• Nieuw

Marten Meesweg 91-121 3068 AV Rotterdam

Huurprijs op aanvraag

Omschrijving

Introductie HNK
HNK gelooft dat hoe beter jij je voelt op je werkplek, hoe beter jij je werk kunt doen. Daarom bepaal je bij HNK zelf hoe jouw werkomgeving eruit ziet, afgestemd op de persoonlijke wensen van jouw organisatie. Of je nu een tailor-made office nodig hebt, een workspace for a day of een meeting room: HNK geeft je de ruimte die je nodig hebt, inclusief de beste service. Als onderdeel van NSI, heeft HNK meer dan 30 jaar ervaring in de vastgoedsector. Omdat wij onze gebouwen zelf in eigendom hebben, kunnen we de extra mile gaan voor onze huurders. Ook geeft het ons de kans om duurzame initiatieven uit te voeren, zonder afhankelijk te zijn van derden.

HNK Rotterdam Alexander
Op dit moment wordt het gebouw uit 1981 met energielabel C duurzaam getransformeerd tot een Paris-Proof gebouw vol faciliteiten en services dat in de tweede helft van 2025 zijn deuren opent. Het gebouw ligt op steenworp afstand van intercity treinstation HNK Rotterdam Alexander, direct aan de A20 en heeft een ruime parkeernorm van 1:40. Het gebouw sluit na opening volledig aan bij de visie van HNK, waarbij alles draait om hospitality, duurzaamheid, well-being en gemak.

Na oplevering ontvangt het gebouw een BREEAM-NL In-Use Excellent certificaat en zorgen de duurzame maatregelen ook voor een forse verlaging van het energieverbruik van 125 kWh/m2 naar 65 kWh/m2. Hiermee komt het gebouw met energielabel A+++ ruim onder de Paris-Proof standaard uit en is het klaar voor de toekomst.

Er worden faciliteiten toegevoegd die verschillende vormen van werk stimuleren, zoals een bibliotheek, podcast studio met hoogwaardige apparatuur, rustgevende wellness ruimte, uitgebreide co-working zone en 14 unieke meeting rooms die elk zijn ontworpen voor een specifiek type vergadering. Op de bovenste verdieping worden twee complete eventruimtes gerealiseerd en een dakterras met bar toegevoegd die exclusief af te huren is voor grote evenementen.

Algemene services
• HNK app – om alles te regelen in je werkomgeving;
• Duurzaam F&B concept The Social met restaurant, bar en dakterras;
• Gebruik maken van alle locaties;
• Meeting rooms met 50% huurderskorting.

Faciliteiten in HNK Rotterdam Alexander
• Hosts op locatie;
• Bar en restaurant;
• Dakterras;
• Co-working space;
• 14 meeting rooms;
• Podcast studio;
• Wellness ruimte;
• Library;
• Eventruimte;
• Ruime parkeernorm van 1:40 met elektrische laadpalen.

De meest actuele informatie over de faciliteiten bij HNK Rotterdam Alexander is te vinden op HNK Rotterdam Alexander.

Indeling
HNK Rotterdam Alexander bestaat in totaal uit circa 9.546 m² kantoorruimte waarvan momenteel circa 3.574 m² voor verhuur beschikbaar is. De huidige beschikbaarheid is als volgt verdeeld over het gebouw:
Verdieping Metrage
4e verdieping circa 714 m² kantoorruimte
5e verdieping circa 1.428 m² kantoorruimte
6e verdieping circa 1.428 m² kantoorruimte

Deelverhuur is mogelijk vanaf ca. 700 m²
De exacte metrages VVO per vloer zijn vastgesteld conform NEN 2580 meetcertificaat voor verhuurbare oppervlakten.

Op de begane grond en eerste etage worden naast vele voorzieningen circa 1.300 m² aan HNK Managed Offices gerealiseerd, welke all-inclusive te huur aangeboden zullen worden vanaf 50 m² tot circa 400 m².

Beschikbaarheid
Vanaf medio september 2025.

Huurprijs
kantoorruimte: vanaf € 225,-- per m² per jaar.
parkeerplaatsen: € 1.500,-- per plaats per jaar.
Bovengenoemde bedragen dienen te worden vermeerderd met b.t.w. en servicekosten.

