Omschrijving
Het kantoorgebouw aan de Bezuidenhoutseweg bevindt zich op een uitstekende locatie in het hart van Den Haag. Het Centraal Station en het bruisende stadscentrum zijn beide op loopafstand, wat deze locatie zeer goed bereikbaar maakt.
Het kantoorgebouw ligt in het prestigieuze A-1 gebied van Den Haag, ook wel bekend als Den Haag Nieuw Centrum, aan het Centraal Stationsplein. In de directe omgeving zijn tal van belangrijke voorzieningen en instellingen te vinden, waaronder diverse ministeries (OCW, VROM en Buitenlandse Zaken), het Stadhuis en diverse kantoren van internationale multinationals.
Het gebouw omvat in totaal circa 2.860 m² verhuurbare vloeroppervlakte (v.v.o.) kantoorruimte en beschikt over een representatieve entree die professionaliteit en gastvrijheid uitstraalt. Momenteel is er circa 466 m² VVO beschikbaar, gelegen op de 3e verdieping.
OPPERVLAKTE
De totale oppervlakte van het gebouw bedraagt circa 2.860 m² VVO kantoorruimte. Voor de verhuur is thans circa 466 m² VVO kantoorruimte beschikbaar gelegen op de 3e verdieping.
Onder verhuurbaar vloeroppervlak (VVO) wordt verstaan:
het bruto vloeroppervlak (gemeten van glaslijn tot glaslijn en aan de binnenzijden van de buitenmuren), exclusief stijgpunten en technische ruimten, doch inclusief gangen, toiletten en dergelijke.
PARKEREN
4 parkeerplaatsen voor verhuur beschikbaar gelegen in de achtergelegen parkeergarage.
KADASTRALE GEGEVENS
Gemeente: ’s-Gravenhage
Sectie: R
Nummer: 133375
Groote: 1385 m² ?
HUURPRIJS
Kantoorruimte
De huurprijs voor de kantoorruimte bedraagt € 130,- per m² per jaar, te vermeerderen met de verschuldigde BTW.
Parkeerplaats
Parkeren op eigen terrein: € 2.000,- per plaats per jaar, te vermeerderen met de verschuldigde BTW.
BTW STATUS
Verhuurder wenst te opteren voor een BTW belaste verhuur.
Huurder dient voor tenminste 90% met omzetbelasting belaste prestaties te verrichten. Indien huurder niet aan dit criterium voldoet, zal van rechtswege sprake zijn van een van omzetbelasting vrijgestelde verhuur.
In dit geval wordt de overeengekomen kale huurprijs, zonder de omzetbelasting, dusdanig verhoogd dat het voor de verhuurder ontstane financiële nadeel wordt gecompenseerd.
SERVICEKOSTEN
De servicekosten zijn als voorschot bij vooruitbetaling verschuldigd, op basis van jaarlijkse nacalculatie.
De servicekosten bedragen € 45,- per m² per jaar, te vermeerderen met BTW.
LEVERING EN DIENSTEN
Nader te bepalen.
HUURPRIJSAANPASSING
Jaarlijks, op basis van de wijziging van het maand-prijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks CPI-alle huishoudens (2015=100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
HUURPRIJSBETALING
Per kwartaal vooruit.
HUURTERMIJN
In overleg.
OPLEVERING
Conform hedendaags modern kantoorgebouw in huidige staat voorzien van o.a.:
- representatieve entree
- liftinstallatie, separaat trappenhuis en noodtrappenhuis
- moderne toiletvoorzieningen per verdieping (2 heren, 2 dames)
- pantry per verdieping
- meervoudige mechanische ventilatie met topkoeling middels twee separate koelmachines
- te openen ramen, voorzien van isolatieglas
- verwarming door middel van radiatoren met omkasting, per compartiment regelbaar door middel van thermostaat
- systeemplafonds met brandraster en ingebouwde hoogfrequente TL-verlichtingsarmaturen
- vloerbelasting van de kantoorruimten van ca. 400 kg/m²
- bedienbare buitenzonwering aan zonzijdes van het gebouw
- kabelgoten ten behoeve van elektra- en databekabeling gesitueerd boven de plafonds
- gebouw ontruimingsinstallatie voorzien van rookmelders
- afsluitbaar parkeerterrein, intercom en kaart leessysteem.
AANVAARDING
Per direct.
ZEKERHEIDSSTELLING
Bankgarantie, ter grootte van 3 (drie) kalendermaanden huur en servicekosten, beiden te vermeerderen met BTW.
