Rental history
- Listed since
- October 13, 2023
- Date of rental
- August 1, 2024
- Term
- 9½ month
Description
De Melkfabriek is tot 2005 in gebruik geweest bij Campina Melkunie. In dat jaar werd het gebouw door de Gemeente uitgeroepen tot monument. In 2007 heeft Dudok Wonen het gebouw gekocht en tijdens de renovatie zijn de karakteristieke details behouden gebleven. De Melkfabriek heeft een moderne industriële uitstraling en is zeer geslaagd getransformeerd tot een combinatie van kantoorhuisvesting en woonappartementen.
Een goede toegankelijkheid voor rolstoelen en kinderwagens is gewaarborgd. Er is een naastgelegen (afgesloten) parkeergarage en het NS Station Hilversum is op loopafstand, hetgeen de Melkfabriek een goed bereikbare locatie maakt. Daarnaast is in de binnenstraat van de Melkfabriek een kinderdagopvang en basisschool gevestigd.
Momenteel is er één turn-key kantoorunit te huur met een totaal metrage van circa 143 m² op de begane grond inclusief omslag algemene ruimten.
De Melkfabriek heeft een (semi) publiek toegankelijk openbaar plein. Op het plein zijn diverse voorzieningen getroffen die voor gebruikers een meerwaarde hebben:
•zitjes, werkplekken, beiden inclusief gratis wifi;
•er is een restaurant waar koffie / thee en lunch gerechten geserveerd worden.
Tegen betaling en nadere afspraken kunnen huurders gebruik maken van de navolgende faciliteiten:
• vergaderruimten;
• catering.
Huurder heeft toegang tot eigen kantoorruimte 24 uur per dag, 7 dagen per week.
Opleveringsniveau:
Het gehuurde wordt in de huidige staat opgeleverd inclusief de navolgende voorzieningen:
• vloerbedekking (hard)*;
• gestucte en geschilderde wanden;
• pantry, voorzien van een koel/vries combinatie,
vaatwasser en een warmwatervoorziening*;
• systeemplafond met verlichting;
• toiletgroep;
• 24/7 toegang tot de melkfabriek (deels) en de units is mogelijk. Huurder dient zelf de toegang en beveiliging
voor de unit te verzorgen;
• luchtbehandelingsdinstallatie bestaande uit mechanische ventilatie met koel- en warmtecapaciteit;
• brandmeldinstallatie voorzien van rookmelders en doormelding;
• gebouw toegangscontrole systeem voor de hoofdentree op de begane grond;
• een ISRA-punt en glasvezelaansluiting, aansluiting tot in het gehuurde zelf dient huurder uit te voeren;
• scheidingswanden(indien gewenst kunnen deze achterblijven in gehuurde);
• netwerkbekabeling*;
De in dit artikel aangeduide voorzieningen met een * worden om niet beschikbaar gesteld. Verhuurder aanvaardt geen aansprakelijkheid of verantwoording ten aanzien van deze zaken of voorzieningen. De kosten van onderhoud, herstel, vervanging of vernieuwing van deze zaken en/of voorzieningen komen geheel voor rekening van huurder.
Parkeergelegenheid:
In de naastgelegen, afgesloten, parkeergarage zijn 3 parkeerplaatsen beschikbaar. De huurprijs bedraagt € 880,- per plaats per jaar exclusief BTW en de servicekosten bedragen € 120,- per parkeerplaats per jaar exclusief BTW.
Aanvangshuurprijs:
De aanvangshuurprijs bedraagt € 175,- per m² per jaar exclusief BTW, bij vooruitbetaling per maand te voldoen.
Servicekosten:
Huurder is een voorschotbedrag servicekosten verschuldigd ter grootte van € 40,- per m² op jaarbasis exclusief BTW inzake de navolgende diensten en/of leveringen:
- levering van water en elektra inclusief het vastrecht diengaande;
- glasbewassing (buitenzijde van het gehuurde);
- terreinonderhoud;
- onderhoud en periodiek controle van verwarmingen koelinstallaties, luchtbehandelinginstallaties, liftinstallaties, elektrische installaties, toegangscontrole systeem parkeerinstallatie;
- schoonmaakkosten algemene ruimten en liften;
- verlichting algemen ruimten en terrein;
- administratiekosten ad. 5% over de hierboven genoemde leveringen en diensten.
