• Rented

Laan van Waalhaven 444 2497 GR Den Haag

€ 130 /m²/year

Rental history

Listed since
April 4, 2024
Date of rental
July 5, 2024
Term
3 months

Description

LAAN VAN WAALHAVEN 444, HELIX BUSINESS PARK:
Zeer lichte, turn-key kantoorverdieping van totaal 226 m² VVO met Energielabel A en fraai en wijds uitzicht. De kantoorruimte is gelegen op de tweede verdieping van de kopvilla op Helix Businesspark dat bestaat uit 5 eigentijdse kantoorvilla's die geheel gasloos zijn gebouwd. De aangeboden kantoorverdieping is keurig afgewerkt, beschikt over twee vergaderruimtes en kan zonder meerkosten in gebruik worden genomen. Onder de kantoorvilla en voor de hoofdentree bevinden zich parkeermogelijkheden, hier zijn diverse parkeerplaatsen voor verhuur beschikbaar.

Helix Business Park ligt op een bijzondere locatie direct aan de entree van Bedrijvenpark Ypenburg aan de Laan van Hoornwijck, een hoogwaardig kantoren- en bedrijvenpark in Haaglanden dat pal langs de belangrijkste snelwegen van de Randstad (A-4/A-13) is gelegen. Businesspark Ypenburg is door zijn bijzondere functionele en representatieve uitstraling zeer geschikt voor hoogwaardige bedrijven, kleine en middelgrote kantoren. Ypenburg is een bedrijvengebied dat zich in de loop der jaren heeft ontwikkeld tot een aantrekkelijke locatie voor bedrijven en organisaties die goed en snel bereikbaar wensen te zijn. Diverse ondernemingen hebben de weg naar deze bijzondere locatie al gevonden.

BEREIKBAARHEID:
Helix Businesspark ligt aan het verkeersplein Ypenburg en heeft daardoor directe verbindingen met Den Haag, Amsterdam (via A4), Utrecht (via A12) en Rotterdam (via A13). Door de centrale ligging tussen Schiphol en Rotterdam-The Hague Airport zijn er ook internationaal goede en snelle aansluitingen voor het zakenverkeer. Ook met het openbaar vervoer is de locatie gemakkelijk te bereiken. De haltes van tram 1 en tram 15 liggen voor de deur.

BESCHIKBAAR METRAGE:
Niveau 2: circa 226 m² VVO.
(NB: bovengenoemde metrage is inclusief toebedeling in de algemene ruimten).

WIJZE VAN OPLEVERING:
De kantoorruimte wordt opgeleverd inclusief de volgende voorzieningen:
- ruime entree;
- liftinstallatie met 4 stopplaatsen (-1 niveau t/m 2e verdieping);
- systeemplafond voorzien van inbouw LED-verlichtingsarmaturen en bandrasters;
- vaste aansluitpunten langs de gevel t.b.v. elektra-, data- en telefonie bekabeling;
- gescheiden dames- en herentoilet met  vrijhangend sanitair;
- luxe pantry met koelkast en vaatwasser;
- lichte laminaatvloer door de gehele ruimte;
- verwarming en koeling d.m.v. een all-air systeem;
- twee afgescheiden vergaderruimtes;
- mogelijkheid tot aansluiten op glasvezelnetwerk.

OPLEVERING:
De ruimte is in overleg met de vertrekkende huurder beschikbaar (kan snel).

HUURPRIJZEN:
Kantoorruimte: € 130,- per m² per jaar (absolute huurprijs derhalve € 29.380,- per jaar (€ 2.448,33 per maand)) te vermeerderen met de wettelijk verschuldigde BTW
Parkeren: € 650,- per plaats per jaar te vermeerderen met de wettelijk verschuldigde BTW

VOORSCHOT SERVICE EN ENERGIEKOSTEN:
Voorschot servicekosten ter grootte van € 35,- per m2 per jaar, ten behoeve van de navolgende leveringen en diensten:
• Elektriciteitsgebruik inclusief vastrecht;
• Verbruik water DHZ inclusief vastrecht;
• Elektriciteitsverbruik inclusief vastrecht ten behoeve van de installaties en verlichting van de algemene ruimten;
• Onderhoud en periodieke controle verwarming-/ luchtbehandelings/ en liftinstallaties;
• Onderhoud van alle gebouwgebonden werktuigbouwkundige en elektrotechnische installaties (parkeerinstallatie, hydrofoor);
• Onderhoud buitenterrein inclusief groenvoorziening;
• Doorbelasting gemeentelijke heffingen ten lasten van gebruiker;
• Schoonmaak algemene ruimten, inclusief sanitair;
• Glasbewassing;
• Verzorging kantoorafval en huur afvalcontainer;
• Overig klein onderhoud algemene ruimten;
• Onderhoud toegangsdeuren;
• Onderhoud brandblusmiddelen in de algemene ruimten
• Onderhoud brandmeldinstallatie;
• Assurantiepremie buitenbeglazing;
• Administratiekosten ad. 5% over de hiervoor vermelde kosten.

HUURTERMIJN
In overleg tussen huurder en verhuurder.

BTW:
Verhuurder wenst te opteren voor een met BTW belaste verhuurd. Indien huurder de BTW niet kan worden verrekend dan zal de huurprijs met een nader vast te stellen bedrag worden verhoogd.

HUURPRIJSAANPASSING:
Jaarlijks, op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks CPI-Alle Huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

ZEKERHEIDSSTELLING:
Bankgarantie of waarborgsom ter grootte van tenminste drie (3) maanden huur, inclusief servicekosten en BTW.

OVERIGE VOORWAARDEN:
Conform het NVM/ROZ model huurovereenkomst bedrijfsruimte ex. art BW 7:230A.

VOORBEHOUD VERHUURDER:
Positieve uitkomst van het door verhuurder naar huurder in te stellen kredietwaardigheidsonderzoek.

Features

Transfer of ownership

Last rental price
€ 130 per square meter per year
Service charges
€ 35 per square meter per year (21% VAT applies)
Listed since
Status
Rented

Construction

Main use
Office
Building type
Resale property
Year of construction
2013

Surface areas

Area
226 m²

Layout

Number of floors
1 floor
Facilities
Air conditioning, mechanical ventilation, built-in fittings, elevators, cable ducts, modular ceiling, toilet, pantry and heating

Energy

Energy label
A

Surroundings

Location
Business park and office park
Accessibility
Bus stop in less than 500 m, Dutch Railways Intercity station in 1000 m to 1500 m, motorway exit in less than 500 m and Tram stop in less than 500 m

Involved real estate agent

NVM real estate agent

Brix Makelaars

Call 070-3222269

Map

Map is loading...

Cadastral boundaries Buildings

Travel time

Gain insight into the reachability of this object, for instance from a public transport station or a home address.