Omschrijving
Carnegielaan 4 - 14 te 's-Gravenhage
OBJECTOMSCHRIJVING
Het betreft een kantoorruimte gelegen op de 5e verdieping van kantoorgebouw "Carnegie" en is zowel per trap als per lift te bereiken. De kantoorruimte is zeer respresentatief en heeft uitzicht de skyline van Den Haag.
In het kantoorgebouw zijn momenteel meerdere ambassades, alsmede diverse dienstverlenende organisaties gehuisvest.
OMGEVINGSFACTOREN
Het kantoorgebouw ‘Carnegie’ is gelegen in de wijk Zorgvliet, direct grenzend aan de tuinen van het Vredespaleis, een geliefde wijk voor ambassades en internationale organisaties.
In de directe omgeving bevinden zich hoogwaardige winkels, banken en diverse horecagelegenheden.
METRAGE
De totale oppervlakte bedraagt circa 226 m² v.v.o. (conform NEN 2580), gelegen op de 5e verdieping.
OPLEVERINGSNIVEAU
Het object wordt leeg en bezemschoon opgeleverd met onder andere de volgende voorzieningen:
- pantry (huidige);
- sanitaire voorzieningen (huidige);
- databekabeling (huidige);
- glasvezelaansluiting aanwezig;
- kabelgoten (huidige);
- patchkast (huidige);
- mechanische ventilatie met topkoeling (huidige);
- verwarming (huidige);
- scheidingswanden(huidige);
- systeemplafond (huidige);
- te openen ramen;
- liften;
- alarminstallatie (huidige).
BESTEMMINGSPLAN
‘Zorgvliet en World Forum’ vastgesteld d.d. 29-09-2016.
Het object valt onder bestemmingscategorie 'Kantoor'.
Voor het volledige bestemmingsplan kunt u terecht op: omgevingswet.overheid.nl
ENERGIELABEL
Het object beschikt over Energielabel B.
Het Energielabel is geldig tot 01-11-2027.
BEREIKBAARHEID
De bereikbaarheid van het kantoorgebouw is goed. Via de Javastraat en de Laan Copes van Cattenburch is er een goede aansluiting op het rijkswegennet.
De tramlijnen 1 en 16 en de buslijnen 24 en 28 hebben halteplaatsen die op loopafstand van het object gelegen zijn. Tramlijn 16 en buslijn 24 en 28 hebben een directe verbinding met het NS-station Den Haag Centraal.
PARKEREN
Het pand beschikt over eigen parkeermogelijkheden op eigen afgesloten parkeerterrein.
In de directe omgeving is betaald parkeren aan de openbare weg mogelijk.
HUURPRIJS
€ 189,- per m² per jaar te vermeerderen met BTW.
HUURPRIJS PARKEERPLAATS
€ 1.800,- per jaar te vermeerderen met BTW.
SERVICEKOSTEN
De servicekosten bedragen op voorschotbasis € 37,50 per m² per jaar te vermeerderen met BTW. Hiervoor worden de navolgende diensten geleverd:
- verbruik en vastrecht elektra;
- verbruik en vastrecht gas;
- verbruik en vastrecht water, alsmede eventuele meterhuur;
- periodiek onderhoud en keuring liftinstallatie;
- periodiek onderhoud technische installaties, automatische deuren en intercom;
- periodiek onderhoud vuilwaterpomp en hydrofoorinstallatie;
- periodiek onderhoud noodverlichting en gebouwontruimingsinstallatie;
- schoonmaakkosten algemene ruimten;
- onderhoud buitenterrein, waaronder tuinaanleg en vervanging van planten;
- glasbewassing algemene ruimte en buitenzijde van het gebouw;
- kosten huisvuilafvoer en containerhuur;
- beveiliging algemene ruimten en surveillance ronden;
- lasten en heffingen voor rekening van gebruiker, welke bij verhuurder in rekening worden gebracht;
- administratiekosten ad. 5% over bovengenoemd bedrag.
HUURTERMIJN
5 (vijf) jaren.
OPZEGTERMIJN
12 (twaalf) maanden.
AANVAARDING
Per direct.
HUURBETALING
Per maand vooruit.
HUURPRIJSAANPASSING
Jaarlijks, voor het eerst 1 jaar na huuringangsdatum, op basis van de wijziging van het prijsindexcijfer volgens de Consumentenprijsindex (CPI), Alle Huishoudens (2015=100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
BTW
Verhuurder wenst te opteren voor BTW belaste verhuur. Indien huurder niet voldoet aan de criteria, zal er een nader overeen te komen percentage ter compensatie van de gederfde BTW worden vastgesteld.
ZEKERHEIDSSTELLING
Bankgarantie/waarborgsom ter grootte van een bruto betalingsverplichting van minimaal 3 (drie) maanden (huur, servicekosten en BTW), afhankelijk van de financiële gegoedheid van de huurder.
HUUROVEREENKOMST
De huurovereenkomst zal worden opgesteld conform de door de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ) in 2015 vastgestelde ROZ model Huurovereenkomst KANTOORRUIMTE en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230a BW met aanvullende bepalingen verhuurder.
+++
Bovenstaande objectinformatie is met zorg samengesteld. Voor de juistheid ervan kan door ons geen aansprakelijkheid worden aanvaard, noch aan de vermelde gegevens enig recht worden ontleend. Vermelding van vloer- en overige oppervlakten zijn slechts indicatief en kunnen in werkelijkheid afwijken. Nadrukkelijk is vermeld dat deze informatieverstrekking niet als aanbieding of offerte mag worden beschouwd.
