Omschrijving
COMPLEET GRENOVEERDE KANTOORRUIMTE MET HOGE PLAFONDS EN UITZICHT OP DE GRACHT!
Dit mooie grachtenpand met historie ligt op een bijzondere plek in Amsterdam Centrum tegenover het Hermitage Museum, bij de Magere Brug en om de hoek bij Theater Carré, het Rembrandtplein en het Waterlooplein.
Dit deel van de stad werd gebouwd als onderdeel van de 2e Uitleg. De hoofdgrachten werden in de 17e eeuw doorgetrokken over de Amstel. De Nieuwe Keizersgracht 58 is een dubbel grachtenpand. Voor de bouw werden in 1723/1724 twee kavels aangekocht door Benjamin Nunes Henriques, een van de financiers van de VOC. Lange tijd heeft het als woonhuis dienst gedaan, maar later in de periode tot de 2e Wereldoorlog waren er ook bedrijven gevestigd. In 1941 trekt de Joodsche Raad in het pand en wordt Nieuwe Keizersgracht 58 haar hoofdkantoor. Tegenwoordig is het pand in gebruik als kantoorgebouw waar diverse kleinere bedrijven en praktijkruimtes zijn gevestigd.
Een van de fraaiste kantoorruimten binnen het gebouw komt op korte termijn voor verhuur beschikbaar. Het betreft een ruimte gelegen op de eerste verdieping (voorzijde) met hoge plafonds en uitzicht op de gracht. Na het vertrek van de huidige huurder - die hier de afgelopen 20 jaar gevestigd is geweest - zal de ruimte grondig worden gerenoveerd.
VLOEROPPERVLAK
Voor verhuur is een kantoorruimte met een vloeroppervlak van circa 132 m² inclusief aandeel in de algemene ruimten beschikbaar, gelegen aan de grachtzijde van de eerste verdieping.
Onder de foto's vindt u een plattegrondtekening van de ruimte.
Opleveringsniveau
De kantoorruimte is onder andere voorzien van:
- Representatieve gemeenschappelijke entree
- Grote tuin voor gemeenschappelijk gebruik
- Intercominstallatie.
Tijdens de renovatie zullen onder andere de volgende werkzaamheden worden uitgevoerd en voorzieningen worden aangebracht:
- Nieuw stuukwerk van wanden en plafonds;
- Nieuw schilderwerk van wanden, plafonds, deuren en kozijnen (neutrale kleur);
- Vervangen van sanitair (modern closet, fontein + tegelwerk);
- Plaatsen van keuken met inbouwapparatuur (vaatwasser, koelkast, quoocker);
- Nieuwe houten vloerafwerking.
De renovatie zal in februari 2025 starten. Indien zich vóór deze datum al een nieuwe huurder aandient, kunnen bepaalde werkzaamheden eventueel in samenspraak plaatsvinden en kan wellicht rekening worden gehouden met specifieke wensen van de huurder.
BEREIKBAARHEID
Per openbaar vervoer: de kantoorruimte is uitstekend bereikbaar per openbaar vervoer dankzij de nabijgelegen metrohalte (Waterlooplein), tramhaltes (lijn 6,7,9 en 14).
Per auto: Ook per auto is het pand goed bereikbaar via onder andere de uitvalswegen Weesperstraat en Wibautstraat naar de snelweg A10.
PARKEREN
Langs openbare weg (betaald).
HUURPRIJS
€ 4.000,- per maand te vermeerderen met servicekosten en btw.
SERVICEKOSTEN
€ 400,- per maand te vermeerderen met btw.
HUURTERMIJN
Uitgangspunt 5 jaar met een verlengingsmogelijkheid van 5 jaar. Afwijkende huurperioden in overleg.
HUUROPZEGTERMIJN
Tenminste 12 maanden tegen het einde van een lopende huurtermijn.
BETALINGEN
Huur en servicekosten inclusief btw per kwartaal vooruit.
AANVAARDING
In overleg, doch op korte termijn.
OMZETBELASTING
Bij het vaststellen van de huurprijs is uitgangspunt geweest dat de huurder het gehuurde voor tenminste het bij de wet vastgestelde of nader vast te stellen minimum percentage blijvend zal gebruiken voor prestaties die recht geven op aftrek van btw, zodanig dat kan worden geopteerd voor belaste (ver-)huur. Indien een niet btw belaste verhuur wordt overeengekomen zal een opslag op de huurprijs worden berekend.
ZEKERHEIDSTELLING
Huurder dient een waarborgsom te voldoen ter grootte van minimaal 3 maanden huur te vermeerderen met servicekosten en btw.
HUUROVEREENKOMST
Huurovereenkomst model verhuurder e.e.a. gebaseerd op de huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte ex artikel art. 7:230a BW volgens het model door de Raad voor Onroerende Zaken in 2015 vastgesteld.
HUURPRIJSAANPASSING
Jaarlijks, op basis van het Consumenten Prijsindexcijfer (CPI), reeks Alle Huishoudens (2015=100) voor het eerst 1 jaar na huuringangsdatum.
BIJZONDERHEDEN & DISCLAIMER
De kantoorruimte wordt aangeboden onder voorbehoud goedkeuring verhuurder.
Dit document is gebaseerd op materiaal waarvan BASED REAL ESTATE B.V. van mening is dat het betrouwbaar moet worden geacht. Hoewel BASED REAL ESTATE B.V. bij de samenstelling hiervan de nodige zorgvuldigheid heeft betracht, kunnen feitelijke onjuistheden niet worden uitgesloten. BASED REAL B.V. sluit dan ook elke aansprakelijkheid uit die mogelijk voortvloeit uit het gebruik van de in dit document opgenomen informatie
Dit mooie grachtenpand met historie ligt op een bijzondere plek in Amsterdam Centrum tegenover het Hermitage Museum, bij de Magere Brug en om de hoek bij Theater Carré, het Rembrandtplein en het Waterlooplein.
