Spuiboulevard 238 3311 GR Dordrecht
€ 150 /m²/jaar

Omschrijving
Algemeen
Deze representatieve kantoorruimte is beschikbaar voor verhuur op de tweede verdieping van het complex 'De Nieuwe Poort', dat zich aan de rand van de historische binnenstad van Dordrecht bevindt.
Het complex bevind zicht op loopafstand van diverse parkeergarages en naast het toekomstig stadskantoor, waardoor de parkeervoorzieningen uitstekend zijn. De zij-ingang van de parkeergarage komt uit bij de voordeur van het complex. Daarnaast is er een fietsenstalling aanwezig in het complex, waar huurders gratis hun fiets kunnen stallen. Ook is het object voorzien van maar liefst 108 zonnepanelen.
De historische binnenstad van Dordrecht ligt om de hoek, en de op- en afritten van de rijksweg A16 zijn binnen vijf minuten rijden te bereiken. Ook het treinstation Dordrecht Centraal bevindt zich op ongeveer vijf minuten loopafstand.
Kadastrale aanduiding
Gemeente Dordrecht, Sectie D, Nummer 6703-A a 165 (gedeeltelijk) en a 167
Indeling
Ca. 329 m² kantoorruimte gelegen op de tweede verdieping;
2 parkeerplaatsen in de tot het complex behorende parkeergarage.
Voormelde oppervlakten zijn indicatief berekend aan de hand van opname ter plaatse, op basis van plattegrondtekeningen en informatie verkregen via bagviewer .nl. De oppervlakten zijn zo secuur mogelijk vastgesteld, doch mogen niet worden aangemerkt als verhuurbare oppervlakte zoals gedefinieerd door het Nederlands Normalisatie-instituut in bijlage B van NEN 2580.
Onder- danwel overmaat van het metrage zal nimmer (kunnen) leiden tot enige verrekening van de huurprijs en/of eventuele kosten bijkomende leveringen en diensten, tijdens de periode van deze huurovereenkomst met inbegrip van eventuele verlenging(en) hiervan.
Voorzieningen
Het object zal vrij van huur en gebruik (schoon en ontruimd) worden opgeleverd in de huidige staat met onder andere de volgende voorzieningen:
• Entree voorzien van voorportaal;
• Wandafwerking voorzien van wit spuitwerk op de wanden en kolommen;
• Vloerbedekking*;
• Kabelgoten voorzien van data* en elektra aansluitpunten*;
• Kabelgoten voorzien van data* en elektra bekabeling vanuit het plafond* (in de kantoortuin en 1 spreekkamer);
• Verlaagd systeemplafond voor zien van inbouw verlichtingsarmaturen*;
• Patchkast voorzien van databekabeling*;
• Pantry*;
• Brandblusvoorzieningen*;
• Glasvezelaansluiting*;
• Fietsenstalling aan de linkerzijde van het gebouw;
• Tussendeur naar de centrale entree het complex;
• Apart dames- en herentoilet, beide voorzien van een voorportaal met handwasbak;
• 108 zonnepanelen op het dak.
De met een sterretje (*) gearceerde voorzieningen zullen “om niet” aan huurder ter beschikking worden gesteld. Huurder mag dus gebruik maken van deze voorzieningen, doch deze voorzieningen behoren niet tot het gehuurde. Verhuurder staat niet in voor de werking van deze voorzieningen. Eventuele vervanging of onderhoud van deze voorzieningen is geheel voor rekening van huurder. Deze voorzieningen dienen bij einde huurovereenkomst wel in het gehuurde achter te blijven.
Huurprijs
Kantoorruimte:
€ 150,00 per m² per jaar;
Parkeerplaatsen:
€ 1.560,00 per parkeerplaats per jaar.
Bovengenoemde huurprijs is exclusief BTW, servicekosten en BTW over de servicekosten.
Huur te voldoen bij vooruitbetaling per maand.
Huurprijsaanpassing
Jaarlijks, voor het eerst één jaar na datum huuringang, op basis van de wijziging van het prijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks CPI-Alle Huishoudens (2015=100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
Huurtermijn
Vijf jaar met verlengingsperioden van vijf jaar.
Opzegtermijn
Wederzijdse opzegtermijn van twaalf maanden tegen het einde van een huurperiode.
Omzetbelasting
Het uitgangspunt is dat Huurder het gehuurde voor tenminste het bij Wet vastgestelde of nader vast te stellen minimumpercentage blijvend zal gebruiken voor prestaties die recht geven op aftrek van omzetbelasting, zodanig dat met de ondertekening van de huurovereenkomst zal worden geopteerd voor belaste (ver-)huur. Indien Huurder na de huuringangsdatum niet of niet meer aan dit uitgangspunt kan voldoen, zal de huurprijs worden verhoogd, zodanig dat Verhuurder wordt gecompenseerd voor de gevolgen van het vervallen van de mogelijkheid van het verrekenen van omzetbelasting.
