Spuiweg 21 3311 GT Dordrecht

€ 225.000 k.k.

Omschrijving

Algemeen
Aan de rand van het centrum van Dordrecht bieden wij te koop aan een commerciële ruimte op de begane grond. De commerciële ruimte is onderdeel van een nieuwbouwcomplex dat in 2023 is opgeleverd.

Het volledige complex bestaat uit één commerciële ruimte op de begane grond en een zestal startersappartementen op de verdiepingen. De beschikbare commerciële ruimte is voorzien van enkele basisvoorzieningen, waaronder verwarming (vloerverwarming), een net afgewerkt toilet en een moderne pantry.

In verband met de brede bestemming (Gemengd-2) biedt de ruimte vele mogelijkheden aan diverse soorten partijen zoals winkeliers, (maatschappelijke) dienstverleners en kantoorgebruikers.

Het complex is gelegen op een top locatie, nabij de binnenstad. Tevens zijn diverse uitvalswegen binnen enkele minuten autorijden te bereiken.

Kadastrale aanduiding
Gemeente Dordrecht, Sectie D, Complexaanduiding 6952, appartementsindex 1.

Indeling
Ca. 64 m² Commerciële ruimte op de begane grond.

Voormelde oppervlakten zijn indicatief berekend aan de hand van opname ter plaatse, op basis van plattegrondtekeningen en informatie verkregen via bagviewer .nl. De oppervlakten zijn zo secuur mogelijk vastgesteld, doch mogen niet worden aangemerkt als verhuurbare oppervlakte zoals gedefinieerd door het Nederlands Normalisatie-instituut in bijlage B van NEN 2580.

Onder- danwel overmaat van het metrage zal nimmer (kunnen) leiden tot enige verrekening van de koopprijs.

Voorzieningen
Het object zal vrij van huur en gebruik (schoon en ontruimd) worden opgeleverd in de huidige staat met onder andere de volgende voorzieningen:
• Diverse elektrapunten;
• Enkel (hangend) toilet met fonteintje;
• Moderne pantry, gelegen in het achtergelegen vertrek;
• Geluidwerend spuitwerk op het plafond v.v. moderne spots;
• Vloerverwarming;
• Vloerafwerking middels PVC vloer;
• Opbergkast;
• Achteringang.

Vraagprijs
€ 225.000,00 kosten koper, exclusief BTW.

Omzetbelasting
Ingevolge artikel 11, lid 1, sub B van de Wet Omzetbelasting zullen verkoper en koper een verklaring ondertekenen, op grond waarvan zij opteren voor belaste verkoop. Deze zogenaamde “opteringsverklaring” zal bij ondertekening van de koopovereenkomst door koper zijn ondertekend.

Zekerheidsstelling
Koper dient ter nakoming van zijn verplichtingen, 7 dagen na het verlopen van de ontbindende voorwaarden, een waarborgsom te storten bij de notaris, ter grootte van 10% van de koopsom.

Koopovereenkomst
De tussen partijen gemaakte afspraken zullen worden vastgelegd in een model koopovereenkomst voor Bedrijfs onroerend goed (model 2019) zoals vastgesteld door de Nederlandse Vereniging van Makelaars in onroerende goederen en vastgoeddeskundigen NVM.

Staat van de onroerende zaak
De Onroerende Zaak zal aan Koper in eigendom worden overgedragen in de feitelijke en juridische staat waarin het zich ten tijde van de bezichtiging bevond, “as is, where is en voetstoots”, waarbij alle zichtbare en onzichtbare gebreken volledig voor rekening en risico van Koper komen.

Energielabel
Het object beschikt over een energielabel A++. Een afschrift van het energielabel wordt bij oplevering als bijlage aan de koopovereenkomst opgenomen.

Datum van oplevering
In overleg, kan spoedig.

Bestemmingsplan
Bij de gemeente Dordrecht valt de onroerende zaak in het vigerende bestemmingsplan: ‘Schil‘, vastgesteld bij Raadsbesluit van 27 maart 2012. Op grond van artikel 2 van dit bestemmingsplan is de enkelbestemming van de locatie: ‘Gemengd - 2‘ met als dubbelbestemming ‘Waarde - Archeologie‘. De voor 'Gemengd - 2' aangewezen gronden zijn bestemd:
a. wonen;
b. detailhandel;
c. dienstverlening;
d. bedrijf;
e. maatschappelijk;
f. kantoor;
g. atelier;
h. cultuur en ontspanning;
i. sport;
j. horeca-1;
k. casino;
l. belhuizen/internetcafés, uitsluitend voor zover aanwezig ten tijde van de terinzagelegging van het ontwerp van het plan;
m. parkeren;
n. openbare verbinding;
o. bij de bestemming behorende voorzieningen, zoals nutsvoorzieningen, parkeren, groen

een en ander met inachtneming van het bepaalde in de specifieke gebruiksregels.