HUUROVEREENKOMST
Huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7: 230a BW conform het model van de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ) zoals op 30 januari 2015 vastgesteld en op 17 februari 2015 gedeponeerd bij de griffie van de rechtbank te Den Haag en aldaar ingeschreven onder nummer 15/20, alsmede de daarbij behorende algemene bepalingen.
LOCATIE
Het kantoorgebouw bevindt zich nabij het bruisende Haagse stadscentrum, dat bekend staat om zijn uitgebreide aanbod aan winkels, horeca en culturele voorzieningen. Bovendien profiteert de locatie van uitstekende bereikbaarheid met het openbaar vervoer.
Het gebouw ligt aan de rand van het Central Innovation District, het economische hart van Den Haag. Den Haag Centraal Station, met trein- en metroverbindingen, bevindt zich op slechts vijf minuten loopafstand. Daarnaast is de Utrechtsebaan (A12), die aansluit op het landelijke rijkswegennet richting Amsterdam, Rotterdam en Utrecht, binnen vijf minuten bereikbaar met de auto.
BEREIKBAARHEID
De bereikbaarheid met de auto en openbaar vervoer is uitstekend.
Auto
De bereikbaarheid met de auto is uitstekend vanwege de directe aansluiting op de A12 en de A4. Beide op- en afritten bevinden zich in de directe omgeving van het verkeersknooppunt Prins Clausplein, alwaar de A4 (Den Haag – Amsterdam), A12 (Den Haag – Utrecht) en A13 (Den Haag – Rotterdam) samenkomen.
Openbaar vervoer
Met het openbaar vervoer is het kantoorgebouw eveneens uitstekend bereikbaar. Het gebouw bevindt zich op loopafstand van station Den Haag Centraal.
BESTEMMING
De kantoorruimte valt binnen de bepalingen van het vigerende bestemmingsplan ‘Spuikwartier 2013’ en heeft de bestemming ‘Gemengd -1’.
ENERGIELABEL
Het gebouw beschikt over energielabel E.
Bovenstaande informatie is met zorg samengesteld en uit betrouwbare bron afkomstig. Ten aanzien van de juistheid ervan kunnen wij echter geen aansprakelijkheid aanvaarden.
Het kantoorgebouw ligt in het prestigieuze A-1 gebied van Den Haag, ook wel bekend als Den Haag Nieuw Centrum, aan het Centraal Stationsplein. In de directe omgeving zijn tal van belangrijke voorzieningen en instellingen te vinden, waaronder diverse ministeries (OCW, VROM en Buitenlandse Zaken), het Stadhuis en diverse kantoren van internationale multinationals.
Het gebouw omvat in totaal circa 2.860 m² verhuurbare vloeroppervlakte (v.v.o.) kantoorruimte en beschikt over een representatieve entree die professionaliteit en gastvrijheid uitstraalt. Momenteel is er circa 466 m² VVO beschikbaar, gelegen op de 3e verdieping.
OPPERVLAKTE
De totale oppervlakte van het gebouw bedraagt circa 2.860 m² VVO kantoorruimte. Voor de verhuur is thans circa 466 m² VVO kantoorruimte beschikbaar gelegen op de 3e verdieping.
Onder verhuurbaar vloeroppervlak (VVO) wordt verstaan:
het bruto vloeroppervlak (gemeten van glaslijn tot glaslijn en aan de binnenzijden van de buitenmuren), exclusief stijgpunten en technische ruimten, doch inclusief gangen, toiletten en dergelijke.
PARKEREN
4 parkeerplaatsen voor verhuur beschikbaar gelegen in de achtergelegen parkeergarage.
KADASTRALE GEGEVENS
Gemeente: ’s-Gravenhage
Sectie: R
Nummer: 133375
Groote: 1385 m² ?
HUURPRIJS
Kantoorruimte
De huurprijs voor de kantoorruimte bedraagt € 130,- per m² per jaar, te vermeerderen met de verschuldigde BTW.
Parkeerplaats
Parkeren op eigen terrein: € 2.000,- per plaats per jaar, te vermeerderen met de verschuldigde BTW.
BTW STATUS
Verhuurder wenst te opteren voor een BTW belaste verhuur.
Huurder dient voor tenminste 90% met omzetbelasting belaste prestaties te verrichten. Indien huurder niet aan dit criterium voldoet, zal van rechtswege sprake zijn van een van omzetbelasting vrijgestelde verhuur.