Jaarlijks of zoveel eerder als de huuroverenkomst eindigt, zal een verrekening tussen partijen plaatsvinden aan de hand van de werkelijk betaalde nota's, waarbij toerekening geschiedt middels het gehuurde vloeroppervlak ten opzichte van het totale
verhuurbare vloeroppervlak in het kantoorgebouw.
Aan de leegstaande ruimten zal in redelijkheid een toedeling plaatsvinden, cq een redelijke verdeelsteutel door de verhuurder worden voorgesteld. Verhuurder is gerechtigd in overleg met de huurder, het pakket leveringen en diensten en het voorschotbedrag aan te passen.
Ten behoeve van de klimaatbeheersing in de kantoorruimte (verwarming, koeling en ventilatie) dient de huurder een separate overeenkomst te sluiten met de exploitant van de WKO installatie (Eteck). Dit maakt geen onderdeel uit van het pakket leveringen en diensten.
Eteck is eigenaar van de WKO-installatie en is verantwoordelijk voor het beheer van en storingen aan de hoofdinstallatie. Storingen in de hoofdinstallatie worden hersteld door een onderhoudspartij van Eteck.
De binnen-installatie (de overgang van WKOinstallatie naar het gehuurde) is in eigendom van de verhuurder. De verhuurder is verantwoordelijk voor het beheer van en storingen aan de binnen-installatie Huurder dienst storingen aan de WKO te melden aan de verhuurder. De verhuurder zal, afhankelijk waar de storing zich bevindt (hoofdinstallatie of binneninstallatie),
de storing doorzetten naar Eteck, dan wel deze zelf verhelpen.
Huurtermijn:
Minimaal drie jaar met telkens drie verlengingsjaren, waarbij een opzegtermijn wordt gehanteerd van twaalf maanden.
Aanvaarding:
De kantoorruimte is in overleg beschikbaar.
Huishoudelijk reglement:
Voor alle gebruikers binnen de Melkfabriek geldt een huishoudelijk reglement, welke later wordt overhandigd.
De verhuurder behoudt zich het recht van gunning voor.
Een goede toegankelijkheid voor rolstoelen en kinderwagens is gewaarborgd. Er is een naastgelegen (afgesloten) parkeergarage en het NS Station Hilversum is op loopafstand, hetgeen de Melkfabriek een goed bereikbare locatie maakt. Daarnaast is in de binnenstraat van de Melkfabriek een kinderdagopvang en basisschool gevestigd.
Momenteel is er één turn-key kantoorunit te huur met een totaal metrage van circa 143 m² op de begane grond inclusief omslag algemene ruimten.
De Melkfabriek heeft een (semi) publiek toegankelijk openbaar plein. Op het plein zijn diverse voorzieningen getroffen die voor gebruikers een meerwaarde hebben:
•zitjes, werkplekken, beiden inclusief gratis wifi;
•er is een restaurant waar koffie / thee en lunch gerechten geserveerd worden.
Tegen betaling en nadere afspraken kunnen huurders gebruik maken van de navolgende faciliteiten:
• vergaderruimten;
• catering.
Huurder heeft toegang tot eigen kantoorruimte 24 uur per dag, 7 dagen per week.
Opleveringsniveau:
Het gehuurde wordt in de huidige staat opgeleverd inclusief de navolgende voorzieningen:
• vloerbedekking (hard)*;
• gestucte en geschilderde wanden;
• pantry, voorzien van een koel/vries combinatie,
vaatwasser en een warmwatervoorziening*;
• systeemplafond met verlichting;
• toiletgroep;
• 24/7 toegang tot de melkfabriek (deels) en de units is mogelijk. Huurder dient zelf de toegang en beveiliging
voor de unit te verzorgen;
• luchtbehandelingsdinstallatie bestaande uit mechanische ventilatie met koel- en warmtecapaciteit;
• brandmeldinstallatie voorzien van rookmelders en doormelding;
• gebouw toegangscontrole systeem voor de hoofdentree op de begane grond;
• een ISRA-punt en glasvezelaansluiting, aansluiting tot in het gehuurde zelf dient huurder uit te voeren;
• scheidingswanden(indien gewenst kunnen deze achterblijven in gehuurde);
• netwerkbekabeling*;
De in dit artikel aangeduide voorzieningen met een * worden om niet beschikbaar gesteld. Verhuurder aanvaardt geen aansprakelijkheid of verantwoording ten aanzien van deze zaken of voorzieningen. De kosten van onderhoud, herstel, vervanging of vernieuwing van deze zaken en/of voorzieningen komen geheel voor rekening van huurder.