Specifieke gebruiksregels
Voor het gebruik gelden de volgende regels:
a. de in lid 8.1 onder b t/m i genoemde functies zijn uitsluitend toegestaan op de begane grond, met dien verstande dat:
1. er geen sprake mag zijn van ontoelaatbare hinder voor de (woon)omgeving.
2. een vestiging niet groter mag zijn dan 250 m2 bruto-vloeroppervlakte.
b. een 'casino' als bedoeld in lid 8.1 onder k is uitsluitend toegestaan op de begane grond ter plaatse van de aanduiding (ca);
c. horeca - 1 als bedoeld in lid 8.1 onder j is niet toegestaan;
d. binnen 'maatschappelijk' als bedoeld in lid 8, 1 onder e zijn functies ten behoeve van zorginstellingen en religie niet toegestaan;
e. uitsluitend bedrijven in de categorieën 1 en 2 van de tot deze regels behorende Staat van Bedrijfsactiviteiten zijn toegestaan;
f. bedrijfsactiviteiten als bedoeld in artikel 41 lid 3 van de Wet geluidhinder juncto artikel 2.1 lid 3 Besluit omgevingsrecht zijn niet toegestaan;
g. in afwijking van het bepaalde in lid 8.4 onder e zijn ter plaatse van de aanduiding 'specifieke vorm van bedrijf, categorie 3' op het aangegeven adres tevens de volgende bedrijfsactiviteiten toegestaan:
* aannemersbedrijf-timmerbedrijf Vrieseweg 46
h. de verdiepingen mogen uitsluitend worden gebruikt voor wonen, tenzij deze op het moment van de ter inzage legging van het ontwerp van het plan reeds voor andere functies zijn ingericht;
i. het gebruik van gebouwen voor belhuizen/internetcafés mag worden gehandhaafd tot aan het moment dat het is beëindigd.

Bovenstaande gegevens, zijn gedownload op peildatum maart 2024 via de website omgevingswet.overheid.nl.

Lasten en beperkingen
In de akte van levering staan, onder artikel 7, enkele erfdienstbaarheden opgenomen. Dit betreft een akte van levering, verleden voor notaris mr. Ingrid Pieternella van der Horst te Zwijndrecht op 24 juni 2022.

In de splitsingsakte, verleden voor notaris mr. R. Wieser, als waarnemer van mr. H.J. Bijl-Atsma te Alphen aan den Rijn op 28 februari 2022, zijn eveneens bepalingen opgenomen ten behoeve van het gebruik.

Een afschrift van beide aktes zijn op de te vragen via ons kantoor en wordt tevens toegevoegd als bijlage aan de koopakte.

Milieugegevens
In de akte van levering staat, onder artikel 6, een passage opgenomen inzake verontreiniging. Dit betreft een akte van levering, verleden voor notaris mr. Ingrid Pieternella van der Horst te Zwijndrecht op 24 juni 2022. Hierin staat woordelijk opgenomen:

6.Verontreiniging
6.1 Verkoper staat er voor in dat ten tijde van de feitelijke levering het verkochte geen verontreiniging zal bevatten die ten nadele strekt van het hiervoor omschreven gebruik door koper of dat er sprake zal zijn van feiten die zouden kunnen leiden tot een verplichting tot sanering van het verkochte, danwel het nemen van andere maatregelen.
6.2 Verkoper is niet bekend dat ten aanzien van het verkochte beschikkingen of bevelen in de zin van artikel 55 van de Wet Bodembescherming zijn genomen door het bevoegd gezag.

Gebruik
Koper is te allen tijde zelf volledig verantwoordelijk voor het aanvragen van de eventueel benodigde goedkeuringen en/of vergunningen van het bevoegd gezag om zich op locatie te mogen vestigen.

Indien na ondertekening van de koopovereenkomst blijkt dat het gebruik van Koper strijdig is met de ter plaatse geldende publiekrechtelijke of privaatrechtelijke bestemming, kan Koper de Verkoper daar nimmer voor aansprakelijk stellen. Het toetsen of het beoogde gebruik publiek- of privaatrechtelijk is toegestaan, betreft volledig de verantwoordelijkheid van Koper.

Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme
Als makelaar en taxateur zijn wij verplicht om aan de richtlijnen van de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren terrorisme (Wwft) te voldoen. Naar aanleiding van bovenstaande wetgeving dienen wij van verkopers en kopers een cliëntonderzoek uit te voeren, waarvoor de onderstaande stukken dienen te worden aangeleverd.
- Verklaring Uiteindelijk Belanghebbende(n)(zie bijgevoegd document);
- Kopie geldig legitimatiebewijs van de tekenbevoegde (zonder foto en BSN);
- Kopie geldig legitimatiebewijs van de Uiteindelijk Belanghebbende(n) (zonder foto en BSN).

Privacy
Ooms respecteert uw recht op privacy en garandeert dat uw persoons- en bedrijfsgegevens op een vertrouwelijke en verantwoordelijke wijze zullen worden behandeld, overeenkomstig de richtlijnen uit de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

Disclaimer
De Verkoopinformatie is uitsluitend bedoeld om gegadigden in de gelegenheid te stellen onderzoek te (laten) doen naar de juistheid en de volledigheid daarvan. De uitgebreide disclaimer treft u in de te downloaden brochure.

Kenmerken

Overdracht

Vraagprijs
€ 225.000 kosten koper
Servicekosten
Geen servicekosten bekend
Aangeboden sinds
Status
Beschikbaar
Aanvaarding
Per direct beschikbaar

Bouw

Hoofdfunctie
Kantoor
Mogelijke functie(s)
Zorginstelling en winkelruimte
Soort bouw
Bestaande bouw
Bouwjaar
Na 2020

Oppervlakten

Oppervlakte
64 m²

Indeling

Aantal bouwlagen
1 bouwlaag
Voorzieningen
Toilet en verwarming

Energie

Energielabel
Niet beschikbaar

Omgeving

Ligging
Stadscentrum/dorpskern
Bereikbaarheid
Bushalte op minder dan 500 m, busknooppunt op 500 m tot 1000 m, NS Intercitystation op 500 m tot 1000 m, NS station op 500 m tot 1000 m en snelwegafrit op 2000 m tot 3000 m

Kaart

Kaart laden...

Kadastrale grens Bebouwing

Reistijd

Krijg inzicht in de bereikbaarheid van dit object vanuit bijvoorbeeld een openbaar vervoer station of vanuit een adres.

Spuiweg 21

€ 225.000 k.k.