Omschrijving
Algemeen
In dit moderne, vrijstaande kantoorgebouw aan de Burgemeester de Raadtsingel 93 te Dordrecht, is kantoorruimte beschikbaar op de bovenste verdieping.
Het object beschikt in totaal over vier bouwlagen. De centrale hal heeft een fijne hoogte, waardoor deze indruk maakt en een gevoel van ruimte geeft.
Het object heeft een perfecte ligging en is hierdoor goed bereikbaar. De binnenstad van Dordrecht ligt op loopafstand, evenals het centraal station. Daarnaast ligt de op- en afrit van de A16 op zo'n 5 minuten met de auto.
Goede bereikbaarheid en representativiteit zijn kernwoorden die dit object goed omschrijven. Met eigen parkeergelegenheid en het OV op een steenworp afstand, een perfecte locatie.
Kadastrale aanduiding
Gemeente Dordrecht, Sectie D, Nummer 5920 en 6370 (gedeeltelijk).
Indeling
Ca. 370 m² kantoorruimte gelegen op de derde verdieping;
7 toegewezen parkeerplaatsen op eigen terrein.
Bovengenoemde metrage is inclusief een toeslag voor het gemeenschappelijk gebruik van de hoofdentree op de begane grond.
Voormelde oppervlakten zijn gebaseerd op plattegrondtekeningen van RPS Kraan, d.d. 19 september 2009, maar mogen niet worden aangemerkt als zuivere verhuurbare vloeroppervlakten zoals gedefinieerd door her Nederlands Normalisatie Instituut.
Onder- danwel overmaat van het metrage zal nimmer (kunnen) leiden tot enige verrekening van de huurprijs en/of eventuele kosten bijkomende leveringen en diensten, tijdens de periode van deze huurovereenkomst met inbegrip van eventuele verlenging(en) hiervan.
Voorzieningen
Het object zal vrij van huur en gebruik (schoon en ontruimd) worden opgeleverd in de huidige staat met onder andere de volgende voorzieningen:
• Entree met automatisch dubbele schuifdeur en tochtsluis;
• Beglazing zonwerend/ isolerend (HR++);
• Koeling middels diverse plafond airco units*;
• Brandmeld- en ontruimingsinstallatie;
• Toegangscontrolesysteem en intercomsysteem;
• Dubbele toiletgroep voorzien van luxe afwerking met wit sanitair, vrij hangende closets en betegeld in wit en zwarte kleurstelling;
• Pantry, bestaande uit witte kunststof inrichting met zes onder- en zes bovenkasten en met zwart werkblad, voorzien van een vaatwasser;
• Watervoorziening via close-in boiler (Daalderop). Warmwater in de pantry wordt gegenereerd door een Quooker;
• Personenlift (merk Otis);
• Systeemplafond* met ingebouwde verlichtingsarmaturen*;
• Kabelgoten voorzien van data-* en elektra aansluitpunten;
• Centrale entree v.v. (onbemande) receptiebalie en ontvangstruimte;
• Twee aparte toiletten op de begane grond;
• Fietsenberging;
• Deels een afgesloten parkeerterrein, te bereiken via een slagboom, deels buiten de slagboom gesitueerde parkeerfaciliteiten.
Tevens is er de mogelijkheid om, in overleg, zaken vanuit het huidige inbouwpakket over te nemen.
De met een sterretje (*) gearceerde voorzieningen zullen “om niet” aan huurder ter beschikking
worden gesteld. Huurder mag dus gebruik maken van deze voorzieningen, doch deze voorzieningen
behoren niet tot het gehuurde. Verhuurder staat niet in voor de werking van deze voorzieningen.
Eventuele vervanging of onderhoud van deze voorzieningen is geheel voor rekening van huurder. Deze
voorzieningen dienen bij einde huurovereenkomst wel in het gehuurde achter te blijven.
Huurprijs
Kantoorruimte: € 175,00 per m² per jaar.
Parkeerplaatsen: € 1.500,00 per parkeerplaats per jaar.
Bovengenoemde huurprijs is exclusief BTW, servicekosten en BTW over de servicekosten.
Huur te voldoen bij vooruitbetaling per maand.
Huurprijsaanpassing
Jaarlijks, voor het eerst één jaar na datum huuringang, op basis van de wijziging van het prijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks CPI-Alle Huishoudens (2015=100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
Huurtermijn
Vijf jaar met verlengingsperioden van vijf jaar.
Opzegtermijn
Wederzijdse opzegtermijn van twaalf maanden tegen het einde van een huurperiode.
