Rental history
- Listed since
- November 2, 2023
- Date of rental
- December 28, 2023
- Term
- 8 weeks
Description
ALGEMEEN
In het statige Utrecht-Oost, gelegen aan de Rembrandtkade 36 – is dit kleinschalige en karakteristieke kantoorpand gelegen, in een bruisende en levendige omgeving, tegen de historische binnenstad aan. In de nabije omgeving zijn meerdere restaurants, cafés en leuke buurtwinkels te vinden. Een rondje (hard)lopen? Het bekende monumentale Wilhelminapark bevindt zich om de hoek! Een kans om je onderneming een prachtige plek te geven.
Het gebouw beschikt over 9 zelfstandige, moderne en instapklare units vanaf circa 28 m2 verdeeld over drie bouwlagen. Op iedere bouwlaag is een keuken (in kantoortermen is pantry m.i. pakkender (ook onder het kopje voorzieningen)) aanwezig. Ook is op iedere bouwlaag een sanitaire groep te vinden. De tweede verdieping beschikt over een ruime en moderne vergaderkamer. De vergaderruimte is voor gemeenschappelijk gebruik, er is plek voor circa 10 personen.
Als onderdeel van “Complex Offices”, zijn hier verschillende bedrijven uit uiteenlopende branches gehuisvest. Een zeer gewaardeerd huisvestingsconcept waar interactie tussen verschillende ondernemers plaats mag vinden, en waar de huurder ontzorgd wordt. De Rembrandtkade 36 is dan ook ideaal voor de ondernemer die graag direct aan de slag gaat en zich geen zorgen hoeft te maken over verdere inrichting en aansluitingen, want in dit gebouw is voor alles gezorgd!
BEREIKBAARHEID
Eigen vervoer:
Per fiets is de Rembrandtkade binnen 10 minuten vanaf Utrecht Centraal te bereiken. De ligging ten opzichte van het centrum is daarom ook uitstekend.
De bereikbaarheid per auto is goed met een nabijheid van de A12, A27 en A28. Deze snelwegen zijn binnen enkele autominuten te bereiken.
Openbaar vervoer:
Doordat een bushalte om de hoek is van de Rembrandtkade, en rechtstreeks naar Utrecht Centraal Station gaat, is, ook de bereikbaarheid per OV uitstekend te noemen. De reistijd bedraagt ongeveer 15 minuten.
VLOEROPPERVLAK
Voor de verhuur is beschikbaar totaal: circa 30 m2 v.v.o., verdeeld als volgt:
Ruimte | metrage | prijs per maand | beschikbaarheid
2 | 30 m2 v.v.o. | VERHUURD
Genoemde metrages zijn inclusief een aandeel in de algemene ruimte van het kantoorgebouw.
Genoemde bedragen zijn inclusief het voorschot servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting.
PARKEERGELEGENHEID
In de omgeving van het kantoorgebouw is betaald parkeren van toepassing.
Het is mogelijk om bij de Gemeente Utrecht een zakelijke parkeervergunning aan te vragen.
OPLEVERINGSNIVEAU
De kantoorruimte wordt opgeleverd in huidige staat met de volgende voorzieningen:
• drie keukens voorzien van vaatwasser, koffie- en theevoorzieningen en koelkast;
• huidige vloerbedekking;
• huidig systeemplafond;
• huidig meubilair;
• huidige airco unit;
• huidige zonwering aan de binnenzijde;
• verwarming middels radiatoren;
• huidige netwerkbekabeling.
ENEGERGIELABEL
Het kantoorgebouw is voorzien van energielabel A.
AANVAARDING
In overleg, per direct.
VOORWAARDEN EN CONDITIES
HUURPRIJS
Zie vloeroppervlak.
BTW-HEFFING
Uitgangspunt is BTW-belaste verhuur. Derhalve dient bovengenoemd bedrag te worden vermeerderd met het van toepassing zijnde BTW-percentage. Indien huurder niet aan het 90% criterium voldoet, is er van rechtswege sprake van omzetbelasting vrijgestelde verhuur. Alsdan wordt de overeengekomen kale huurprijs, exclusief omzetbelasting, verhoogd met een nader te bepalen percentage zodat het voor verhuurder ontstane nadeel wordt gecompenseerd.
HUURTERMIJN
1 (één) jaar met een aansluitende verlengingsperiode van 1 (één) jaar.