In dit geval wordt de overeengekomen kale huurprijs, zonder de omzetbelasting, dusdanig verhoogd dat het voor de verhuurder ontstane financiële nadeel wordt gecompenseerd.
SERVICEKOSTEN
De servicekosten zijn als voorschot bij vooruitbetaling verschuldigd, op basis van jaarlijkse nacalculatie.
De servicekosten bedragen € 45,- per m² per jaar, te vermeerderen met BTW.
LEVERING EN DIENSTEN
Nader te bepalen.
HUURPRIJSAANPASSING
Jaarlijks, op basis van de wijziging van het maand-prijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks CPI-alle huishoudens (2015=100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
HUURPRIJSBETALING
Per kwartaal vooruit.
HUURTERMIJN
In overleg.
OPLEVERING
Conform hedendaags modern kantoorgebouw in huidige staat voorzien van o.a.:
- representatieve entree
- liftinstallatie, separaat trappenhuis en noodtrappenhuis
- moderne toiletvoorzieningen per verdieping (2 heren, 2 dames)
- pantry per verdieping
- meervoudige mechanische ventilatie met topkoeling middels twee separate koelmachines
- te openen ramen, voorzien van isolatieglas
- verwarming door middel van radiatoren met omkasting, per compartiment regelbaar door middel van thermostaat
- systeemplafonds met brandraster en ingebouwde hoogfrequente TL-verlichtingsarmaturen
- vloerbelasting van de kantoorruimten van ca. 400 kg/m²
- bedienbare buitenzonwering aan zonzijdes van het gebouw
- kabelgoten ten behoeve van elektra- en databekabeling gesitueerd boven de plafonds
- gebouw ontruimingsinstallatie voorzien van rookmelders
- afsluitbaar parkeerterrein, intercom en kaart leessysteem.
AANVAARDING
Per direct.
ZEKERHEIDSSTELLING
Bankgarantie, ter grootte van 3 (drie) kalendermaanden huur en servicekosten, beiden te vermeerderen met BTW.
HUUROVEREENKOMST
Huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7: 230a BW conform het model van de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ) zoals op 30 januari 2015 vastgesteld en op 17 februari 2015 gedeponeerd bij de griffie van de rechtbank te Den Haag en aldaar ingeschreven onder nummer 15/20, alsmede de daarbij behorende algemene bepalingen.
LOCATIE
Het kantoorgebouw bevindt zich nabij het bruisende Haagse stadscentrum, dat bekend staat om zijn uitgebreide aanbod aan winkels, horeca en culturele voorzieningen. Bovendien profiteert de locatie van uitstekende bereikbaarheid met het openbaar vervoer.
Het gebouw ligt aan de rand van het Central Innovation District, het economische hart van Den Haag. Den Haag Centraal Station, met trein- en metroverbindingen, bevindt zich op slechts vijf minuten loopafstand. Daarnaast is de Utrechtsebaan (A12), die aansluit op het landelijke rijkswegennet richting Amsterdam, Rotterdam en Utrecht, binnen vijf minuten bereikbaar met de auto.
BEREIKBAARHEID
De bereikbaarheid met de auto en openbaar vervoer is uitstekend.
Auto
De bereikbaarheid met de auto is uitstekend vanwege de directe aansluiting op de A12 en de A4. Beide op- en afritten bevinden zich in de directe omgeving van het verkeersknooppunt Prins Clausplein, alwaar de A4 (Den Haag – Amsterdam), A12 (Den Haag – Utrecht) en A13 (Den Haag – Rotterdam) samenkomen.
Openbaar vervoer
Met het openbaar vervoer is het kantoorgebouw eveneens uitstekend bereikbaar. Het gebouw bevindt zich op loopafstand van station Den Haag Centraal.
BESTEMMING
De kantoorruimte valt binnen de bepalingen van het vigerende bestemmingsplan ‘Spuikwartier 2013’ en heeft de bestemming ‘Gemengd -1’.
ENERGIELABEL
Het gebouw beschikt over energielabel E.
Bovenstaande informatie is met zorg samengesteld en uit betrouwbare bron afkomstig. Ten aanzien van de juistheid ervan kunnen wij echter geen aansprakelijkheid aanvaarden.
Kaart
Kaart laden...
Kadastrale grens
Bebouwing
Reistijd
Krijg inzicht in de bereikbaarheid van dit object vanuit bijvoorbeeld een openbaar vervoer station of vanuit een adres.