OBJECTOMSCHRIJVING
Het betreft een kantoorruimte gelegen op de 5e verdieping van kantoorgebouw "Carnegie" en is zowel per trap als per lift te bereiken. De kantoorruimte is zeer respresentatief en heeft uitzicht de skyline van Den Haag.
In het kantoorgebouw zijn momenteel meerdere ambassades, alsmede diverse dienstverlenende organisaties gehuisvest.
OMGEVINGSFACTOREN
Het kantoorgebouw ‘Carnegie’ is gelegen in de wijk Zorgvliet, direct grenzend aan de tuinen van het Vredespaleis, een geliefde wijk voor ambassades en internationale organisaties.
In de directe omgeving bevinden zich hoogwaardige winkels, banken en diverse horecagelegenheden.
METRAGE
De totale oppervlakte bedraagt circa 226 m² v.v.o. (conform NEN 2580), gelegen op de 5e verdieping.
OPLEVERINGSNIVEAU
Het object wordt leeg en bezemschoon opgeleverd met onder andere de volgende voorzieningen:
- pantry (huidige);
- sanitaire voorzieningen (huidige);
- databekabeling (huidige);
- glasvezelaansluiting aanwezig;
- kabelgoten (huidige);
- patchkast (huidige);
- mechanische ventilatie met topkoeling (huidige);
- verwarming (huidige);
- scheidingswanden(huidige);
- systeemplafond (huidige);
- te openen ramen;
- liften;
- alarminstallatie (huidige).
BESTEMMINGSPLAN
‘Zorgvliet en World Forum’ vastgesteld d.d. 29-09-2016.
Het object valt onder bestemmingscategorie 'Kantoor'.
Voor het volledige bestemmingsplan kunt u terecht op: omgevingswet.overheid.nl
ENERGIELABEL
Het object beschikt over Energielabel B.
Het Energielabel is geldig tot 01-11-2027.
BEREIKBAARHEID
De bereikbaarheid van het kantoorgebouw is goed. Via de Javastraat en de Laan Copes van Cattenburch is er een goede aansluiting op het rijkswegennet.
De tramlijnen 1 en 16 en de buslijnen 24 en 28 hebben halteplaatsen die op loopafstand van het object gelegen zijn. Tramlijn 16 en buslijn 24 en 28 hebben een directe verbinding met het NS-station Den Haag Centraal.
PARKEREN
Het pand beschikt over eigen parkeermogelijkheden op eigen afgesloten parkeerterrein.
In de directe omgeving is betaald parkeren aan de openbare weg mogelijk.
HUURPRIJS
€ 189,- per m² per jaar te vermeerderen met BTW.
HUURPRIJS PARKEERPLAATS
€ 1.800,- per jaar te vermeerderen met BTW.
SERVICEKOSTEN
De servicekosten bedragen op voorschotbasis € 37,50 per m² per jaar te vermeerderen met BTW. Hiervoor worden de navolgende diensten geleverd:
- verbruik en vastrecht elektra;
- verbruik en vastrecht gas;
- verbruik en vastrecht water, alsmede eventuele meterhuur;
- periodiek onderhoud en keuring liftinstallatie;
- periodiek onderhoud technische installaties, automatische deuren en intercom;
- periodiek onderhoud vuilwaterpomp en hydrofoorinstallatie;
- periodiek onderhoud noodverlichting en gebouwontruimingsinstallatie;
- schoonmaakkosten algemene ruimten;
- onderhoud buitenterrein, waaronder tuinaanleg en vervanging van planten;
- glasbewassing algemene ruimte en buitenzijde van het gebouw;
- kosten huisvuilafvoer en containerhuur;
- beveiliging algemene ruimten en surveillance ronden;
- lasten en heffingen voor rekening van gebruiker, welke bij verhuurder in rekening worden gebracht;
- administratiekosten ad. 5% over bovengenoemd bedrag.
HUURTERMIJN
5 (vijf) jaren.
OPZEGTERMIJN
12 (twaalf) maanden.
AANVAARDING
Per direct.
HUURBETALING
Per maand vooruit.
HUURPRIJSAANPASSING
Jaarlijks, voor het eerst 1 jaar na huuringangsdatum, op basis van de wijziging van het prijsindexcijfer volgens de Consumentenprijsindex (CPI), Alle Huishoudens (2015=100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
BTW
Verhuurder wenst te opteren voor BTW belaste verhuur. Indien huurder niet voldoet aan de criteria, zal er een nader overeen te komen percentage ter compensatie van de gederfde BTW worden vastgesteld.
ZEKERHEIDSSTELLING
Bankgarantie/waarborgsom ter grootte van een bruto betalingsverplichting van minimaal 3 (drie) maanden (huur, servicekosten en BTW), afhankelijk van de financiële gegoedheid van de huurder.
HUUROVEREENKOMST
De huurovereenkomst zal worden opgesteld conform de door de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ) in 2015 vastgestelde ROZ model Huurovereenkomst KANTOORRUIMTE en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230a BW met aanvullende bepalingen verhuurder.
+++
Bovenstaande objectinformatie is met zorg samengesteld. Voor de juistheid ervan kan door ons geen aansprakelijkheid worden aanvaard, noch aan de vermelde gegevens enig recht worden ontleend. Vermelding van vloer- en overige oppervlakten zijn slechts indicatief en kunnen in werkelijkheid afwijken. Nadrukkelijk is vermeld dat deze informatieverstrekking niet als aanbieding of offerte mag worden beschouwd.
Kaart
Kaart laden...
Kadastrale grens
Bebouwing
Reistijd
Krijg inzicht in de bereikbaarheid van dit object vanuit bijvoorbeeld een openbaar vervoer station of vanuit een adres.