HUURBETALING
De huur en het voorschot servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting, per maand/kwartaal vooruit.
HUURPRIJSHERZIENING
Jaarlijks, voor het eerst 1 (één) jaar na huuringangsdatum, op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens het consumentenprijsindexcijfer (CPI), reeks voor alle huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).?
SERVICEKOSTEN
In de all-in huurprijs is het voorschot servicekosten a € 66,00 per m2 per jaar inbegrepen, te vermeerderen met omzetbelasting, voor de kosten van de navolgende leveringen en diensten:
• levering gas, water, elektra inclusief vastrecht voor zowel het gehuurde als de gemeenschappelijke ruimten;
• wekelijkse vuilafvoer;
• onderhoud technische installaties;
• periodieke controle en onderhoud van de gebouw gebonden installaties;
• schoonmaak algemene ruimten en sanitaire voorzieningen;
• toiletpapier, handdoeken en handzeep in pantry’s en toiletten;
• gedeeld gebruik van de vergaderruimte en keuken met apparatuur en servies;
• gebruik van het intercomsysteem met in elke kantoorkamer een eigen intercomtelefoon;
• ongediertebestrijding;
• klein onderhoud algemene ruimten;
• glasbewassing buitenzijde en gemeenschappelijke ruimten binnenzijde;
• glasverzekering buitenzijde;
• onderhoud en controle brandpreventie in de algemene ruimten;
• gemeentelijke belastingen over feitelijk gebruik van het gehuurde;
• internet, zowel de aansluiting van het internet als medegebruik van het zakelijk internet abonnement;
• over bovengenoemde leveringen en diensten (exclusief omzetbelasting) worden door Verhuurder bij Huurder 5% administratiekosten in rekening gebracht.
ZEKERHEIDSTELLING
Een bankgarantie (model ROZ) of waarborgsom ter grootte van drie maanden huurpenningen en servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting.
HUUROVEREENKOMST
De op te stellen huurovereenkomst is conform de overeenkomst die door de Raad voor Onroerende Zaken in februari 2015 is vastgesteld en zoals gehanteerd wordt door de Nederlandse Vereniging van Makelaars NVM met de bijbehorende Algemene Bepalingen.
In het statige Utrecht-Oost, gelegen aan de Rembrandtkade 36 – is dit kleinschalige en karakteristieke kantoorpand gelegen, in een bruisende en levendige omgeving, tegen de historische binnenstad aan. In de nabije omgeving zijn meerdere restaurants, cafés en leuke buurtwinkels te vinden. Een rondje (hard)lopen? Het bekende monumentale Wilhelminapark bevindt zich om de hoek! Een kans om je onderneming een prachtige plek te geven.
Het gebouw beschikt over 9 zelfstandige, moderne en instapklare units vanaf circa 28 m2 verdeeld over drie bouwlagen. Op iedere bouwlaag is een keuken (in kantoortermen is pantry m.i. pakkender (ook onder het kopje voorzieningen)) aanwezig. Ook is op iedere bouwlaag een sanitaire groep te vinden. De tweede verdieping beschikt over een ruime en moderne vergaderkamer. De vergaderruimte is voor gemeenschappelijk gebruik, er is plek voor circa 10 personen.
Als onderdeel van “Complex Offices”, zijn hier verschillende bedrijven uit uiteenlopende branches gehuisvest. Een zeer gewaardeerd huisvestingsconcept waar interactie tussen verschillende ondernemers plaats mag vinden, en waar de huurder ontzorgd wordt. De Rembrandtkade 36 is dan ook ideaal voor de ondernemer die graag direct aan de slag gaat en zich geen zorgen hoeft te maken over verdere inrichting en aansluitingen, want in dit gebouw is voor alles gezorgd!
BEREIKBAARHEID
Eigen vervoer:
Per fiets is de Rembrandtkade binnen 10 minuten vanaf Utrecht Centraal te bereiken. De ligging ten opzichte van het centrum is daarom ook uitstekend.
De bereikbaarheid per auto is goed met een nabijheid van de A12, A27 en A28. Deze snelwegen zijn binnen enkele autominuten te bereiken.
Openbaar vervoer:
Doordat een bushalte om de hoek is van de Rembrandtkade, en rechtstreeks naar Utrecht Centraal Station gaat, is, ook de bereikbaarheid per OV uitstekend te noemen. De reistijd bedraagt ongeveer 15 minuten.