Omzetbelasting
Het uitgangspunt is dat Huurder het gehuurde voor tenminste het bij Wet vastgestelde of nader vast te stellen minimumpercentage blijvend zal gebruiken voor prestaties die recht geven op aftrek van omzetbelasting, zodanig dat met de ondertekening van de huurovereenkomst zal worden geopteerd voor belaste (ver-)huur. Indien Huurder na de huuringangsdatum niet of niet meer aan dit uitgangspunt kan voldoen, zal de huurprijs worden verhoogd, zodanig dat Verhuurder wordt gecompenseerd voor de gevolgen van het vervallen van de mogelijkheid van het verrekenen van omzetbelasting.
Bijkomende kosten
• Gasverbruik incl. vastrecht naar rato van de gehuurde vierkante meters;
• Waterverbruik incl. vastrecht naar rato van de gehuurde vierkante meters;
• Elektriciteitsverbruik incl. vastrecht naar rato van de gehuurde vierkante meters;
• Onderhoud en periodieke controle van:
- Klimaatinstallaties
- Liftinstallatie
- Noodverlichtingsinstallatie
- Brandmeldinstallatie / Ontruimingsinstallatie
- Hydrofoorinstallatie
- Toegangscontrolesysteem/intercominstallatie/slagboominstallatie/alarminstallatie
- Elektrische deuren - Brandslanghaspels
• Schoonmaak gemeenschappelijke ruimten;
• Schoonmaak beglazing buitenzijde en lamellen;
• Onderhoud terrein;
• Ontstopping riolering;
• Vervanging / onderhoud elektrische installaties in de gemeenschappelijk ruimten (lampen, wcd’s etc.);
• Assurantiepremie buitenbeglazing;
• Voor huurders rekening komende belastingen en heffingen die bij verhuurder in rekening worden gebracht;
• Administratiekosten ad 5% van de hierboven genoemde leveringen en diensten.
Bovenstaande lijst is niet limitatief; verhuurder behoudt zich het recht voor genoemde leveringen en diensten en speciale voorzieningen uit te breiden of in te krimpen en het door huurder te betalen aandeel in de kosten dienovereenkomstig te wijzigen.
Zekerheidsstelling
Een bankgarantie of waarborgsom ter grootte van een betalingsverplichting van drie maanden, inclusief BTW.
Huurovereenkomst
Standaard huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230a BW, vastgesteld door de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ) in februari 2015.
Energielabel
Het pand beschikt over een energielabel B. Er zijn inmiddels diverse maatregelen genomen om de energieprestaties verder te verbeteren, zoals het vervangen van alle verlichting door energiezuinige LED-lampen. Een afschrift van het energielabel wordt bij oplevering als bijlage aan de huurovereenkomst opgenomen.
Datum van oplevering
In overleg.
Bestemmingsplan
Bij de gemeente Dordrecht valt de onroerende zaak in het omgevingsplan Dordrecht dat van kracht is geworden sinds de invoering van de Omgevingswet per 1 januari 2024. Tot het moment van de invoering van de omgevingswet viel het complex in het Gemeentelijke Bestemmingsplan ‘Schil, vastgesteld bij het Raadsbesluit van 27 maart 2012.
Op grond van artikel 4 van dit bestemmingsplan is de enkelbestemming van de locatie: ‘gemengd - 3‘ met als dubbelbestemming ‘waarde-archeologie‘.
De voor ‘gemengd - 3‘ aangewezen gronden zijn bestemd voor:
a. wonen;
b. detailhandel;
c. perifere detailhandel;
d. dienstverlening;
e. horeca - 1;
f. bedrijf;
g. maatschappelijk;
h. kantoor;
i. atelier;
j. cultuur en ontspanning;
k. sport;
l. openbare parkeergarage;
m. parkeren;
n. openbare verbinding;
o. bij de bestemming behorende voorzieningen, zoals nutsvoorzieningen,
parkeren, groen een en ander met inachtneming van het bepaalde in lid 9.4 .