Bijkomende kosten
Bovenop en gelijktijdig met de periodiek verschuldigde huurprijs zal door verhuurder een verrekenbaar voorschot van € 45,00 per m² per jaar worden berekend, te vermeerderen met de wettige verschuldigde BTW, op basis van voorschot en nacalculatie voor de levering van de volgende leveringen en diensten:
a) periodieke controle- en onderhoudswerkzaamheden, elektriciteitsverbruik (inclusief vastrecht) en dergelijke t.b.v.:
1. Liften;
2. luchtbehandelingsinstallatie;
3. centrale verwarmingsinstallatie;
4. zwakstroom- en noodstroominstallatie van de algemene ruimten;
5. brandblusapparatuur, voor zover door Verhuurder in het gehuurde geplaatst;
b) het dagelijks onderhoud van het elektriciteitsverbruik (inclusief vastrecht) van de verlichtingsinstallatie van de gemeenschappelijke ruimten.
c) verzekering van alle glasruiten in het gehuurde dienende tot lichtdoorlating;
d) de verzekering van alle glasruiten in de gemeenschappelijke ruimten van het object, waarvan het gehuurde deel uit maakt, dienende tot lichtdoorlating;
e) schoonhouden van de algemene ruimten, waaronder worden gerekend de trappenhuizen, de entree hal, de liften en lifthallen;
f) wassen van de ramen (incl. kozijnen) in de algemene ruimten aan de binnen-en buitenzijde;
g) wassen van de ramen (incl. kozijnen) in het gehuurde aan de buitenzijde;
h) verwijderen zwerfvuil;
i) onderhoud (afgesloten) binnenterrein;
j) vervangen van lampen in de algemene ruimten;
k) alle in de toekomst zich voordoende kosten welke in collectief verband noodzakelijk en verplicht zijn en waarvoor per geval van zich aandienende servicekostenpost op dat moment door verhuurder een voorschotberekening opgesteld wordt en het resultaat doorbelast zal worden aan Huurder, een en ander in overleg met Huurder;
l) levering van warmte, elektra en water ten behoeve van de gehuurde ruimte;
m) over de vermelde leveringen en diensten de verschuldigde omzetbelasting;
n) 5% administratiekosten over de bovengenoemde leveringen en diensten.
Zekerheidsstelling
Een bankgarantie of waarborgsom ter grootte van een betalingsverplichting van drie maanden, inclusief BTW.
Huurovereenkomst
Standaard huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230a BW, vastgesteld door de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ) in februari 2015.
Energielabel
Het pand beschikt over een energielabel A. Een afschrift van het energielabel wordt bij oplevering als bijlage aan de huurovereenkomst opgenomen.
Datum van oplevering
In overleg.
Bestemmingsplan
Meer informatie over het bestemmingsplan vindt u in de te downloaden brochure.
Gebruik
Huurder is te allen tijde zelf volledig verantwoordelijk voor het aanvragen van de eventueel benodigde goedkeuringen en/of vergunningen van het bevoegd gezag om zich op locatie te mogen vestigen.
Indien na ondertekening van de huurovereenkomst blijkt dat het gebruik van Huurder strijdig is met de ter plaatse geldende publiekrechtelijke of privaatrechtelijke bestemming, kan Huurder de Verhuurder daar nimmer voor aansprakelijk stellen. Het toetsen of het beoogde gebruik publiek- of privaatrechtelijk is toegestaan, betreft volledig de verantwoordelijkheid van Huurder.
Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme
Als makelaar en taxateur zijn wij verplicht om aan de richtlijnen van de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren terrorisme (Wwft) te voldoen.
Naar aanleiding van bovenstaande wetgeving dienen wij van verkopers en kopers een cliëntonderzoek uit te voeren, waarvoor de onderstaande stukken dienen te worden aangeleverd.
- Uittreksel KVK;
- kopie geldig legitimatiebewijs van de tekenbevoegde (zonder foto en BSN).
Privacy
Ooms respecteert uw recht op privacy en garandeert dat uw persoons- en bedrijfsgegevens op een vertrouwelijke en verantwoordelijke wijze zullen worden behandeld, overeenkomstig de richtlijnen uit de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
Disclaimer
Nadrukkelijk is vermeld dat deze informatieverstrekking niet als een aanbieding of offerte mag worden beschouwd.
Aan deze gegevens kunnen geen rechten wo
Deze representatieve kantoorruimte is beschikbaar voor verhuur op de tweede verdieping van het complex 'De Nieuwe Poort', dat zich aan de rand van de historische binnenstad van Dordrecht bevindt.
