Dublinstraat 20 2713 HS Zoetermeer

€ 1,600 p/mo.

Description

Algemeen: De kleinschalige kantoorvilla is gelegen aan de rand van het Stadshart van Zoetermeer en op loopafstand van het RandstadRail- en busstation Centrum West. Met de RandstadRail is er een directe verbinding met het centrum van Den Haag.

Adres: Dublinstraat 20-42, 2713 HS Zoetermeer

Kadastrale gegevens:
Gemeente: Zoetermeer
Sectie: E
Nummer: 4593

Metrage: De kantoorvilla omvat in totaal circa 1.804m² kantoorruimte, verdeeld over vier verdiepingen. Er zijn verschillende units beschikbaar, te weten:

2e verdieping:

Unit 2.1
Circa 218 m²* kantoorruimte en 4 parkeerplaatsen
Huurprijs € 1.600,- per maand**

3e verdieping:

Unit 3.1 t/m 3.7
Circa 252 m²* kantoorruimte
Huurprijs € 1.700,- per maand**

*het metrage is inclusief toebedeling van de algemene ruimten zoals onder andere de entree, toiletgroepen, gangen en de gemeenschappelijke pantry/ vergader-/ wachtruimten. De oppervlakte is gemeten volgens NEN 2580.

**de huurprijs is exclusief service-/ en energiekosten, parkeren en BTW.

Parkeren: Op eigen terrein zijn in totaal 28 parkeerplaatsen aanwezig.

De kantoorruimten worden opgeleverd in de huidige staat, en zijn onder andere voorzien van:
* representatieve entree (gemeenschappelijk);
* dames- en herentoiletgroepen(gemeenschappelijk);
* lift (gemeenschappelijk);
* schoonmaakkast per verdieping;
* systeemplafond v.v. inbouw verlichtingsarmaturen;
* mechanische ventilatie met topkoeling;
* kabelgoten ten behoeve van elektra, data en telefoon;
* verwarming door middel van radiatoren v.v. thermostaatkranen;
* draai-/ kiepramen v.v. isolatieglas;
* buitenzonwering (screens) op zonbelaste gevels;
* pantry v.v. close in boiler(gemeenschappelijk);
* indeling door middel van systeemscheidingswanden;
* aanwezige vloerbedekking (éénmalige verstrekking).

HUURVOORWAARDEN

Huurprijs: De huurprijzen zijn genoemd in bovengenoemde tabel, deze prijzen zijn te vermeerderen met de wettelijk verschuldigde omzetbelasting.

Huurprijs parkeren: € 700,-- per parkeerplaats per jaar te vermeerderen met de wettelijk verschuldigde omzetbelasting.

Huurtermijn: 1 (één) jaar met stilzwijgende verlenging van onbepaalde tijd.

Opzegtermijn: 3 (drie) maanden voor expiratie huurovereenkomst per aangetekend schrijven of bij deurwaardersexploot.

Oplevering: In overleg, op korte termijn mogelijk.

Huurbetaling: Per maand vooruit.

Huurprijsaanpassing: Jaarlijks, zal per huuringangsdatum, voor het eerst 12 maanden na huuringangsdatum, de huurprijs worden aangepast op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks alle huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

Service- en energiekosten: € 45,-- per m² per jaar te vermeerderen met de hierover wettelijk verschuldigde omzetbelasting voor de kosten van:
a. Levering van energie met inbegrip van vastrechtkosten en meterhuur voor het gehuurde en de algemene ruimten;
b. Levering van water, met inbegrip van vastrechtkosten en meterhuur;
c. Het schoonhouden van gemeenschappelijke ruimten;
d. Afvoer van regulier kantoorafval, alsmede eventuele reinigingsrechten;
e. Het schoonhouden van de buitengevel inclusief de beglazing van het gehuurde en de gemeenschappelijke ruimten;
f. Het opheffen van verstoppingen in gezamenlijke afvoerleidingen;
g. Het schoonhouden van goten en regenafvoerpijpen;
h. Het periodiek onderhoud (waarvoor door verhuurder een zgn. servicecontract afgesloten kan worden) van alle technische installaties, inclusief keuringen, beproevingen en de kosten daarvan. De technische installaties omvatten thans voor zover aanwezig:
* de verwarmingsinstallatie;
* luchtbehandeling c.q. ventilatie-inrichting;
* warmte-terugwinstallatie;
* warmwatervoorziening;
* waterdrukverhogingsinstallatie;
* liften;
* brandontruimingsinstallatie en brandslanghaspels;
* vluchtwegaanduiding;
* aarding;
* glazenwasinstallatie;
* vuilwaterpomp;
* overige installaties;
* beveiliging/ sluitronde.
i. Het herstellen van beschadigingen, vervangen van lampen etc., in de algemene ruimten;
j. Het opheffen van verstoppingen in gezamenlijke afvoerleidingen;
k. Het schoonhouden van goten en regenafvoerpijpen;
m. Het onderhoud van (gemeenschappelijke) tuinen, beplantingen, terreinen, wegen, parkeerplaatsen;
l. De op de diensten en leveringen drukkende beheersadministratiekosten van 5%.

Huurovereenkomst: Standaard huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230a BW, vastgesteld door de Raad van Onroerende Zaken (ROZ) in januari 2015, met afwijkingen zijdens verhuurder. Van de huurovereenkomst maken deel uit de algemene bepalingen kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230a BW, welke op 17 februari 2015 gedeponeerd zijn bij de griffie van de rechtbank Den Haag en aldaar zijn ingeschreven onder nummer 15/21.

Zekerheidsstelling: Bij ondertekening van de huurovereenkomst, zal huurder een waarborgsom verstrekken ter grootte van drie maanden huurverplichting te vermeerderen met (eventuele) servicekosten en de wettelijk verschuldigde omzetbelasting.

Voorbehoud:
- positief kredietinformatierapport ter beoordeling van verhuurder;
- goedkeuring directie verhuurder.

Features

Transfer of ownership

Rental price
€ 1,600 per month
First rental price
€ 110 per square meter per year
Service charges
€ 45 per square meter per year (21% VAT applies)
Listed since
Status
Available
Acceptance
Available in consultation

Construction

Main use
Office
Building type
Resale property
Year of construction
1992

Surface areas

Area
218 m²

Layout

Number of floors
2 floors
Facilities
Mechanical ventilation, peak cooling, built-in fittings, elevators, windows can be opened, cable ducts, modular ceiling, toilet, pantry and heating

Energy

Energy label
A+

Surroundings

Location
Town center
Accessibility
Bus stop in less than 500 m, Dutch Railways Intercity station in 500 m to 1000 m, motorway exit in 500 m to 1000 m and Tram stop in less than 500 m

Parking

Parking spaces
28 uncovered parking spaces
Parking costs
From € 700,- per lot per year (21% VAT applies)