Met inachtneming van de specifieke gebruiksregels:
a. Detailhandel als bedoeld in lid 9.1 onder b is uitsluitend toegestaan ter plaatse van de aanduiding (dh);
b. Perifere detailhandel als bedoeld in lid 9.1 onder c is uitsluitend toegestaan ter plaatse van de aanduiding (dhp);
c. een openbare parkeergarage als bedoeld in lid 9.1 onder l is uitsluitend toegestaan ter plaatse van de aanduiding (pg);
d. 'Horeca - 1' als bedoeld in lid 9.1 onder d is niet toegestaan;
e. binnen 'maatschappelijk' als bedoeld in lid 9.1 onder g zijn functies ten behoeve van zorginstellingen en religie niet toegestaan;
f. uitsluitend bedrijven in de categorieën 1 en 2 van de tot deze regels behorende Staat van Bedrijfsactiviteiten zijn toegestaan;
g. bedrijfsactiviteiten als bedoeld in artikel 41 lid 3 van de Wet geluidhinder juncto artikel 2.1 lid 3 Besluit omgevingsrecht zijn niet toegestaan;
h. verdiepingen mogen uitsluitend worden gebruikt voor wonen, tenzij deze op het moment van de ter inzage leggeing van het ontwerp van het plan reeds voor andere functies zijn ingericht.
Bovengenoemde gegevens zijn verkregen via de website omgevingswet.nl op 7 november 2024. Voor meer informatie aangaande de bestemming verwijzen wij u naar bovengenoemde website.
Gebruik
Huurder is te allen tijde zelf volledig verantwoordelijk voor het aanvragen van de eventueel benodigde goedkeuringen en/of vergunningen van het bevoegd gezag om zich op locatie te mogen vestigen.
Indien na ondertekening van de huurovereenkomst blijkt dat het gebruik van Huurder strijdig is met de ter plaatse geldende publiekrechtelijke of privaatrechtelijke bestemming, kan Huurder de Verhuurder daar nimmer voor aansprakelijk stellen. Het toetsen of het beoogde gebruik publiek- of privaatrechtelijk is toegestaan, betreft volledig de verantwoordelijkheid van Huurder.
Privacy
Ooms respecteert uw recht op privacy en garandeert dat uw persoons- en bedrijfsgegevens op een vertrouwelijke en verantwoordelijke wijze zullen worden behandeld, overeenkomstig de richtlijnen uit de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
Disclaimer
Nadrukkelijk zij vermeld dat deze vrijblijvende informatieverstrekking niet als een aanbieding of offerte mag worden beschouwd. Aan deze gegevens kunnen geen rechten worden ontleend.
In dit moderne, vrijstaande kantoorgebouw aan de Burgemeester de Raadtsingel 93 te Dordrecht, is kantoorruimte beschikbaar op de bovenste verdieping.
Het object beschikt in totaal over vier bouwlagen. De centrale hal heeft een fijne hoogte, waardoor deze indruk maakt en een gevoel van ruimte geeft.
Het object heeft een perfecte ligging en is hierdoor goed bereikbaar. De binnenstad van Dordrecht ligt op loopafstand, evenals het centraal station. Daarnaast ligt de op- en afrit van de A16 op zo'n 5 minuten met de auto.
Goede bereikbaarheid en representativiteit zijn kernwoorden die dit object goed omschrijven. Met eigen parkeergelegenheid en het OV op een steenworp afstand, een perfecte locatie.
Kadastrale aanduiding
Gemeente Dordrecht, Sectie D, Nummer 5920 en 6370 (gedeeltelijk).
Indeling
Ca. 370 m² kantoorruimte gelegen op de derde verdieping;
7 toegewezen parkeerplaatsen op eigen terrein.
Bovengenoemde metrage is inclusief een toeslag voor het gemeenschappelijk gebruik van de hoofdentree op de begane grond.
Voormelde oppervlakten zijn gebaseerd op plattegrondtekeningen van RPS Kraan, d.d. 19 september 2009, maar mogen niet worden aangemerkt als zuivere verhuurbare vloeroppervlakten zoals gedefinieerd door her Nederlands Normalisatie Instituut.
Onder- danwel overmaat van het metrage zal nimmer (kunnen) leiden tot enige verrekening van de huurprijs en/of eventuele kosten bijkomende leveringen en diensten, tijdens de periode van deze huurovereenkomst met inbegrip van eventuele verlenging(en) hiervan.
