggen ook op loopafstand.
Bereikbaarheid
Per auto
Het gebouw is goed te bereiken via de S112 en S100 die je naar het centrum van Amsterdam brengen. Parkeren kan op de openbare weg of bij parkeergarage Molenpad.
Per OV
Het kantoor is goed bereikbaar middels openbaar vervoer. Tramlijnen 1,2 & 5 vanaf de Leidsestraat, buslijnen 145, 170, 172, 174, 272, 353, 354, 358 & N70 en tramlijnen 7 en 10 vanaf het Raamplein. De diverse bus- en tramlijnen hebben een directe verbinding met de treinstations, waaronder Amsterdam Centraal.
Beschikbare vloeroppervlakte
Voor de verhuur is momenteel circa 298 m² v.v.o. kantoorruimte beschikbaar, gelegen op de 2de verdieping.
Parkeren
Parkeren is mogelijk op de openbare weg. Daarnaast ligt om de hoek de parkeergarage Molenpad, waar indien beschikbaar extern parkeerplaatsen gehuurd kunnen worden.
Huurprijs
Kantoorruimte
€ 425,- per m² v.v.o. per jaar
De huurprijzen zijn te vermeerderen met BTW.
Servicekosten
€ 20,- per m² v.v.o. per jaar te vermeerderen met BTW.
Huuringangsdatum
Per direct.
Opleveringsniveau
De kantoorunit wordt turn-key opgeleverd, inclusief het volgende:
- Gemeenschappelijke lift;
- Verwarming en koeling worden verzorgd door ventilatorconvectoren;
- LED verlichting;
- Keuken/bijkeuken;
- Exclusieve sanitaire groepen;
- Vloerafwerking middels tapijt en pvc (hout look);
- Huidige scheidingswanden;
- Sprinklerinstallatie;
- Vergaderzalen;
- Muren zijn geschilderd;
- Video-intercom incl. tag-systeem en beveiliging.
Huurtermijn
5 jaar met verlengingsperioden van telkens 5 jaar.
BTW
Verhuurder wenst te opteren voor BTW-belaste huur en verhuur. Ingeval huurder de BTW niet kan verrekenen, zal de huurprijs in overleg met huurder worden verhoogd ter compensatie van de gevolgen van het vervallen van de mogelijkheid om te opteren voor BTW-belaste huur.
Huurovereenkomst
Huurovereenkomst is gebaseerd op ROZ model 2015.
Het kantoorgebouw biedt in totaal 1.358 m² v.v.o. kantoorruimte verdeeld over de 1e tot en met de 5e verdieping. De unit op de 2e verdieping is beschikbaar voor verhuur en bevat in totaal ca. 298 m² v.v.o. Elke verdieping heeft een unit aan de voor- en achterzijde van het gebouw met in het midden een gang. Bij het betreden van de 2e verdieping komt u direct in de hal van de unit, de hal biedt exclusief sanitair en een bijkeuken/keuken.
De entreehal op de begane grond biedt in totaal 3 ruime vergaderzalen die geboekt kunnen worden in het Andaz Hotel. De vergaderzalen hebben glanzende houten toegangsdeuren, grote ramen, iconisch meubilair van Marcel Wanders en een inrichting die een grappige draai geeft aan de Nederlandse geschiedenis. De aanpasbare studio’s op de begane grond bieden de perfecte setting voor directievergaderingen of intieme sociale evenementen. Het gebouw voldoet aan de hoogste eisen voor modern kantoorgebruik.
Wat duurzaamheid betreft: het gebouw voldoet aan BREEAM Very Good certificaat en EPC label B.
Locatie
Het gebouw is gelegen in de Amsterdamse Negen Straatjes, een druk winkelgebied in het centrum van Amsterdam. Deze bekende Amsterdamse buurt kenmerkt zich door de vele winkels, restaurants voor lunch/diner en cafés. De Negenstraatjeswijk ligt in het verlengde van het Spuiplein waar je het beroemde café Hoppe, de Seafood Bar en andere bars en restaurants kunt vinden. Ze zijn allemaal op loopafstand. Eindelijk zijn verschillende hotels zoals de Andaz zelf, de Hoxton en Pulitzer liggen ook op loopafstand.
Bereikbaarheid
Per auto
Het gebouw is goed te bereiken via de S112 en S100 die je naar het centrum van Amsterdam brengen. Parkeren kan op de openbare weg of bij parkeergarage Molenpad.
Per OV
Het kantoor is goed bereikbaar middels openbaar vervoer. Tramlijnen 1,2 & 5 vanaf de Leidsestraat, buslijnen 145, 170, 172, 174, 272, 353, 354, 358 & N70 en tramlijnen 7 en 10 vanaf het Raamplein. De diverse bus- en tramlijnen hebben een directe verbinding met de treinstations, waaronder Amsterdam Centraal.
Beschikbare vloeroppervlakte
Voor de verhuur is momenteel circa 298 m² v.v.o. kantoorruimte beschikbaar, gelegen op de 2de verdieping.
Parkeren
Parkeren is mogelijk op de openbare weg. Daarnaast ligt om de hoek de parkeergarage Molenpad, waar indien beschikbaar extern parkeerplaatsen gehuurd kunnen worden.
Huurprijs
Kantoorruimte
€ 425,- per m² v.v.o. per jaar
De huurprijzen zijn te vermeerderen met BTW.
Servicekosten
€ 20,- per m² v.v.o. per jaar te vermeerderen met BTW.
Huuringangsdatum
Per direct.
Opleveringsniveau
De kantoorunit wordt turn-key opgeleverd, inclusief het volgende:
- Gemeenschappelijke lift;
- Verwarming en koeling worden verzorgd door ventilatorconvectoren;
- LED verlichting;
- Keuken/bijkeuken;
- Exclusieve sanitaire groepen;
- Vloerafwerking middels tapijt en pvc (hout look);
- Huidige scheidingswanden;
- Sprinklerinstallatie;
- Vergaderzalen;
- Muren zijn geschilderd;
- Video-intercom incl. tag-systeem en beveiliging.
Huurtermijn
5 jaar met verlengingsperioden van telkens 5 jaar.
BTW
Verhuurder wenst te opteren voor BTW-belaste huur en verhuur. Ingeval huurder de BTW niet kan verrekenen, zal de huurprijs in overleg met huurder worden verhoogd ter compensatie van de gevolgen van het vervallen van de mogelijkheid om te opteren voor BTW-belaste huur.
Huurovereenkomst
Huurovereenkomst is gebaseerd op ROZ model 2015.
Involved real estate agent
Map
Map is loading...
Cadastral boundaries
Buildings
Travel time
Gain insight into the reachability of this object, for instance from a public transport station or a home address.