Overweg 2-A 1713 HX Obdam

Rental price on request

Description

Op een centrale locatie in Obdam staat het Gezondheidscentrum Obdam, een hoogwaardig centrum wat in 2023 geheel vernieuwbouwd is met moderne en duurzame materialen en een modern klimaatsysteem.

In het Gezondheidscentrum Obdam zijn o.a. de huisartsenpraktijk, de apotheek, het consultatiebureau van de GGD, een kinderopvang, een fysiotherapeut, ergotherapeut, Mensendieck en Buurtzorg gevestigd. De zorgverleners hebben afspraken gemaakt voor multidisciplinaire samenwerking in het gezondheidscentrum en deze afspraken vastgelegd in een “gebruikersgids”.

Er is nog ruimte voor partijen beschikbaar, waaraan wel als voorkeur wordt gesteld dat deze het gezondheidscentrum nog verder versterkt.

Beschikbaarheid en huurprijs
De eerste beschikbare ruimte betreft één kantoor-/praktijkruimte van ca. 19,5 m² VVO (excl. 3,9 m² VVO aandeel in de algemene ruimte en entree) op de verdieping. Deze kantoor-/praktijkruimte is gelegen boven de GGD op nummer 2A.

De tweede beschikbare ruimte betreft één kantoor-/praktijkruimte van ca. 46,6 m² VVO (excl. 9,3 m² VVO aandeel in de algemene ruimte en entree) op de verdieping. Deze kantoor-/praktijkruimte is gelegen boven de GGD op nummer 2A.

De derde beschikbare ruimte meet 115,3 m² VVO (incl. een aandeel in de algemene ruimte en entree), en is gelegen op de 1ste verdieping boven de apotheek op nummer 5A. Deze ruimte is per trap bereikbaar.

Bouwjaar
2002 conform de BAG Viewer van het Kadaster en volledige vernieuwbouw in 2023.

Huurprijs
Vanaf € 545,- per maand, excl. BTW.
Indien u niet kunt opteren voor BTW-belaste verhuur zal een BTW-compensatie in rekening worden gebracht.

Servicekosten
€ 30,- per m² VVO per jaar, te vermeerderen met BTW (prijspeil 1 april 2023) als verrekenbaar voorschot ten behoeve van de volgende leveringen en diensten:
- Gasverbruik inclusief vastrecht, voor algemene ruimte en voor het gehuurde;
- Elektriciteitsverbruik inclusief vastrecht, voor algemene ruimte en voor het gehuurde;
- Waterverbruik incl. vastrecht;
- Onderhoud en periodiek controle/keuring van gemeenschappelijke installaties, te weten o.a. werktuigbouwkundige en centrale elektrotechnische installaties (zoals o.a. verwarming- en koeling installaties, luchtbehandeling, schuifdeuren, brandmeldinstallatie, brandblusmiddelen, etc.);
- Glasbewassing buitenzijde (4x per jaar);
- Assurantiepremie buitenbeglazing;
- Onderhoud tuin, erf en parkeerterrein;
- Periodiek reinigen goten;
- Verbruikskosten en periodiek onderhoud buitenverlichting;
- Administratiekosten ad 5% over de hierboven genoemde leveringen en diensten.

Inhoudsbeschrijving, opleveringsniveau en Installaties
Vanuit de centrale entree van het gezondheidscentrum zijn de verschillende (praktijk-)ruimtes in het gezondheidscentrum bereikbaar. De te verhuren ruimtes worden hoogwaardig afgewerkt en opgeleverd, voorzien van plafond-, muur- en vloerafwerking alsmede verwarming, koeling en ventilatie. Voor uw specifieke wensen op het gebied van afwerking en indeling gaan wij graag met u in gesprek.

Parkeren
Voldoende gemeenschappelijke parkeerplaatsen bij het object.

Bestemming
Gezondheidscentrum. Bij twijfel over het toestaan van uw bedrijfsvoering adviseren wij u zelf contact op te nemen met de Gemeente Koggenland.

Bereikbaarheid
Het gezondheidscentrum is centraal gelegen in Obdam en uitstekend bereikbaar met auto, fiets en openbaar vervoer.

Model overeenkomst
Model door de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ) in januari 2015 vastgesteld.

Zekerheidstelling
Een bankgarantie of waarborgsom ter grootte van drie maanden huurverplichting, te vermeerderen met BTW of BTW-compensatie en servicekosten.

Huurtermijn
Afhankelijk van het gewenste opleveringsniveau, doch minimaal 5 jaar.

Aanvaarding
Kan per direct.

BTW
De huurprijs is gebaseerd op het feit dat de huurder het gehuurde blijvend gebruikt of blijvend laat gebruiken voor doeleinden waarvoor een volledig of minimaal een in de Wet op de Omzetbelasting 1968 genoemd percentage recht op aftrek van de omzetbelasting op de voet van artikel 15 van de Wet op de Omzetbelasting 1968. Indien u niet kunt opteren voor BTW-belaste verhuur zal een BTW-compensatie in rekening worden gebracht.

Indexering
Jaarlijks, voor het eerst een jaar na huuringangsdatum, conform de reeks consumentenprijsindexcijfers (CPI Alle Huishoudens), zoals gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek op basis van het meest recente prijsindexcijfer (thans 2015=100).

Huurprijsbetaling
In maandtermijnen bij vooruitbetaling te voldoen.

Energielabel
Van het aangeboden object is een energielabel A beschikbaar.

Voorbehoud
Goedkeuring en gunning eigenaar.
?

Alle informatie is geheel vrijblijvend en houdt enkel in een uitnodiging tot het doen van een bieding. Alle gegevens zijn met zorg samengesteld en uit ons inziens betrouwbare bron afkomstig. Ten aanzien van de juistheid ervan kunnen wij echter geen aansprakelijkheid aanvaarden.

Features

Transfer of ownership

Rental price
Rental price on request
Service charges
€ 30 per square meter per year (21% VAT applies)
Listed since
Status
Available
Acceptance
Available in consultation

Construction

Main use
Office
Alternative use(s)
Health care institution and consulting rooms
Building type
Resale property
Year of construction
2022

Surface areas

Area
150 m²
Plot size
2,652 m²

Energy

Energy label
A

Surroundings

Location
Office park, in residential district, rural area and railway station site
Accessibility
Bus stop in less than 500 m, Dutch Railways Intercity station in less than 500 m and motorway exit in 5000 m or more

Map

Map is loading...

Cadastral boundaries Buildings

Travel time

Gain insight into the reachability of this object, for instance from a public transport station or a home address.

Overweg 2-A

Rental price on request