Voorzieningen
Het object zal vrij van huur en gebruik (schoon en ontruimd) worden opgeleverd in de huidige staat met onder andere de volgende voorzieningen:
• Entree met automatisch dubbele schuifdeur en tochtsluis;
• Beglazing zonwerend/ isolerend (HR++);
• Koeling middels diverse plafond airco units*;
• Brandmeld- en ontruimingsinstallatie;
• Toegangscontrolesysteem en intercomsysteem;
• Dubbele toiletgroep voorzien van luxe afwerking met wit sanitair, vrij hangende closets en betegeld in wit en zwarte kleurstelling;
• Pantry, bestaande uit witte kunststof inrichting met zes onder- en zes bovenkasten en met zwart werkblad, voorzien van een vaatwasser;
• Watervoorziening via close-in boiler (Daalderop). Warmwater in de pantry wordt gegenereerd door een Quooker;
• Personenlift (merk Otis);
• Systeemplafond* met ingebouwde verlichtingsarmaturen*;
• Kabelgoten voorzien van data-* en elektra aansluitpunten;
• Centrale entree v.v. (onbemande) receptiebalie en ontvangstruimte;
• Twee aparte toiletten op de begane grond;
• Fietsenberging;
• Deels een afgesloten parkeerterrein, te bereiken via een slagboom, deels buiten de slagboom gesitueerde parkeerfaciliteiten.
Tevens is er de mogelijkheid om, in overleg, zaken vanuit het huidige inbouwpakket over te nemen.
De met een sterretje (*) gearceerde voorzieningen zullen “om niet” aan huurder ter beschikking
worden gesteld. Huurder mag dus gebruik maken van deze voorzieningen, doch deze voorzieningen
behoren niet tot het gehuurde. Verhuurder staat niet in voor de werking van deze voorzieningen.
Eventuele vervanging of onderhoud van deze voorzieningen is geheel voor rekening van huurder. Deze
voorzieningen dienen bij einde huurovereenkomst wel in het gehuurde achter te blijven.
Huurprijs
Kantoorruimte: € 175,00 per m² per jaar.
Parkeerplaatsen: € 1.500,00 per parkeerplaats per jaar.
Bovengenoemde huurprijs is exclusief BTW, servicekosten en BTW over de servicekosten.
Huur te voldoen bij vooruitbetaling per maand.
Huurprijsaanpassing
Jaarlijks, voor het eerst één jaar na datum huuringang, op basis van de wijziging van het prijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks CPI-Alle Huishoudens (2015=100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
Huurtermijn
Vijf jaar met verlengingsperioden van vijf jaar.
Opzegtermijn
Wederzijdse opzegtermijn van twaalf maanden tegen het einde van een huurperiode.
Omzetbelasting
Het uitgangspunt is dat Huurder het gehuurde voor tenminste het bij Wet vastgestelde of nader vast te stellen minimumpercentage blijvend zal gebruiken voor prestaties die recht geven op aftrek van omzetbelasting, zodanig dat met de ondertekening van de huurovereenkomst zal worden geopteerd voor belaste (ver-)huur. Indien Huurder na de huuringangsdatum niet of niet meer aan dit uitgangspunt kan voldoen, zal de huurprijs worden verhoogd, zodanig dat Verhuurder wordt gecompenseerd voor de gevolgen van het vervallen van de mogelijkheid van het verrekenen van omzetbelasting.
Bijkomende kosten
• Gasverbruik incl. vastrecht naar rato van de gehuurde vierkante meters;
• Waterverbruik incl. vastrecht naar rato van de gehuurde vierkante meters;
• Elektriciteitsverbruik incl. vastrecht naar rato van de gehuurde vierkante meters;
• Onderhoud en periodieke controle van:
- Klimaatinstallaties
- Liftinstallatie
- Noodverlichtingsinstallatie
- Brandmeldinstallatie / Ontruimingsinstallatie
- Hydrofoorinstallatie
- Toegangscontrolesysteem/intercominstallatie/slagboominstallatie/alarminstallatie
- Elektrische deuren - Brandslanghaspels
• Schoonmaak gemeenschappelijke ruimten;
• Schoonmaak beglazing buitenzijde en lamellen;
• Onderhoud terrein;
• Ontstopping riolering;
• Vervanging / onderhoud elektrische installaties in de gemeenschappelijk ruimten (lampen, wcd’s etc.);
• Assurantiepremie buitenbeglazing;
• Voor huurders rekening komende belastingen en heffingen die bij verhuurder in rekening worden gebracht;
• Administratiekosten ad 5% van de hierboven genoemde leveringen en diensten.
Bovenstaande lijst is niet limitatief; verhuurder behoudt zich het recht voor genoemde leveringen en diensten en speciale voorzieningen uit te breiden of in te krimpen en het door huurder te betalen aandeel in de kosten dienovereenkomstig te wijzigen.
Zekerheidsstelling
Een bankgarantie of waarborgsom ter grootte van een betalingsverplichting van drie maanden, inclusief BTW.