VLOEROPPERVLAK
Voor de verhuur is beschikbaar totaal: circa 30 m2 v.v.o., verdeeld als volgt:
Ruimte | metrage | prijs per maand | beschikbaarheid
2 | 30 m2 v.v.o. | VERHUURD
Genoemde metrages zijn inclusief een aandeel in de algemene ruimte van het kantoorgebouw.
Genoemde bedragen zijn inclusief het voorschot servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting.
PARKEERGELEGENHEID
In de omgeving van het kantoorgebouw is betaald parkeren van toepassing.
Het is mogelijk om bij de Gemeente Utrecht een zakelijke parkeervergunning aan te vragen.
OPLEVERINGSNIVEAU
De kantoorruimte wordt opgeleverd in huidige staat met de volgende voorzieningen:
• drie keukens voorzien van vaatwasser, koffie- en theevoorzieningen en koelkast;
• huidige vloerbedekking;
• huidig systeemplafond;
• huidig meubilair;
• huidige airco unit;
• huidige zonwering aan de binnenzijde;
• verwarming middels radiatoren;
• huidige netwerkbekabeling.
ENEGERGIELABEL
Het kantoorgebouw is voorzien van energielabel A.
AANVAARDING
In overleg, per direct.
VOORWAARDEN EN CONDITIES
HUURPRIJS
Zie vloeroppervlak.
BTW-HEFFING
Uitgangspunt is BTW-belaste verhuur. Derhalve dient bovengenoemd bedrag te worden vermeerderd met het van toepassing zijnde BTW-percentage. Indien huurder niet aan het 90% criterium voldoet, is er van rechtswege sprake van omzetbelasting vrijgestelde verhuur. Alsdan wordt de overeengekomen kale huurprijs, exclusief omzetbelasting, verhoogd met een nader te bepalen percentage zodat het voor verhuurder ontstane nadeel wordt gecompenseerd.
HUURTERMIJN
1 (één) jaar met een aansluitende verlengingsperiode van 1 (één) jaar.
HUURBETALING
De huur en het voorschot servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting, per maand/kwartaal vooruit.
HUURPRIJSHERZIENING
Jaarlijks, voor het eerst 1 (één) jaar na huuringangsdatum, op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens het consumentenprijsindexcijfer (CPI), reeks voor alle huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).?
SERVICEKOSTEN
In de all-in huurprijs is het voorschot servicekosten a € 66,00 per m2 per jaar inbegrepen, te vermeerderen met omzetbelasting, voor de kosten van de navolgende leveringen en diensten:
• levering gas, water, elektra inclusief vastrecht voor zowel het gehuurde als de gemeenschappelijke ruimten;
• wekelijkse vuilafvoer;
• onderhoud technische installaties;
• periodieke controle en onderhoud van de gebouw gebonden installaties;
• schoonmaak algemene ruimten en sanitaire voorzieningen;
• toiletpapier, handdoeken en handzeep in pantry’s en toiletten;
• gedeeld gebruik van de vergaderruimte en keuken met apparatuur en servies;
• gebruik van het intercomsysteem met in elke kantoorkamer een eigen intercomtelefoon;
• ongediertebestrijding;
• klein onderhoud algemene ruimten;
• glasbewassing buitenzijde en gemeenschappelijke ruimten binnenzijde;
• glasverzekering buitenzijde;
• onderhoud en controle brandpreventie in de algemene ruimten;
• gemeentelijke belastingen over feitelijk gebruik van het gehuurde;
• internet, zowel de aansluiting van het internet als medegebruik van het zakelijk internet abonnement;
• over bovengenoemde leveringen en diensten (exclusief omzetbelasting) worden door Verhuurder bij Huurder 5% administratiekosten in rekening gebracht.
ZEKERHEIDSTELLING
Een bankgarantie (model ROZ) of waarborgsom ter grootte van drie maanden huurpenningen en servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting.
HUUROVEREENKOMST
De op te stellen huurovereenkomst is conform de overeenkomst die door de Raad voor Onroerende Zaken in februari 2015 is vastgesteld en zoals gehanteerd wordt door de Nederlandse Vereniging van Makelaars NVM met de bijbehorende Algemene Bepalingen.
Involved real estate agent
Map
Map is loading...
Cadastral boundaries
Buildings
Travel time
Gain insight into the reachability of this object, for instance from a public transport station or a home address.