Omschrijving
Algemeen:
Het markante kantoorgebouw "De Poort van Nieuwegein" draagt zijn naam niet voor niets, het is namelijk gelegen op een mooie zichtlocatie en bekend als Landmark in Midden Nederland.
Het naastgelegen Fletcher Hotel biedt de mogelijkheid om informeel in de lounge of juist heel formeel in het conferentiecentrum klanten te ontvangen en meetings of vergaderingen te houden, en zijn er voldoende culinaire faciliteiten binnen handbereik, zoals een restaurant en een bar.
De beschikbare kantoorruimte is gelegen in de zelfstandige zuidvleugel van het gebouw op de 6e verdieping. Deze vleugel grenst direct aan het Fletcher Hotel en het Handelsplatform voor schoenen, sport & mode en zijn ieder voorzien van een eigen separate entree.
Locatie:
Het complex “De Poort van Nieuwegein” is direct langs de rijksweg A2, afrit 9 gelegen. De entree van de kantoren bevindt zich aan de drukke kruising Buizerdlaan/ Batauweg/ Weg naar de Poort. Deze afrit vormt de doorgaande weg naar Nieuwegein Centrum.
Bereikbaarheid:
De bereikbaarheid per auto is vanzelfsprekend uitstekend te noemen. Er bevindt zich bovendien een bushalte voor de deur. Het streek bus- en tramstation van Nieuwegein is enkele reisminuten van de locatie verwijderd, waarmee bovendien openbaar vervoer verbindingen met Utrecht CS gegarandeerd zijn.
Vloeroppervlakte:
Voor verhuur is beschikbaar een totale oppervlakte van circa 491 m².
Indeling:
Zie de plattegrondtekeningen in de bijlagen.
Opleveringsniveau:
De kantoorruimte zal casco gerenoveerd worden opgeleverd met onder andere:
• systeemplafond (nieuw of vervangen platen) met energie besparende (LED) verlichting met bewegingssensoren;
• hoogwaardig koel- en verwarmingssysteem met verse luchttoevoer;
• lift;
• dubbele toiletgroep;
• pantry (eventueel met inbouwapparatuur);
• zonwerende beglazing;
• wall outlets voor elektra en databekabeling;
Bestemming:
Kantoorruimte. Informatie inzake gebruiksmogelijkheden en voorschriften is te verkrijgen via ons kantoor, bij de gemeente of via de website van ruimtelijke plannen.
Huurprijs:
€ 125,- per m² per jaar te vermeerderen met de geldende BTW.
BTW:
Uitgangspunt is een met BTW belaste huurprijs. Indien een huurder niet voldoet aan de voor belaste verhuur gestelde criteria zal de huurprijs zodanig worden verhoogd dat het voor verhuurder ontstane financiële nadeel volledig wordt gecompenseerd.
Huurprijs parkeren:
€ 450,- per parkeerplaats (overdekt), per jaar, te vermeerderen met de geldende BTW.
Servicekosten:
€ 37,50 per m² per jaar, te vermeerderen met BTW, op verrekenbaar voorschotbasis, ten behoeve van de kosten voor de volgende door verhuurder te verzorgen leveringen en diensten:
• Verwarming c.q. Luchtbehandeling, water en elektra en de verbruikskosten hiervan voor het totale gebouwencomplex De Poort van
Nieuwegein, inclusief de hiertoe behorend gemeenschappelijke ruimten P1, P2 en P3 en de verbruikskosten ervan
• Onderhoud en periodieke controle van verwarmings- en/of luchtbehandelingsinstallatie(s)
• Idem van liftinstallatie
• Idem van hydrofoorinstallatie
• Idem van brandmelder-, gebouwbewakings-, storingsmelder- en noodstroominstallaties
• Het onderhouden en schoonmaken van algemene sanitaire voorzieningen, gemeenschappelijke ruimten, parkeerruimten etc.
• Het aan de buitenzijde wassen van de gevelbeglazing
• Het verschaffen van toilet – hygiëne – artikelen, zoals toiletpapier, handdoekrollen, zeepschuim, luchtverfrissers etc. t.b.v. algemene
toiletgroepen
• Reinigingsrechten
• Verontreinigingsrechten & onderhoud aan riolering
• Het verzorgen van huismeesterdiensten
• De afvoer van huisvuil
• Het verzorgen van de bewakingsdienst t.b.v. alarmopvolging
• Klein dagelijks onderhoud
• Vervangen van lampen in de algemene ruimte
• Onderhoud groenvoorziening
• Telefoonkosten (gebouw gebonden installaties)
• Ongediertebestrijding
• Administratiekosten ad 5% over de hierboven genoemde levering en diensten
Huurtermijn:
Huurperiode van 5 jaar gevolgd door verlengingstermijnen van telkens 5 jaar.
Opzegtermijn:
12 maanden.
Huurbetaling:
De totale betalingsverplichting dient per kwartaal vooruit te worden voldaan.
Zekerheidstelling:
Een bankgarantie ter grootte van drie maanden huur en servicekosten te vermeerderen met de geldende BTW.
Huurindexatie:
De huurprijs zal jaarlijks, voor het eerst 1 jaar na de huuringangsdatum, worden verhoogd op basis van de consumentenprijsindex (CPI) zoals wordt gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
Huurovereenkomst:
De huurovereenkomst zal zijn gebaseerd op het model zoals is vastgesteld door de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ) 2015, inclusief de algemene bepalingen.
Aanvaarding: Per 1 februari 2024.