Het complex bevind zicht op loopafstand van diverse parkeergarages en naast het toekomstig stadskantoor, waardoor de parkeervoorzieningen uitstekend zijn. De zij-ingang van de parkeergarage komt uit bij de voordeur van het complex. Daarnaast is er een fietsenstalling aanwezig in het complex, waar huurders gratis hun fiets kunnen stallen. Ook is het object voorzien van maar liefst 108 zonnepanelen.
De historische binnenstad van Dordrecht ligt om de hoek, en de op- en afritten van de rijksweg A16 zijn binnen vijf minuten rijden te bereiken. Ook het treinstation Dordrecht Centraal bevindt zich op ongeveer vijf minuten loopafstand.
Kadastrale aanduiding
Gemeente Dordrecht, Sectie D, Nummer 6703-A a 165 (gedeeltelijk) en a 167
Indeling
Ca. 329 m² kantoorruimte gelegen op de tweede verdieping;
2 parkeerplaatsen in de tot het complex behorende parkeergarage.
Voormelde oppervlakten zijn indicatief berekend aan de hand van opname ter plaatse, op basis van plattegrondtekeningen en informatie verkregen via bagviewer .nl. De oppervlakten zijn zo secuur mogelijk vastgesteld, doch mogen niet worden aangemerkt als verhuurbare oppervlakte zoals gedefinieerd door het Nederlands Normalisatie-instituut in bijlage B van NEN 2580.
Onder- danwel overmaat van het metrage zal nimmer (kunnen) leiden tot enige verrekening van de huurprijs en/of eventuele kosten bijkomende leveringen en diensten, tijdens de periode van deze huurovereenkomst met inbegrip van eventuele verlenging(en) hiervan.
Voorzieningen
Het object zal vrij van huur en gebruik (schoon en ontruimd) worden opgeleverd in de huidige staat met onder andere de volgende voorzieningen:
• Entree voorzien van voorportaal;
• Wandafwerking voorzien van wit spuitwerk op de wanden en kolommen;
• Vloerbedekking*;
• Kabelgoten voorzien van data* en elektra aansluitpunten*;
• Kabelgoten voorzien van data* en elektra bekabeling vanuit het plafond* (in de kantoortuin en 1 spreekkamer);
• Verlaagd systeemplafond voor zien van inbouw verlichtingsarmaturen*;
• Patchkast voorzien van databekabeling*;
• Pantry*;
• Brandblusvoorzieningen*;
• Glasvezelaansluiting*;
• Fietsenstalling aan de linkerzijde van het gebouw;
• Tussendeur naar de centrale entree het complex;
• Apart dames- en herentoilet, beide voorzien van een voorportaal met handwasbak;
• 108 zonnepanelen op het dak.
De met een sterretje (*) gearceerde voorzieningen zullen “om niet” aan huurder ter beschikking worden gesteld. Huurder mag dus gebruik maken van deze voorzieningen, doch deze voorzieningen behoren niet tot het gehuurde. Verhuurder staat niet in voor de werking van deze voorzieningen. Eventuele vervanging of onderhoud van deze voorzieningen is geheel voor rekening van huurder. Deze voorzieningen dienen bij einde huurovereenkomst wel in het gehuurde achter te blijven.
Huurprijs
Kantoorruimte:
€ 150,00 per m² per jaar;
Parkeerplaatsen:
€ 1.560,00 per parkeerplaats per jaar.
Bovengenoemde huurprijs is exclusief BTW, servicekosten en BTW over de servicekosten.
Huur te voldoen bij vooruitbetaling per maand.
Huurprijsaanpassing
Jaarlijks, voor het eerst één jaar na datum huuringang, op basis van de wijziging van het prijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks CPI-Alle Huishoudens (2015=100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
Huurtermijn
Vijf jaar met verlengingsperioden van vijf jaar.
Opzegtermijn
Wederzijdse opzegtermijn van twaalf maanden tegen het einde van een huurperiode.
Omzetbelasting
Het uitgangspunt is dat Huurder het gehuurde voor tenminste het bij Wet vastgestelde of nader vast te stellen minimumpercentage blijvend zal gebruiken voor prestaties die recht geven op aftrek van omzetbelasting, zodanig dat met de ondertekening van de huurovereenkomst zal worden geopteerd voor belaste (ver-)huur. Indien Huurder na de huuringangsdatum niet of niet meer aan dit uitgangspunt kan voldoen, zal de huurprijs worden verhoogd, zodanig dat Verhuurder wordt gecompenseerd voor de gevolgen van het vervallen van de mogelijkheid van het verrekenen van omzetbelasting.