Parkeergelegenheid:
In de naastgelegen, afgesloten, parkeergarage zijn 3 parkeerplaatsen beschikbaar. De huurprijs bedraagt € 880,- per plaats per jaar exclusief BTW en de servicekosten bedragen € 120,- per parkeerplaats per jaar exclusief BTW.
Aanvangshuurprijs:
De aanvangshuurprijs bedraagt € 175,- per m² per jaar exclusief BTW, bij vooruitbetaling per maand te voldoen.
Servicekosten:
Huurder is een voorschotbedrag servicekosten verschuldigd ter grootte van € 40,- per m² op jaarbasis exclusief BTW inzake de navolgende diensten en/of leveringen:
- levering van water en elektra inclusief het vastrecht diengaande;
- glasbewassing (buitenzijde van het gehuurde);
- terreinonderhoud;
- onderhoud en periodiek controle van verwarmingen koelinstallaties, luchtbehandelinginstallaties, liftinstallaties, elektrische installaties, toegangscontrole systeem parkeerinstallatie;
- schoonmaakkosten algemene ruimten en liften;
- verlichting algemen ruimten en terrein;
- administratiekosten ad. 5% over de hierboven genoemde leveringen en diensten.
Jaarlijks of zoveel eerder als de huuroverenkomst eindigt, zal een verrekening tussen partijen plaatsvinden aan de hand van de werkelijk betaalde nota's, waarbij toerekening geschiedt middels het gehuurde vloeroppervlak ten opzichte van het totale
verhuurbare vloeroppervlak in het kantoorgebouw.
Aan de leegstaande ruimten zal in redelijkheid een toedeling plaatsvinden, cq een redelijke verdeelsteutel door de verhuurder worden voorgesteld. Verhuurder is gerechtigd in overleg met de huurder, het pakket leveringen en diensten en het voorschotbedrag aan te passen.
Ten behoeve van de klimaatbeheersing in de kantoorruimte (verwarming, koeling en ventilatie) dient de huurder een separate overeenkomst te sluiten met de exploitant van de WKO installatie (Eteck). Dit maakt geen onderdeel uit van het pakket leveringen en diensten.
Eteck is eigenaar van de WKO-installatie en is verantwoordelijk voor het beheer van en storingen aan de hoofdinstallatie. Storingen in de hoofdinstallatie worden hersteld door een onderhoudspartij van Eteck.
De binnen-installatie (de overgang van WKOinstallatie naar het gehuurde) is in eigendom van de verhuurder. De verhuurder is verantwoordelijk voor het beheer van en storingen aan de binnen-installatie Huurder dienst storingen aan de WKO te melden aan de verhuurder. De verhuurder zal, afhankelijk waar de storing zich bevindt (hoofdinstallatie of binneninstallatie),
de storing doorzetten naar Eteck, dan wel deze zelf verhelpen.
Huurtermijn:
Minimaal drie jaar met telkens drie verlengingsjaren, waarbij een opzegtermijn wordt gehanteerd van twaalf maanden.
Aanvaarding:
De kantoorruimte is in overleg beschikbaar.
Huishoudelijk reglement:
Voor alle gebruikers binnen de Melkfabriek geldt een huishoudelijk reglement, welke later wordt overhandigd.
De verhuurder behoudt zich het recht van gunning voor.
Involved real estate agent
Map
Map is loading...
Cadastral boundaries
Buildings
Travel time
Gain insight into the reachability of this object, for instance from a public transport station or a home address.