• Rented under reservation

Maria Montessorilaan 21 2719 DB Zoetermeer

Rental price on request

Description

Algemeen: De kantoorontwikkeling 'Sawa II' is gelegen in kantorenpark 'Rokkeveen' te Zoetermeer. Deze hoogwaardige kantoorlocatie ten zuiden van de A-12 kenmerkt zich door overwegend middelgrote kantoorgebouwen in een parkachtige opzet.

'Sawa II' omvat in totaal zes vrijstaande kantoorvilla's welke zijn gesitueerd rondom een onder architectuur aangelegde parkachtige tuin met waterpartijen. Rond de binnentuin, die in verschillende niveaus is aangelegd, ligt de toegangsweg, waaraan de hoofdentrees van alle kantoorvilla's zijn gesitueerd. Onder de gemeenschappelijke binnentuin met waterpartijen ligt een ondergrondse stallinggarage met 250 parkeerplaatsen. Tevens is hier de fietsenstalling gesitueerd.

Inmiddels hebben zich gerenommeerde bedrijven als onder andere Transport & Logistiek Nederland, KPN, Dunea en De Goede Woning op het kantorenpark 'Sawa' gevestigd.

Ook is het winkelcentrum 'Rokkeveen' met al zijn voorzieningen gelegen direct tegenover het project.

Bereikbaarheid: Door zijn centrale ligging in Rokkeveen is 'Sawa II' aangesloten op een uitstekende infrastructuur. 'Sawa II' ligt nagenoeg direct aan de rijksweg A-12 (Den Haag - Utrecht v.v.). De rijkswegen A-4 en A-13, met verbindingen naar onder meer Amsterdam en Rotterdam, zijn in korte tijd bereikbaar evenals de luchthavens Schiphol (20 minuten) en Rotterdam Airport (15 minuten). Met het openbaar vervoer is 'Sawa II' eveneens optimaal bereikbaar. Het station (trein, bus, RandstadRail) Zoetermeer is op loopafstand gelegen.

Adres: Maria Montessorilaan 21-29, 2719 DB te Zoetermeer.

Metrage:
Circa 463 m² v.v.o. kantoorruimte gelegen op de begane grond.

de oppervlakte is gemeten volgens NEN 2580.

Parkeren: In de ondergronds gelegen stallinggarage zijn 6 vaste parkeerplaatsen gelegen die tot het gehuurde behoren.

Energielabel: Label A+.

Opleveringsniveau: De kantoorruimte heeft een representatief en compleet opleveringsniveau en is voorzien van onder andere:
* toegang door middel van een (handbediende) tourniquet;
* representatieve centrale hal;
* dames- en herentoiletgroep per verdieping;
* centrale verwarming middels radiatoren voorzien van thermostatische ventielen;
* luchtbehandelingsinstallatie voorzien van 3- voudige mechanische ventilatie met topkoeling, in de winter zal de ventilatielucht worden verwarmd en in de zomer gekoeld;
* kabelgoten;
* liftinstallaties (Otis/ 8 personen/ 630 kg);
* systeemplafond voorzien van ingebouwde beeldschermvriendelijke verlichtingsarmaturen (circa 450 lux);
* ontruimingsinstallatie welke voldoet aan de eisen van de brandweer;
* stallinggarage voorzien van een slagboominstallatie met intercomverbinding naar de receptie van het kantoor, het systeem is voorbereid op het gebruik van een codesysteem;
* te openen ramen (draai-/ kiep);
* aluminium kozijnen voorzien van zonwerende en isolerende beglazing;
* tweetal noodtrappenhuizen;
* bestaand kantoorinbouwpakket voorzien van (systeem)scheidingswanden, vloerafwerking, binnen zonwering, databekabeling, pantry's etc.

HUURVOORWAARDEN

Huurprijs: Op aanvraag te vermeerderen met de wettelijk verschuldigde omzetbelasting.

Huurprijs parkeren: € 950,-- per parkeerplaats per jaar te vermeerderen met de wettelijk verschuldigde omzetbelasting.

Huurtermijn: 5 jaar met de mogelijkheid de huurovereenkomst telkens met 5 jaar te verlengen.

Oplevering: In overleg.

Huurbetaling: Per kwartaal vooruit.

Opzegtermijn: 12 maanden voor expiratie huurovereenkomst per aangetekend schrijven of bij deurwaardersexploot.

Huurprijsaanpassing: Jaarlijks, zal per huuringangsdatum, voor het eerst 12 maanden na huuringangsdatum, de huurprijs worden aangepast op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks alle huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

Voorschot service- en energiekosten: € N.T.B. p/m² per jaar excl. BTW op basis van jaarlijkse nacalculatie.

Huurovereenkomst: Standaard huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230a BW, vastgesteld door de Raad van Onroerende Zaken (ROZ) in januari 2015. Van deze huurovereenkomst maken deel uit de algemene bepalingen kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230a BW, welke op 17 februari 2015 gedeponeerd zijn bij de griffie van de rechtbank Den Haag en aldaar zijn ingeschreven onder nummer 15/21.

Zekerheidstelling: Bij ondertekening van de huurovereenkomst, zal huurder een bankgarantie stellen ter grootte van drie maanden huurverplichting te vermeerderen met (eventuele) servicekosten en de wettelijk verschuldigde omzetbelasting.

Voorbehoud:
- positief kredietinformatierapport ter beoordeling van verhuurder;
- goedkeuring directie verhuurder.

Features

Transfer of ownership

Rental price
Rental price on request
Service charges
No service charges known
Listed since
Status
Rented under reservation
Acceptance
Available in consultation

Construction

Main use
Office
Building type
Resale property
Year of construction
2003

Surface areas

Area
216 m²

Layout

Number of floors
4 floors
Facilities
Mechanical ventilation, peak cooling, built-in fittings, elevators, windows can be opened, cable ducts, modular ceiling, pantry, heating and room layout

Energy

Energy label
A+

Surroundings

Location
Office park
Accessibility
Bus stop in less than 500 m, Dutch Railways Intercity station in less than 500 m, motorway exit in less than 500 m and Tram stop in 500 m to 1000 m

Parking

Parking spaces
6 covered parking spaces
Parking costs
From € 950,- per lot per year (21% VAT applies)

Map

Map is loading...

Cadastral boundaries Buildings

Travel time

Gain insight into the reachability of this object, for instance from a public transport station or a home address.

Maria Montessorilaan 21

Rental price on request