Bijkomende kosten
Bovenop en gelijktijdig met de periodiek verschuldigde huurprijs zal door verhuurder een verrekenbaar voorschot van € 45,00 per m² per jaar worden berekend, te vermeerderen met de wettige verschuldigde BTW, op basis van voorschot en nacalculatie voor de levering van de volgende leveringen en diensten:
a) periodieke controle- en onderhoudswerkzaamheden, elektriciteitsverbruik (inclusief vastrecht) en dergelijke t.b.v.:
1. Liften;
2. luchtbehandelingsinstallatie;
3. centrale verwarmingsinstallatie;
4. zwakstroom- en noodstroominstallatie van de algemene ruimten;
5. brandblusapparatuur, voor zover door Verhuurder in het gehuurde geplaatst;
b) het dagelijks onderhoud van het elektriciteitsverbruik (inclusief vastrecht) van de verlichtingsinstallatie van de gemeenschappelijke ruimten.
c) verzekering van alle glasruiten in het gehuurde dienende tot lichtdoorlating;
d) de verzekering van alle glasruiten in de gemeenschappelijke ruimten van het object, waarvan het gehuurde deel uit maakt, dienende tot lichtdoorlating;
e) schoonhouden van de algemene ruimten, waaronder worden gerekend de trappenhuizen, de entree hal, de liften en lifthallen;
f) wassen van de ramen (incl. kozijnen) in de algemene ruimten aan de binnen-en buitenzijde;
g) wassen van de ramen (incl. kozijnen) in het gehuurde aan de buitenzijde;
h) verwijderen zwerfvuil;
i) onderhoud (afgesloten) binnenterrein;
j) vervangen van lampen in de algemene ruimten;
k) alle in de toekomst zich voordoende kosten welke in collectief verband noodzakelijk en verplicht zijn en waarvoor per geval van zich aandienende servicekostenpost op dat moment door verhuurder een voorschotberekening opgesteld wordt en het resultaat doorbelast zal worden aan Huurder, een en ander in overleg met Huurder;
l) levering van warmte, elektra en water ten behoeve van de gehuurde ruimte;
m) over de vermelde leveringen en diensten de verschuldigde omzetbelasting;
n) 5% administratiekosten over de bovengenoemde leveringen en diensten.
Zekerheidsstelling
Een bankgarantie of waarborgsom ter grootte van een betalingsverplichting van drie maanden, inclusief BTW.
Huurovereenkomst
Standaard huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230a BW, vastgesteld door de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ) in februari 2015.
Energielabel
Het pand beschikt over een energielabel A. Een afschrift van het energielabel wordt bij oplevering als bijlage aan de huurovereenkomst opgenomen.
Datum van oplevering
In overleg.
Bestemmingsplan
Meer informatie over het bestemmingsplan vindt u in de te downloaden brochure.
Gebruik
Huurder is te allen tijde zelf volledig verantwoordelijk voor het aanvragen van de eventueel benodigde goedkeuringen en/of vergunningen van het bevoegd gezag om zich op locatie te mogen vestigen.
Indien na ondertekening van de huurovereenkomst blijkt dat het gebruik van Huurder strijdig is met de ter plaatse geldende publiekrechtelijke of privaatrechtelijke bestemming, kan Huurder de Verhuurder daar nimmer voor aansprakelijk stellen. Het toetsen of het beoogde gebruik publiek- of privaatrechtelijk is toegestaan, betreft volledig de verantwoordelijkheid van Huurder.
Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme
Als makelaar en taxateur zijn wij verplicht om aan de richtlijnen van de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren terrorisme (Wwft) te voldoen.
Naar aanleiding van bovenstaande wetgeving dienen wij van verkopers en kopers een cliëntonderzoek uit te voeren, waarvoor de onderstaande stukken dienen te worden aangeleverd.
- Uittreksel KVK;
- kopie geldig legitimatiebewijs van de tekenbevoegde (zonder foto en BSN).
Privacy
Ooms respecteert uw recht op privacy en garandeert dat uw persoons- en bedrijfsgegevens op een vertrouwelijke en verantwoordelijke wijze zullen worden behandeld, overeenkomstig de richtlijnen uit de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
Disclaimer
Nadrukkelijk is vermeld dat deze informatieverstrekking niet als een aanbieding of offerte mag worden beschouwd.
Aan deze gegevens kunnen geen rechten wo
Kenmerken
Overdracht
- Huurprijs
- € 150 per vierkante meter per jaar
- Servicekosten
- € 45 per vierkante meter per jaar
- Aangeboden sinds
-
- Status
- Beschikbaar
- Aanvaarding
- In overleg
Bouw
- Hoofdfunctie
- Kantoor
- Soort bouw
- Bestaande bouw
- Bouwjaar
- 2004
Oppervlakten
- Oppervlakte
- 329 m²
Indeling
- Aantal bouwlagen
- 1 bouwlaag
Energie
- Energielabel
- A
Omgeving
- Ligging
- Stadscentrum/dorpskern
- Bereikbaarheid
- NS Intercitystation op 500 m tot 1000 m en snelwegafrit op 500 m tot 1000 m
Foto's