Parkeren
Kantoorgebouw HNK Rotterdam Alexander beschikt over een ruime parkeermogelijkheden en is voorzien van 18 gemeenschappelijke laadpalen. De parkeernorm van circa 1:40 m² is bijzonder gunstig t.o.v. van alle andere kantoorgebouwen in de omgeving.

Opleveringsniveau
De kantoorruimte worden in gerenoveerde staat opgeleverd en onder andere voorzien van:
• nieuwe riante entree met atrium;
• personenliften; (bouwjaar 2022 (geplaatst in 2023);
• warmtewerende en isolerende beglazing (nieuw);
• gescheiden dames- en herentoiletgroep (nieuw);
• volledige luchtbehandeling door middel van inductie units;
(6-pijps inductie-units langs de gevel, die per stramien van 3,60 m individueel regelbaar zijn);
• nieuw open plafond met akoestisch spuitwerk en nieuwe led verlichting (pendel armaturen);
• geëgaliseerde vloer.

Energielabel en duurzaamheid
* het gebouw wordt all electric opgeleverd (100% groene energie);
* het gebouw beschikt bij oplevering over een EPC (energielabel) A+++;
* HNK Rotterdam Alexander wordt Paris Proof gerenoveerd met een elektra verbruik van minder dan 70 KwH/m²/jaar;
* HNK beschikt bij oplevering over een BREEAM in-use label Excellent;
* parkeerdek achter HNK voorzien van een zogeheten solar carport.

Huurtermijn
Minimaal 5 jaar met aansluitende verlengingsperioden van telkens 5 jaar.

Voorschot servicekosten
Indicatie € 65,- per m² VVO kantoorruimte per jaar, excl. b.t.w. voor onder meer de navolgende leveringen en diensten:
* onderhoud en periodieke controle van gebouw gebonden installaties;
* elektra en warmte verbruik (algemeen en individueel);
* schoonmaak algemene ruimte;
* verzorging huisvuil;
* verzorging groenvoorziening;
* algemeen onderhoud;
* uitgebreide hospitality services;
* administratiekosten ad 5% over de hierboven genoemde leveringen en diensten.

Huurprijsherziening
Jaarlijks, voor het eerst een jaar na datum huuringang, op basis van de wijziging van het maandindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks CPI-Alle Huishoudens (2015=100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

Huurgarantie
Voor oplevering van de ruimte te verstrekken ter grootte van een betalingsverplichting van minimaal 3 maanden inclusief b.t.w.

Omzetbelasting
Huurder dient bereid te zijn een volmacht aan verhuurder af te geven om mede namens hem, huurder, een verzoek te richten tot de Inspectie der Omzetbelasting om de huurpenningen te mogen belasten met omzetbelasting.
Uitgangspunt is dat huurder het gehuurde gedurende de gehele huurperiode voor tenminste het bij de wet vastgestelde minimum percentage of meer gebruikt voor met omzetbelasting belaste prestaties.

Kenmerken

Overdracht

Huurprijs
Huurprijs op aanvraag
Servicekosten
Geen servicekosten bekend
Aangeboden sinds
Status
Beschikbaar
Aanvaarding
In overleg

Bouw

Hoofdfunctie
Kantoorruimte
Soort bouw
Bestaande bouw
Bouwjaar
1981

Oppervlakten

Oppervlakte
3.579 m² (in units vanaf 700 m²)

Indeling

Aantal bouwlagen
7 bouwlagen
Voorzieningen
Mechanische ventilatie, topkoeling, inbouwarmaturen, liften, kabelgoten, systeemplafond, toilet en pantry

Energie

Energielabel
A+++

Omgeving

Ligging
Kantorenpark, stadscentrum/dorpskern en stationslocatie
Bereikbaarheid
Bushalte op minder dan 500 m, metrohalte op minder dan 500 m, NS Intercitystation op minder dan 500 m en snelwegafrit op 500 m tot 1000 m

Parkeergelegenheid

Parkeerplaatsen
80 parkeerplaatsen (60 overdekt, 20 niet-overdekt)
Parkeerkosten
Vanaf € 2.000,- per parkeerplaats per jaar (21% BTW van toepassing)

Kaart

Kaart laden...

Kadastrale grens Bebouwing

Reistijd

Krijg inzicht in de bereikbaarheid van dit object vanuit bijvoorbeeld een openbaar vervoer station of vanuit een adres.