Huurovereenkomst
Standaard huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230a BW, vastgesteld door de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ) in februari 2015.
Energielabel
Het pand beschikt over een energielabel B. Er zijn inmiddels diverse maatregelen genomen om de energieprestaties verder te verbeteren, zoals het vervangen van alle verlichting door energiezuinige LED-lampen. Een afschrift van het energielabel wordt bij oplevering als bijlage aan de huurovereenkomst opgenomen.
Datum van oplevering
In overleg.
Bestemmingsplan
Bij de gemeente Dordrecht valt de onroerende zaak in het omgevingsplan Dordrecht dat van kracht is geworden sinds de invoering van de Omgevingswet per 1 januari 2024. Tot het moment van de invoering van de omgevingswet viel het complex in het Gemeentelijke Bestemmingsplan ‘Schil, vastgesteld bij het Raadsbesluit van 27 maart 2012.
Op grond van artikel 4 van dit bestemmingsplan is de enkelbestemming van de locatie: ‘gemengd - 3‘ met als dubbelbestemming ‘waarde-archeologie‘.
De voor ‘gemengd - 3‘ aangewezen gronden zijn bestemd voor:
a. wonen;
b. detailhandel;
c. perifere detailhandel;
d. dienstverlening;
e. horeca - 1;
f. bedrijf;
g. maatschappelijk;
h. kantoor;
i. atelier;
j. cultuur en ontspanning;
k. sport;
l. openbare parkeergarage;
m. parkeren;
n. openbare verbinding;
o. bij de bestemming behorende voorzieningen, zoals nutsvoorzieningen,
parkeren, groen een en ander met inachtneming van het bepaalde in lid 9.4 .
Met inachtneming van de specifieke gebruiksregels:
a. Detailhandel als bedoeld in lid 9.1 onder b is uitsluitend toegestaan ter plaatse van de aanduiding (dh);
b. Perifere detailhandel als bedoeld in lid 9.1 onder c is uitsluitend toegestaan ter plaatse van de aanduiding (dhp);
c. een openbare parkeergarage als bedoeld in lid 9.1 onder l is uitsluitend toegestaan ter plaatse van de aanduiding (pg);
d. 'Horeca - 1' als bedoeld in lid 9.1 onder d is niet toegestaan;
e. binnen 'maatschappelijk' als bedoeld in lid 9.1 onder g zijn functies ten behoeve van zorginstellingen en religie niet toegestaan;
f. uitsluitend bedrijven in de categorieën 1 en 2 van de tot deze regels behorende Staat van Bedrijfsactiviteiten zijn toegestaan;
g. bedrijfsactiviteiten als bedoeld in artikel 41 lid 3 van de Wet geluidhinder juncto artikel 2.1 lid 3 Besluit omgevingsrecht zijn niet toegestaan;
h. verdiepingen mogen uitsluitend worden gebruikt voor wonen, tenzij deze op het moment van de ter inzage leggeing van het ontwerp van het plan reeds voor andere functies zijn ingericht.
Bovengenoemde gegevens zijn verkregen via de website omgevingswet.nl op 7 november 2024. Voor meer informatie aangaande de bestemming verwijzen wij u naar bovengenoemde website.
Gebruik
Huurder is te allen tijde zelf volledig verantwoordelijk voor het aanvragen van de eventueel benodigde goedkeuringen en/of vergunningen van het bevoegd gezag om zich op locatie te mogen vestigen.
Indien na ondertekening van de huurovereenkomst blijkt dat het gebruik van Huurder strijdig is met de ter plaatse geldende publiekrechtelijke of privaatrechtelijke bestemming, kan Huurder de Verhuurder daar nimmer voor aansprakelijk stellen. Het toetsen of het beoogde gebruik publiek- of privaatrechtelijk is toegestaan, betreft volledig de verantwoordelijkheid van Huurder.
Privacy
Ooms respecteert uw recht op privacy en garandeert dat uw persoons- en bedrijfsgegevens op een vertrouwelijke en verantwoordelijke wijze zullen worden behandeld, overeenkomstig de richtlijnen uit de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
Disclaimer
Nadrukkelijk zij vermeld dat deze vrijblijvende informatieverstrekking niet als een aanbieding of offerte mag worden beschouwd. Aan deze gegevens kunnen geen rechten worden ontleend.
Kaart
Kaart laden...
Kadastrale grens
Bebouwing
Reistijd
Krijg inzicht in de bereikbaarheid van dit object vanuit bijvoorbeeld een openbaar vervoer station of vanuit een adres.