Het markante kantoorgebouw "De Poort van Nieuwegein" draagt zijn naam niet voor niets, het is namelijk gelegen op een mooie zichtlocatie en bekend als Landmark in Midden Nederland.
Het naastgelegen Fletcher Hotel biedt de mogelijkheid om informeel in de lounge of juist heel formeel in het conferentiecentrum klanten te ontvangen en meetings of vergaderingen te houden, en zijn er voldoende culinaire faciliteiten binnen handbereik, zoals een restaurant en een bar.
De beschikbare kantoorruimte is gelegen in de zelfstandige zuidvleugel van het gebouw op de 6e verdieping. Deze vleugel grenst direct aan het Fletcher Hotel en het Handelsplatform voor schoenen, sport & mode en zijn ieder voorzien van een eigen separate entree.
Locatie:
Het complex “De Poort van Nieuwegein” is direct langs de rijksweg A2, afrit 9 gelegen. De entree van de kantoren bevindt zich aan de drukke kruising Buizerdlaan/ Batauweg/ Weg naar de Poort. Deze afrit vormt de doorgaande weg naar Nieuwegein Centrum.
Bereikbaarheid:
De bereikbaarheid per auto is vanzelfsprekend uitstekend te noemen. Er bevindt zich bovendien een bushalte voor de deur. Het streek bus- en tramstation van Nieuwegein is enkele reisminuten van de locatie verwijderd, waarmee bovendien openbaar vervoer verbindingen met Utrecht CS gegarandeerd zijn.
Vloeroppervlakte:
Voor verhuur is beschikbaar een totale oppervlakte van circa 491 m².
Indeling:
Zie de plattegrondtekeningen in de bijlagen.
Opleveringsniveau:
De kantoorruimte zal casco gerenoveerd worden opgeleverd met onder andere:
• systeemplafond (nieuw of vervangen platen) met energie besparende (LED) verlichting met bewegingssensoren;
• hoogwaardig koel- en verwarmingssysteem met verse luchttoevoer;
• lift;
• dubbele toiletgroep;
• pantry (eventueel met inbouwapparatuur);
• zonwerende beglazing;
• wall outlets voor elektra en databekabeling;
Bestemming:
Kantoorruimte. Informatie inzake gebruiksmogelijkheden en voorschriften is te verkrijgen via ons kantoor, bij de gemeente of via de website van ruimtelijke plannen.
Huurprijs:
€ 125,- per m² per jaar te vermeerderen met de geldende BTW.
BTW:
Uitgangspunt is een met BTW belaste huurprijs. Indien een huurder niet voldoet aan de voor belaste verhuur gestelde criteria zal de huurprijs zodanig worden verhoogd dat het voor verhuurder ontstane financiële nadeel volledig wordt gecompenseerd.
Huurprijs parkeren:
€ 450,- per parkeerplaats (overdekt), per jaar, te vermeerderen met de geldende BTW.
Servicekosten:
€ 37,50 per m² per jaar, te vermeerderen met BTW, op verrekenbaar voorschotbasis, ten behoeve van de kosten voor de volgende door verhuurder te verzorgen leveringen en diensten:
• Verwarming c.q. Luchtbehandeling, water en elektra en de verbruikskosten hiervan voor het totale gebouwencomplex De Poort van
Nieuwegein, inclusief de hiertoe behorend gemeenschappelijke ruimten P1, P2 en P3 en de verbruikskosten ervan
• Onderhoud en periodieke controle van verwarmings- en/of luchtbehandelingsinstallatie(s)
• Idem van liftinstallatie
• Idem van hydrofoorinstallatie
• Idem van brandmelder-, gebouwbewakings-, storingsmelder- en noodstroominstallaties
• Het onderhouden en schoonmaken van algemene sanitaire voorzieningen, gemeenschappelijke ruimten, parkeerruimten etc.
• Het aan de buitenzijde wassen van de gevelbeglazing
• Het verschaffen van toilet – hygiëne – artikelen, zoals toiletpapier, handdoekrollen, zeepschuim, luchtverfrissers etc. t.b.v. algemene
toiletgroepen
• Reinigingsrechten
• Verontreinigingsrechten & onderhoud aan riolering
• Het verzorgen van huismeesterdiensten
• De afvoer van huisvuil
• Het verzorgen van de bewakingsdienst t.b.v. alarmopvolging
• Klein dagelijks onderhoud
• Vervangen van lampen in de algemene ruimte
• Onderhoud groenvoorziening
• Telefoonkosten (gebouw gebonden installaties)
• Ongediertebestrijding
• Administratiekosten ad 5% over de hierboven genoemde levering en diensten
Huurtermijn:
Huurperiode van 5 jaar gevolgd door verlengingstermijnen van telkens 5 jaar.
Opzegtermijn:
12 maanden.
Huurbetaling:
De totale betalingsverplichting dient per kwartaal vooruit te worden voldaan.
Zekerheidstelling:
Een bankgarantie ter grootte van drie maanden huur en servicekosten te vermeerderen met de geldende BTW.
Huurindexatie:
De huurprijs zal jaarlijks, voor het eerst 1 jaar na de huuringangsdatum, worden verhoogd op basis van de consumentenprijsindex (CPI) zoals wordt gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
Huurovereenkomst:
De huurovereenkomst zal zijn gebaseerd op het model zoals is vastgesteld door de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ) 2015, inclusief de algemene bepalingen.
Aanvaarding: Per 1 februari 2024.
Kaart
Kaart laden...
Kadastrale grens
Bebouwing
Reistijd
Krijg inzicht in de bereikbaarheid van dit object vanuit bijvoorbeeld een openbaar vervoer station of vanuit een adres.