Dit deel van de stad werd gebouwd als onderdeel van de 2e Uitleg. De hoofdgrachten werden in de 17e eeuw doorgetrokken over de Amstel. De Nieuwe Keizersgracht 58 is een dubbel grachtenpand. Voor de bouw werden in 1723/1724 twee kavels aangekocht door Benjamin Nunes Henriques, een van de financiers van de VOC. Lange tijd heeft het als woonhuis dienst gedaan, maar later in de periode tot de 2e Wereldoorlog waren er ook bedrijven gevestigd. In 1941 trekt de Joodsche Raad in het pand en wordt Nieuwe Keizersgracht 58 haar hoofdkantoor. Tegenwoordig is het pand in gebruik als kantoorgebouw waar diverse kleinere bedrijven en praktijkruimtes zijn gevestigd.
Een van de fraaiste kantoorruimten binnen het gebouw komt op korte termijn voor verhuur beschikbaar. Het betreft een ruimte gelegen op de eerste verdieping (voorzijde) met hoge plafonds en uitzicht op de gracht. Na het vertrek van de huidige huurder - die hier de afgelopen 20 jaar gevestigd is geweest - zal de ruimte grondig worden gerenoveerd.
VLOEROPPERVLAK
Voor verhuur is een kantoorruimte met een vloeroppervlak van circa 132 m² inclusief aandeel in de algemene ruimten beschikbaar, gelegen aan de grachtzijde van de eerste verdieping.
Onder de foto's vindt u een plattegrondtekening van de ruimte.
Opleveringsniveau
De kantoorruimte is onder andere voorzien van:
- Representatieve gemeenschappelijke entree
- Grote tuin voor gemeenschappelijk gebruik
- Intercominstallatie.
Tijdens de renovatie zullen onder andere de volgende werkzaamheden worden uitgevoerd en voorzieningen worden aangebracht:
- Nieuw stuukwerk van wanden en plafonds;
- Nieuw schilderwerk van wanden, plafonds, deuren en kozijnen (neutrale kleur);
- Vervangen van sanitair (modern closet, fontein + tegelwerk);
- Plaatsen van keuken met inbouwapparatuur (vaatwasser, koelkast, quoocker);
- Nieuwe houten vloerafwerking.
De renovatie zal in februari 2025 starten. Indien zich vóór deze datum al een nieuwe huurder aandient, kunnen bepaalde werkzaamheden eventueel in samenspraak plaatsvinden en kan wellicht rekening worden gehouden met specifieke wensen van de huurder.
BEREIKBAARHEID
Per openbaar vervoer: de kantoorruimte is uitstekend bereikbaar per openbaar vervoer dankzij de nabijgelegen metrohalte (Waterlooplein), tramhaltes (lijn 6,7,9 en 14).
Per auto: Ook per auto is het pand goed bereikbaar via onder andere de uitvalswegen Weesperstraat en Wibautstraat naar de snelweg A10.
PARKEREN
Langs openbare weg (betaald).
HUURPRIJS
€ 4.000,- per maand te vermeerderen met servicekosten en btw.
SERVICEKOSTEN
€ 400,- per maand te vermeerderen met btw.
HUURTERMIJN
Uitgangspunt 5 jaar met een verlengingsmogelijkheid van 5 jaar. Afwijkende huurperioden in overleg.
HUUROPZEGTERMIJN
Tenminste 12 maanden tegen het einde van een lopende huurtermijn.
BETALINGEN
Huur en servicekosten inclusief btw per kwartaal vooruit.
AANVAARDING
In overleg, doch op korte termijn.
OMZETBELASTING
Bij het vaststellen van de huurprijs is uitgangspunt geweest dat de huurder het gehuurde voor tenminste het bij de wet vastgestelde of nader vast te stellen minimum percentage blijvend zal gebruiken voor prestaties die recht geven op aftrek van btw, zodanig dat kan worden geopteerd voor belaste (ver-)huur. Indien een niet btw belaste verhuur wordt overeengekomen zal een opslag op de huurprijs worden berekend.
ZEKERHEIDSTELLING
Huurder dient een waarborgsom te voldoen ter grootte van minimaal 3 maanden huur te vermeerderen met servicekosten en btw.
HUUROVEREENKOMST
Huurovereenkomst model verhuurder e.e.a. gebaseerd op de huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte ex artikel art. 7:230a BW volgens het model door de Raad voor Onroerende Zaken in 2015 vastgesteld.
HUURPRIJSAANPASSING
Jaarlijks, op basis van het Consumenten Prijsindexcijfer (CPI), reeks Alle Huishoudens (2015=100) voor het eerst 1 jaar na huuringangsdatum.
BIJZONDERHEDEN & DISCLAIMER
De kantoorruimte wordt aangeboden onder voorbehoud goedkeuring verhuurder.
Dit document is gebaseerd op materiaal waarvan BASED REAL ESTATE B.V. van mening is dat het betrouwbaar moet worden geacht. Hoewel BASED REAL ESTATE B.V. bij de samenstelling hiervan de nodige zorgvuldigheid heeft betracht, kunnen feitelijke onjuistheden niet worden uitgesloten. BASED REAL B.V. sluit dan ook elke aansprakelijkheid uit die mogelijk voortvloeit uit het gebruik van de in dit document opgenomen informatie
Kaart
Kaart laden...
Kadastrale grens
Bebouwing
Reistijd
Krijg inzicht in de bereikbaarheid van dit object vanuit bijvoorbeeld een openbaar vervoer station of vanuit een adres.